|
| ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE | |
|
+22DUAL Dutzu NicuS mishu88 Nesebar KAT daniel_c nenuandrei cfr500 nokia2010 M.I.C.I. Adrian78 Dr2005 AlexD Kriszti219 Vlad Lde 2100 didinul cristi CFR MariusM cont inactiv COSTACHE MIHAIL 26 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 18:52 | |
| Acest topic este alcatuit, pentru a posta fotografii si a discuta despre alte modele de automotoare fabricate in Romania construite in numar mai redus, precum si despre automotoarele straine care circula in Romania, si care nu sunt in numar considerabil. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 18:58 | |
| AUTOMOTOARE SERIA 79 - 23 AUGUST Acestea au fost construite la Uzina 23 August, fosta Malaxa, in numar de doua bucati si cu remorci. Automotoarele aveau seriile: 79-0001-2 79-0002-0 Au fost fabricate in anul 1986 si au circulat pe sectia Bucuresti-Caciulati-Snagov Plaja. Acum sunt scoase din circulatie. Se mai poate observa unul in Revizia de vagoane Bucuresti Grivita. Aceste automotoare au tractat si cate 2 remorci. Pozele nu imi apartin.
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mier 02 Iun 2010, 20:38, editata de 1 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 19:07 | |
| AUTOMOTOARE SERIA 97 - 23 AUGUST Dupa cativa ani au fost construite la Uzinele 23 August alta serie de automotoare, asemanatoare cu seria 79. Acestea aveau doua motoare, au primit seria 97 si au fost construite in total 4 bucati, cu urmatoarele numere: 97-0001-4 97-0002-2 97-0003-0 97-0004-8 Acestor automotoare li s-au atasat si remorci, acestea fiind construite la Uzina de vagoane MEVA din Drobeta Turnu Severin. In anul 1998, automotoarele precum si remorcile au fost abandonate. In poza de jos care nu imi apartine, se observa in dreapta, un automotor al seriei 97-23 AUGUST.
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mier 02 Iun 2010, 19:45, editata de 1 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 19:24 | |
| AUTOMOTOARE SERIA 99 FOSTA 95 Despre aceste automotoare nu cunosc prea multe informatii, am impresia ca a fost construit doar un singur exemplar cu seria 95-0001-8, ulterior devenind 99-0001-0. Daca am gresit, va rog sa ma corectati, iar daca mai aveti si alte informatii, va rugam sa le postati aici la acest topic, pentru a ne imbogati si noi cunostintele. Va multumesc! Pozele de mai sus nu sunt prea reusite, se mai poate vedea acest automotor si in filmuletul urmator, al doilea din seria de 12 automotoare surprinse de mine in Campina, de asemeni si filmuletul este nereusit, drept pentru care imi cer scuzele de rigoare!
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Joi 03 Iun 2010, 22:32, editata de 2 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 19:33 | |
|
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mier 02 Iun 2010, 22:34, editata de 2 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 19:39 | |
| Un articol interesant preluat din Revista Jurnalul feroviar nr. 10/2001 care aduce cateva informatii despre seriile de automotoare 79 - 23 AUGUST si seria 97 - 23 AUGUST:
In vederea inlocuirii treptate a automotoarelor invechite, care nu mai prezentau siguranta in exploatare, Uzinele 23 August din Bucuresti (foste MALAXA) au proiectat prototipul unui nou automotor pe doua osii pentru CFR, avand codificarea firmei AD 20. Au fost construite doua prototipuri, cu un aspect exterior placut, avand numerele CFR 79-0001-2 (nr. fabr. U23A 23901/86) si 79-0002-0 (nr. fabr. U23A 23902/86), precum si mai multe remorci. Vehiculele erau actionate de un motor Diesel de circa 200 CP, printr-o transmisie hidromecanica Clark. Amenajarea interioara era mai mult decat originala, genul retro: bancile erau realizate din... sipci de lemn! Automotoarele acestea nu au corespuns insa din punct de vedere tehnic. Puterea disponibila si reglajul transmisiei conduceau la un demaraj foarte lent si la prelungirea nejustificata a timpilor de mers. Dupa efectuarea probelor, automotoarele respective au fost utilizate pentru trenuri care circulau de la Bucuresti catre Snagov Plaja, ulterior fiind inlocuite cu automotoare din seria 1000 sau cu trenuri remorcate de locomotive. Dupa efectuarea unei revizii generale in uzina constructoare, automotoarele-prototip au fost utilizate cu succes ca vehicule de serviciu pe linia de centura a Bucurestiului. Vehicule asemanatoare din punct de vedere tehnic au fost construite si pentru calea ferata poloneza (PKP), dar pentru ecartament ingust (750-1000 mm). Cinci ani mai tarziu, au fost construite inca patru vehicule de acelasi fel, dar cu un design diferit si prevazute cu doua motoare, avand numerele CFR 97-0001-4, 97-0002-2, 97-0003-0 si 97-0004-8 (nr. fabr. U23A 25578-25581/89). Numarul de serie este oarecum neobisnuit; normala ar fi fost inmatricularea sub numarul de serie 79 sau, oricum, in grupa 70, care este rezervata aparent automotoarelor. Au fost construite si remorci asemanatoare, de catre fabrica de vagoane MEVA din Drobeta-Turnu Severin, care au fost utilizate si impreuna cu automotoarele de constructie veche, in special in zona Timisoara. In sezonul estival al anului 1993, aceste automotoare, impreuna cu doua remorci, au circulat din nou pe linia Bucuresti - Snagov Plaja, apoi au fost utilizate si ele, ca automotoare de serviciu, pe linia de centura. O data cu suspendarea, in anul 1998, a indragitelor si utilelor trenuri de serviciu pe centura Bucurestiului, toate aceste automotoare au fost abandonate. (Revista Jurnalul feroviar, nr. 10/2001) |
| | | cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7010 Data de inscriere : 25/04/2010
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 21:28 | |
| automotorul din actuala clasa 99 inca mai era acum vreo 3-4 ani si mi se pare ca arata destul de bine,era lasat undeva pe o linie in compania unor 060DA-uri.cum gasesc poza v-o aduc sa vedeti,automotorul nu se vede decat putin partea frontala,din pacate autorul pozei nu a facut una si automotorului ci doar DA-urilor. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 21:31 | |
| Pai si acum arata bine automotorul seriei 99 , insa pozele mele sunt nereusite.Daca ai vreo poza cu el, o asteptam! |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Mier 02 Iun 2010, 22:16 | |
| O poza facuta in Gara de Nord, care apartine Domnului Romain Viellard si care este preluata de pe railfaneurope http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/railbus/CFR_97-0001-4.jpg cu unul din cele 4 automotoare ale seriei 97 (dreapta). Iar pe un blog nemtesc am gasit si doua fotografii cu remorci ale acestui model de automotor facute in Timisoara pe 25 iulie 1990: Sa fac mai intai trimitere la link, http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19900716-cfr/19900725-902486.html Si iata poza: Si poza aceasta: Specific mai intai sursa: http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19900716-cfr/19900725-902485.html Si iata si poza:
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Joi 03 Iun 2010, 12:00, editata de 1 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Joi 03 Iun 2010, 01:14 | |
| Da asa este. Acest automotor care am impresia ca este singurul de acest model, a avut nesansa ca sa nu aiba o serie fixa. Mai intai i s-a pus seria 96, apoi 93 ca intr-un final sa i se schimbe din nou seria in 91. Din cate stiu nu a avut nici remorca. A circulat cu remorci ale seriei ex-97 - 23 AUGUST de automotoare, care au fost catalogate nr. 24-29 ( MEVA ).
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Vin 04 Iun 2010, 01:45, editata de 6 ori |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Joi 03 Iun 2010, 06:46 | |
| Automotorul 91 e altceva. Este un prototip de automotor diesel-hidraulic fabricat de Marub. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Joi 03 Iun 2010, 14:59 | |
| Asta din depoul timisoara are cutie mecanica, cel de la campina este hidraulic. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Joi 03 Iun 2010, 15:48 | |
| Exteriorul este la fel. Deci sunt doua automotoare pana la urma? 99-0001-0 cu cutie mecanica care se afla in Timisoara si 91-0001-1 transmisie hidraulica cel din Campina?
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Joi 03 Iun 2010, 21:35, editata de 2 ori |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Joi 03 Iun 2010, 16:53 | |
| - COSTACHE MIHAIL a scris:
- Exteriorul este la fel. Deci sunt doua automotoare pana la urma?
99-0001-0 cu cutie mecanica care se afla in Timisoara si 91-0001-1 hidraulic cel din Campina? Exact! In anul 1995, firma constructoare de utilaje de cale si de vehicule de serviciu MARUB din Brasov, totodata unitatea reparatoare a automotoarelor CFR, construieste un prototip de automotor pe doua osii avand numarul 96-0001-6, bazat pe sasiul motorizat al utilajului UAM 215. Tocmai aceasta origine ii confera un aspect cam... cocotat, avand podeaua si caroseria situate mult deasupra axului tampoanelor. Amenajarea interioara, cu fotolii tapisate, de autobuz interurban, au determinat Serviciul Comercial al CFR sa inscriptioneze clasa I pe vagon, desi inmatricularea vehiculului este Bm mot 96-0001-6! Motorizarea sasiului poate fi realizata in varianta cu transmisie mecanica si motor Diesel de 215 CP sau cu transmisie hidraulica si motor Diesel de 282 CP, ambele in licenta MAN, provenite din industria de autocamioane. Vagonul, in asociere cu o remorca pe doua osii tip MEVA, a fost utilizat experimental in anul 1996, ca tren accelerat A 1895/1894, pe ruta Bucuresti Nord - Campulung, apoi ca tren accelerat AM 1598/1597, pe ruta Bucuresti Nord - Targoviste, fiind in final retras si utilizat ca tren de serviciu pentru Snagov sau pe centura. Trenurile 1895/1894 fiind retrase și 1598/1597 înlocuit cu o garnitură de 4 vagoane cu LDH.
In anul 1997, MARUB a construit si prototipul cu transmisie hidraulica, asemanator cu primul, codificat de fabrica AM-282-H-002 si inmatriculat la CFR ca Bm mot 95-0001-8. Dupa numeroase parcursuri de proba pe liniile din jurul Brasovului (Rupea, Zarnesti, Intorsura Buzaului, Covasna, Malnas si chiar Predeal), s-a concluzionat ca automotorul nu este apt pentru circulatia pe linii cu rampe mari, producandu-se frecvent supraincalziri ale motorului, transmisiei si ale instalatiilor anexe, chiar si rotirea unui bandaj ca urmare a unor patinari repetate. La una dintre cursele de proba pe linia Brasov - Zarnesti, automotorul a surprins un autovehicul la un pasaj la nivel, in urma impactului fiind avariat. Dintre automotoarele utilizate pe parcursurile de calatori, mentionam trenul accelerat Brasov - Malnas Bai si cursa pe distanta Brasov - Zarnesti (doua parcursuri dus/intors pe zi). Link spre textul original, cu poză din 1995(sic!) cu 96-0001-6 și remorcă MEVA ca accelerat spre Cîmpulung(În 1996, era altă situație cu acel tren. Ca o notă personală, aș menționa faptul că pe AM 1598/1597, s-a întâmplat să văd prin 1997-1998 chiar și automotoare seria 750 sau 1000 alb-albastre!!): http://www.trennet.ro/products/gallery/file96.pdf |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE Joi 03 Iun 2010, 17:01 | |
| Automotorul 95-0001-8, în Brașov, în anul 1998 Acesta a circulat în perioada 1999-2001 ca tren personal-motor pe ruta Brașov-Zărnești. Automotorul 96-0001-6, în Oradea, anul 1999 În perioada 1999-2001, a circulat ca tren personal-motor pe ruta Oradea-Băile Felix. Fotograf: Romain Viellard N.A. Nu mai știu exact care dintre ele, dar știu sigur că în vara lui 2002, unul dintre ele a circulat pe raza depoului Pitești, în tandem cu câte un automotor seria 77 spre Curtea de Argeș sau Cîmpulung(nu-i exclus, desigur să fi circulat și pe alte rute aferente depoului...). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE | |
| |
| | | | ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |