|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+83Teodor Cosmin5 dan_dinca PrisecaruFlorin AndreiCfr RwO traian mariuskl George250 brutusel AndiCFR Mihai-Aurel andreiutzu Nesebar ATM romaniaetc tuborgtnp laur 133 Nk11 razvan - trenuri DUAL srazvi email2bav redeme popovici SULZERUL 0733 nokia2010 sorinucu dave danlascau Silver Vlad TONIghtwish riciu Mihay Costin.H Jhonyla bostanescu gigel Vitosa mihaiuc cortexedge AlexD membru inactiv alexmorph3us ravers75 DPS IceShadow ldh80 Cobra Scoop halmarius Adrian78 NB 2009 RazvanCFR Mircea Hirjau jionutz cristi CFR catalinu' mardaryroby 060-EA078 echo007 cont dezactivat . Alex Avram decward biokosmy ciucix stakee kaan didinul lovekomotive tudor_toma82 Marius Iulian Ionutz TVlad 19jimmy84 IonutCFR2009 vrabieionut didi mishu88 COSTACHE MIHAIL marius_m Stratan-Tttggvv myster2008 87 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 05 Aug 2011, 18:50 | |
| Poate ti se pare tie un moft .. dar lor li se pare o practicalitate sa ajungi cu trenul mult mai repede la destinatie decat cu avionul. |
| | | arosu10
Numarul mesajelor : 3 Reputatie : 5223 Data de inscriere : 13/08/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 05 Aug 2011, 20:10 | |
| Tot mai bune sunt trenurile noastre. Dar mai bine ar fi suplimentate. De ex: Ac Oradea-Bucuresti N.-Ciulnita-Fetesti-Cernavoda-Medgidia-Constanta-Mangalia. Am fost cu el de multe ori. Cand trenul este aglomerat stai ca o varza turtita. :roll: Nu mergeti cu acel tren. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 05 Aug 2011, 20:55 | |
| Cum vine asta un moft sa isi arate suprematia? TGV sau ICE au fost executate pentru suprematie? Dar sint construite de RP Chineza?
Intr-o tara cu un supersistem de autostrazi - Autobahn in aceasta speta- daca mergi o ora cu ICE\la o viteza de 270-300 km/h corelat cu un bun sistem de transport local poti avea un serviciu la 300 km/h de casa, lucru care se intimpla acolo. Sau poate gresesc, incerc o exemplificare utopica in Romania.
Daca ar fi autostrada Bucuresti -Cluj Napoca in cit timp s-ar parcurge distanta cu masina? dar daca ar fi un TGV? dar cu avionul? cite perseoane incap in TGV/ICE cite in avion, pret, timpi de imbarcare /debarcare, distanta aeroport oras?
Oare Franta a dezvoltat degeaba sistemul TGV in toate directiile si chiar spre tarile vecine? nu cumva discutiile despre timpii de mers si opririle de la bariera Branesti au incins anumite minti?
TGV imparte liniile clasice cu celelalte trenuri doar in anumite gari si pe unele tronsoane pina la definitivarea liniei dedicate deci cum scria cineva , care e rostul devierii discutiei? |
| | | bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5465 Data de inscriere : 20/02/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 05 Aug 2011, 21:01 | |
| din pacate nu cred ca apucam noi sa vedem TGV in romania.Ieri ma uitam la un marfar GFR cu niste vagoane fara SABOTI,tropaia urat de tot pe pod la Miorita si chiar este de domeniul fantasticului sa vedem pe aceiasi linie un TGV cu 200km/h.........cine a fost cu trenu la Constanta probabil a observat cum galopeaza vagonu peste anumite joante sau la treceri de nivel mai ales dupa Pipera spre Branesti |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 05 Aug 2011, 23:00 | |
| La facultatea de Transporturi din Politehnica Bucuresti, exista in anul 5 un curs numit TMV (Tehnica Marilor Viteze). In primele 2-3 cursuri, la capitolul Notiuni Introductive, se specifica foarte clar: Romania, prin configuratia reliefului si suprafata tarii, nu impune constructia in viitorul apropiat si mediu a liniilor de mare viteza (prin linii de mare viteza intelegandu-se linii pe care sa se circule cu mai mult de 200 km/h). Asa ca ce apare prin presa, e can-can...Ludovic orban e tatic in astfel de afirmatii gen TGV in Romania... si nu e singurul.
Chiar daca, prin absurd, presupunem ca se ia o astfel de decizie, pe ce traseu ar fi aceasta linie si in cat timp se va construi ? Vedem in ce ritm se lucreaza la coridorul 4 de 900 de km, care in 10 ani e gata doar 30%...si aia cu can-can... |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 06 Aug 2011, 01:05 | |
| Scuza-ma ca te contrazic .. dar ori cel care a scris cartea e ratardat mental .. ori e o carte mai veche decat mine . .. pentru trenuri de mare viteza verifica ce au facut koreenii din 1996 intre Seul si Bhutan ,unde e traseu drept prin dealuri si munti , rezultatul fiind 32% din traseu numai prin tunel, sau mai bine sa zic 1/3 .. ca suna mai palpitant. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9364 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 06 Aug 2011, 01:24 | |
| Cateva exemple care contrazic ceea ce spune cursul ala. https://www.youtube.com/watch?v=ENGQDz6czGM https://www.youtube.com/watch?v=cosIGUN6lDA https://www.youtube.com/watch?v=vcy2tg6Lk4Y https://www.youtube.com/watch?v=rUVD1rSFpEA
A se observa in primele 3 clipuri relieful asemanator cu cel din tara noastra, iar in ultimul parca aduce putin a Valea Oltului. Daca se vrea, se poate. Si eu am citit multe cursuri depasite deja, dar care sunt lasate inca in programa fiindca merge si asa. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 06 Aug 2011, 06:33 | |
| Cam asa este dar situatia socio-economica actuala a Romaniei sigur nu impune cu prioritate constructia unor astfel de linii. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5523 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 02:55 | |
| Ne vom putea gandi la trenuri de mare viteza in momentul in care urmatoarele conditii cumulative se vor indeplini in Romania: 1. vor exista macar doua aglomerari urbane peste 1.5 milioane de locuitori (pe o raza de apx. 50-100 km), ca sa asigure un trafic consistent. Costurile de operare si mentenanta sunt suficient de mari incat necesita existenta a mult mai multor calatori platitori decat un sistem conventional.
Romania nu poseda asa ceva, poseda un nucleu urban puternic dezvoltat in jurul Bucurestiului (incluzand aici Ploiestiul, jud. Ilfov, sudul jud. Prahova, in total apx. 3 milioane), si foarte dens strans pe cateva sute de km. patrati si cateva aglomerari urbane de <500.000 de locuitori (Cluj, Timisoara-Arad, Galati-Braila, Iasi, Constanta). Cati navetisti inter-urbani poate da, de exemplu Clujul, cu cei 300.000 loc.? 10.000 pe zi ar fi probabil o cifra la pragul superior al estimatului (chiar si cu o retea excelenta HSR, Bucurestiul ar fi la 2h45 distanta, Timisoara la 2h distanta, ceea ce pentru un navetist e mult!). Mai mult, micutele noastre poluri urbane sunt situate la distante mari unele de altele. Chiar si cu HSR 350, nu ar exista prea multi navetisti Braila - Timisoara sau Iasi - Cluj care sa intretina sistemul.
2. Pentru o retea HSR, PIB-ul Romaniei (per capita) trebuie sa se apropie de 20.000 USD per capita. Retelele HSR sunt mult mai intensive in capital decat autostrazile (care au costuri mai degraba similare cu liniile conventionale), cerand resurse pe care o economie de 7500-8000 USD per capita pur si simplu nu o are. Fara o economie care sa suporte constructia unei retele, tot proiectul HSR este un elefant alb - chiar daca il facem pe datorie, oamenii nu vor avea de ce circula pe retea (nu are motive, oportunitatile fiind limitate) sau cu ce circula (pretul biletelor fiind prea mare). Conditia asta probabil se va indeplini in 10-15 ani (RO a evoluat de la 1000 USD per capita la 7000 in sub 10 ani).
3. Urbanizarea zonelor peri-urbane. Cu un nivel de competente scazut, multi din locuitorii din comunele suburbane ale aglomerarilor urbane nu vor avea de ce calatori in alt oras, neavand niciun fel de avantaj economic sau oportunitate in alt loc.
Cand se vor indeplini 1, 2 si 3 vom vedea HSR in Romania.
P.S. - Pentru relatiile B-TM, B-AR, CT-TM, CT-AR, si chiar B-CJ, avionul ramane un concurent important, distantele fiind apx. 500-600 km. Durata door-to-door cu avionul in aceste conditii este de apx. 2h:30, similara, poate putin superioara celei oferite de un tren HSR.
In alta ordine de idei, pe 6/8-2010 R685 a circulat cu viteza maxima de 152 km/h (atat mi-a afisat GPS-ul). Trenul a ajuns 6 minute timpuriu in Lehliu si 18 (optsprezece) minute timpuriu in Ciulnita. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 15:02 | |
| mihaiuc 152km/h in 2011 ca in 2010 nu avea cum.. Opurtunitatea unei linii de mare viteza nu se justifica in Romania doar daca aceasta linie ar fi legata de Ungaria respectiv Europa si multi turisi straini ar alege-o in locul masinii sau avionului.In Romania puterea de cumparare este foarte scazuta nu prea multi si-ar permite acest lucru si nu avem nici orase mari de 600000-1000000 de locuitori care sa circule
|
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 18:01 | |
| - mihaiuc a scris:
- .
In alta ordine de idei, pe 6/8-2010 R685 a circulat cu viteza maxima de 152 km/h (atat mi-a afisat GPS-ul). Trenul a ajuns 6 minute timpuriu in Lehliu si 18 (optsprezece) minute timpuriu in Ciulnita. Am circulat acum vreo doua saptamani pe M800 pot confirma ca R687 a ajuns timpuriu in Ciulnita cu fix 18 minute dar faptul ca Bucuresti Nord -Lehliu (70km) s-a putut face in doar 34 de minute (123.5 km/h viteza medie !!!) nu poate decat sa ma bucure. Un alt timp excelent vazut ,,live'' de mine a fost tot acum 2 saptamani, respectiv Ploiesti Vest - Bucuresti Nord in doar 33 de minute scos de R347. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 18:29 | |
| Dar la Fetesti a ajuns timpuriu ? |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6161 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 18:51 | |
| sambata am mers cu 985 si a ajuns in Constanta cu 15 min mai devreme |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 19:23 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Dar la Fetesti a ajuns timpuriu ?
In Ciulnita ajunge timpuriu 18 minute si stationeaza tot atatea minute urmand sa plece la ora din mers . Trenul cu care am circulat s-a incadrat in acesti perimetrii chiar daca a plecat cca 5 minute intarziat din Bucuresti Nord iar dupa 35 de minute era deja la Lehliu desi pe mers trebuia sa faca 40 de minute. Intre Ciulnita si Fetesti se circula aproximativ conform mersului trenurilor , deci sa zicem ca ajunge poate cu un minut doua mai devreme in Fetesti . Intre Fetesti si Constanta mi-a dat senzatia ca poate scoate un timp mai bun , ,,se chinuia'' chiar sa nu ajunga prea devreme... |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 10 Aug 2011, 19:31 | |
| - Costin.H a scris:
- sambata am mers cu 985 si a ajuns in Constanta cu 15 min mai devreme
Foarte interesant ! Da-ne te rog detalii, pe tronsoane . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |