| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 12:21 | |
| Stati sa inteleg si eu:
linia pe care este trenul trece imediat un pod peste niste balti si intra in Kuciurgan, linia din dreapta unde duce ca pe maps am pierdut-o la cit este de nefolosita, unde ajunge?
se observa insa urmele unei foste linii de racordare directe spre Kuciurgan. |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 12:58 | |
| - ldh80 a scris:
-
Nu stiu daca existau intentii de dublare a liniei spre Ram. Tighina- Tighina 2- Revaca- Chisinau- Ungheni.
Mai existau portiuni de linie dubla intre Chisinau-Ungheni. Se proiecta electrificarea liniei Tiraspol - Chisinau - ungheni cu iesire in RO. Ca si linia Balti - Rautel - Glodeni trebuia continuata prin Costesti cu un pod peste Prut cu iesire in RO spre Botosani sau Suceava. |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 12:59 | |
| - dan tm a scris:
- Stati sa inteleg si eu:
linia pe care este trenul trece imediat un pod peste niste balti si intra in Kuciurgan, linia din dreapta unde duce ca pe maps am pierdut-o la cit este de nefolosita, unde ajunge?
se observa insa urmele unei foste linii de racordare directe spre Kuciurgan. Linia duce la Dnestrovsk (statia Livada) la hidrocentrala, acum nu se mai circula nimic. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 15:43 | |
| Nici macar pana in statia Dnestrovsk (care deserveste termocentrala) nu mai circula trenuri de Marfa ?
Acuma intradevar, din cate stiu termocentrala de la Dnestrovsk functioneaza pe baza de gaze naturale (care, ca o scurta paranteza, sunt achizitionate din Rusia, dar pe care regimul de la Tiraspol nu le plateste, iar Rusia prin "Gazprom" si subordonata sa "MoldovaGaz" (unde Gazprom detine cca 60% din actiuni), are nesimtirea de a pretinde plata acestor gaze natural consumate de transnistreni tot de la guvernul de la Chisinau!). In aceste conditii evident ca celor de la termocentrala Dnestrovsk le convine sa vanda energie electrica la preturi de dumping! Si la fel fac si cei de la combinatul metallurgic din Rabnita, care nici ei nu platesc contravaloarea gazelor natural consumate. |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 15:45 | |
| |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 16:03 | |
| Din cate vad in fotografia postata , macazul unde linia dinspre Dnestrovsk se racorda in firul doi al liniei Kuciurgan- Novosavitcaia a fost desfiintat!
Asadar intre statiile Kuciurgan si Novosavitcaia poate fi utilizat numai un singur fir!
In teritoriul istoric al Basarabiei (intre raurile Prut si Nistru) singurele cai ferate dublate (in lungime totala de 23 km) sunt:
-Linia de racord Ram. Tighina (imediat dupa podul peste Nistru)- Tighina 1. Acolo exista doua fire, dar care nu merg parallel. Aceasta linie de racord permite accesul direct dinspre Tiraspol spre Basarabeasca si sudul Basarabiei, fara a mai rebrusa in statia Tighina-2. Lungimea= 2 km
-Revaca- Ram. Revizia Vagoane Chisinau- Ram. Chisinau Triaj- Statia Chisinau=9 km *Intre Revaca si Ram. Revizia Vagoane Chisinau, unul din fire ocoleste pe la nord revizia de vagoane calatori.
-Parlita- Cornesti= 12 km
In teritoriul istoric al Basarabiei (intre raurile Prut si Nistru) singura cale ferata electrificata (astazi aflata pe teritoriul Ucrainei) este linia Bugaz (Zatoka)- Bilhorod Dnistrovskyi (Cetatea Alba), in lungime de 20 km. |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 16:45 | |
| - ldh80 a scris:
-Linia de racord Ram. Tighina (imediat dupa podul peste Nistru)- Tighina 1. Acolo exista doua fire, dar care nu merg parallel. De fapt este o singura statie pe panoul de control a impiegatului de miscare din Bender-I. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 16:53 | |
| Deci ei nu folosesc calea ferata pentru trenuri de calatori, doar CFM tranziteaza. Inseamna ca nu mai merg trenuri nici la Glinaja? linia continua din Dnestrovsk.
am gasit o harta a lor http://www.pjdpmr.com/uploads/posts/2017-10/1508759695_121.jpg |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 20:39 | |
| - dan tm a scris:
- am gasit o harta a lor
http://www.pjdpmr.com/uploads/posts/2017-10/1508759695_121.jpg Harta gresita... |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Sept 2018, 08:05 | |
| Din ce vad pe harta aia :
-Apare calea ferata Podojmica (Podoimita)- Camenca ("orasel" centru raional) - Bodeni- Rotari (frontiera CFM/UZ)- Popeliukhy Aceasta cale ferata a fost construita probabil dupa 1960, dar a fost desfiintata si demontata din teren in 1997- 1999.
-Pe linia dintre Rabnita si Cobasna (frontiera CFM/UZ) mai apar doua statii (sau halte): Varankovka (Varancau) si Gersunovka (Ghersunovca).
-Nodul din care se ramifica linia spre Dnestrovsk este marcat gresit pe harta. Acel nod este Novosavitcaja si nu "Livada" (asa cum este marcat gresit pe harta). De fapt Novosavitcaja nu stiu daca poate fi numita "statie" in adevaratul inteles al cuvantului. Mai degraba (din fotografia postata) pare a fi mai mult un punct de ramificatie in linie curenta (ceea ce la CFR s-ar chema "Ram").
-Linia care se ramifica din Novosavitcaja are urmatoarele statii: Ram. Pervomajsk (unde se racorda in trecut linia care venea dinspre statia Kuciurgan), Pervomajsk (Pervomaisc), Dnestrovsk (deserveste termocentrala), Crasnoe. Conform wikimapia linia se termina in incinta fabricii de conserve din Crasnoe. Dar pe aceea harta arata ca linia s-a continuua pana in localitatea Glinaja (Hlinaia).
De remarcat ca statia de frontiera Kuciurgan se afla pe teritoriul Ucrainei. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Sept 2018, 08:23 | |
| Din pacate pierderea orasului Tighina (si a 4 sate din jurul Tighinei- Merenesti, Chitcani, Cremenciug si Zahorna) in razboiul din 1990- 1992, a dus si la pierderea importantului nod feroviar al Tighinei.
Multi le-au reprosat atunci in 1991- 1992 celor care se aflau la conducerea Republicii Moldova (presedintele Mircea Snegur, prim-ministrul Valeriu Muravschi, ministru apararii generalul Pavel Creanga si ministrul de interne Ion Costas) ca nu au coordonat corespunzator actiunile fortelor Republicii Moldova si ca nu au facut mai mult pt pastrarea orasului Tighina in cadrul RM). Nu stiu daca se putea face mai mult atunci (tinand cont de faptul ca de partea separatistilor a intervenit direct armata a 14 rusa, mult superioara ca armament fortelor Republicii Moldova), insa, din marturiile unor combatant care au luptat atunci de partea RM, acestia erau pragatiti sa arunce in aer podul rutier peste Nistru (pt a impiedica intrarea tancurilor armatei a 14 in Tighina), asteptand doar un ordin, care insa nu a mai venit. Oricum, sub nici o forma Mircea Snegur nu trebuia sa semneze asa-zisul "accord de incetare a focului din 21 iulie 1992, "acord" care a consfintit practic existenta regimului de la Tiraspol si ocupatia rusa. Decat sa fi semnat un astfel de acord, mai degraba Mircea Snegur isi dadea demisia din functia de presedinte al RM. |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Sept 2018, 08:28 | |
| - ldh80 a scris:
-
De fapt Novosavitcaja nu stiu daca poate fi numita "statie" in adevaratul inteles al cuvantului. Mai degraba (din fotografia postata) pare a fi mai mult un punct de ramificatie in linie curenta (ceea ce la CFR s-ar chema "Ram").
-Linia care se ramifica din Novosavitcaja are urmatoarele statii: Novosavitcaia - este statie in toate sensurile! Linia spre Dnestrovsc este o linie industriala, nu are statii, doar puncte de oprire. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Sept 2018, 08:52 | |
| - Reaboi Veaceslav a scris:
- ldh80 a scris:
-
De fapt Novosavitcaja nu stiu daca poate fi numita "statie" in adevaratul inteles al cuvantului. Mai degraba (din fotografia postata) pare a fi mai mult un punct de ramificatie in linie curenta (ceea ce la CFR s-ar chema "Ram").
-Linia care se ramifica din Novosavitcaja are urmatoarele statii: Novosavitcaia - este statie in toate sensurile!
Linia spre Dnestrovsc este o linie industriala, nu are statii, doar puncte de oprire. Da, intradevar, imi cer scuze! Initial am crezut ca "Novosavitcaia" este locul care apare in poza, de unde se ramifica linia spre Dnestrovsc! Dar cercetand pe Google Maps am vazut ca intradevar exista statia Novosavitcaia, situata mai la vest (spre Tiraspol) de locul care apare in poza! Pacat ca strazile din Republica Moldova nu pot fi vizualizate in programul Google Maps- Street View- ar ajuta mult la aratarea pozitionarii unor statii sau cai ferate si a starii lor actuale! In schimb strazile si soselele din Ucraina pot fi vizualizate in acest program! |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Sept 2018, 09:02 | |
| Totusi, in fotografiile disponibile pe Google Maps, apare:
-"Gara Livada" (Pervomajsk), care, din fotografie, pare a aveea 3 linii
-Pe wikimapia apare o fotografie cu "Gara Dnestrovsk", care parea aveea 5 sau 6 linii (desi este posibil ca de fapt acele linii sa fie liniile industriale ale termocentralei)
-Tot pe wikimapia apare o locatie denumita "Gara Crasnoe". |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 22 Sept 2018, 16:32 | |
| |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
|
| |
| CFM-Moldova | |
|