| Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) | |
|
+13Nesebar Spartan1948 Tomi13leu Vlad Katalin4653 Simply18 Semafor Vitosa cata IonutCFR2009 TVlad Mihay sorinucu 17 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6380 Data de inscriere : 24/10/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Vin 11 Ian 2013, 13:27 | |
| |
|
| |
Simply18 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1085 Varsta : 30 Localizare : Bacau Reputatie : 5676 Data de inscriere : 25/06/2012
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mier 07 Mai 2014, 22:32 | |
| S-a inchis podul "nou" ? Sunt curios daca la vara trec pe el sau nu |
|
| |
adascalu
Numarul mesajelor : 87 Varsta : 23 Localizare : Cernavodă , judetul Constanta , România Reputatie : 3997 Data de inscriere : 22/03/2014
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mier 07 Mai 2014, 23:22 | |
| - Tomi13leu a scris:
- in ce an a circulat ultimul tren pe acest pod?
1987 cred |
|
| |
Simply18 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1085 Varsta : 30 Localizare : Bacau Reputatie : 5676 Data de inscriere : 25/06/2012
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Lun 12 Mai 2014, 10:54 | |
| - adascalu a scris:
- Tomi13leu a scris:
- in ce an a circulat ultimul tren pe acest pod?
1987 cred Ultimul tren oficial a circuat la implinia a 100 de ani a podului , deci 1995 . Cica s-a mai circulat pe el si prin '98 sau '99 . Oricum , cer e ca , catenara aceea e rupta de vreo 10 ani ... Interesant ar fi sa se circule deacum incolo pe Anghel Saligni , bine-nteles cu niste imbunatatiri la pod . |
|
| |
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mar 13 Mai 2014, 12:50 | |
| podul a fost deja ramforsat o data pentru ca nu era calculat pentru incarcarile actuale de osii. Comparati pozele vechi cu cele noi si o sa vedeti ca tablierele au acum o a treia "talpa" masiva in partea superioara... Podul nu mai este folosit pentru ca tonajul actual al trenurilor de marfa este foarte mare, acestea necesitand desfaceri de garnitura inainte de acces, deci costuri suplimentare, pierderi de timp. La ce tonaj au acum trenurile de calatori, nu cred ca mai e problema. Dar ce te faci cu catenara ???? Care, nu mai este.... |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mier 14 Mai 2014, 20:30 | |
| Hai sa lamurim odata problema cu aceste poduri ale inginerului Saligny. Au fost date in folosinta in 1895 si garantate 100 de ani adica fix pana in 1995 cand au fost inchise tocmai din acest motiv. Nimeni dintre persoanele cu functii inalte in cfr la acea vreme nu a mai avut curajul sa semneze circulatia trenurilor dupa 1995 pe ele. Ce incearca ei acum sa faca cu reabilitarea lor e alta problema iar una dintre ele e curajul. Doamne fereste sa se intample vreo nenorocire... Ce inseamna reabilitare ? ramforsare (deja efectuata citesc), schimbare traverse respectiv linii, montare electrificare si cam atat. Picioarele respectiv tablierul sunt aceleasi de 119 de ani daca nu si mai bine avand in vedere cat a durat constructia lor (5 ani). Marea mea dilema e de ce podurile lui Saligny au rezistat garantate de constructor circulatiei trenurilor timp de 100 de ani iar cele ale lui Ceausescu deja dupa nici 30 de ani de exploatare necesita inchidere totala pentru reparatii ?
Legat de lipsa firului de contact respectiv a anului 1987 mai sunt doua aspecte de lamurit. Electrificarea lipseste pentru ca a scos-o SC Electrificare SA si nu furata cum tot citesc. Vreau sa vad si eu care dintre voi furati un fir de contact prin care trec 27000 Volti ? Anul trecut a fost prajit la podul Baneasa unul care s-a dat mare in fata grupului de prieteni in incercarea de a trece in picioare pe tablierul podului la 1 m de fir, deci... Iar "liber" la furaciuni s-a dat cand cfr (infrastructura) a renuntat la cate un triaj, gara, sectie... (dam si cateva exemple triajul de la Ciulnita, Valul lui Traian, etc) Tot citesc 1987. Fratilor pana in acest an au fost intens folosite apoi pana in 1995 partial atat marfa cat si calatori dar mai mult in cazul depasirilor dintre trenuri.
Mai bine intrebati decat sa afirmati aiurea-n tramvai. |
|
| |
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mier 14 Mai 2014, 20:59 | |
| - Marius 926 a scris:
- Marea mea dilema e de ce podurile lui Saligny au rezistat garantate de constructor circulatiei trenurilor timp de 100 de ani iar cele ale lui Ceausescu deja dupa nici 30 de ani de exploatare necesita inchidere totala pentru reparatii ?
Parerea mea e ca dupa '89 (si mai ales dupa ce au aparut privatii) nu s-a mai tinut cont ca unele trenuri au probleme la roti ("roti patrate"). S-a acceptat si se accepta in circulatie marfare cu grave probleme la roti. Asta e "moartea" infrastructurii, prin vibratiile puternice pe care le produc in mers. - Marius 926 a scris:
- Vreau sa vad si eu care dintre voi furati un fir de contact prin care trec 27000 Volti ?
Cred ca e destul de simplu: se leaga o şufă de sina si se arunca celalalt capat pe firul de contact. Releele sesiseaza scurt-circuitul si intrerup alimentarea. Apoi baietii vin cu scara si clestii, "decupeaza" si incarca in carute. |
|
| |
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Vin 23 Mai 2014, 14:26 | |
| Podul Carol I a fost garantat 100 de ani in conditiile de incarcare osie si greutate trenuri din 1895, anul constructiei. 50 de ani mai tarziu era deja depasit, trenurile de marfa fiind desfacute si refacute dupa traversare. Locomotivele grele, de tipul 150 circulau cu limitari de viteza. Apoi ai ranforsat grinzile si s-a putut circula in siguranta pana la inceputul anilor '90. Dar, pentru a putea fi folosite in conditiile de trafic de acum este revoie de un RK masiv, de o verificare a rezistentei materialului, etc....
Aceste lucrari necesita bani si vointa. Ambele lipsesc.
Detalii complete gasiti in Constructii pentru transporturi in Romania, aparuta 1981. |
|
| |
andreea
Numarul mesajelor : 1 Reputatie : 3663 Data de inscriere : 15/11/2014
| Subiect: Informatii despre Podul A. Saligny Dum 23 Noi 2014, 01:24 | |
| - sorinucu a scris:
- De ce nu mai circula nici un tren pe acest pod, chiar daca a fost construit cel nou cucale dubla? Am vazut un reportaj in care zicea directorul de la podurile dunarene, ca acest pod poate fi folosit in orice secunda in caz ca acesta nou pateste ceva. Minciuni ! Catenarele sunt dezafectate, iar linia care iese de pe pod, cu linia acuala circulata, nu au nici o legatura de macaz (daca gresesc cu macazul sa ma corecteze cineva)
Buna! Sunt foarte interesata de reabilitarea podului Anghel Saligny si as dori sa stiu daca mai aveti detalii despre reportajul pe care dumneavoastra l-ati vazut despre faptul ca acest pod ar putea fi refolosit. Stiti cumva cum pot intra in posesia acelui reportaj, m-ar ajuta foarte mult daca l-as putea vedea. Multumesc mult, Andreea |
|
| |
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mar 07 Iul 2015, 13:02 | |
| Podul a aparut in multe ilustrate, coperti de revista, etc...fiind o mandrie nationala. Din presa anilor '30, cand inca se numea podul Carol I si avea toate elementele sculptate originale pe frontoanele de acces. Acestea au fost ulterior demontate de comunisti, odata cu schimbarea numelui podului: tablierele originale, fara talpa a treia: |
|
| |
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Joi 16 Iul 2015, 14:35 | |
| si dintr-un unghi mai rar, celebrul portal cu dorobanti: colectia Florin Cicos. |
|
| |
Simply18 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1085 Varsta : 30 Localizare : Bacau Reputatie : 5676 Data de inscriere : 25/06/2012
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Lun 14 Sept 2015, 21:32 | |
| Azi atinge borna nr. 120 , restaurat poate v-a mai rezista inca 50 ... CFR |
|
| |
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Mar 14 Mar 2017, 16:10 | |
| Am mai gasit citeva imagini cu podul din 1910:
Podul Carol I-1910 (1)
Podul Carol I- 1910 (2)
Podul Carol I - 1910 (3)
Podul Carol I - 1910 (4) |
|
| |
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) Joi 11 Mai 2017, 11:29 | |
| https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/cum-a-reusit-tanarul-inginer-anghel-saligny-sa-ridice-cel-mai-lung-pod-din-europa |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) | |
| |
|
| |
| Podul Regele Carol I (Podul Anghel Saligny) | |
|