|
| 125 : Oravita - Anina | |
|
+97jabels ciprian71 c o r v i n mielutu zburator Cipri Andrei Neculai t1972 elm AeroX aris86 Davee91 g.popovici IonutCFR2009 qew00 buzibumi CFR9999 Katalyn gheorghita impuls riciu dan tm cfr500 IonutChircu spiderpc dany90 19jimmy84 dejan allred marius664 kristi kkk phnegativ Radu cristi ar Lumunita Stana folkfan Plescan Floare Katalin4653 strainu Razvan Tudor Bobby_TM cortexedge MariusM karoly1975 petcu.adrian Hurricane baiazid Teodor Radu Tudor Luna lifetec vatmanul Vitosa Rarau Adirmvl bogdan.perejuc Sergiu rmn Ionutz ldh80 sorin_ncs nenuandrei Semafor Dr2005 manuela alexandru.boia Andrey_tm TVlad sp59 Caravelle_Zg ATM Vlad EA1clony106 srazvi 63-1143-5 cata_lin alexpopa luciangeo77 Adrian78 Nesebar The Legend Scoop alex.alexus.tm robertmok Tomi13leu Costi raoul cristi CFR mishu88 Amiralul bogdan srl diciluma jionutz COSTACHE MIHAIL stinky vrabieionut Seby ionut_te husdelaapus myster2008 101 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 29 Apr 2013, 18:32 | |
| Linia asta ar merge ok daca ar avea si trenuri de marfa. Nici Babeni-Alunu nu are prea multi calatori (se prea poate sa fie la fel de multi, sau chiar mai putini pe 205), dar are navetele de carbuni de la Berbesti si de la Alunu pentru CET (nu stiu daca minele mai au si alti clienti in zona, ca USG ori Oltchim). Citisem acum cateva saptamani pe net ca Frunzaverde zicea (orice declaratie a politicienilor trebuie privita cu rezerve) ca sint discutii sa care nu stiu ce intreprindere din zona Anina marfa pe calea ferata. Ar fi grozav sa fie asa, dar nu vad cine ar avea o productie atat de mare in zona aia... |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 29 Apr 2013, 20:24 | |
| Cit de ticalos se pune problema! O sectie nu trebuie neaparat sa fie rentabila prin ea insasi! Ea e parte a unei retele si lucrurile trebuie gindite in acest context. O sa o spun si sa o repet atit de des precum repeta ei varianta lor ticaloasa. Va dau un exemplu concludent din domeniul pe care eu il cunosc foarte bine: telefonia mobila. Unele "antene" nu servesc niciodata un numar suficient de abonati incit astfel incit prin abonamentele platite sa isi justifice costurile de constructie si de intretinere. Judecind astfel ele nu se vor amortiza in vecii vecilor. Cu toate astea, ele exista. De ce? Pentru ca abonatii trebuie sa aiba acoperire atunci cind se plimba prin tara. Nu ii poti servi numai in orasul lor de domiciliu. Daca ar fi asa, s-ar multumi probabil cu telefonul fix de la Romtelecom. S-a facut in Anglia un experiment nefericit in anii '60; au inchis mare parte din liniile secundare ca "nu erau rentabile". Rezultatul? A scazut si mai mult traficul pe liniile principale pentru ca nu mai avea cine sa le alimenteze. De ce trebuie sa ne facem ca nu stim? |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Lun 29 Apr 2013, 21:01 | |
| Sectia nu este rentabila, vagoanele circula cu foarte putini calatori. Dar pe alte sectii circula trenuri unele dupa altele, pline ochi, calatorii sunt toti platitori, deci acolo sectia este peste profitabila, de ce sa nu intretina sectia asta care apartine cefereului cu bani scosi de ,,dincolo''?? Vor chiar totul sa le mearga pe supra plus pentru ca altfel anuleaza sectia??
Multi parinti au copii rai care le fac numai pagube, nu le aduc nici un ban in casa, acum ce fac? Ii arunca pentru ca nu aduc profit?? Nu! Pentru ca fac parte din ei!! Asa si sectia Oravita Anina, face parte dintr-un tot care se numeste cefereu. Daca cefereul avea numai aceasta sectie, mai ziceam!! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 08:46 | |
| Care sectie este rentabila? CARE?
Care tren este rentabil? CARE? Nu in toata Europa cel putin o parte din trenuri sint subventionate?
Un tren Timisoara Nord-Bucuresti Nord format din 3 vagoane este rentabil?
In general transportul de calatori nu este rentabil in sensul economic al termenului.transportul feroviar de calatori are un altfel de regim cred eu. Nu stiu ce sa spun despre ICE, TGV, probabil ca acolo altfel se pune problema.
Dar daca totusi unele sectii sint rentabile, logic ar fi sa le sustina oarecum si pe celelalte. dar ce a facut CFR Calatori sa atraga publicul calator in dauna celui auto sau chiar aerian? ce a facut pina acuma si ce intentioneaza sa faca? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 10:07 | |
| Pierderile se pot reduce... prin material rulant mai mic şi prin mers mai bun. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 12:16 | |
| Mers mai bun pe linia asta... Presupun ca se poate, dar cu ce costuri? Dar pe principiul rentabilitatii pe cate linii ar trebui sa mai circule trenuri de calatori chiar si cu subventie? Cand am fost pe 925 am intrat in vorba cu nasita si franarul/ciocanarul din tren. Nasita zicea ca in cazul in care cele doua vagoane ar circula pline (nu stiu cate locuri au), atunci ar fi acoperite costurile trenurilor. Dar totusi, cum de RT-ul plimba aer pe 205, iar CFR-ul e in gaura mare din cauza liniei asteia? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 12:34 | |
| RT-ul plimbă aer pe 205, dar RC-CF Trans - care are aceiaşi patroni (că acţionari nu sunt, că nu e S.A.) încasează TUI de la marfare (şi e ceva trafic de marfă). Pe 925 CFR Călători cară aer, CFR S.A. - care are aceiaşi acţionari cu CFR Călători - nu dă doi bani pe CFR Călători (de fapt, CFR Călători are vreo câteva sute de milioane datorie la TUI) şi nici nu e trafic de marfă. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 13:23 | |
| Cunosc situatia de pe 205. Dar RT a fost obligat sa bage trenuri de calatori ca sa ia linia? |
| | | strainu
Numarul mesajelor : 29 Reputatie : 4260 Data de inscriere : 29/04/2013
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 13:47 | |
| Wow, ce reacții Chiar nu voiam să provoc o asemenea furtună.. Din păcate nu pot să fiu de acord cu majoritatea dintre voi, care ați vrea ca o secție să meargă doar pentru că există. În primul rând ar trebui făcută o diferență între transportul feroviar de călători și infrastructura feroviară. Aceasta din urmă ar trebui să aibă ca obiectiv măcar profit 0, fără subvenții. La o adică, chiar prin taxe de utilizare a infrastructurii diferențiate în funcție de condițiile de pe linie, de gradul de utilizare, de avansul cu care se face notificarea trenului respectiv, etc. Transportul de călători ar trebui subvenționat, inclusiv pentru plata TUI, a combustibililor etc. Dar asta nu fără optimizare, inclusiv între diversele mijloace de transport. De exemplu, 925 e absolut izolată de restul rețelei CFR călători. Ce soluții ar fi? Să oblige Regiotrans să închirieze și secția asta, să permită cumpărarea de bilete pe trenurile Regiotrans până într-un oraș mare sau să reia cei de la CFR călători secția 923. Niciuna din astea nu ține cont de faptul că din Anina în Oravița faci 1h50, tot atât și din Oravița în Berzovia și mai știu eu cât de acolo în Timișoara sau Reșița. Pe șosea sunt 32 km între Anina și Reșita. Cu puțin antrenament îi faci pe jos în timpul cât îți ia să ajungi cu trenul. Nici nu vreau să fac un calcul în ceea ce privește consumul de carburant... Oricum ai da-o, pentru asemenea rute trenul nu are cum să iasă în câștig. S-ar putea, poate, gândi un program coordonat Iam/Anina-Berzovia-Timișoara în care lumea să nu mai schimbe 10 trenuri și care împreună cu o îmbunătățire semnificativă a vitezei de deplasare să ducă la niște rezultate decente. Cam așa înțeleg eu că funcționează trenurile locale în Franța. Am însă o bănuială că aici costurile sunt prohibitive, dar poate ar merita măcar un studiu... Mai rămâne apoi potențialul turistic. Despre asta o să pot vorbi mai mult după 2 mai când o să merg și eu cu trenul ăsta , dar e nevoie și aici de investiții masive (măcar o :z6: care să meargă de sărbători) și de o infrastructură turistică. Am căutat să mă cazez în Anina sau Oravița în tura asta și spre surprinderea mea nu am găsit nimic decent în orașe, ci numai la distanțe considerabile, în munți. Cum să aduci oameni de la marginea cealaltă a țării sau de aiurea dacă n-ai unde să-i cazezi? Aș mai avea câte ceva de zis despre asta la nivel național, dar mă opresc aici pentru că aș da în offtopic. Și mai atractiv ar fi dacă s-ar putea face ceva comun cu Serbia, prin care să fie redeschisă acea primă cale ferată din România măcar până la Dobricevo/Banatska Subotica, dar până nu vom putea intra cu buletinul și la sârbi, slabe șanse. Îmi pare rău dacă am fost prea pesimist și nu v-am împărtășit pe deplin admirația pentru transportul feroviar. Convingerea mea e că s-ar putea face ceva cu această linie (și în general cu liniile montane din România), dar nu de către "stat" (cu toate companiile din subordine) ci prin asocierea unor entuziaști ai trenurilor din zonă cu oameni interesați de o afacere în turism (cazare/alimentație publică/suveniruri etc.). Aceste asocieri ar avea ceva șanse să atragă resurse financiare și umane pentru promovare și dezvoltare. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 30 Apr 2013, 14:23 | |
| Totusi aceasta linie are un potential urias dar pe care CFR Calatori nu stie sa il exploateze.. Un minus este si "izolarea" liniei de reteaua CFR multa lume e reticienta la trenurile private ca un exemplu ma aflam in gara Deva a venit un om pe la 65 de ani si a zis ca vrea bilet la Oravita in triunghiul Bermudelor ca nu are cu ce sa ajunga acolo si a fost foarte dezamagit ca numai pana la Timisoara a putut sa isi ia bilet omul vroia bilet direct nu inteleg de ce nu se integreaza toti operatorii in sistemul informatic |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mier 01 Mai 2013, 23:30 | |
| O veche carte postala cu aceasta linie, aici. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 07 Mai 2013, 09:27 | |
| Strainule, vad ca esti cam ,,strain" de situatia de pe aici: noi, cetatenii Romaniei putem intra cu buletinul in Sirbia si Macedonia. De aceea de aici din Timisoara se merge in Grecia cu masina direct prin Sirbia si Macedonia FYROM.
Ca nu fac romanii nimic sa valorifice linia Anina Oravita eventual cu Iam si cu prelungire la Biserica Alba in Sirbia e alta poveste. |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mar 07 Mai 2013, 09:58 | |
| Inca din Ianuarie 2012 am trecut in Serbia pe la PF 1 doar cu C.I |
| | | strainu
Numarul mesajelor : 29 Reputatie : 4260 Data de inscriere : 29/04/2013
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mier 08 Mai 2013, 11:44 | |
| Așa e @dan tm, nu știam că se poate trece doar cu buletinul. Am aflat și eu săptămâna trecută, la fața locului Dacă aflam mai devreme, poate îmi schimbam traseul... Am făcut și eu până la urmă traseul ăsta, sper să vă pot pune niște poze și filmulețe săptămâna asta. M-a distrat faptul că nașu' se uita ciudat la biletele mele luate de la automatul din Gara de Nord, nu cred că vede prea des din astea. La ducere (primul tren Anina-Oravița) au fost maxim 10 călători, din care 6 turiști, localnicii au coborât pe parcurs. La întoarcere am fost ceva mai mulți, 13 turiști și vreo 5 localnici. Surpriza a venit când am ajuns în Anina și peronul era plin ochi - era o trupă de vreo 30-40 de copii (români) ale căror profesoare (vorbitoare de germană) au considerat că ar trebui să vadă acest monument istoric cu ochii lor. Îmi pare rău că la întrebările "Sprechen sie Deutch?" a trebuit să clătinăm din cap, ar fi fost interesant de văzut pe unde s-au mai plimbat. Din păcate tura mi-a întărit convingerile expuse în postarea de mai sus - voi reveni cu detalii asupra problemelor cu infrastructura. În plus, cred că e nevoie de o îmbunătățire a timpului de parcurs până la cel mult 90 de minute chiar și pentru trenuri turistice, altfel traseul dus-întors devine plictisitor (și chiar deranjant dacă prinzi o căldură cum am prins noi). O întrebare pentru cei care se plimbă mai des pe acolo: aveți idee când a fost refăcut tunelul mare de lângă Gârliște, că mirosea a ciment ud, dar nu cred că e CHIAR atât de recent? În final, salutările mele băieților cu care am împărțit coada trenului atât la dus cât și la întors pe 2 mai (în cazul în care sunt și ei pe forumul ăsta)! |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5105 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina Mier 08 Mai 2013, 12:54 | |
| - strainu a scris:
- Aveți idee când a fost refăcut tunelul mare de lângă Gârliște, că mirosea a ciment ud, dar nu cred ca e CHIAR atat de recent
Am circulat destul de des pe acea linie si inca am sperante sa mai circul deoarece am un prieten in Anina si niste neamuri in Bradisorul de Jos. Tunelul de la Garliste nu a fost refacut in totalitate si nu e vorba de refacerea lui ci de largirea lui. Am acum 26 de ani, iar ca raspuns la intrebarea ta, iti spun ca am trecut de mai multe ori prin tunelul de la Garliste cand eram mai mic, prin clasa a VI-a sau a VII-a (nu mai stiu exact) si atunci se lucra din plin la largirea tunelului. Am prins de multe ori muncitori acolo. Dar asta s-a intmaplat cu multa vreme in urma si din pacate nu mai tin minte exact in ce an se intampla chestia asta. L-am intrebat atunci pe acel prieten al meu de ce vor sa largeasca tunelul, iar el, fiind din Anina, mi-a spus ca vor sa elecrtifice linia Oravita - Anina si au inceput cu largirea tuturor tunelelor, dar l-au luat pe cel de la Garliste primul, acel tunel fiind cel mai lung de pe traseu si perfect drept (la intrare se vede iesire, cei care ati trecut pe acolo poate ati observat). Legat de ceea ce mi-a spus el atunci nu pot sa va spun nimic, daca intr-adevar e existat un asemenea proiect, care era motivul si alte curiozitati legate de acest aspect, insa daca cineva de pe forum stie mai multe despre acest lucru, il rog sa ne spuna tot ce stie. Si eu sunt foarte curios. Ideea e ca si daca a existat intr-adevar acest proiect, departe nu s-a ajuns cu el, deoarece tunelul a ramas de multa vreme in stadiu de largire si santier abandonat. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 125 : Oravita - Anina | |
| |
| | | | 125 : Oravita - Anina | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |