|
| 125 : Oravita - Anina | |
|
+97jabels ciprian71 c o r v i n mielutu zburator Cipri Andrei Neculai t1972 elm AeroX aris86 Davee91 g.popovici IonutCFR2009 qew00 buzibumi CFR9999 Katalyn gheorghita impuls riciu dan tm cfr500 IonutChircu spiderpc dany90 19jimmy84 dejan allred marius664 kristi kkk phnegativ Radu cristi ar Lumunita Stana folkfan Plescan Floare Katalin4653 strainu Razvan Tudor Bobby_TM cortexedge MariusM karoly1975 petcu.adrian Hurricane baiazid Teodor Radu Tudor Luna lifetec vatmanul Vitosa Rarau Adirmvl bogdan.perejuc Sergiu rmn Ionutz ldh80 sorin_ncs nenuandrei Semafor Dr2005 manuela alexandru.boia Andrey_tm TVlad sp59 Caravelle_Zg ATM Vlad EA1clony106 srazvi 63-1143-5 cata_lin alexpopa luciangeo77 Adrian78 Nesebar The Legend Scoop alex.alexus.tm robertmok Tomi13leu Costi raoul cristi CFR mishu88 Amiralul bogdan srl diciluma jionutz COSTACHE MIHAIL stinky vrabieionut Seby ionut_te husdelaapus myster2008 101 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Vin 11 Apr 2014, 13:38 | |
| Karoly, corect, Oravita e o istorie vie. Dar in coma, din pacate, nefiind pusa in valoare. Orasul arata, in linii mari, ca acum 100 de ani, din ce am vazut. Asa cum Sighisoara e ultima cetate medievala locuita ar putea fi promovat si Oravita ca oras de la 1900. Horezu, spre exemplu, are ceva entitate Microregiunea Horezu, pe baza careia ia fonduri de la UE. Cred ca s-ar putea face o chestie asemanatoare si cu Oravita. Doctore, deci aia taie padurile si omoara si linia. Frumos... |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Sam 12 Apr 2014, 00:42 | |
| Anina e moarta economic odata cu inchiderea minei dupa accidentul din 2004! Cat priveste punerea in valoare a patrimoniului cultural e un non-sens pt. autoritatile romane, ar da mult mai fericite un branci la demolarea edificiilor vechi decat sa le reabiliteze, e o legislatie complicata cu monumentele pe care inca nu au reusit sa o eludeze, le lasa sa se prabuseasca si apoi valorifica locul! Am fost ieri in Braila, cred ca e singurul oras din Muntenia care are o arhitectura de sfarsit de sec.XIX, dar aceste cladiri sunt un pericol pt. pietoni! Singura pata de culoare, adica edificiu reabilitat este sediul PSD! O cale ferata e ceva inutil unor deputati sau senatori, ce ei merg cu trenul? A mai dat un ajutor dreaku stie ce minte luminata din CFR cu acel tarif unic pe linia asta si bomboana pe coliva e gata pusa! |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Sam 12 Apr 2014, 01:43 | |
| Sectia Oravita - Anina nu e pe lista pachetului minim social.... http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/instrument_motivare.pdf http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/text_proiect.pdf http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/anexe.pdf _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Sam 12 Apr 2014, 12:45 | |
| Cristi, Braila, ar fi superb daca ar fi ingrijit. In vara, cand am fost in Delta, gasca cu care am fost a venit cu masinile din Cluj prin Sighisoara-Brasov-Braila. Mi-a povestit un prieten pasionat de urbanism cum se prezinta orasul. Iti venea sa plangi daca il auzeai cum povestea! Orasul e foarte bine desenat, dar se alege praful de el.
Ghertoii din Parlament si in Guvern habar n-au pe ce lume traiesc. Parca Doctoru' zicea ca ceva tren a primit un dormitor la insistentele unui deputat, sau asa ceva. Cam la asta se limiteaza interesul lor pentru calea ferata. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Sam 12 Apr 2014, 16:33 | |
| - cristi CFR a scris:
- Sectia Oravita - Anina nu e pe lista pachetului minim social....
http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/instrument_motivare.pdf http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/text_proiect.pdf http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/anexe.pdf Pai astia din Caras sunt mai fraieri decat restul de nu beneficiaza de pachet social? Sau sunt prea bogati... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Sam 12 Apr 2014, 19:12 | |
| Carasul arde si... http://expressdebanat.ro/frunzaverde-si-hurduzeu-convocati-de-stepanescu-si-rufa-pentru-a-pune-umarul-la-promovare-rosso-nerii-sunt-cu-un-pas-in-liga-i/ |
| | | karoly1975
Numarul mesajelor : 8 Varsta : 49 Localizare : Timisoara/Banat Reputatie : 4454 Data de inscriere : 20/09/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 13 Apr 2014, 12:01 | |
| - kristi kkk a scris:
- Anina e moarta economic odata cu inchiderea minei dupa accidentul din 2004! Cat priveste punerea in valoare a patrimoniului cultural e un non-sens pt. autoritatile romane, ar da mult mai fericite un branci la demolarea edificiilor vechi decat sa le reabiliteze, e o legislatie complicata cu monumentele pe care inca nu au reusit sa o eludeze, le lasa sa se prabuseasca si apoi valorifica locul! Am fost ieri in Braila, cred ca e singurul oras din Muntenia care are o arhitectura de sfarsit de sec.XIX, dar aceste cladiri sunt un pericol pt. pietoni! Singura pata de culoare, adica edificiu reabilitat este sediul PSD! O cale ferata e ceva inutil unor deputati sau senatori, ce ei merg cu trenul? A mai dat un ajutor dreaku stie ce minte luminata din CFR cu acel tarif unic pe linia asta si bomboana pe coliva e gata pusa!
buna. o mica rectificare, accidentul de la mina Anina a avut loc in 2006,14 ianuarie atunci cind presedintele Basescu a decretat inchiderea minei. e mai putin important. altceva ma doare pe mine si banateni... lipsa de interes si implicare a autoritatilor in conservarea si valorificarea a tot ceea ce a primit tara noastra in 1918 prin unirea Banatului si Transilvaniei cu Romania. mare pacat ca se degradeaza tot ceea ce atunci fusese pus la punct si functiona: cai ferate, fabrici si uzine (care ulterior au fost nationalizate). |
| | | karoly1975
Numarul mesajelor : 8 Varsta : 49 Localizare : Timisoara/Banat Reputatie : 4454 Data de inscriere : 20/09/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 13 Apr 2014, 12:09 | |
| - kristi kkk a scris:
- cristi CFR a scris:
- Sectia Oravita - Anina nu e pe lista pachetului minim social....
http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/instrument_motivare.pdf http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/text_proiect.pdf http://beta.mt.ro/documente/acte-normative/2014/4_04/anexe.pdf Pai astia din Caras sunt mai fraieri decat restul de nu beneficiaza de pachet social? Sau sunt prea bogati... lipsa oamenilor interesati din conducerea "Caras-ului" si implicarea in a-si imparti bogatiile judetului ii determina sa lase la o parte lucrurile si locurile istorice. media locala se implica si feleicit si TVR pentru reportajul despre calea ferata... vorba unui uica (asa se zice la noi la unchi sau om in virsta)... "150 de ani a fost buna linia, nu ii deranja pe comunisti, a trecut de doua razboaie si de mai multe conduceri si tari, dapa-i astia de acum ii vin de hac".sint oameni entuziasti care doresc sa fie linia in viata, au venit si din tari vecine: Srbija , Ungaria chiar si Austria....dar se pare ca la noi se pretuieste altceva... |
| | | karoly1975
Numarul mesajelor : 8 Varsta : 49 Localizare : Timisoara/Banat Reputatie : 4454 Data de inscriere : 20/09/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 13 Apr 2014, 12:14 | |
| - adirmvl a scris:
- Carasul arde si... http://expressdebanat.ro/frunzaverde-si-hurduzeu-convocati-de-stepanescu-si-rufa-pentru-a-pune-umarul-la-promovare-rosso-nerii-sunt-cu-un-pas-in-liga-i/
sigur fotbalul produce mai multi bani decit calea ferata.drepturi de televizare,bilete,abonamente, sponsori...la noi in Banat a devenit o ambitie cu echipele de fotbal. si in Timis domnul primar baga bani in echipa ACS Recas, desi ar buni acei bani in multe alte locuri...in fine, sper ca acesta cale ferata sa nu aibe soarta altor cai din Caras Severin... Iam -Iasenovo-Bazias sau Bautar - Subcetate. se pare ca si Oravita - Iam "va muri" in curind. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 13 Apr 2014, 14:51 | |
| - karoly1975 a scris:
- lipsa de interes si implicare a autoritatilor in conservarea si valorificarea a tot ceea ce a primit tara noastra in 1918 prin unirea Banatului si Transilvaniei cu Romania. mare pacat ca se degradeaza tot ceea ce atunci fusese pus la punct si functiona: cai ferate, fabrici si uzine (care ulterior au fost nationalizate).
Nici măcar de edificiile din Vechiul Regat nu se îngrijesc. Un exemplu este gara din Piteşti, ultima clădire rămasă de pe vremea concesiunii Stroussberg... demolată anul trecut. Şi exemple se mai găsesc. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Dum 13 Apr 2014, 15:52 | |
| Karoly, nu mai da post pentru fiecare replica. Cu fotbalul... Marx a zis ca religia e opiumul popoarelor... In Romania e valabila vorba si pentru fotbal. Sper sa nu se supere colegii din Timisoara, dar banatenii, in special timisorenii, se bat cu caramida-n piept. Dar, de cele mai multe ori, fara rost. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 14 Apr 2014, 10:01 | |
| Dar linie e la caraseni, degeaba se bat timisorenii.Sint de acord ca de multe ori fara rost. Desi nu recunosc in unele privinte le-au luat fata aradenii.
CJ Timis a mai investit in trecut niste bani pe Semenic, pe la Valiug pe nu mai stiu unde in Caras Severin, motivind ca vor beneficia si locuitorii din Timis. Dar nu cred ca pot salva singuri linia Oravita -Anina.Nu e promovata nici singura nici la pachet. Simbata eram pe un santier al unei case , mai multi , un fel de claca si imi zice unu: -am auzit ca in Caras este cea mai frumoasa cascada din lume delcarata de astia de la televizor, Discovery sau care asa e? -cam asa e au gasit ei o cascada. imediat in discutie au mai intrat si altii: unde e , cum se ajunge acolo, de cind cum, avem noi asa ceva?
Adica trebuie un fel de implicare mai mult decit locala ca sa stie si cei din alte judete, ca sa stie ca nu trebuie sa mearga doar pentru linie ci si pentru alte obiective turistice, ca au cazare, ca au transport.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 14 Apr 2014, 13:29 | |
| Deocamdată, Anina e un orăşel minier rămas fără mină, stil Valea Jiului, dar mai izolat. Când s-o termina de furat fierul de la mină, or să treacă la furat linia... Oraviţa nu prea are nici ea de pe ce bea apă. Nu mai zic că e singurul loc din ţară unde am văzut oamenii mergând cu satârul pe umăr ziua în amiaza mare, în tren, în crâşmă şi peste tot. Nu mai zic că în tren s-au certat şi fiecare tabără şi-a chemat amicii în faţa gării ,,să discutăm". Ciudanoviţa e pe jumătate părăsită, iar jumătatea rămasă e un fel de Cernobîl dpdv al radioactivităţii (şi cum România cred că e singurul stat european unde nu ai voie să deţii aparat de detectat radiaţiile şi nu ai voie să filmezi ce indică un astfel de aparat...). În niciuna dintre localităţi nu există cazare, iar ,,unităţile de alimentaţie publică" sunt doar nişte crâşme. Ce dracu' turism (scuzaţi expresia) să faci în condiţiile astea? _________________ :TTT:
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 14 Apr 2014, 13:35 | |
| Tu nu ai inteles ce am scris?
Nu am zis ca ai unde sa faci turism ci tocmai invers: nu ai unde sa faci turism.
La noi nici nu ai oameni care sa mearga intr-un loc doar sa vada o linie de tren. (sintem noi citiva aici pe forum). Eu am zis ca e greu sa salvezi doar linia in sine, fara o gindire care sa integreze anumite obiective turistice din judet, care sa puna in valoare diversele ,,obiective" industriale ramase prin zona precum si obiectivele naturale.
Ca degeaba spui: ,,ai simbata cu mine sa vedem linia de Anina" ca nu vine nimeni.
Am vazut eu, de citiva ani tot vorbesc cu unii altii, dar nu se dau dusi: daca e sa mergem cu trenul, cred ca nici nu mai avem de aicicum sa ajungem. |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5105 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 14 Apr 2014, 22:02 | |
| Am fost de nenumarate ori cu trenul de la Oravita la Anina. In Anina am o matusa si un bun prieten de-al meu, iar la Bradisorul de Jos mai am niste unchi. Am fost cu trenul pe acest traseu in fiecare anotimp, insa cel mai mult am fost pe timp de vara. Va spun ca aproape de fiecare data cand am fost cu acest tren, trenul era plin de cetateni straini care filmau si fotografiau la greu trenul si peisajul si pe care nu-i mai puteai lua de la geam. Doar crengile erau cele care-i faceau sa-i bage capul inauntru, in rest numai pe afara erau. Si-atunci ma-ntreb: de unde au aflat acesti cetateni straini de aceasta minunatie de linie? Si uite c-au aflat, fara sa i se faca prea multa publicitate. Dar daca i s-ar mai face si publicitate, cum ar fi atunci? Ideea e daca ar vrea sa se faca ceva, s-ar putea face. Nu trebuie sa ai pensiuni si hoteluri, nu trebuie sa ai restaurante ca sa faci turism pe aceasta linie. O simpla reclama de genul: "vino sa calatoresti cu un tren pe un traseu de vis, prin cele mai pustii locuri", le-ar stranii multora curiozitatea si ar fi probabil una din cele mai tentante oferte de turism. Acei cetateni straini unde au stat pana au plecat din Anina? Unde au dormit noaptea? Si totusi, s-au descurcat. Deci iata ca se poate sa atragi oameni si daca nu le oferi pentru inceput conditii. Cum s-au descurcat ei, se pot descurca si altii. Eu continui sa-mi pun intrebarea asta: ce s-ar intampla cu aceasta linie daca ar fi undeva in Germania sau Austria? Putea fi o buna sursa de profit financiar, care la urma se putea folosi pentru amenjarea zonei si constructia de hoteluri si alte cele. Dar traim in Romania, si asta ne preocupa tot timpul, motiv pentru care nu mai avem timp sa ne mai gandim si la altceva. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina | |
| |
| | | | 125 : Oravita - Anina | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |