Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3363 Data de inscriere : 29/09/2016
Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 21 Oct 2018, 21:24
Foarte interesant reportajul! Intrebare: geamurile de la vagoane sunt mobile? Sau cei care vor sa faca poze din mers cum procedeaza? Stau la usi sau in urma trenului? Intreb asta pentru perioada sezonului rece. Multumesc!
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 21 Oct 2018, 21:55
Ciprian, nu toate, dar se deschid destule. Eu am fost in mai, iulie si octombrie, deci cand nu avea nimeni de ce sa strambe din bot ca deschizi geamul. Nu doar atat, da' cum am fost doar sambata a trebuit sa dau din coate pentru locuri la o fereastra care se deschide pe partea stanga cum mergi spre Anina. Iarna nu stiu cum e cu deschisul geamurilor.
Dane, asa de multi calatori au fost? Sau cum de au fost trei vagoane? Cred ca oamenii care se ocupa de trenurile de calatori de pe linia aia viseaza si noapte normele de siguranta si nu se mai iau dupa ce scrie de vagoane.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 21 Oct 2018, 22:09
Cel mai greu e sa prinzi loc la urma trenului.
probabil cind e aglomerat e mai complicat si la celelalte usi. Eu am stat in vagonul din mijloc si am facut poze doar pe la usi. La intors am stat putin si la urma dar trebuia sa ma tot rotesc sa las si pe altii.
In vagonul din mijloc o minte timpita de pe la CFR probabil respectind niste norme facute de molustele de la UE, a introdus geamurile care se deschid cit sa iasa fumul de la soba. vai si amar de capul lor.
DSCF0464 by David Daniel, on Flickr
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Intrebare: geamurile de la vagoane sunt mobile? Sau cei care vor sa faca poze din mers cum procedeaza? Stau la usi sau in urma trenului? Intreb asta pentru perioada sezonului rece. Multumesc!
Potrivit art 5 alin (2) din Anexa la OMT 539/2004 pentru aprobarea Reglementărilor pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare pe secţia Oraviţa - Anina, ,,Deschiderea ferestrelor trebuie să fie limitată la maxim 250 mm faţă de rama superioară pentru a nu permite aplecarea călătorilor în afara vagonului."
Despre cifrele de pe cutie: cele 3 rânduri de valori reprezintă, de sus în jos, lungimea peste tampoane, ampatamentul vagonului şi ampatamentul unui boghiu. E lesne de înţeles că pe unul dintre vagoane s-a greşit, Comisia de Recepţie ar fi trebuit să respingă vagonul, mai ales că inscripţiile sunt obligatorii prin STI-uri, iar Remar/Electroputere Paşcani nu face RP-uri de ieri.
_________________ :TTT:
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Ce pustietate, ce dezolare. Și vremea e de-așa natură, dar și faptul că mai trece doar o pereche de trenuri. Ce rol mai are stația Gârliște dacă oricum nu trece nimic altceva pe-acolo? Iar IDM-ul din Gârliște îmi pare, văzând pozele, a fi cel mai singur om din lume. Îmi amintește de piesa asta despre un paznic de far:
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
S-a reparat semnalul de intrare în Gârlişte dinspre Oraviţa? În 2012 venea IDM cu ordinul scris acolo. După care trenul pleca şi IDM se deplasa pe jos după tren juma' de km până în staţie, ca să facă parcursul de ieşire (mă rog, asta în teorie, practic se urca în tren).
Cam nicio staţie de acolo nu mai are vreun rol, întreaga zonă e moartă de-a dreptul (am bătut o parte din ea cu maşina în 2017). Şi când zic moartă... e moartă la propriu, cu case părăsite, mine închise şi nivele de radioactivitate de rivalizează cu Cernobîlul prin unele locuri. Transportul public e inexistent (ce să transporte?)... trenul ăsta are doar scop turistic, de aici şi tariful dublu al biletului. Nici marfă nu mai e... că nu ai ce să transporţi, ce a fost fier vechi s-a cărat de mult, altceva nu mai e.
Da, probabil e genul de loc în care Aaron Stainthorpe şi-ar găsi inspiraţia. De altfel, My Dying Bride are doar câteva concerte pe an şi, de regulă, unul e în România, or şti ei de ce.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Sint ceva oameni pe acolo prin Girliste, mai trec si ceva ceferisti, sint locuintele alea. Cel mai singur e cel din Lisava. Dar si acolo era un on linga el si era un amarit de acar la cabina. Dar trist si amarit.
La Girliste a ramas la fel, trenul opreste la semnalele de intrare.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Am fost si eu marti, mi-am luat concediu special acum pentru culori de toamna...dar si pentru ca e muuuuult mai liber trenul. Nu o sa mai postez aceleasi lucruri in mare parte, las doar ce a iesit mai bine "artistic", sa zic asa.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Si o filmare cu o catelusa alba (pe care probabil au observat-o si altii recent) foarte energica, ne-a alergat aproape o statie. Trecea fara frica si prin intunericul dintr-un tunel...pana in Garliste, cred. Probabil intre Lisava si Ciudanovita.
g.popovici
Numarul mesajelor : 50 Reputatie : 5401 Data de inscriere : 05/04/2010
Subiect: Oravita-Anina este cel mai important obiectiv turistic din zona! Dum 28 Oct 2018, 15:32
Oravita-Anina este cel mai important obiectiv turistic din zona! Se pot vedea toate aceste locuri!
00:00: Lacul Ochiul Bei 00:12: Calea ferată Oravița - Anina 00:19: Drumul pitoresc Reșița - Anina 00:22: Lacul Poiana Mărului 00:28: Cascada Bigăr 00:34: Cheile Gârliștei 00:39: Statuia lui Decebal 00:41: Munții Semenic 00:46: Lacul Gozna-Valiug 00:50: Muntele Mic 00:56: Satul lacustru de la Berzasca 00:59: Caii sălbatici de pe insula Ostrov (lângă Moldova Nouă) 01:06: Lacul Iovanu 01:11: Râul Sebeș 01:17: Cheile Corcoaiei 01:30: Scările de la Inelet 01:37: Lacul Poiana Mărului 01:44: Lacul Mărghitaș 01:48: Mănăstirea Nera 01:55: Cheile Nerei 01:57: Morile de apă de la Rudăria 02:02: Cazanele Dunării și golful Dubova 02:06: Muntele Semenic 02:15: Lacul Secu 02:23: Lacul Văliug-Gozna 02:30: Valea Cernei 02:35: Transalpina bănățeană - Drumul in serpentine spre Muntele Mic 02:42: Cetatea Tricule 02:46: Lacul Trei Ape 02:53: Muzeul de locomotive cu abur din Reșița 02:57: Râul Cerna la vărsarea în Dunare la Orsova 03:01 Mănăstirea de la Poiana Mărului
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 28 Oct 2018, 16:15
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mier 06 Feb 2019, 19:54
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8510 Data de inscriere : 16/10/2013
Numarul mesajelor : 50 Reputatie : 5401 Data de inscriere : 05/04/2010
Subiect: Oravita - Anina moare Mier 11 Sept 2019, 10:10
Salutare. Din informatii destul de sigure, am aflat ca de la noul mers al trenurilor se doreste oprirea si scoaterea trenului de pe ruta Oravita - Anina (925). Este adevarat? Voi sigur aveti mai multe informatii. Se poate face ceva? Ce demersuri se poate face pentru oprirea acestei distrugeri? Calea ferata Oravita - Anina este prima cale ferata montana de pe teritoriul Romaniei, de o valoare inestimabila pentru zona si potentialul ei de dezvoltare. Sunt sute de turisti in fiecare weekend, din aprilie pana in septembrie, dar sunt calatori si in timpul saptamanii, cu varfuri in iulie, august.
Momentan, s-a decis ca trenul sa circule doar in weekend, din 24 septembrie, dar directia este destul de clara.
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
Ar fi culmea, la cita lume merge pe ruta asta, sa ii sicaneze mersul sau sa scoata trenul de tot, dar e plauzibil. Pina si colegii meu de serviciu - care nu au nici o tangenta cu domeniul sau cu pasiunea asta - au auzit de acest traseu si vor sa se plimbe pe acolo, unii chiar au fost. Solutia este sa nu mai votam imbecili si impostori. As vrea sa cred ca in timpul vietii mele va mai ajunge salariat CFR si unul ca Anghel Saligny. Sau macar pe jumatate ca el...