| 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud | |
|
+48dan_dinca Luca tgv ets2oltromânia marius664 George-Mircea Silaghi Theo A. vlad237 riciu andreiivanescu102 cristi CFR alex.alexus.tm dan tm Katalyn mielutu zburator TonyCFR NIKU24 phnegativ truscamihai alexmorph3us rizelgeorgel2004 Radu.B Katalin4653 Dr2005 traian liviulav33 KQQ Ionutz Vlad Vitosa Alex Avram cfr500 cristirimer mishu88 alliens ldh80 Radu Razvan Tudor razvan - trenuri Nesebar Adrian78 MariusM danf Mihay IonutCFR2009 SULZERUL 0733 COSTACHE MIHAIL marius_m myster2008 52 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 04 Ian 2018, 15:47 | |
| Linia industriala, care merge parallel (la vest) cu linia curenta dintre Calarasi Nord si Calarasi Sud, era/este utilizata pentru racordarea feroviara a:
-Depoul de locomotive a Constantin Grup
-Centru Remat Calarasi
-Unele obiective de pe platform fostului combinat siderurgic (acesta era racordat prin linie industriala si direct din Calarasi Nord)
-iar dincolo de pasajul la nivel cu strada Rocadei (care este soseaua de centura a municipiului Calarasi) si pentru racordarea fostului CET (ruinele acestuia se observa in fotografiile anterioare)
De asemenea, din linia curenta dintre statia Calarasi Sud si HM Calarasi Nord, dupa pasajul la nivel cu strada Rocadei, se desprinde linia industriala pentru fabrica de sticla.
Intre HM Calarasi Nord si statia Calarasi Sud existau (sau exista) si doua halte:
-CS Calarasi h (care era locatia acesteia ?)
-KM 25+700 h, halta situate in apropierea cartierului de blocuri "2 Moldoveni" si "10 Nivele", unde sunt concentrate cele mai inalte blocuri din municipiul Calarasi.
Si pentru cine locuieste in municipiul Calarasi, dar in general pentru cine stie raspunsul:
-Linia ferata industriala dintre statia Calarasi Sud si portul fluvial Calarasi mai este utilizata ? La fel si ramificatiile acesteia pentru Comceh si Prefabricate Modelu.
-De cand nu mai este utilizat firul 2 dintre Ciulnita- HM Calarasi Nord ? |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 04 Ian 2018, 17:59 | |
| CS Calarasi h era exact unde este acum Constantin Grup. Acolo a fost Remiza de Locomotive a Combinatului.
De cand e firul 2 inutilizat? Pai sa tot fie 3-4 daca nu chiar 5 ani.
Spre Port nici atat. |
|
| |
Luca tgv
Numarul mesajelor : 282 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4113 Data de inscriere : 06/06/2014
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Sam 17 Mar 2018, 14:47 | |
| Eu nu pot sa înțeleg cât naiba de greu e sa bage o pendula Desiro, chit ca e electrificată care sa se pupe cu IR de pe M800. Defapt 2 Desiro, una de Slobozia-Tandarei, alta Călărași Sud. Așa ai putea sa faci BucNord-Slobozia 1,5h nu 3h si BucNord-Călărași 1h40h nu 2h30 cât e acum cu legătura. Stația Ciulnița când o mai termina?
|
|
| |
dan_dinca
Numarul mesajelor : 160 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5116 Data de inscriere : 02/05/2011
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 26 Apr 2018, 11:07 | |
| Au anulat Desiro acela direct de la 6 dimineata pe ruta Fetesti - Tandarei - Slobozia Veche? Pentru ca nu il mai regasesc pe site in Mersul Trenurilor CFR. |
|
| |
Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3364 Data de inscriere : 29/09/2016
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 26 Apr 2018, 11:26 | |
| - dan_dinca a scris:
- Au anulat Desiro acela direct de la 6 dimineata pe ruta Fetesti - Tandarei - Slobozia Veche? Pentru ca nu il mai regasesc pe site in Mersul Trenurilor CFR.
E anulat inca de la noul mers, adica din 10-11 decembrie 2017. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mier 05 Feb 2020, 11:05 | |
| Dupa ce se vor achizitiona noile rame electrice ar fi bun de introdus o astfel de rama electrica noua intre Bucuresti Nord- Calarasi , rama care sa circule in regim de IR si sa opreasca eventual numai in Ciulnita (unde ar putea rebrusa rapid in cateva minute)!
Sau daca ar fi calatori - atasata o grupa de vagoane directe Bucuresti Nord- Calarasi la unul din IR-urile Bucuresti- Constanta. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mier 19 Feb 2020, 16:03 | |
| Tinand cont ca intre Ciulnita si HM Calarasi Nord linia are un traseu aproape perfect drept (aproape fara nici o curba), cand linia era in stare buna (in 1990), se putea circula cred cu VS de 100 sau chiar 120 km/h! |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Sam 28 Mar 2020, 17:30 | |
| Niciodată pe acest tronson nu s-a circulat cu mai mult de 100 km/h, cum nici prea curând nu va crește viteza. Poate nu vom mai apuca acele vremuri nici generația mea, a ta și nici altele sub noi ca vârste. În ce privește propunerea cu atașarea unei/unor grupe de vagoane la unul/unele IR-uri București - Constanța țin să te informez că CFR Călători nu agreează astfel de propuneri. Deci teoretic ar mai rămâne varianta cu rame electrice sau bi-sistem în cazul unor trenuri directe București - Ciulnița - Călărași/Slobozia sau de ce nu și Tulcea. Rame bi-sistem, o tempora deja mă văd ajuns și în anul 2120 Și ca să nu fiu acuzat că spamez forumul, tot la acest topic ți-am răspuns și pentru secția 804 unde tot așa speri ma-ta dar degeaba speri. |
|
| |
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Sam 28 Mar 2020, 20:18 | |
| - ldh80 a scris:
- Tinand cont ca intre Ciulnita si HM Calarasi Nord linia are un traseu aproape perfect drept (aproape fara nici o curba), cand linia era in stare buna (in 1990), se putea circula cred cu VS de 100 sau chiar 120 km/h!
MT 1989/1990 MT 1998/1999... |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Dum 15 Mai 2022, 19:19 | |
| Linia spre port e cam parasita. Iata o poza din Google Street view de acum un an: Cu negru e figurat traseul liniei din port. Nu e complet: era putin mai lunga spre vest iar din ea se ramificau spre est, spre siloz si cheu alte linii: Acolo in port am gasit doar acesta bucatica de linie. Accesul nu e permis catre macaralele din planul indepartat iar pe fostele linii sint depozitate acum cantitati mari de agregate. Se gaseste in fata acestei frumoase cladiri abandonate: 20m spre vest este asa numita Gara Fluviala. Presupun ca pe vremuri erau trenuri de calatori ce soseau pina aici. Am cautat in Mersul Trenurilor din 1914 dar nu apare nimic. La Zimnicea in schimb erau trenuri iar gara se numea Zimnicea Port. Acum e praf si pulbere si acolo. PS: Am stat o noapte in Calarasi si am vizitat centrul si faleza. Nu e deloc asa cum se spune: "Calarasi, mai mult sat decit oras". Sint o multime de cladiri de valoare, publice sau particulare. Curti ingrijite, cu flori, o strada pavata cu piatra cubica (str. Garii). Nu cred sa fi nimerit noi in singura zona selecta a orasului. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Lun 26 Iun 2023, 23:44 | |
| Deci 100 km/h a fost viteza maxima cu care s-a circulat între Ciulnița și Călărași Sud! Ciudat că în 1998/1999 viteza era mai mare decât în 1989!
Prin anii 80 ar fi circulat acele rame electrice românești TEA între București și Călărași Sud, care evitau statia Ciulnița (folosind fostul racord) și care probabil circulau fara oprire între București și Călărași Sud! Sunt curios cam cat făceau atunci!
Astăzi, daca ar fi reconstruit acel racord de evitare a stației Ciulnița, daca s-ar putea circula tot cu 100 km/h între Ciulnița și Călărași Sud, cam cat ar face un tren direct (fara oprire) între București Nord și Călărași Sud ? |
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mar 27 Iun 2023, 08:21 | |
| Ma indoiesc ca au circulat vreodata trenuri IC intre Bucuresti si Calarasi, macar la Fundulea si Lehliu tot opreau. |
|
| |
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mar 27 Iun 2023, 08:21 | |
| - ldh80 a scris:
- Deci 100 km/h a fost viteza maxima cu care s-a circulat între Ciulnița și Călărași Sud! Ciudat că în 1998/1999 viteza era mai mare decât în 1989!
Prin anii 80 ar fi circulat acele rame electrice românești TEA între București și Călărași Sud, care evitau statia Ciulnița (folosind fostul racord) și care probabil circulau fara oprire între București și Călărași Sud! Sunt curios cam cat făceau atunci!
Astăzi, daca ar fi reconstruit acel racord de evitare a stației Ciulnița, daca s-ar putea circula tot cu 100 km/h între Ciulnița și Călărași Sud, cam cat ar face un tren direct (fara oprire) între București Nord și Călărași Sud ? N-au evitat niciodată Ciulniţa. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mar 27 Iun 2023, 08:24 | |
| Nu cred că aveau rangul de IC, deoarece au circulat cred înainte de 1995! Puteau aveea rangul de AM (accelerat automotor) și să fie compuse cu acele rame electrice românești TEA! |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mar 27 Iun 2023, 10:38 | |
| Racordul era pentru marfă, parte din megalomanicul proiect al combinatului. La pachet cu combinatul au venit dublarea şi electrificarea liniei Ciulniţa - Călăraşi, o reţea extinsă de LFI prin combinat + remiză de locomotive, revizie de vagoane şi atelier de întreţinere, un canal de legătură între Dunăre şi combinat şi un port fix în marginea combinatului (acum colmatate aproape 100%, că apa nu curgea natural pe acolo, deci a devenit mlaştină). _________________ :TTT:
|
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud | |
| |
|
| |
| 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud | |
|