Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+68
rich1974
Vale_ntin
marius664
TER200
Ikarus99
ciprian71
alex1987
teoiasi
DAS 2011
Veaceslav_MD
mielutu zburator
Teodor
Lineus646
riciu
lifetec
TVlad
LanceR
huiu_goe
delfinson
apmatei
spiderpc
alliens
Vitosa
Katalyn
dan tm
kristi kkk
cata
IonutCFR2009
@ndrey
marius_catalin84
baiazid
BlueLight
Re6/6
Volk
Goanga
Vlad
roseanu
trenulet
Sergiu rmn
Adirmvl
cfr500
alex.alexus.tm
mureseanu_976
didinul
EuroNight
popovici
razvan - trenuri
Dr2005
Adrian78
Semafor
mihaiuc
Codrut1985
pannonia express
Luna
DUAL
redeme
ldh80
Vlad-Ar
srazvi
COSTACHE MIHAIL
ultras
didi
Ionutz
ionutz72
Nesebar
Costin.H
cristi CFR
bogdan srl
72 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9098
Reputatie : 13003
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 12:21

Stati sa inteleg si eu:

linia pe care este trenul trece imediat un pod peste niste balti si intra in Kuciurgan, linia din dreapta unde duce ca pe maps am pierdut-o la cit este de nefolosita, unde ajunge?

se observa insa urmele unei foste linii de racordare directe spre Kuciurgan.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 12:58

ldh80 a scris:


Nu stiu daca existau intentii de dublare a liniei spre Ram. Tighina- Tighina 2- Revaca- Chisinau- Ungheni.


Mai existau portiuni de linie dubla intre Chisinau-Ungheni.
Se proiecta electrificarea liniei Tiraspol - Chisinau - ungheni cu iesire in RO.

Ca si linia Balti - Rautel - Glodeni trebuia continuata prin Costesti cu un pod peste Prut cu iesire in RO spre Botosani sau Suceava.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 12:59

dan tm a scris:
Stati sa inteleg si eu:

linia pe care este trenul trece imediat un pod peste niste balti si intra in Kuciurgan, linia din dreapta unde duce ca pe maps am pierdut-o la cit este de nefolosita, unde ajunge?

se observa insa urmele unei foste linii de racordare directe spre Kuciurgan.

Linia duce la Dnestrovsk (statia Livada) la hidrocentrala, acum nu se mai circula nimic.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 15:43

Nici macar pana in statia Dnestrovsk (care deserveste termocentrala) nu mai circula trenuri de Marfa ?


Acuma intradevar, din cate stiu termocentrala de la Dnestrovsk functioneaza pe baza de gaze naturale (care, ca o scurta paranteza, sunt achizitionate din Rusia, dar pe care regimul de la Tiraspol nu le plateste, iar Rusia prin "Gazprom" si subordonata sa "MoldovaGaz" (unde Gazprom detine cca 60% din actiuni), are nesimtirea de a pretinde plata acestor gaze natural consumate de transnistreni tot de la guvernul de la Chisinau!).
In aceste conditii evident ca celor de la termocentrala Dnestrovsk le convine sa vanda energie electrica la preturi de dumping!
Si la fel fac si cei de la combinatul metallurgic din Rabnita, care nici ei nu platesc contravaloarea gazelor natural consumate.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 15:45

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 16:03

Din cate vad in fotografia postata , macazul unde linia dinspre Dnestrovsk se racorda in firul doi al liniei Kuciurgan- Novosavitcaia a fost desfiintat!

Asadar intre statiile Kuciurgan si Novosavitcaia poate fi utilizat numai un singur fir!



In teritoriul istoric al Basarabiei (intre raurile Prut si Nistru) singurele cai ferate dublate (in lungime totala de 23 km)  sunt:


-Linia de racord Ram. Tighina (imediat dupa podul peste Nistru)- Tighina 1.  Acolo exista doua fire, dar care nu merg parallel.
   Aceasta linie de racord permite accesul direct dinspre Tiraspol spre Basarabeasca si sudul Basarabiei, fara a mai rebrusa in statia Tighina-2.
    Lungimea= 2 km


-Revaca- Ram. Revizia Vagoane Chisinau- Ram. Chisinau Triaj- Statia Chisinau=9 km
   *Intre Revaca si Ram. Revizia Vagoane Chisinau, unul din fire ocoleste pe la nord revizia de vagoane calatori.


-Parlita- Cornesti= 12 km



In teritoriul istoric al Basarabiei (intre raurile Prut si Nistru) singura cale ferata electrificata (astazi aflata pe teritoriul Ucrainei) este linia Bugaz (Zatoka)- Bilhorod Dnistrovskyi (Cetatea Alba), in lungime de 20 km.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 16:45

ldh80 a scris:


-Linia de racord Ram. Tighina (imediat dupa podul peste Nistru)- Tighina 1.  Acolo exista doua fire, dar care nu merg parallel.
   

De fapt este o singura statie pe panoul de control a impiegatului de miscare din Bender-I.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9098
Reputatie : 13003
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 16:53

Deci ei nu folosesc calea ferata pentru trenuri de calatori, doar CFM tranziteaza.
Inseamna ca nu mai merg trenuri nici la Glinaja? linia continua din Dnestrovsk.

am gasit o harta a lor
http://www.pjdpmr.com/uploads/posts/2017-10/1508759695_121.jpg
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeMier 19 Sept 2018, 20:39

dan tm a scris:
am gasit o harta a lor
http://www.pjdpmr.com/uploads/posts/2017-10/1508759695_121.jpg

Harta gresita...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeVin 21 Sept 2018, 08:05

Din ce vad pe harta aia :


-Apare calea ferata Podojmica (Podoimita)- Camenca ("orasel" centru raional) - Bodeni- Rotari (frontiera CFM/UZ)- Popeliukhy
Aceasta cale ferata a fost construita probabil dupa 1960, dar a fost desfiintata si demontata din teren in 1997- 1999.


-Pe linia dintre Rabnita si Cobasna (frontiera CFM/UZ) mai apar doua statii (sau halte): Varankovka (Varancau) si Gersunovka (Ghersunovca).



-Nodul din care se ramifica linia spre Dnestrovsk este marcat gresit pe harta. Acel nod este Novosavitcaja si nu "Livada" (asa cum este marcat gresit pe harta).
De fapt Novosavitcaja nu stiu daca poate fi numita "statie" in adevaratul inteles al cuvantului. Mai degraba (din fotografia postata) pare a fi mai mult un punct de ramificatie in linie curenta (ceea ce la CFR s-ar chema "Ram").



-Linia care se ramifica din Novosavitcaja are urmatoarele statii: Ram. Pervomajsk (unde se racorda in trecut linia care venea dinspre statia Kuciurgan), Pervomajsk (Pervomaisc), Dnestrovsk (deserveste termocentrala), Crasnoe.
Conform wikimapia linia se termina in incinta fabricii de conserve din Crasnoe.
Dar pe aceea harta arata ca linia s-a continuua pana in localitatea Glinaja (Hlinaia).


De remarcat ca statia de frontiera Kuciurgan se afla pe teritoriul Ucrainei.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeVin 21 Sept 2018, 08:23

Din pacate pierderea orasului Tighina (si a 4 sate din jurul Tighinei- Merenesti, Chitcani, Cremenciug si Zahorna) in razboiul din 1990- 1992, a dus si la pierderea importantului nod feroviar al Tighinei.



Multi le-au reprosat atunci in 1991- 1992 celor care se aflau la conducerea Republicii Moldova (presedintele Mircea Snegur, prim-ministrul Valeriu Muravschi, ministru apararii generalul Pavel Creanga si ministrul de interne Ion Costas) ca nu au coordonat corespunzator actiunile fortelor Republicii Moldova si ca nu au facut mai mult pt pastrarea orasului Tighina in cadrul RM).
Nu stiu daca se putea face mai mult atunci (tinand cont de faptul ca de partea separatistilor a intervenit direct armata a 14 rusa, mult superioara ca armament fortelor Republicii Moldova), insa, din marturiile unor combatant care au luptat atunci de partea RM, acestia erau pragatiti sa arunce in aer podul rutier peste Nistru (pt a impiedica intrarea tancurilor armatei a 14 in Tighina), asteptand doar un ordin, care insa nu a mai venit.
Oricum, sub nici o forma Mircea Snegur nu trebuia sa semneze asa-zisul "accord de incetare a focului din 21 iulie 1992, "acord" care a consfintit practic existenta regimului de la Tiraspol si ocupatia rusa. Decat sa fi semnat un astfel de acord, mai degraba Mircea Snegur isi dadea demisia din functia de presedinte al RM.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeVin 21 Sept 2018, 08:28

ldh80 a scris:

  De fapt  Novosavitcaja  nu stiu daca poate fi numita "statie" in adevaratul inteles al cuvantului.  Mai degraba (din fotografia postata) pare a fi mai mult un punct de ramificatie in linie curenta (ceea ce la CFR s-ar chema "Ram").



-Linia care se ramifica din Novosavitcaja  are urmatoarele statii:

Novosavitcaia - este statie in toate sensurile!

Linia spre Dnestrovsc este o linie industriala, nu are statii, doar puncte de oprire.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeVin 21 Sept 2018, 08:52

Reaboi Veaceslav a scris:
ldh80 a scris:

  De fapt  Novosavitcaja  nu stiu daca poate fi numita "statie" in adevaratul inteles al cuvantului.  Mai degraba (din fotografia postata) pare a fi mai mult un punct de ramificatie in linie curenta (ceea ce la CFR s-ar chema "Ram").



-Linia care se ramifica din Novosavitcaja  are urmatoarele statii:

Novosavitcaia - este statie in toate sensurile!

Linia spre Dnestrovsc este o linie industriala, nu are statii, doar puncte de oprire.



Da, intradevar, imi cer scuze!

Initial am crezut ca "Novosavitcaia" este locul care apare in poza, de unde se ramifica linia spre Dnestrovsc!

Dar cercetand pe Google Maps am vazut ca intradevar exista statia Novosavitcaia, situata mai la vest (spre Tiraspol) de locul care apare in poza!



Pacat ca strazile din Republica Moldova nu pot fi vizualizate in programul Google Maps- Street View- ar ajuta mult la aratarea pozitionarii unor statii sau cai ferate si a starii lor actuale!

In schimb strazile si soselele din Ucraina pot fi vizualizate in acest program!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeVin 21 Sept 2018, 09:02

Totusi, in fotografiile disponibile pe Google Maps, apare:


-"Gara Livada" (Pervomajsk), care, din fotografie, pare a aveea 3 linii


-Pe wikimapia apare o fotografie cu "Gara Dnestrovsk", care parea aveea 5 sau 6 linii (desi este posibil ca de fapt acele linii sa fie liniile industriale ale termocentralei)


-Tot pe wikimapia apare o locatie denumita "Gara Crasnoe".
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3634
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitimeSam 22 Sept 2018, 16:32

Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 66 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 66 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 65, 66, 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Vehiculele din Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Fotografia lunii august 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: