Sa speram ca am rezolvat oarecum problema acestor doua automotoare construite la Marub. Eu unul le-am tot confundat, nu stiu daca si voi ati patit la fel. Am stat mai bine de o ora sa verific toate fotografiile, pentru a afla care este cel cu transmisie mecanica construit in anul 1995 si cel cu transmisie hidraulica construit in anul 1997. Confuzia s-a datorat faptului ca cei de la C.F.R. nu au fost hotarati in privinta numerotarii seriilor si le-au tot schimbat, pana cred ca si ei s-au incurcat! Asadar sa incep cu primul:
-----------------------------------------------------------------------------
In anul 1995 a fost construit primul automotor la Marub Brasov. Acesta cu transmisie mecanica a fost codificat cu seria si nr. 96-0001-6.
Iar acum vin cu un citat:
In anul 1995, firma constructoare de utilaje de cale si de vehicule de serviciu MARUB din Brasov, totodata unitatea reparatoare a automotoarelor CFR, construieste un prototip de automotor pe doua osii avand numarul 96-0001-6, bazat pe sasiul motorizat al utilajului UAM 215. Tocmai aceasta origine ii confera un aspect cam... cocotat, avand podeaua si caroseria situate mult deasupra axului tampoanelor. Amenajarea interioara, cu fotolii tapisate, de autobuz interurban, au determinat Serviciul Comercial al CFR sa inscriptioneze clasa I pe vagon, desi inmatricularea vehiculului este Bm mot 96-0001-6! Motorizarea sasiului poate fi realizata in varianta cu transmisie mecanica si motor Diesel de 215 CP sau cu transmisie hidraulica si motor Diesel de 282 CP, ambele in licenta MAN, provenite din industria de autocamioane. Vagonul, in asociere cu o remorca pe doua osii tip MEVA, a fost utilizat experimental in anul 1996, ca tren accelerat A 1895/1894, pe ruta Bucuresti Nord - Campulung, apoi ca tren accelerat AM 1598/1597, pe ruta Bucuresti Nord - Targoviste, fiind in final retras si utilizat ca tren de serviciu pentru Snagov sau pe centura. Trenurile 1895/1894 fiind retrase și 1598/1597 înlocuit cu o garnitură de 4 vagoane cu locomotiva LDH.
Iata si o poza cu el care apartine D-lui Mircea Dorobantu, facuta in iulie 1995 in Gara de Nord din Bucuresti , cand automotorul circula ca tren accelerat fiind asociat cu o remorca MEVA seria 24-29, mai precis remorca 50 53 2429 015-2 de tipul automotoarelor seriei 97 - 23 AUGUST.
Aceeasi garnitura fotografiata din spate, in care se poate observa mai bine remorca 24-29.
Se observa putin si din automotorul 96-0001-6.
Automotorul 96-0001-6 in Depoul Oradea, cand probabil circula pe ruta Oradea- Baile Felix. Poza este facuta in anul 1999.
Ulterior acest automotor a suferit o schimbare de serie, devenind 93-0001-3, ceea ce ne-a incurcat pe noi foarte mult. Si asta nu a fost indeajuns. In prezent automotorul se afla in Depoul Timisoara Nord, avand din nou seria schimbata: 91-0001-1.
Foto: Zoly87.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Iar acum sa revenim la celalalt automotor construit doi ani mai tarziu in anul 1997 cu transmisie hidraulica si fiind catalogat cu seria si nr. 95-0001-8
Si revin cu un citat si despre acest automotor:
In anul 1997, MARUB a construit si prototipul cu transmisie hidraulica, asemanator cu primul, codificat de fabrica AM-282-H-002 si inmatriculat la CFR ca Bm mot 95-0001-8. Dupa numeroase parcursuri de proba pe liniile din jurul Brasovului (Rupea, Zarnesti, Intorsura Buzaului, Covasna, Malnas si chiar Predeal), s-a concluzionat ca automotorul nu este apt pentru circulatia pe linii cu rampe mari, producandu-se frecvent supraincalziri ale motorului, transmisiei si ale instalatiilor anexe, chiar si rotirea unui bandaj ca urmare a unor patinari repetate. La una dintre cursele de proba pe linia Brasov - Zarnesti, automotorul a surprins un autovehicul la un pasaj la nivel, in urma impactului fiind avariat. Dintre automotoarele utilizate pe parcursurile de calatori, mentionam trenul accelerat Brasov - Malnas Bai si cursa pe distanta Brasov - Zarnesti (doua parcursuri dus/intors pe zi).
O poza cu el in Brasov, pregatindu-se sa plece ( probabil ) la Zarnesti in anul 1998
Dupa un timp, nici acesta nu a scapat de schimbarea seriei, din 95-0001-8, devenind 99-0001-0.
Iar acum se afla in Campina impreuna cu alte 11 automotoare Malaxa ale seriei 77, probabil pentru reparatii capitale.
Cel mai mult m-a ajutat sa le disting datorita celor doua cocoase situate pe acoperisul automotorului 96-0001-6 care ulterior a devenit 93-0001-3 si care dupa aceea seria i-a fost din nou modificata in 91-0001-1. Este vorba de primul automotor, cel cu transmisie mecanica.
In sfarsit, cred ca acum nu am mai gresit, iar aceste informatii va vor fi utile.!