| 125 : Oravita - Anina | |
|
+97jabels ciprian71 c o r v i n mielutu zburator Cipri Andrei Neculai t1972 elm AeroX aris86 Davee91 g.popovici IonutCFR2009 qew00 buzibumi CFR9999 Katalyn gheorghita impuls riciu dan tm cfr500 IonutChircu spiderpc dany90 19jimmy84 dejan allred marius664 kristi kkk phnegativ Radu cristi ar Lumunita Stana folkfan Plescan Floare Katalin4653 strainu Razvan Tudor Bobby_TM cortexedge MariusM karoly1975 petcu.adrian Hurricane baiazid Teodor Radu Tudor Luna lifetec vatmanul Vitosa Rarau Adirmvl bogdan.perejuc Sergiu rmn Ionutz ldh80 sorin_ncs nenuandrei Semafor Dr2005 manuela alexandru.boia Andrey_tm TVlad sp59 Caravelle_Zg ATM Vlad EA1clony106 srazvi 63-1143-5 cata_lin alexpopa luciangeo77 Adrian78 Nesebar The Legend Scoop alex.alexus.tm robertmok Tomi13leu Costi raoul cristi CFR mishu88 Amiralul bogdan srl diciluma jionutz COSTACHE MIHAIL stinky vrabieionut Seby ionut_te husdelaapus myster2008 101 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7074 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: 125 : Oravita - Anina Vin 15 Aug 2008, 20:51 | |
| Aici veti posta tot ce este legat de aceasta ruta. Tot ce este off-topic va fi sters! |
|
| |
husdelaapus
Numarul mesajelor : 41 Reputatie : 5990 Data de inscriere : 30/08/2008
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 31 Aug 2008, 14:00 | |
| https://www.youtube.com/watch?v=RkerHxu9bDA |
|
| |
myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7074 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 02 Sept 2008, 00:46 | |
| Tot ceea ce vezi pe acest traseu e sublim....inca nu am avut ocazia sa merg pe el ...dar cat de curand o sa fac o expeditie...ceva voluntari? |
|
| |
ionut_te
Numarul mesajelor : 60 Varsta : 43 Localizare : Slatina Reputatie : 5845 Data de inscriere : 26/01/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 27 Ian 2009, 12:00 | |
| Cred ca as fi primul dintre voluntari, mai ales ca am radacini prin Anina (maica-mea s-a nascut si a copilarit acolo), dar in primul rand va trebui sa "cumpar" ceva timp. Pana si asta a devenit de negasit... |
|
| |
Seby
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 5755 Data de inscriere : 11/03/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mier 11 Mar 2009, 12:48 | |
| Vin si eu cu cateva date despre una din cele mai frumoase linii din tara, linia 925 "Oravita-Anina".
Poate multi dintre voi stiu ca traficul pe aceasta linie este special reglementat de catre: ORDINUL NR. 539/22.03.2004 (Reglementari pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare pe sectia de circulatie Oravita-Anina) publicat in "Foaia oficiala CFR" nr 5/2004. Acest ordin inlocuia vechea "Instructie de miscare nr. 104-5e din editia 1979" care continea "Reglementarile privind modul de lucru pe sectia Oravita-Anina", precum si orice alta dispozitie contrara.
Aceasta linie are ecartament normal si o lungime de 33 km si cuprinde urmatoarele statii: Oravita(km 0)-Bradisoru de Jos h. (km 6)-Dobrei hcv (km 12)-Lisava Hm (km 16)-Ciudanovita Pam. (km. 18. )-Garliste Hm.(km 25)-Anina (km 33).
Caracteristiicile linii: - intre statia Oravita si km 9 +000 are curbe cu raza minima de 190 m si declivitate pana la 8 la mie. - intre km 9+000 si statia Garliste Hm are curbe cu raza minima de 102 m si declivitatea pana la 21 la mie -intre Garliste Hm si statia Anina are curbe cu raza minima de 102 m si declivitatea de 2 la mie.
Pe aceasta linie pot circula trenuri de calatori, trenuri de marfa sau trenuri mixte, iar toate trenurile trebuiesc deservite de revizor tehnic de vagoane. Aceasta instructiune nu se aplica convoaielor si plugurilor de zapada care circula intre statia Oravita si km 9+000.
Tipurile de locomotive admise pe aceasta linie: - locomotive cu abur, seria 50000 - locomotive diesel, seria 69000 cu transmisie electrica. Alte locomotive pot circula doar cu avizul Autoritatii Feroviare Romane (AFER). Se admite remorcarea trenului cu dubla tractiune cu locomotive diesel in ambele sensuri de mers iar tractiunea mixta (locomotiva diesel si locmotiva cu abur) este permisa doar de la Oravita catre Anina cu dieselul asezat in capul trenului.
Pe linia Oravita-Anina sunt admise sa circule vagoane de marfa si de calatori pe 2 osii cu distanta intre osii de maxim 7m, precum si toate vagoanele de marfa pe 4 osii. Vagoanele de calatori pe 4 osii care circula trebuie sa aiba distanta intre pivotii boghiurilor de 9.30 m. Pe aceasta linie este interzisa circulatia vagoanelor cu gabarit 0-VM sau mai mare.
Exista o serie de reglementari referitoare la vagoanele de calatori care prevad printre altele ca ferestrele sa nu se deschida mai mult de 250 mm fata de rama superioara pentru a impiedica aplecarea calatorilor in afara vagonului precum si faptul ca aceste vagoane trebuiesc sa fie prevazute cu inscriptii de avertizare asupra pericolului pe care il reprezinta aplecarea in afara pe ferestre si usi.
Compunerea trenurilor:
Primul vagon de dupa locomotiva trebuie prevazut cu frana automata + frana de mana activa. In trenurile mixte (nu stiu daca acum mai e cazul) primele sunt asezate vagoanele de calatori urmate de cele de marfa. Daca exista vagon de bagaje/serviciu acesta se ataseaza imediat dupa locomotiva. Vagoanele de marfa pe 4 osii se aseaza in prima grupa a vagoanelor de marfa dupa vagonul de bagaje/serviciu (daca exista), iar in cazul trenurilor mixte se aseaza in prima grupa a trenurilor de marfa, imediat dupa vagoanele de calatori. Masa trenului trebuie stabilita in asa fel incat sa permita demararea lui din orice punct al statiei.
Franarea trenului se face cu frana automata. Se foloseste si franarea manuala pentru mentinerea trenului intins (se foloseste frana de mana a vagoanelor atasate pentru a nu se depasi viteza la coborare cat si pentru a tine trenul pe loc in statii).
Viteza admisa pe aceasta sectie este de 30 km/h intre Oravita si km 9+000 si de 20 km/h intre km 9+000 si Anina pentru trenuri si 20 km/h pe toata sectia pentru drezinele motor.
Alte reglemetari:
Revizorul tehnic de vagoane deserveste intotdeauna ultimul vagon, manipuland ultima frana de mana activa concomitent cu ceilalti agenti care deservesc franele de mana. Trenul trebuie prevazut totdeauna cu 2 saboti de mana in vagonul de serviciu pentru asigurarea vagoanelor in caz de necesitate si cu un sabot de mana in fiecare ghereta a vagoanelor de marfa. Trebuie sa existe statii portabile de comunicare in dotarea sefului de tren si a revizorului tehnic, precum si calibru pentru verificarea distantei intre tampoane si manometru (pentru verificarea presiunii aerului din conducta generala) Personalul care deserveste linia trebuie sa fie instruit si autorizat special. Mecanicii care au o intrerupere de 6 luni pe aceasta sectie trebuiesc sa fie insotiti si supravegheati de un instructor cel putin 2 drumuri dus-intors pe intreaga sectie. Starea vagoanelor trebuie verificata in toate statiile de seful de tren si de revizorul tehnic. Deszapezirea se face cu locomotiva iar in cazul in care ea nu poate face fata deszapezirea se face cu plugul de zapada + echipe de muncitori intre Oravita si km 9+000 si NUMAI cu echipe de muncitori intre km 9+000 si Anina. Garliste Hm este prevazuta cu semnale luminoase in ambele directii de mers. In tunelul Garliste este prevazut un semnal pitic de manevra. Trenurile de marfa nu sunt obligate sa regareze in statia Garliste Hm (din tunel) Regararea se va face pe linia de manevra in statia Garliste Hm. |
|
| |
vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7059 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Oravita-Anina Mar 08 Dec 2009, 22:41 | |
| xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx |
|
| |
stinky
Numarul mesajelor : 256 Varsta : 37 Localizare : Jimbolia,Timis Reputatie : 5872 Data de inscriere : 25/08/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 31 Ian 2010, 14:44 | |
| o poza de pe aceasta linie... |
|
| |
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Vin 26 Feb 2010, 20:40 | |
| |
|
| |
jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5991 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: Statile si haltele + viteza maxima pentru linia Oravita - Anina Vin 30 Apr 2010, 10:22 | |
| Km Statia viteza max admisa observatii 0 Oravita 30 6 Bradisoru de Jos h 30 12 Dobrei hcv 30 16 Lisava Hm 30 17 Ciudanovita Pam. 20 25 Gârliste Hm 20 33 Anina 20 |
|
| |
diciluma
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 5253 Data de inscriere : 17/07/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 19 Iul 2010, 08:05 | |
| Ordinea pozelor e oravita-anina-oravita.Am inceput sa fac poze aproximativ pe la ciudanovita , ca era prea frig sa scot nasul afara mai devreme.[img]URL=https://2img.net/r/ihimizer/i/57641844.jpg/] [/URL][/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img] |
|
| |
bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6200 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 19 Iul 2010, 16:31 | |
| Felicitari pentru poze ,sper sa ajung si eu in vara asta pe acolo cand voi merge la Moldova Noua. Are cineva idee cat de rentabila este aceasta linie?... sau cum se face de CFR-ul o mentine inca functiune in timp ce alte linii au inchise din diverse motive(Gura Putnei-Nisipitu,Dornesti-Siret cazuri recente)? |
|
| |
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6523 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 19 Iul 2010, 18:36 | |
| Odata cu inchiderea minelor de la Anina si Ciudanovita nu se mai poate vorbi de profitabilitate pe linia asta. De ce o tine CFR,nici ei nu stiu.oricum nu cred altii ar vrea linia. Mai citeste si aici http://www.arhind.ro/BANATUL%20MONTAN%20Protectia%20patrimoniului.htm Linia este in lista monumentelor istorice aflate in patrimoniul national,asa ca trebuie sa aibe grija de ea http://trenuletz.forumz.ro/reportaje-ale-pasionatilor-de-trenuri-f17/concediul-din-tren-t910.htm#19952 |
|
| |
diciluma
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 5253 Data de inscriere : 17/07/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 19 Iul 2010, 22:16 | |
| Gara anina mai are doar doua linii neruginite necesare gararii trenului si manevrei locomotivei.De asemenea o sa observati un al treilea wc la mijlocul vagonului .Compartimentul respectiv era inchis dar la un studiu elaborat prin gaura cheii sa dovedit a fi centrala termica a vagonului !!Avea in el o soba cu lemne sau carbuni dar nu am reusit sa-mi dau seama cum transmitea caldura in cele doua compartimente ale vagonului. [img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img] |
|
| |
diciluma
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 5253 Data de inscriere : 17/07/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 19 Iul 2010, 23:01 | |
| de remarcat tunelele - o gaura in piatra , fara alte inele sau nu stiu ce de sustinere...[img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img] |
|
| |
diciluma
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 5253 Data de inscriere : 17/07/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 19 Iul 2010, 23:15 | |
| Usile vagoanelor se deschid spre interior.Daca s-ar deschide in exterior....s-ar deschide doar pana la primul tunel.[img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img][img] [/img] |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina | |
| |
|
| |
| 125 : Oravita - Anina | |
|