Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 12 Sept 2018, 09:33
Una dintre cele mai frumoase rute din Moldova, pacat ca e foarte putin trafic...
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 12 Sept 2018, 12:10
este agent la fiecare capat al tunelului sau doar cabinele de acar?
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 12 Sept 2018, 13:06
dan tm a scris:
este agent la fiecare capat al tunelului sau doar cabinele de acar?
Tunelul se pazeste din ambele parti, si trecerea persoanelor neautorizate este interzisa. Post de acar exista numai la statia Marculesti, in rest, toate macazurile din statii sunt centralizate.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 15:56
Intradevar, foarte interesant acest videoclip, si felicitari si multumiri colegului de forum "Reaboi Veaceslav" care l-a postat!
Urmarind acest videoclip, am remarcat si retinut cateva aspect:
-Din punct de vedere al infrastructurii liniei, se utilizeaza atat traverse din lemn cat si traverse din beton. Ca sisteme de prindere sina-traversa se utilizeaza- ca pe toata reteaua CFM- prinderea cu crampoane (pe traverse din lemn) si prinderea indirecta tip K (pe traverse din beton). Nu cred ca pe aceasta linie si pe reteaua CFM in general s-ar utiliza si prinderea elastica (tip "Pandrol" sau "Vossloh").
-Starea stratului de piatra sparta este relativ buna pe unele portiuni ale liniei, dar pe alte portiuni este precara. Ar fi necesara refacerea completa (ripare, ciuruire, burare, completare cu piatra sparta noua) a acestui strat pe toata lungimea liniei.
-Starea liniilor abatute din statii pare a fi in general proasta. Probabil pe liniile abatute din statii sunt restrictii si limitary majore de viteza.
-Din punct de vedere al sistemelor SCB, statiile Mateuti, Soldanesti, Cobilnea, Unchitesti, Rogojeni, Tira, Ghindesti, Floresti, Alexandreni si Balti-Slobozia sunt dotate cu instalatii CED.
Statia Marculesti are semnale luminoase si macaze mecanice (manuale).
Din ce am observat, configuratia semnalelor luminoase este asemanatoare cu cea din Romania:
-Semnale prevestitoare (pe sectii fara BLA) cu doua becuri
-Semnale de intrare cu 5 becuri (2+2+1)
-Semnale de manevra cu doua becuri
-Semnalele de iesire am observat ca in unele statii sunt cu 4 becuri (2+2), in alte statii cu 3 becuri iar in alte statii cu doua becuri.
Neexistand semnale de trecere BLA, probabil pe aceasta linie se circula in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere".
In privinta sistemelor de comunicatii intre statii, am observat ca exista stalpi din lemn pe care sunt montate cabluri telefonice.
-Statiile si haltele de pe aceasta linie sunt:
1. Statia Mateuti Are 6 linii. Deserveste o fabrica de ciment apartinand grupului francez "Lafarge". In 1938 era statie de frontiera romano-sovietica.
2. Halta Lipceni In trecut era statie si aveea probabil doua linii.
3. Halta Sodanesti
4. Statia Soldanesti Deserveste "oraselul" (centru raional) Soldanesti. Are 6 linii. Deserveste: "SA Beton Armat", "SRL Parse Tutun", un depozit frigorific pt produse agricole si o baza de substante chimice pt agricultura.
5. Halta Oliscani
6. Statia Cobilnea Are 3 linii.
7. Halta Cuhuresti
8. Statia Unchitesti Are 3 linii.
9. Halta Pohoarna Situata la intersectia caii ferate cu soseaua R13 Ghindesti- Soldanesti- Rezina- Rabnita- spre Ucraina.
10. Statia Rogojeni Are 5 linii. Deserveste o baza a intreprinderii "SA Magistrala".
11. Halta Cosernita
12. Statia Tira Are 3 linii.
13. Statia Ghindesti Are 5 linii. Deserveste: "Fabrica de zahar" si "Combinatul de produse cerealiere "Cereale-Floreşti"
14. Halta Gura Camencii Este cea mai apropiata statie sau halta CFM de orasul Soroca.
15. Statia Floresti Deserveste "oraselul" (centru raional) Floresti. Are 5 linii. Deserveste: Fabrica de sticla "Cristal-Flor" si probabil un depozit de cereale.
16. Statia Marculesti Are 6 linii. Deserveste "SA Marculesti Combi" (o fabrica de nutreturi combinate), fondata in 1983. In apropierea acestei statii se afla si singurul aerodrom militar din Republica Moldova, aflat sub controlul guvernului de la Chisinau.
17. Halta Gura Cainarului In aceasta localitate se afla probabil cea mai cunoscuta fabrica de imbuteliere a apei minerale din Republica Moldova.
18. Halta Putinesti
19. Statia Alexandreni Are 5 linii. Deservea o fabrica de zahar (astazi inchisa).
20. Halta Elizavetovka.
21. Statia Balti-Slobozia, important nod feroviar.
Din punct de vedere al lucrarilor de arta, cele mai importante sunt:
-Tunelul Mateuti, din cate stiu singurul tunel feroviar din Republica Moldova si inclusiv din teritoriul istoric al Basarabiei. Are o lungime de 165 m.
-Pasajul peste soseaua R54
-Pasajul peste soseaua M2 Chisinau- Stauceni- Orhei- Saratenii Vechi- Ghindesti- Gura Camencii- Soroca. Pe sub acest pasaj am trecut de fiecare data cand am mers la neamuri la Soroca.
-Pasajul peste soseaua R13 Gura Camencii- Floresti- Balti
-Pasajul peste R13 din "oraselul" Floresti
-Pasajul soselei de centura a municipiului Balti peste calea ferata.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 16:13
La est de statia Mateuti, calea ferata traverseaza raul Nistru, trece prin "oraselul" (centru raional) Rabnita (unde se afla si singurul combinat metalurgic realizat pe teritoriul fostei RSS Moldovenesti), si apoi trece frontiera in Ucraina prin statia de frontiera Cobasna.
In Ucraina calea ferata care vine dinspre Balti se racordeaza in magistrala feroviara Odessa-Kiev (magistrala dublata si electrificata) in nodul feroviar Slobidka.
Mai circula trenuri de marfa intre statiile Mateuti si Rabnita ? De trenuri de calatori nu poate fi cred vorba, teritoriul de la est de raul Nistru (si din pacate nu numai acest teritoriu) fiind practic sub ocupatie rusa si controlat de regimul criminal si terorist de la Tiraspol.
Conform unor 'mersuri de tren" din perioada interbelica, care mai de mult puteau fi descarcate din "Arhiva Mersul trenurilor de pe site-ul Transira, reiese ca in perioada anilor 1926- 1929 s-ar fi construit o cale ferata Mateuti- Rezina, in lungime de 4 km. Aceasta cale ferata apare intr-un mers de tren din anul 1929. A fost desfiintata, probabil dupa 1944.
In fine, pana in 1990- 1991, a existat si a functionat un funicular peste Nistru, intre cariera de la Rezina si fabrica de ciment de la Rabnita.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 16:18
De remarcat si curatenia din statii si de-a lungul liniei.
Nu am vazut mormane de gunoi sau pet-uri, hartii, etc aruncate prin statii sau de-a lungul liniei.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 21:08
ldh80 a scris:
Mai circula trenuri de marfa intre statiile Mateuti si Rabnita ?
Se circula dar foarte rar, o pereche de marfar pe zi sau peste o zi.
Balti - Mateuti (unde au loc procedurile vamale)
Mateuti - Ribnita - Slobodka (Ucraina) deservesc locomotivele CFM trenuri cu destinatia Ribnita (Transnistria). Transnistria are locomotivele proprii dar de cativa ani au interdictie de a circula pe acel sector.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 21:20
DAr cum au reusit sa se inteleaga CFM cu cei din Transnistria daca nimeni nu o recunoaste? In Transnistria ce fel de trenuri circula?
Am vazut o harta a cailor ferate si sint doar cioturi de cai ferate fara legaturi intre ele, acolo in Transnistria.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 21:50
dan tm a scris:
DAr cum au reusit sa se inteleaga CFM cu cei din Transnistria daca nimeni nu o recunoaste? In Transnistria ce fel de trenuri circula?
Am vazut o harta a cailor ferate si sint doar cioturi de cai ferate fara legaturi intre ele, acolo in Transnistria.
Nerecunoasterea regiunii e o chestie pur. Politica. De facto din Regiune de exporta cât si se importa marfa. E de evidențiată ca România e pe locul doi la export de metale la ei.
Sau înțeles in așa fel ca regiunea achita Către CFM cheltuielile de transport a trenurilor. Deoarece Ucraina nu permite intrare pe teritoriul sau a locomotivele transnistrene, de aceea au fost nevoiți saapeleze la CFM. Asta ce tine de sectorul Ribnita - Slobodka (Ucraina) unde circula numai marfarete.
Ce tine de sectorul Bender-Tiraspol -Ucrsina, pe acolo circula si trenuri de călători: Chișinău-Odesa și Moscova-Chișinău. Marfarete sunt transportate cu locomotivele UZ pana la Causeni, de acolo le preia CFM - dacă trenul e tranzit, dacă trenul ca destinație are o Stație din Transnistria, atunci UZ i-L duce pana la Bender-2 si de acolo i-L preia locomotivă CFM.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Sept 2018, 23:17
Interesant ca Romania exporta in Transnistria.
Din ce spui rezulta ca ei practic nu au transport de calatori doar tranzitul efectuat de CFM.
Pentru acest tranzit CFM le plateste lor?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 08:17
Si mai exista o cale ferata in zona asa-zisei "Transnistrii"- construita probabil dupa 1960, si pe care din cate stiu circula tot numai trenuri de marfa.
Este vorba de calea ferata Kuciurgan- Pervomaisc- Dnestrovsk (statie care deserveste si singura termocentrala construita in 1964 pe teritoriul fostei RSS Moldovenesti)- Crasnoe, linia care se termina in incinta fabricii de conserve din Crasnoe.
Despre cum supravietuieste regimul de la Tiraspol, prin forta militara rusa dar si cu complicitatea autoritatilor de la Chisinau, ar fi multe de discutat, dar depaseste cadrul acestui topic.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 11:32
dan tm a scris:
Interesant ca Romania exporta in Transnistria.
Din ce spui rezulta ca ei practic nu au transport de calatori doar tranzitul efectuat de CFM.
Pentru acest tranzit CFM le plateste lor?
Invers - Transnistria exporta metal din uzina metalurgica din Rabnita catre Romania, are loc transbordarea CFM/CFR la Cristesti-Jijia.
Transnistria achita catre CFM taxe te transport.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3637 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 11:36
ldh80 a scris:
Si mai exista o cale ferata in zona asa-zisei "Transnistrii"- construita probabil dupa 1960, si pe care din cate stiu circula tot numai trenuri de marfa.
Este vorba de calea ferata Kuciurgan- Pervomaisc- Dnestrovsk
Dupa 1992 racordarea de la Kuciurgan este dezasamblata.
Exista numai o singura iesire pe acea linie din statie Novosavitcaia.
Vezi imaginea de mai jos:
Linia care face dreapta Novosavitcaia - Drestrovsc - apartine Transnistriei. Dupa pod trece frontiera de stat cu Ucraina.
Author photo: TimoN (Tiraspol)
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Sept 2018, 11:58
De remarcat ca linia dintre statiile: Rozdil' na (nod feroviar din Ucraina de unde se ramifica linia spre Republica Moldova din magistrala Odessa- Kiev)- Kuciurgan (frontiera oficiala UZ/CFM)- Novosavitcaia- Tiraspol- Ram. Parcani (inainte de a intra pe podul peste Nistru) a fost dublata inainte de 1991.
Nu stiu daca existau intentii de dublare a liniei spre Ram. Tighina- Tighina 2- Revaca- Chisinau- Ungheni.
Oricum, podul feroviar peste Nistru de la Tighina este proiectat si executat pt. cale simpla.
De asemenea, in fotografie se observa si stalpi de electrificare. La sfarsitul anilor 80 incepusera lucrarile pentru electrificarea liniei :
Rozdil' na - Kuciurgan- Novosavitcaia- Tiraspol- Ram. Parcani - Ram. Tighina- Tighina 2- si in proiectul era de a se electrifica linia pana la Chisinau sau pana la Ungheni.
Insa destramarea URSS in 1991 si razboiul din asa-zisa "transnistrie" au dus la abondonarea proiectului.