|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+77alliens truscamihai ets2oltromânia Cipri Andrei Neculai ciprian71 Warrington Katalyn Vale_ntin didinul laurentzu NIKU24 elm mielutu zburator Luca tgv LanceR Jhonyla impuls marius664 dan tm Andrey_tm madalin98 halmarius phnegativ Norbi mishu88 IonutCFR2009 vatmanul TVlad DUAL Dutzu vladau2000 cardinal lifetec cfr500 spiderpc Adirmvl Vitosa Katalin4653 Vlad Balto manuela Valentin Sava cata Hurricane Michael Luna razvan - trenuri Adrian78 AlexD Dr2005 eu DAS 2011 nenuandrei ionutz85 iuli.hard ucpr redeme MariusM bogdan srl riciu @ndrey lovekomotive membru inactiv COSTACHE MIHAIL ldh80 alinx3330 kristi kkk ATM VladH Bobses srazvi ultras cristi CFR Nesebar catalin-husi mardaryroby myster2008 81 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 14 Mar 2019, 07:26 | |
| Cele 9 sectiuni izolate din linia curenta erau, asa cum mi-a spus domnul Balan Catalin:
-013, intre prima bariera (de la gara) si semnalul de intrare;
-011 sau "1 Lc" de la semnalul de intrare pana la instalatia SAT de langa autogara (a doua "bariera")
-2 Lc de la "a doua bariera" la semnalul prevestitor
-3 Lc de la semnalul prevestitor la instalatia SAT de la bazinul de apa ("a treia bariera")
-4 Lc de la "a treia bariera" pana aproximativ in dreptul unui mic izvor (situat langa calea ferata, intre "a treia bariera" si intersectia cu drumul spre Bunesti)
-5 Lc de la acel izvor pana la fostul semnal prevestitor (dinspre Husi) al fostei HM Podgoriile Husului. Era singura sectiune izolata care nu inchidea nici un SAT.
-6 Lc de la fostul semnal prevestitor (dinspre Husi) al fostei HM Podgoriile Husului pana la instalatia SAT de la intersectia cu drumul spre Bunesti
-7 Lc de la instalatia SAT de la intersectia cu drumul spre Bunesti pana la instalatia SAT din apropierea fostei scoli din Dobrina (a patra "bariera")
-8 Lc de la a patra "bariera" pana aproximativ in dreptul fostului semnal prevestitor (dinspre Cretesti) al fostei HM Podgoriile Husului.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 14 Mar 2019, 07:29 | |
| Imagini originale de la inaugurarea caii ferate Crasna- Cretesti- Husi, reconstruita pe ecartament normal. 7 octombrie 1937. Fotografie realizata de inginerul Dionisie Panzaru. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 14 Mar 2019, 07:31 | |
| Fotografie realizata in statia Crasna de ing. Radu Bellu, cu sina utilizata pe linia Crasna- Husi. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 14 Mar 2019, 07:34 | |
| Cele doua fotografii de mai sus si cele care urmeaza le-am gasit in monografia caii ferate Crasna- Husi, despre care am amintit anterior. Unul din ultimile trenuri de cale ingusta de 1000 care a plecat din statia HUsi. Sistarea circulatiei pe linia ingusta Cretesti- Husi in vederea trecerii la ecartament normal. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 14 Mar 2019, 07:37 | |
| Unele din locomotivele cu aburi care au circulat pe calea ferata ingusta de 1000 mm Crasna- Husi, intre 1890- 1937 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 15 Mar 2019, 09:24 | |
| De asemenea, in biroul de miscare a statiei Husi mai este si un panou SBW, care, din ce retin si eu si din ce a mentionat si domnul Balan Catalin, aveea/are urmatoarele elemente:
-6 broaste pentru chei, astfel;
-4 broaste pentru cheia de parcurs, corespunzatoare celor 4 linii de circulatie, de la care putea fi expediat sau la care putea fi primit un tren;
-O broasca pentru cheia sabotului de deraiere montat pe prima linie a remizei si pentru macazul nr. 13, aceste doua fiind conjugate. Cand se efectua si asigura un parcurs de primire sau expediere, macazul nr. 13 trebuia sa fie "pe plus" iar aceea cheie sa se afle in panoul SBW.
-O broasca pentru cheia macazurilor 16, 18, 20 si 22. Cand se efectua parcurs de primire sau expediere, aceasta cheie trebuia sa fie in panoul SBW.
-O maneta intrari/iesiri
-Binecunoscuta manivela de actionare
-Doua campuri "asigurare parcurs"
-Doua campuri , cel mai probabil -utilizate pana in 1994, cand statia Husi aveea semnale mecanice (semafoare)- pentru a-I confirma impiegatului de miscare punerea pe liber a semnalului mecanic de intrare sau de iesire.
De asemenea, la cabina 1- din cate retin- exista pana in 1994 un panou tip SBW.
In 1994 este montat la cabina 1 un pupitru cu 3 butoane: unul pentru inchiderea BAT, altul pentru anularea indicatiei de "liber" semnalului de iesire (daca se intampla ceva pe pasaj) si altul care nu mai stiu la ce folosea. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3339 Reputatie : 8747 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 16 Mar 2019, 02:19 | |
| doamne, ldh, ce atentie pentru amanunte ai. Te ai gandit sa intri in programare ? se fac ceva bani, doar sa foarte multa rabdare, si atentie la detalii, cum am spus.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 16 Mar 2019, 17:08 | |
| Cand e ceva ce te pasioneaza si iti place este usor sa retii aceste detalii. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3339 Reputatie : 8747 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 18 Mar 2019, 18:20 | |
| Spunea cineva, "transformă ți pasiunea în serviciu, și nu va trebui să mai muncești o singură zi în viața ta" |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 19 Mar 2019, 09:44 | |
| Placa de marmura montata la 15 octombrie 1990, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la inaugurarea caii ferate Crasna- Husi. Atunci au avut loc si festivitati in statia Husi, care au marcat acel eveniment. La aceea vreme seful statiei CFR Husi era domnul Roman. In 2004 este din pacate demontata, cu ocazia lucrarilor de modernizare (refacerea tencuielii exterioare) a cladirii statiei CFR Husi, ulterior nemaifiind montata la loc. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 19 Mar 2019, 10:07 | |
| Dispozitivul de linii din statii si HM-uri in 1990: -HM Oltenesti: -Linia 1 abatuta= cca 550 m (masurat cu wikimapia). Deservea o statie de asfalt. -Linia II directa= cca 600 m (masurat cu wikimapia) -Statia Cretesti: -Linia I directa= cca 430 m (masurat cu wikimapia) -Linia 2 abatuta= cca 350 m (masurat cu wikimapia) -Linia 3 abatuta= cca 205 m (masurat cu wikimapia) -Linia 4 abatuta = cca 220 m (masurat cu wikimapia). Deservea rampa de marfa. -Linia industriala a bazei de receptie a cerealelor= 346 m, construita in 1975. -HM Podgoriile Husului -Linia 1 abatuta= cca 280 m (masurat cu wikimapia) -Linia II directa= cca 280 m (masurat cu wikimapia) -Linia industriala pentru rampa de descarcare a prefabricatelor din beton= cca 100 m (masurat cu wikimapia), construita in 1976 -Idem -Statia Husi: -Linia I directa de circulatie= 153 m -Linia 2A de circulatie (la care erau garate de obicei trenurile de calatori)= 331 m -Linia 2B de circulatie=cca 100 m (masurat cu wikimapia) -Linia 3 de circulatie= 348 m -Linia 4 de circulatie= 356 m -Linia 5 (din care se asigura accesul in remiza)= 294 m. Desfiintata prin 2015. -Linia 6 (era infundata)= 168 m. Desfiintata prin 2009. -Linia 7= 211 m. Desfiintata prin 2009. -Linia 8 (de la rampa de Marfa)= 242 m . Scurtata prin 2009. -Linia 9 (aflata in prelungirea liniei 7). Era infundata. = 124 m. Desfiintata prin 2009. -Linia 10 (aflata in prelungirea liniei Era infundata. = 108 m. Desfiintata prin 2009. -Linia 11 (aflata in prelungirea liniei directe). Infundata. (masurata cu wikimapia)= cca 100 m. -Linia 12 (aflata in prelungirea liniei 5). Infundata. Lungimea= 102 m. -Linia 13 (in dreptul bazei de receptie a cerealelor). Se afla in prelungirea liniei directe. Lungimea= 146 m. -Linia 14 remiza (infundata)= 92 m -Linia 15 remiza (infundata)= 77 m -Linia 16 la districtul de linii. Infundata. Lungimea= 76 m. -Linia 17 industriala, care deservea santierul "Constructorul" si rampa exploatarii forestiere. An constructie- 1964. (masurata cu wikimapia) =cca 560 m. -Linia 18 "ICR" industriala, care deservea depozitele cooperatiei de consum. An constructie: 1960. Desfiintata. (Masurata cu wikimapia) = cca 100 m. -Linia "Competrol", pentru rampa de descarcare a vagoanelor cu produse petroliere, care era situata in capatul infundat al statiei. Desfiintata inainte de 2000 probabil. (Masurata cu wikimapia)= cca 140 m. -Intretinerea liniilor: Divizia Linii a Regionalei CFR Iasi, Sectia Linii L2 Barlad, District linii nr. 7 Husi si nr. Crasna. -Linia Crasna- Husi a beneficiat de lucrari de RK in anii 1968- 1969 (cand s-a introdus sina tip 45 kg/ml semi-buna) si in anii 1993- 1994 (cand s-a introdus sina tip 49 kg/ml semi-buna). Intretinerea instalatiilor SCB si TTR: Divizia Instalatii a Regionalei CFR Iasi, Sectia CT Iasi, District SCB Vaslui. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 19 Mar 2019, 10:11 | |
| Instalatii SCB in 1990:
-HM Oltenesti: -Doua macazuri mecanice simple -6 semnale mecanice (semafoare): 2*de iesire, 2*de intrare, 2*prevestitor
-Statia Cretesti: -9 macazuri mecanice simple -6 semnale mecanice (semafoare): 2*de iesire, 2*de intrare, 2*prevestitor -Un sabot de deraiere mecanic -Un opritor fix
-HM Podgoriile Husului (desfiintata in 1995): -4 macazuri mecanice simple -o bariera mecanica -6 semnale mecanice (semafoare): 2*de iesire, 2*de intrare, 2*prevestitor -Doua opritoare fixe
-Statia Husi: -9 + 9 macazuri mecanice simple -Doua TDJ-uri (macazuri duble) mecanice -Un semnal luminos de iesire (din 1994) Y 1+4 -Un semnal luminos de intrare (din 1994) X -Un semnal luminos prevestitor (din 1994) Pr X -O instalatie BAT cu semibariere (din 1994) -4 instalatii SAT (din 1994) -Sistem CELS la liniile I (din anii 80), 2, 3 si 4 (din 1994) -9 sectiuni izolate in linia curenta -Un sabot de deraiere mecanic -10 opritoare fixe.
-Intre 1995- 1999 instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din HM Oltenesti si Statia Cretesti scoase din functiune, acestea fiind transformate in „puncte de sectionare in linie curenta”, deservite de cate un „revizor de ace” pe tura.
-In 1998 linia Crasna- Husi declarata „sectie cu conducere centralizata”, traficul fiind coordonat direct de catre operatorul Regulatorului de Circulatie Iasi.
-La 17 ianuarie 2012 instalatie de semnalizare din statia Husi (semnalele luminoase si barierele automate) este scoasa din functiune.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 19 Mar 2019, 11:56 | |
| In anii 1987- 1988 apare un proiect de constructie a unei cai ferate care urma sa lege statia CFR Husi de zona industriala a (pe atunci) orasului Husi.
Din ce mi-a spus un cetatean din Husi- care a sustinut ca a insotit pe teren specialistii care au venit in Husi la sfarsitul anilor 80, pentru a analiza pe teren traseul a ceea ce urma sa fie calea ferata care sa lege gara Husi de zona industriala a orasului Husi, traseul acestei linii urma a fi:
urma sa fie realizata in continuarea liniei 12 a statiei Husi , prin spargerea zidului de beton din capatul statiei si realizarea unui tunel pe sub strada Saca si casele din aceea zona (una din acestea urmau a fi demolate).
Apoi linia urma a intersecta Drum Combinat (inainte de acesta o ramura urma sa intre in incinta Combinatului de vinificatie- se spune ca Ioan Neamtu- celebrul in acei director al IAS Husi- ar fi vrut sa aduca calea ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie), dupa care urma a merge paralel cu drumul care vine de la ultima bariera si trece prin cartierul Brosteni.
Apoi linia urma a traversa cartierul Brosteni, intersectand Calea Calarasilor si Drum Donea, apoi urma a merge paralel cu Fundatura Viilor, apoi urma a intersecta Strada Schit (dupa intersectia cu Strada Schit o ramura a liniei urma a se desprinde, pentru a ajunge in incinta uneia din cele doua central termice de cartier situate pe ‘centura”. Aceasta urma a fi transformata intr-un CET, care sa alimenteze cu energie termica intregul oras, si sa functioneze pe baza de carbuni- care urmau a fi adusi in vagoane-, in loc de CLU. De fapt in anii 80 cele doua central termice de pe “centura” au fost trecute de pe CLU pe carbuni, dar cu rezultate dezastroase atunci- fochistii care lucrau acolo le spuneau “Cernobaluri”), dupa care urma a merge la nord de Strada Capitan Carp, pentru a evita dealul Motoc.
Apoi urma sa se indrepte spre sud-est, traversand cartierul Plopeni, unde urma a intersecta strazile C. Dragan , Ioan Voda cel Cumplit (inainte de biserica Sfantul Ioan), Locotenent Gavril Teodoru. Si in cartierul Plopeni urmau a fi demolate unele case pentru constructia liniei.
Apoi linia urma a intersecta Strada A. I. Cuza (exact inainte de intersectia acesteia cu strada Locotenent Gavril Teodoru), dupa care urma a merge paralel cu strada A. I. Cuza.O ramura a liniei urma a intra in incinta SUC/Petalul.
Inainte de intersectia strazii A. I. Cuza cu Strada Moldovei, linia urma a se ramifica:
-O ramura urma a intra in incinta depozitului de material si materii prime a SUC/Petalul (aici exista si singura macara tip pod-rulant din Husi).
-O alta ramura urma a continua spre zona industriala, traversand strada Moldovei si paraul Raesti (in zona vechiului abator), trecand apoi prin zona fostului CAP Husi, trecand pe la sud de actualul restaurant Stefanel, intersectand apoi Soseaua Husi- Stanilesti in dreptul bazei de receptie a cerealelor, mergand apoi la nord de aceasta si ajungand undeva in spatele fabricii Moldotext si pana in zona fostului SMA.
Aici urma a fi amenajata o Antestatie industriala, de unde urmau a se ramifica linii pentru fiecare fabrica in parte.
Dupa 1990 (ca urmare a prabusirii fabricilor din zona industrial a Husului, incepand din anii 1994- 1997) proiectul a fost abandonat, zona industriala a Husului nefiind deservita de cale ferata industriala, spre deosebire de zonele industriale “Rediu” din Vaslui si cea din Barlad, care au fost/sunt racordate prin cai ferate industriale.
|
| | | aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3452 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 19 Mar 2019, 15:18 | |
| Gara fără trenuri în care zburdă doar găinile şi vântul. "Pustiu! Nu ştim care-i cauza. Poate vor veni alţi guvernanţi mai interesaţi"
https://m.digi24.ro/special/campanii-digi24/raport-de-tara-2019/gara-fara-trenuri-in-care-zburda-doar-gainile-si-vantul-pustiu-nu-stim-care-i-cauza-poate-vor-veni-alti-guvernanti-mai-interesati-1100193 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 19 Mar 2019, 20:52 | |
| Da- interesant reportaj!
Pe domnul Carare Ioan- care apare in reportaj, fost mecanic de locomotiva, care locuieste in cladirea de langa fosta remiza- il cunosc mai demult . Dumnealui este omul (pe langa alti fosti ceferisti din anii 80- 90 din statia Husi) care practic mi-a inspirit aceasta pasiune pentru calea ferata.
Dumnealui- dar si alti mecanici de locomotiva de atunci- ma "plimbau" cu locomotiva cand aveam 5- 10 ani, in anii 80- 90, cand se era activitate feroviara intensa in statia Husi si se faceau zilnic manevre cu vagoane de Marfa.
Alte persoane care apar in reportaj: Gelu Margarint (domnul care mai vine sa pazeasca gara), primarul Ioan Ciupilan (care spune ca a atras 30 milioane euro din fonduri europene pentru lucrari edilitare- intradevar, de candeste primar s-au facut unele lucrari edilitare importante in Husi. Tot el spune ca se va adduce si apa, canalizare, asfalt in cartierul de case Dric-3. Timp de aproape 6 ani mi-a fost si sef) si celebrul primar de la Padureni- Temistocle Diaconu, care este primar la Padureni din 1990 (inainte de revolutie era invatator si directorul caminului cultural). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |