Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7076 Data de inscriere : 15/08/2008
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Mier 16 Mar 2011, 22:57
Oare in ce scop a fost dublata linia intre Zanoaga si Ialomita ?
liviulav33 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1505 Varsta : 50 Localizare : Buzău Reputatie : 6967 Data de inscriere : 14/03/2010
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Joi 17 Mar 2011, 11:42
Linia este dubla intre Zanoaga si Draganesti Prahova,respectiv Ciorani-Ialomita.Portiunea Ciorani-Ialomita afost dublata in 1983 ,pentru a usura traficul de marfuri,mai ales trenuri cu vagoane cisterna care mergeau spre Constanta.
liviulav33 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1505 Varsta : 50 Localizare : Buzău Reputatie : 6967 Data de inscriere : 14/03/2010
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Joi 17 Mar 2011, 11:46
Felicitari domnule karpaty pentru reportaj!Fac precizarea ca intr-o poza de la dvs. unde scrie Hatcarau,nu este halta Hatcarau ci halta Fulga.Hatcarau este situata pe linie simpla iar Fulga pe linie dubla.
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Sam 26 Mar 2011, 01:33
Hm, se vede ca s-a dat ceva importanta liniei (probabil, intr-adevar, datorita traficului de marfa spre port si rafinarii). Linie uneori dubla, destul de multe linii secundare (vad ca de obicei erau cam 5 in total), traverse de beton, gari reconstruite (prin anii 65, as crede eu, dupa arhitectura) , semnalizare luminoasa...mai ramanea doar electrificarea. Acuma traficul liniei a decazut foarte, foarte mult...
adycfrbucuresti
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 32 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5187 Data de inscriere : 26/01/2011
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Joi 28 Apr 2011, 19:11
Daca ar fi si pe M 700 atatea portiuni cu linie dubla
adycfrbucuresti
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 32 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5187 Data de inscriere : 26/01/2011
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Mar 03 Mai 2011, 17:41
Excursie Feroviara Urziceni-Ploiesti Sud Partea 1
Partea 2
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Mier 04 Mai 2011, 20:29
Dublarea și electrificarea întregii rute Ploiești Sud - Țăndărei figura în planul de dezvoltare a rețelei de căi ferate pentru cincinalul 1986-1990(cf. D. Iordănescu, C. Georgescu - Construcții pentru Transporturi în România vol.2).
Obiectivele planului:
1. Executarea firului II pe 472 km linie pentru terminarea dublării sectoarelor: - Jilava - Giurgiu(39 km) - Făurei - Țăndărei(20 km) - Barboși - Tecuci(10 km) - Bârlad - Iași(41 km) - Dej - Jibou(64 km) - Cluj - Oradea(70 km) - Ilia - Arad(64 km) - Sibiu - Vințu de Jos(42 km) - Caransebeș - Jimbolia(122 km)
2. Dublarea într-o primă etapă a 1029 km linie pe sectoarele: - Ploiești - Țăndărei(146 km) - Ciulnița - Călărași(27 km) - Giurgiu - Videle(66 km) - Pitești - Costești(22 km) - Titu - Târgoviște(32 km) - Tecuci - Bârlad(50 km) - Adjud - Ciceu - Beclean(338 km) - Timișoara - Arad(57 km) - Râmnicu Vâlcea - Podu Olt(77 km) - Petroșani - Simeria(80 km) - Filiași - Târgu Jiu(71 km) - Gura Motrului - Turceni(19 km) - Strehaia - Șimian(44 km)
3. Dublarea în etapa următoare a liniilor: - București - Urziceni - Făurei - Tecuci(231 km) - Pitești - Vâlcele - Râmnicu Vâlcea(62 km) - Brașov - Podu Olt(127 km) - Suceava - Vatra Dornei - Beclean(239 km)
4. Electrificarea a 2310 km linii pe traseele: - Brașov - Teiuș(terminare 62 km) - Adjud - Suceava(terminare 64 km) - Buzău - Galați(terminare 91 km) - Ploiești - Țăndărei(2 x 116 km) - Dej - Cluj - Simeria - Hunedoara(2 x 247 km) - Simeria - Petroșani(80 km) - Suceava - Beclean(239 km) - Chitila - Pitești(2 x 99 km) - Doaga - Tecuci - Barboși(2 x 85 km) - Pașcani - Socola - Cristești(2 x 91 km) - Constanța - Mangalia(43 km) - Făurei - Fetești(2 x 89 km) - Lugoj - Buziaș - Timișoara(59 km) - Ilia - Lugoj(82 km) - Corabia - Caracal(41 km) - liniile din bazinul carbonifer Motru(94 km)
5. Dezvoltări în complexele feroviare Galați-Barboși, Ploiești-Brazi, Giurgiu Sud, Valea Jiului și altele
6. Sistematizări de stații, centralizări electrodinamice și bloc automat de linie pe 510 km(Arad - Oradea, Ilia - Lugoj - Timișoara, Roșiori - Costești, etc)
7. Asimilarea unor noi tipuri de instalații CED și BLA, cu consumuri reduse de cupru
8. Sistematizarea unor stații în vederea eliminării unor neajunsuri în exploatare(ex: Strehaia, pentru desființarea intersecției liniei Strehaia - Însurăței cu magistrala București - Timișoara)
9. Echiparea tuturor stațiilor și triajelor de pe traseele electrificate cu încălzitoare de macaz
10. Construcția unei stații ferry-boat la Calafat pentru trecerea Dunării la Vidin și a unei stații de ferry-boat la Constanța pentru realizarea de relații directe cu porturile turcești Istanbul și Samsun.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: ai dreptate Vin 27 Mai 2011, 21:39
La cate sunt de facut pe caile ferate din Romania...
Cel putin sa electrifice si sa dubleze magistralele.
sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5818 Data de inscriere : 26/01/2010
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Mier 15 Iun 2011, 21:37
@Marius M, foarte de pret informatiile tale, asteptam mai multe daca cunosti .
Lafont
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti M300 Reputatie : 5591 Data de inscriere : 02/01/2011
Subiect: Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche Dum 18 Sept 2011, 00:50
Poze facute cu telefonul pe ruta Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche si retur in data de 17.09.2011 Imi cer scuze pt calitaea imaginilor (poze facute cu telefonul in graba)
Statia Ialomita
Statia Armasesti
Statia Urziceni la dus
Statia Alexeni
Statia Brosteni
Statia H. Malu
Statia H.C. Km 74+600
Statia Saratuica
Statia H. C. Munteni Buzau
Statia Cazanesti
Statia Halta Ciochina
Statia Andrasesti
Statia Perieti
In gara Urziceni la intoarcere Un automotor seria 79 cu nr 0206-7
Tot in gara Urziceni Rama TE cu nr 117
liviulav33 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1505 Varsta : 50 Localizare : Buzău Reputatie : 6967 Data de inscriere : 14/03/2010
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Dum 18 Sept 2011, 01:45
Felicitari pentru poze Lafont ! Cunosc bine traseul ,dar nu am mai mers demult pe 701 si vad cum garile stau sa cadă ....Nu stiu de ce se mai numesc gari,caci nici liniile abătute nu mai sunt folosite.Staţia Alexeni,avea pană nu de mult o singură linie abătută,iar Muntenii-Buzău s-a infiinţat în 1988 , cu un an mai devreme , halta Km 74+600 de pe teritoriul comunei Sfântu Gheorghe iar mai recent s-a înfiinţat şi Sărăţeni-Ialomiţa.Pe aici treceau şi trenuri accelerate odată ! Voi reveni cu poze din mersul trenurilor din anii anteriori ,ai liniei 701.
liviulav33 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1505 Varsta : 50 Localizare : Buzău Reputatie : 6967 Data de inscriere : 14/03/2010
Subiect: Linia 701 în mersul trenurilor 1975-1976 Dum 18 Sept 2011, 12:19
[img][/img][img][/img]
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Joi 29 Sept 2011, 11:38
Calea ferata Urziceni - Slobozia Veche, între Brosteni Hm. - Malu h.
1. Terasament în apropiere de statia Brosteni Hm. - cap Y, în directia Urziceni:
2. În directia Slobozia Veche:
3. Semnalul de intrare (Y) al statiei Brosteni Hm. dinspre Slobozia Veche:
PS. Scuzati calitatea. Pozele sunt facute cu telefon mobil.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6957 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Mar 29 Noi 2011, 18:28
M701: Ploiești Sud - Urziceni - Slobozia Veche, 26 august 2011
Venind din "deal" de la Mina de Sare de la Slănic către Gara Ploiești Sud, m-am oprit la Revizie pentru a discuta ultimele concluzii cu privire la practica TRIPOD din vara lui 2011 efectuată la Revizia de Vagoane "Ploiești Sud", alături de d-nul instructor Alexandru Gheorghe.
Ca o ultimă temă și o temă de studiu individual a fost recunoașterea secției sau, mai puțin pretențios spus, plimbarea și recunoașterea liniilor pe care circulă trenuri pregătite de Revizia Ploiești Sud. S-a întâmplat ca Trenul Personal 8131 să fie compus tot din cuplul etajat TE80 și locomotiva diesel-hidraulică de 1250 cai putere modernizată de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca cu seria 82-0370-5.
Așadar, am pornit la drum pe o linie care se întinde de la Vest la Est, unind întru unitate complexul petrolier Ploiești, Urziceni, Slobozia și Țândărei. Această cale ferată specifică zonei de câmpie, deci cu rezistente specifice mici (5 kg/t), declivități la fel de mici (5 la mie) și raze largi de curbură - 600 metri. Cei 117 kilometri i-am parcurs în aproape 3 ore, reieșind o viteză comercială de 42 km/h.
Traseul căii ferate urmărește salba de așezări de-a lungul cursului meandrat ale râurilor Teleajen și Ialomița, iar dintre acestea amintesc de Corlățești, Zănoaga, Drăgănești Prahova, Ciorani, Fulga, Ialomița, Armășești, Alexeni, Broșteni, Sărățica, Căzănești sau Andrășești. De asemenea, linia este mărginită de lacul Fundata de lângă Slobozia.
Și dacă despre geografie am amintit, spunem și despre istoricul acestei căi ferate. Apariția acesteia pe traseul Ploiești - Urziceni - Slobozia - Țândărei - Fetești a avut ca principal motiv realizarea unui traseu paralel cu linia suprasolicitată București - Fetești. Dat fiind volumul imens de petrol, cereale și lemn care erau transportate către Portul Constanța, între 1906 și 1910 se construiește linia Ploiești - Urziceni - Slobozia Veche (117 km), data inaugurală fiind 14 aprilie 1910.
Un aspect foarte interesant întâlnit îl reprezintă clădirile stațiilor întâlnite, iar aici nominalizez: Corlățești, Drăgănești Prahova, Ciorani, Ialomița, Armășești, Urziceni, Broșteni, Sărățuica, Căzănești și Andrășești. Fiecare dintre gările amintite au fost construite după un tipar asemănător, iar ca element comun și definitoriu amintim de cărămida roșie de Ciurea.
Imaginile pe care vi le prezint în continuare descriu în detaliu și concludent specificul submagistralei neelectrificată și parțial dublată, 701, Ploiești Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Țândărei.
Vă mulțumesc pentru vizionare!
///...<<>>...\\\
M701&M702: Slobozia Veche - Țândărei - Fetești, 26 august 2011
După o vizită de 3 ore în municipiul Slobozia, unde am parcurs în lung și în lat așezarea de pe râul Ialomița, mi-am îndreptat pașii către gară. Aici aveam de gând să parcurg cu Trenul Personal 8577, Slobozia Veche - Fetești, un număr de 59 de kilometri și parcurgând segmente din liniile secundare 701 și 702 din Câmpia Română.
Așadar, locomotiva diesel-hidraulică de clasă 89 alături de cele două vagoane 20-54 au compus trenul care avea să transporte călători către Bucu, Țândărei, Movila și Fetești. Condițiile de confort au fost excepționale, mai ales dacă ne gândim că un vagon 20-54 oferă 6 locuri în compartiment. Pe de altă parte, viteza comercială a acestui tren este de 47 km/h. Timpii de mers ar fi putut rezulta mai buni dacă s-ar fi eliminat restricțiile de 5 km/h de la cele câteva treceri la nivel nesemnalizate. După ce trenul ajunge în stația Țândărei, acesta parcurge 31 de kilometri în 37 de minute, rezultând o viteză medie de 50 km/h, spre deosebire de porțiunea Slobozia Veche - Țândărei de 28 de kilometri, parcursă în 39 de minute -- viteză medie de 43 km/h.
Trecând peste aceste date statistice, din imaginile clipului se observă relieful de câmpie, liniile plane și dealurile de mici dimensiuni caracteristice liniei Slobozia - Țândărei. Chiar și așa, de la Țândărei către Fetești, calea ferată întâlnește un pod de dimensiuni notabile peste râul Ialomița, putându-se observa câteva zone specifice de deal, dar cu altitudini ce nu depășesc 50-60 de metri...
Gările Bucu și Ograda dovedesc apartenența lor la linia arhitecturală a gărilor de pe linia 701, pe când gările Țândărei, Platonești și Movila fac parte din curentul magistralei... electrificate 702, Făurei - Țândărei -- Fetești. Chiar și așa, călătorii coborau și se urcau fiecare câte 10-15 din fiecare stație, alegând să circule cu acest mijloc de transport rapid, sigur și economic.
Sosirea în Fetești amintește că bucla traseului propus pentru ziua de 26 august 2011 se apropia de sfârșit. Ultimul kilometru din cei 466 a fost parcurs la intrarea în Gara de Nord sub celebrul pod suspendat Basarab, iluminat corespunzător orei 23...
Vă mulțumesc pentru vizionare!
basil
Numarul mesajelor : 73 Reputatie : 4961 Data de inscriere : 13/07/2011
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei Dum 22 Ian 2012, 23:21
Tocmai ma intrebam de ce la iesirea nordica din orasul Slobozia catre Amara sunt doua treceri la nivel cu calea ferata,una fiind "dreapta" dinspre Perieti catre Slobozia-Noua. Eu am 36 de ani si locuiesc in Slobozia dar niciodata nu am vazut vreun tren circuland pe aceasta linie. In prezent pare total dezafectata pe ea au crescut efectiv copaci grosi pe terasament si gazduieste niste garnituri de vagoane de ciment in vrac pe doua osii si vagoane verzi de cereale, toate acestea total parasite, fiindu-le furate multe parti metalice,unele ajungand sa nu mai aiba arcurile lamelare,cutia de osie stand efectiv pe rama boghiului ! Ma si intreb cum naiba reusesc sa scoata arcul de suspensie? La fel erau si in Gura Ialomitei pana acum vreo 8 ani ,garnituri de marfa dezmembrate.
As vrea sa stiu daca s-a circulat vreodata pe acea linie de tren, de care am aflat acum ca se dorea sa fie Ploiesti-Tandarei electrificata!
Continut sponsorizat
Subiect: Re: 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei
701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei