|
| Incalzirea vagoanelor | |
|
+6Amiralul ldh80 DUAL cortexedge Luna basil 10 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
basil
Numarul mesajelor : 73 Reputatie : 4960 Data de inscriere : 13/07/2011
| Subiect: Incalzirea vagoanelor Mier 27 Iul 2011, 15:09 | |
| Salut. Stiu ca pentru incalzire vagoanele primesc 1500 V c.a. de la locomotiva, as dori sa stiu la ce tensiune merg rezistentele din fiecare compartiment, ce putere au si cum e realizata schema? Sunt inseriate? Multumesc. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Joi 18 Aug 2011, 12:45 | |
| Vagoanele modernizate au climatizare ... Vagoanele serii vechi (albastre gen 20 47) au intr-adevar rezistente, nu stiu schema, dar cel putin teoretic nu ar putea fi inseriate rezistentele din intreg vagonu, doar cele dintr-un compartiment pentru a putea functiona comutatorul de incalzire (termostatul) aferent compartimentului, in caz contrar ar fi fost imposibila montarea de termostate individuale la nivel de compartiment (ma refer la schema originala, ca in prezent oricum majoritatea nu mai au termostate). |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9360 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Joi 18 Aug 2011, 15:12 | |
| Si climatizarea ce e?Aerul ala cald nu trebuie incalzit tot cu o rezistenta? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Vin 19 Aug 2011, 00:50 | |
| - cortexedge a scris:
- Si climatizarea ce e?Aerul ala cald nu trebuie incalzit tot cu o rezistenta?
Nu neaparat .. AC ul poate inversa ciclul de racire cu cel de incalzire si nu ai nevoie de rezistente |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Incalzirea vagoanelor Vin 09 Sept 2011, 19:12 | |
| Initial, la primele vagoane de calatori, care au circulat in 1869 in Romania (de atunci), se utilizau sobe sau vase cu apa calda, ce erau introduse in compartimente in statiile Bucuresti-Filaret sau Giurgiu si, uneori, in statia Comana. Incalzirea cu aburi apare la CFR probabil dupa 1900, generalizandu-se in perioada interbelica, o data cu noile tipuri de vagoane pe 4 osii: "Ganz es Tarsza", "Hecht", "Breda" (importate) si 'Astra" Arad. Timp de peste 70 de ani, pana prin anii 70', aceasta va predomina. Dezvoltarea cailor ferate, cresterea volumului de trafic, dar si inceperea electrificarii cailor ferate, determina trecerea la utilizarea incalzirii electrice a vagoanelor de calatori. Primele vagoane din parcul CFR, prevazute cu incalzire electrica (dar aveau si incalzire cu aburi) apar in perioada 1964-1969 (seriile 19-40, 19-47, 19-57, 20-40, 20-47 si 20-57), din anii 1966-1967 (o data cu electrificarea primei cai ferate normale Brasov-Ploiesti Vest) fiind folosita efectiv incalzirea electrica a trenurilor de calatori. Insa, pe liniile neelectrificate, se utiliza in continuuare incalzirea cu aburi. In cazul folosirii locomotivelor LDE se utilizau acele vagoane WIT, prevazute cu 2-3 cazane de producere a aburului. Erau alimentate cu: motorina, apa dedurizata si curent electric (de la priza de 170 V a locomotivei LDE; vagoanele WIT foloseau curentul electric livrat de locomotiva pentru: aprinderea flacarii la cazanele de aburi, functionarea injectorului de motorina si a electropompei). Desi metoda era oarecum arhaica, reusea sa incalzeasca relativ bine trenurile. In schimb, pe liniile secundare, unde era utilizata tractiunea LDH, datorita capacitatii reduse de producere a aburului a unicului cazan cu care era dotata locomotiva LDH, in cazul trenurilor cu mai mult de 4-5 vagoane, nu se reusea incalzirea lor in conditii optime. Trenurile automotoare sunt dotate cu sisteme proprii, specifice de incalzire.
Dupa 1999-2000, o data cu introducerea in trafic a noilor locomotive clasa 63,65,82 si 83, se generalizeaza incalzirea electrica a trenurilor, si pe liniile neelectrificate. La sfarsitul anului 2007, o data cu retragerea din circulatie a majoritatii trenurilor formate din locomotive clasa 80 si vagoane "dimitroave") si inlocuirea lor cu automotoare "Sageata Albastra", incalzirea cu aburi este aproape complet eliminata. S-ar mai utiliza pe ruta Costesti-Rosiori Nord. O mentiune speciala se impune pentru vagoanele moldovenesti, ucrainene sau rusesti ce tranziteaza Romania, care sunt dotate cu sisteme proprii de incalzire (sobe alimentate cu carbuni sau pacura). |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Mar 13 Sept 2011, 13:52 | |
| Dar nu au existat si vagoane de incalzire ce foloseau drept combustibil carbunii ? Locomotivele cu abur generau si aburul necesar vagoanelor pentru incalzire banuiesc, sau si in cazul locomotivelor cu abur era necesar vagonul de incalzire ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Incalzirea vagoanelor Mar 13 Sept 2011, 21:49 | |
| In cazul locomotivelor cu aburi, acestea generau si aburul folosit la incalzirea trenurilor de calatori! Pe liniile inguste, chiar si dupa 1979, cand s-au introdus la tractiune LDH-urile de linie ingusta (clasa 87), se utilizau locomotive cu aburi remorcate, pentru producerea aburului cu care erau incalzite vagoanele de calatori! De la mijlocul anilor 90' s-au produs si niste WIT-uri de linie ingusta, dar care au apucat sa fie folosite doar cativa ani, in 1997 (din ordinul ministrului de atunci al transporturilor- Traian Basescu), majoritatea trenurilor CFR de calatori de linie ingusta fiind desfiintate (cu exceptia trenului Sibiu- Agnita, care a rezistat pana prin 2001) In privinta utilizarii carbunelui drept combustibil la vagoanele WIT, nu am auzit de asa ceva, vagoanele WIT avand la partea inferioara doua guri de alimentare, cu inscriptia: "apa dedurizata" si "motorina". |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Mier 14 Sept 2011, 00:57 | |
| Pe Oravita - Anina la vagoanele din seria 28-29 se folosesc carbuni pentru incalzire si acum. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Mier 14 Sept 2011, 21:56 | |
| Eu nu m-am uitat cu atentie la sobele acelea dar parca sistemul e putin mai complicat: sint niste tevi care ar trebui sa alimenteze niste radiatoare iar soba e pe post de centrala, nu incalzeste ea direct. |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Joi 15 Sept 2011, 01:01 | |
| - tozlovanuvlad a scris:
- Eu nu m-am uitat cu atentie la sobele acelea dar parca sistemul e putin mai complicat: sint niste tevi care ar trebui sa alimenteze niste radiatoare iar soba e pe post de centrala, nu incalzeste ea direct.
Da,ai dreptate,dar iarna sa vezi ce fum iese pe cos,zici ca trage o aburoasa. Si la urma urmei,se folosesc carbunii pentru incalzire. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: incalzirea vagoanelor Sam 15 Oct 2011, 12:06 | |
| Am o intrebare: inainte de 1989-1998, se folosea in Romania incalzirea electrica a trenurilor si pe liniile neelectrificate ? Intreb asta, deoarece locomotivele "speciale" ale claselor 64, 67, ar fi avut instalatie de incalzire electrica a trenului! In plus, trenul prezidential din 1975, care, pe liniile neelectrificate folosea la tractiune astfel de locomotive, cu siguranta era incalzit electric! |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Sam 15 Oct 2011, 14:05 | |
| Au fost vagoane generator WG 550, eu stiu de 2 astfel de vagoane unul la Cluj si unul este acum la Arad. Trenul prezidential are vagon generator propriu. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Incalzirea vagoanelor Sam 15 Oct 2011, 14:08 | |
| Multumesc! Aceste WG-550 erau cumva folosite si pentru trenurile de marfa, compuse din vagoane frigorifice de model mai nou, dotate cu instalatie electrica de racire ? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor Sam 15 Oct 2011, 14:17 | |
| Nu , erau folosite la trenuri de calatori. CFR Marfa stiu ca avea WG 200 dar eu stiu ca s-ar fi folosit la trenuri RO-LA. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
| | | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Incalzirea vagoanelor | |
| |
| | | | Incalzirea vagoanelor | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |