Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 125 : Oravita - Anina

In jos 
+97
jabels
ciprian71
c o r v i n
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
t1972
elm
AeroX
aris86
Davee91
g.popovici
IonutCFR2009
qew00
buzibumi
CFR9999
Katalyn
gheorghita
impuls
riciu
dan tm
cfr500
IonutChircu
spiderpc
dany90
19jimmy84
dejan
allred
marius664
kristi kkk
phnegativ
Radu
cristi ar
Lumunita Stana
folkfan
Plescan Floare
Katalin4653
strainu
Razvan Tudor
Bobby_TM
cortexedge
MariusM
karoly1975
petcu.adrian
Hurricane
baiazid
Teodor
Radu Tudor
Luna
lifetec
vatmanul
Vitosa
Rarau
Adirmvl
bogdan.perejuc
Sergiu rmn
Ionutz
ldh80
sorin_ncs
nenuandrei
Semafor
Dr2005
manuela
alexandru.boia
Andrey_tm
TVlad
sp59
Caravelle_Zg
ATM
Vlad
EA1clony106
srazvi
63-1143-5
cata_lin
alexpopa
luciangeo77
Adrian78
Nesebar
The Legend
Scoop
alex.alexus.tm
robertmok
Tomi13leu
Costi
raoul
cristi CFR
mishu88
Amiralul
bogdan srl
diciluma
jionutz
COSTACHE MIHAIL
stinky
vrabieionut
Seby
ionut_te
husdelaapus
myster2008
101 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 34 ... 53  Urmatorul
AutorMesaj
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeLun 29 Apr 2013, 18:32

Linia asta ar merge ok daca ar avea si trenuri de marfa. Nici Babeni-Alunu nu are prea multi calatori (se prea poate sa fie la fel de multi, sau chiar mai putini pe 205), dar are navetele de carbuni de la Berbesti si de la Alunu pentru CET (nu stiu daca minele mai au si alti clienti in zona, ca USG ori Oltchim). Citisem acum cateva saptamani pe net ca Frunzaverde zicea (orice declaratie a politicienilor trebuie privita cu rezerve) ca sint discutii sa care nu stiu ce intreprindere din zona Anina marfa pe calea ferata. Ar fi grozav sa fie asa, dar nu vad cine ar avea o productie atat de mare in zona aia...
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeLun 29 Apr 2013, 20:24

Cit de ticalos se pune problema! O sectie nu trebuie neaparat sa fie rentabila prin ea insasi! Ea e parte a unei retele si lucrurile trebuie gindite in acest context. O sa o spun si sa o repet atit de des precum repeta ei varianta lor ticaloasa.
Va dau un exemplu concludent din domeniul pe care eu il cunosc foarte bine: telefonia mobila. Unele "antene" nu servesc niciodata un numar suficient de abonati incit astfel incit prin abonamentele platite sa isi justifice costurile de constructie si de intretinere. Judecind astfel ele nu se vor amortiza in vecii vecilor. Cu toate astea, ele exista. De ce? Pentru ca abonatii trebuie sa aiba acoperire atunci cind se plimba prin tara. Nu ii poti servi numai in orasul lor de domiciliu. Daca ar fi asa, s-ar multumi probabil cu telefonul fix de la Romtelecom.
S-a facut in Anglia un experiment nefericit in anii '60; au inchis mare parte din liniile secundare ca "nu erau rentabile". Rezultatul? A scazut si mai mult traficul pe liniile principale pentru ca nu mai avea cine sa le alimenteze. De ce trebuie sa ne facem ca nu stim?
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15504
Data de inscriere : 06/03/2009

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeLun 29 Apr 2013, 21:01

Sectia nu este rentabila, vagoanele circula cu foarte putini calatori. Dar pe alte sectii circula trenuri unele dupa altele, pline ochi, calatorii sunt toti platitori, deci acolo sectia este peste profitabila, de ce sa nu intretina sectia asta care apartine cefereului cu bani scosi de ,,dincolo''?? Vor chiar totul sa le mearga pe supra plus pentru ca altfel anuleaza sectia??

Multi parinti au copii rai care le fac numai pagube, nu le aduc nici un ban in casa, acum ce fac? Ii arunca pentru ca nu aduc profit??
Nu! Pentru ca fac parte din ei!! Asa si sectia Oravita Anina, face parte dintr-un tot care se numeste cefereu. Daca cefereul avea numai aceasta sectie, mai ziceam!!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 08:46

Care sectie este rentabila? CARE?

Care tren este rentabil? CARE?
Nu in toata Europa cel putin o parte din trenuri sint subventionate?

Un tren Timisoara Nord-Bucuresti Nord format din 3 vagoane este rentabil?

In general transportul de calatori nu este rentabil in sensul economic al termenului.transportul feroviar de calatori are un altfel de regim cred eu.
Nu stiu ce sa spun despre ICE, TGV, probabil ca acolo altfel se pune problema.

Dar daca totusi unele sectii sint rentabile, logic ar fi sa le sustina oarecum si pe celelalte.
dar ce a facut CFR Calatori sa atraga publicul calator in dauna celui auto sau chiar aerian? ce a facut pina acuma si ce intentioneaza sa faca?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 10:07

Pierderile se pot reduce... prin material rulant mai mic şi prin mers mai bun.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 12:16

Mers mai bun pe linia asta... Presupun ca se poate, dar cu ce costuri? Dar pe principiul rentabilitatii pe cate linii ar trebui sa mai circule trenuri de calatori chiar si cu subventie? Cand am fost pe 925 am intrat in vorba cu nasita si franarul/ciocanarul din tren. Nasita zicea ca in cazul in care cele doua vagoane ar circula pline (nu stiu cate locuri au), atunci ar fi acoperite costurile trenurilor. Dar totusi, cum de RT-ul plimba aer pe 205, iar CFR-ul e in gaura mare din cauza liniei asteia?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 12:34

RT-ul plimbă aer pe 205, dar RC-CF Trans - care are aceiaşi patroni (că acţionari nu sunt, că nu e S.A.) încasează TUI de la marfare (şi e ceva trafic de marfă). Pe 925 CFR Călători cară aer, CFR S.A. - care are aceiaşi acţionari cu CFR Călători - nu dă doi bani pe CFR Călători (de fapt, CFR Călători are vreo câteva sute de milioane datorie la TUI) şi nici nu e trafic de marfă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 13:23

Cunosc situatia de pe 205. Dar RT a fost obligat sa bage trenuri de calatori ca sa ia linia? scratch
Sus In jos
strainu




Numarul mesajelor : 29
Reputatie : 4260
Data de inscriere : 29/04/2013

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 13:47

Wow, ce reacții Smile Chiar nu voiam să provoc o asemenea furtună..

Din păcate nu pot să fiu de acord cu majoritatea dintre voi, care ați vrea ca o secție să meargă doar pentru că există. În primul rând ar trebui făcută o diferență între transportul feroviar de călători și infrastructura feroviară. Aceasta din urmă ar trebui să aibă ca obiectiv măcar profit 0, fără subvenții. La o adică, chiar prin taxe de utilizare a infrastructurii diferențiate în funcție de condițiile de pe linie, de gradul de utilizare, de avansul cu care se face notificarea trenului respectiv, etc.

Transportul de călători ar trebui subvenționat, inclusiv pentru plata TUI, a combustibililor etc. Dar asta nu fără optimizare, inclusiv între diversele mijloace de transport.

De exemplu, 925 e absolut izolată de restul rețelei CFR călători. Ce soluții ar fi? Să oblige Regiotrans să închirieze și secția asta, să permită cumpărarea de bilete pe trenurile Regiotrans până într-un oraș mare sau să reia cei de la CFR călători secția 923. Niciuna din astea nu ține cont de faptul că din Anina în Oravița faci 1h50, tot atât și din Oravița în Berzovia și mai știu eu cât de acolo în Timișoara sau Reșița. Pe șosea sunt 32 km între Anina și Reșita. Cu puțin antrenament îi faci pe jos în timpul cât îți ia să ajungi cu trenul. Nici nu vreau să fac un calcul în ceea ce privește consumul de carburant... Oricum ai da-o, pentru asemenea rute trenul nu are cum să iasă în câștig.

S-ar putea, poate, gândi un program coordonat Iam/Anina-Berzovia-Timișoara în care lumea să nu mai schimbe 10 trenuri și care împreună cu o îmbunătățire semnificativă a vitezei de deplasare să ducă la niște rezultate decente. Cam așa înțeleg eu că funcționează trenurile locale în Franța. Am însă o bănuială că aici costurile sunt prohibitive, dar poate ar merita măcar un studiu...

Mai rămâne apoi potențialul turistic. Despre asta o să pot vorbi mai mult după 2 mai când o să merg și eu cu trenul ăsta Cool , dar e nevoie și aici de investiții masive (măcar o :z6: care să meargă de sărbători) și de o infrastructură turistică. Am căutat să mă cazez în Anina sau Oravița în tura asta și spre surprinderea mea nu am găsit nimic decent în orașe, ci numai la distanțe considerabile, în munți. Cum să aduci oameni de la marginea cealaltă a țării sau de aiurea dacă n-ai unde să-i cazezi? Aș mai avea câte ceva de zis despre asta la nivel național, dar mă opresc aici pentru că aș da în offtopic.

Și mai atractiv ar fi dacă s-ar putea face ceva comun cu Serbia, prin care să fie redeschisă acea primă cale ferată din România măcar până la Dobricevo/Banatska Subotica, dar până nu vom putea intra cu buletinul și la sârbi, slabe șanse.

Îmi pare rău dacă am fost prea pesimist și nu v-am împărtășit pe deplin admirația pentru transportul feroviar. Convingerea mea e că s-ar putea face ceva cu această linie (și în general cu liniile montane din România), dar nu de către "stat" (cu toate companiile din subordine) ci prin asocierea unor entuziaști ai trenurilor din zonă cu oameni interesați de o afacere în turism (cazare/alimentație publică/suveniruri etc.). Aceste asocieri ar avea ceva șanse să atragă resurse financiare și umane pentru promovare și dezvoltare.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 30 Apr 2013, 14:23

Totusi aceasta linie are un potential urias dar pe care CFR Calatori nu stie sa il exploateze..
Un minus este si "izolarea" liniei de reteaua CFR multa lume e reticienta la trenurile private ca un exemplu ma aflam in gara Deva a venit un om pe la 65 de ani si a zis ca vrea bilet la Oravita in triunghiul Bermudelor ca nu are cu ce sa ajunga acolo si a fost foarte dezamagit ca numai pana la Timisoara a putut sa isi ia bilet omul vroia bilet direct nu inteleg de ce nu se integreaza toti operatorii in sistemul informatic
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6796
Data de inscriere : 21/02/2010

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMier 01 Mai 2013, 23:30

O veche carte postala cu aceasta linie, aici.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 07 Mai 2013, 09:27

Strainule, vad ca esti cam ,,strain" de situatia de pe aici: noi, cetatenii Romaniei putem intra cu buletinul in Sirbia si Macedonia. De aceea de aici din Timisoara se merge in Grecia cu masina direct prin Sirbia si Macedonia FYROM.

Ca nu fac romanii nimic sa valorifice linia Anina Oravita eventual cu Iam si cu prelungire la Biserica Alba in Sirbia e alta poveste.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMar 07 Mai 2013, 09:58

Inca din Ianuarie 2012 am trecut in Serbia pe la PF 1 doar cu C.I Wink
Sus In jos
strainu




Numarul mesajelor : 29
Reputatie : 4260
Data de inscriere : 29/04/2013

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMier 08 Mai 2013, 11:44

Așa e @dan tm, nu știam că se poate trece doar cu buletinul. Am aflat și eu săptămâna trecută, la fața locului Smile Dacă aflam mai devreme, poate îmi schimbam traseul...

