Vineri 19-10-2018 impreuna cu un coleg am ajuns la Oravita cu masina.
zona garii Oravita este singura din oras cu activitate, e plin de chioscuri, tigani, derbedei, soferi care fac transport profitind de lipsa trenurilor si raritatea autobuzelor etc.
DSCF0401 by David Daniel, on Flickr
se pregateste trenul
DSCF0407 by David Daniel, on Flickr
nu am avut timp de pozat prin gara
DSCF0413 by David Daniel, on Flickr
DSCF0420 by David Daniel, on Flickr
nu e cazul sa se faca foc, dar totul e pregatit
DSCF0424 by David Daniel, on Flickr
scaunele sint cu 3 si cu 2 locuri
DSCF0431 by David Daniel, on Flickr
DSCF0433 by David Daniel, on Flickr
plecam
DSCF0435 by David Daniel, on Flickr
DSCF0437 by David Daniel, on Flickr
DSCF0439 by David Daniel, on Flickr
vagoanele moarte din Timisora Nord au fost retrase aici. In bunul obicei romanesc, remiza veche a fost lasata sa se distruga. Acoperisul a cazut, dar culmea liniile din interior sint pline cu vagoane aduse de la Timisioara Nord. E greu de pozat deoarece trenul trece exact pe linga remiza si nu am avut unghi.
DSCF0441 by David Daniel, on Flickr
DSCF0444 by David Daniel, on Flickr
DSCF0448 by David Daniel, on Flickr
DSCF0454 by David Daniel, on Flickr
DSCF0455 by David Daniel, on Flickr
DSCF0457 by David Daniel, on Flickr
DSCF0461 by David Daniel, on Flickr
linia spre Berzovia
DSCF0462 by David Daniel, on Flickr
pe dreapta ma sint niste linii care probabil au fost de marfa. Statia Ticvanu Mic a fost pregatita si folosita pentru lucrarile de la termocentrala Anina, este posibil ca si Oravita sa fi fost folosita in acest scop.
DSCF0467 by David Daniel, on Flickr
DSCF0468 by David Daniel, on Flickr
DSCF0475 by David Daniel, on Flickr
DSCF0476 by David Daniel, on Flickr
pentru o statie de prelucrare exista o trecere la nivel.Culmea timpeniei: trenul are 10 km/h la pasaj. Asta in conditiile in care viteza este de 20 km/h si trec doar doua trenuri pe zi.PAi puneam un panou cu orele trenurilor ca sa opreasca eventualele masini.
DSCF0484 by David Daniel, on Flickr
DSCF0486 by David Daniel, on Flickr
DSCF0486 by David Daniel, on Flickr
Bradisoru de Jos
DSCF0491 by David Daniel, on Flickr
traversele lungi si apoi vegetatia, arata ca acolo a fost un macaz al unei linii care ducea la un stabiliment industrial. Am intrebat frinarul cite linii au fost dar nu mai stia daca una sau doua.
DSCF0498 by David Daniel, on Flickr
pe aici mergea linia.
DSCF0499 by David Daniel, on Flickr
care ajungea acolo
DSCF0500 by David Daniel, on Flickr
DSCF0508 by David Daniel, on Flickr
DSCF0511 by David Daniel, on Flickr
Apoi dintr-o data in padure vad pe partea stinga un opritor fix. Poza am facut- insa invers , spre Oravita.
DSCF0514 by David Daniel, on Flickr
traversele de pe partea stinga dovedesc faptul ca acolo a fost o linie
DSCF0519 by David Daniel, on Flickr
DSCF0520 by David Daniel, on Flickr
apoi se vad ruinele unei cladiri.
DSCF0522 by David Daniel, on Flickr
intr-un final pe dreapta e o ruina care se vede ca e de tip mai nou. Este la km 8+8.
in tren seful de tren care imi spune ca e fosta statie Bradisor. La intors frinarul imi zice ca acolo este de fapt KM 9 unde inainte se incrusisau trenurile si unde frinarii care coborau cu trenurile, luau in primire trenurile care urcau. Tot aici cind ne-am intors frinarul a desfacut frina de mina.
DSCF0528 by David Daniel, on Flickr
de contra se vede si fostul semnal de intrare
DSCF0529 by David Daniel, on Flickr
DSCF0530 by David Daniel, on Flickr
DSCF0532 by David Daniel, on Flickr
Aici se observa locul unde liniile de marfa de la mina se racordau la linia curenta. Trenul este oprit
DSCF0544 by David Daniel, on Flickr
DSCF0545 by David Daniel, on Flickr
in timp ce trenul vireaza, liniile de marfa sint orientate spre mina
DSCF0547 by David Daniel, on Flickr
DSCF0549 by David Daniel, on Flickr
DSCF0553 by David Daniel, on Flickr
DSCF0575 by David Daniel, on Flickr
DSCF0576 by David Daniel, on Flickr
Lisava
DSCF0583 by David Daniel, on Flickr
DSCF0586 by David Daniel, on Flickr
DSCF0587 by David Daniel, on Flickr
DSCF0589 by David Daniel, on Flickr
DSCF0593 by David Daniel, on Flickr
DSCF0596 by David Daniel, on Flickr
DSCF0600 by David Daniel, on Flickr
la iesirea din Lisava este o trecere la nivel care culmea, este cu semnalizare electrica.
DSCF0601 by David Daniel, on Flickr
DSCF0602 by David Daniel, on Flickr
DSCF0603 by David Daniel, on Flickr
Semnalul prevestitor al Lisavei este in Ciudanovita,
DSCF0606 by David Daniel, on Flickr
DSCF0612 by David Daniel, on Flickr
DSCF0614 by David Daniel, on Flickr
DSCF0617 by David Daniel, on Flickr
DSCF0618 by David Daniel, on Flickr
DSCF0620 by David Daniel, on Flickr
reper stinca aceea cu vegetatie inca verde...
DSCF0621 by David Daniel, on Flickr
dupa ce trecem viaductul...
DSCF0633 by David Daniel, on Flickr
... revedem stinca de care spuneam
DSCF0650 by David Daniel, on Flickr
se vede satul Ciudanovita
DSCF0656 by David Daniel, on Flickr
DSCF0666 by David Daniel, on Flickr
DSCF0667 by David Daniel, on Flickr
DSCF0669 by David Daniel, on Flickr
DSCF0672 by David Daniel, on Flickr
DSCF0674 by David Daniel, on Flickr
DSCF0678 by David Daniel, on Flickr
In apropiere de Girliste de contra vad un semnal mai deosebit cu reper YL. La intoarcere frinarul imi spune ca semnalul este de fapt semnal de iesire al statiei Girliste.
DSCF0682 by David Daniel, on Flickr
DSCF0684 by David Daniel, on Flickr
semnalul de iesire.Se stie ca statia Girliste este atipica si s-a implementat un tip special de semnalizare.
DSCF0687 by David Daniel, on Flickr
DSCF0688 by David Daniel, on Flickr
DSCF0689 by David Daniel, on Flickr