Am făcut și eu până la urmă traseul ăsta, sper să vă pot pune niște poze și filmulețe săptămâna asta. M-a distrat faptul că nașu' se uita ciudat la biletele mele luate de la automatul din Gara de Nord, nu cred că vede prea des din astea. La ducere (primul tren Anina-Oravița) au fost maxim 10 călători, din care 6 turiști, localnicii au coborât pe parcurs. La întoarcere am fost ceva mai mulți, 13 turiști și vreo 5 localnici. Surpriza a venit când am ajuns în Anina și peronul era plin ochi - era o trupă de vreo 30-40 de copii (români) ale căror profesoare (vorbitoare de germană) au considerat că ar trebui să vadă acest monument istoric cu ochii lor. Îmi pare rău că la întrebările "Sprechen sie Deutch?" a trebuit să clătinăm din cap, ar fi fost interesant de văzut pe unde s-au mai plimbat.

Din păcate tura mi-a întărit convingerile expuse în postarea de mai sus - voi reveni cu detalii asupra problemelor cu infrastructura. În plus, cred că e nevoie de o îmbunătățire a timpului de parcurs până la cel mult 90 de minute chiar și pentru trenuri turistice, altfel traseul dus-întors devine plictisitor (și chiar deranjant dacă prinzi o căldură cum am prins noi).

O întrebare pentru cei care se plimbă mai des pe acolo: aveți idee când a fost refăcut tunelul mare de lângă Gârliște, că mirosea a ciment ud, dar nu cred că e CHIAR atât de recent?

În final, salutările mele băieților cu care am împărțit coada trenului atât la dus cât și la întors pe 2 mai (în cazul în care sunt și ei pe forumul ăsta)!
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 646
Varsta : 38
Localizare : Oradea
Reputatie : 5105
Data de inscriere : 14/10/2012

125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitimeMier 08 Mai 2013, 12:54

strainu a scris:
Aveți idee când a fost refăcut tunelul mare de lângă Gârliște, că mirosea a ciment ud, dar nu cred ca e CHIAR atat de recent

Am circulat destul de des pe acea linie si inca am sperante sa mai circul deoarece am un prieten in Anina si niste neamuri in Bradisorul de Jos. Tunelul de la Garliste nu a fost refacut in totalitate si nu e vorba de refacerea lui ci de largirea lui. Am acum 26 de ani, iar ca raspuns la intrebarea ta, iti spun ca am trecut de mai multe ori prin tunelul de la Garliste cand eram mai mic, prin clasa a VI-a sau a VII-a (nu mai stiu exact) si atunci se lucra din plin la largirea tunelului. Am prins de multe ori muncitori acolo. Dar asta s-a intmaplat cu multa vreme in urma si din pacate nu mai tin minte exact in ce an se intampla chestia asta. L-am intrebat atunci pe acel prieten al meu de ce vor sa largeasca tunelul, iar el, fiind din Anina, mi-a spus ca vor sa elecrtifice linia Oravita - Anina si au inceput cu largirea tuturor tunelelor, dar l-au luat pe cel de la Garliste primul, acel tunel fiind cel mai lung de pe traseu si perfect drept (la intrare se vede iesire, cei care ati trecut pe acolo poate ati observat). Legat de ceea ce mi-a spus el atunci nu pot sa va spun nimic, daca intr-adevar e existat un asemenea proiect, care era motivul si alte curiozitati legate de acest aspect, insa daca cineva de pe forum stie mai multe despre acest lucru, il rog sa ne spuna tot ce stie. Si eu sunt foarte curios. Ideea e ca si daca a existat intr-adevar acest proiect, departe nu s-a ajuns cu el, deoarece tunelul a ramas de multa vreme in stadiu de largire si santier abandonat.



Sus In jos
Continut sponsorizat





125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 125 : Oravita - Anina   125 : Oravita - Anina - Pagina 16 Icon_minitime

Sus In jos
 
125 : Oravita - Anina
Sus 
Pagina 16 din 53Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 34 ... 53  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» TIMISOARA NORD -- ANINA 09.08.2009
» Oravita-Anina
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2019-2020
» Linia CFR 925: Oravita - Anina
» Oravita -- Anina 27.06.2010

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 100-
Mergi direct la: