Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+68
rich1974
Vale_ntin
marius664
TER200
Ikarus99
ciprian71
alex1987
teoiasi
DAS 2011
Veaceslav_MD
mielutu zburator
Teodor
Lineus646
riciu
lifetec
TVlad
LanceR
huiu_goe
delfinson
apmatei
spiderpc
alliens
Vitosa
Katalyn
dan tm
kristi kkk
cata
IonutCFR2009
@ndrey
marius_catalin84
baiazid
BlueLight
Re6/6
Volk
Goanga
Vlad
roseanu
trenulet
Sergiu rmn
Adirmvl
cfr500
alex.alexus.tm
mureseanu_976
didinul
EuroNight
popovici
razvan - trenuri
Dr2005
Adrian78
Semafor
mihaiuc
Codrut1985
pannonia express
Luna
DUAL
redeme
ldh80
Vlad-Ar
srazvi
COSTACHE MIHAIL
ultras
didi
Ionutz
ionutz72
Nesebar
Costin.H
cristi CFR
bogdan srl
72 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61 ... 63 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeVin 30 Mar - 21:54

Cum e la ei cu mecanicii, il duc cei de la CFM pina la Odesa?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3635
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeVin 30 Mar - 22:09

dan tm a scris:
Cum e la ei cu mecanicii, il duc cei de la CFM pina la Odesa?

da, il deservesc cei de la ТЧ-1 Chisinau
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeSam 31 Mar - 23:42

Mersi pentru raspuns.

Inseamna ca in Moldova si Ucraina mecanicii nu trebuie sa cunoasca sectia la fel cum e in Romania? plus ca e o alta tara.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeDum 1 Apr - 0:38

Bănuiesc că ambele ţări folosesc instrucţiile sovietice şi limba rusă în calea ferată, ceea ce face mai simple lucrurile.

În UE, în trafic transfrontalier e necesar ca mecanicii să cunoască atât instrucţiile celor 2 ţări, cât şi ambele limbi (şi, desigur, locomotivele să fie interoperabile). Ceea ce îi ajută mult pe cehi şi slovaci, că instrucţiile au fost moştenite de la Cehoslovacia şi limbile sunt aproape la fel. Dar sunt mai multe exemple de interoperabilitate prin Europa, de exemplu mecanicii olandezi merg până la Bruxelles, pentru că SNCB are ca limbă oficială neerlandeza ("olandeza").

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeDum 1 Apr - 10:42

M-am gindit ca o fi o mostenire de la URSS, poate ca pe vremea aia nu se tinea cont din ce RSS proveneau mecanicii si locomotivele pe anumite sectii.

E destul de interesant ca foloseasca limba rusa cind ambele tari au alta limba oficiala.

Oricum mecanicii CFM vin si la noi pina la Iasi.(Socola e o gara din Iasi oricum)
Sus In jos
alliens




Numarul mesajelor : 530
Reputatie : 5431
Data de inscriere : 27/06/2011

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeJoi 12 Apr - 22:00

Reaboi Veaceslav a scris:
dan tm a scris:
Cum e la ei cu mecanicii, il duc cei de la CFM pina la Odesa?

da, il deservesc cei de la ТЧ-1 Chisinau

ce e ТЧ-1? CFM nu foloseste limba de stat(cum ipocrit numesc romana)?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeVin 13 Apr - 11:40

La ei au ramas multe din vremea sovietica inclusiv formatul mersului de tren. Nu stiu cum e kilometrarea liniilor acuma, de la Chisinau sau a ramas de la Moscova.

Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3635
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeJoi 19 Apr - 18:11

alliens a scris:
ce e ТЧ-1? CFM nu foloseste limba de stat(cum  ipocrit numesc romana)?

ТЧ-1 este depoul Chisinau
Da la CFM se foloseste limba rusa peste tot, in toata documentatia si convorbiri ect.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3635
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeJoi 19 Apr - 18:12

dan tm a scris:
La ei au ramas multe din vremea sovietica inclusiv formatul mersului de tren. Nu stiu cum e kilometrarea liniilor acuma, de la Chisinau sau a ramas de la Moscova.


Asa si a ramas kilometrarea cum si era!
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3635
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeJoi 19 Apr - 18:14

dan tm a scris:

E destul de interesant ca foloseasca limba rusa cind ambele tari au alta limba oficiala.

Oricum mecanicii CFM vin si la noi pina la Iasi.(Socola e o gara din Iasi oricum)

Am un coleg care lucreaza la CFM mecanic de locomotiva, nu vorbeste limba de stat, dar oricum circula pina la Socola.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeVin 11 Mai - 22:16

Este adevarat ca pana in statiile Beresti, respectiv Untesti exista si linie de ecartament normal ? Mai concret, liniile Ungheni- Beresti si Ungheni- Untesti sunt linii incalecate cu 4 sine ?


Pana in statia Beresti pot intelege de ce ar fi si linie de ecartament normal, probabil inca dinainte de 1991 (in statia Beresti se racordeaza liniile industriale care deservesc sau mai bine spus deserveau in trecut fabricile din zona industrial a "oraselului" Ungheni, si probabil inainte de 1991 in statia Beresti erau transbordate marfurile din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers), insa pana in statia Untesti (prima dupa Ungheni in sensul spre Chisinau) nu vad de ce s-ar fi construit inainte de 1991 linie de ecartament normal!


Dupa 1991, in perioada 1991- 1996, doua linii de cale ferata din zona frontierei dintre Romania si Republica Moldova au fost transformate din linii de ecartament larg in linii incalecate cu 4 sine:


-Linia Falciu CFR- Block Post nr. 8- Prut 2 CFM


-Linia Galati Larga Grupa B CFR- Giurgiulesti CFM

Intre 1991- 1996 este infiintata statia de frontier Giurgiulesti CFM, in special pentru a deservi singurul port al Republicii Moldova- portul fluvial Giurgiulesti.

Inainte de 1991 statia si portul Giurgiulesti nu existau.

Inainte de 1991 statia de frontiera sovietica era la Reni.


Insa din pacate firul de ecartament normal dintre Falciu CFR- Prut 2 CFM si Galati Larga Grupa B CFR- Giurgiulesti CFM a fost foarte putin utilizat. Nu prea am auzit de trenuri de Marfa care sa fi ajuns pe ecartament normal pana in statiile Prut 2 CFM si Giurgiulesti CFM.
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3635
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeSam 12 Mai - 17:21

ldh80 a scris:
Este adevarat ca pana in statiile Beresti, respectiv Untesti exista si linie de ecartament normal ?  Mai concret, liniile Ungheni- Beresti si Ungheni- Untesti sunt linii incalecate cu 4 sine ?

Linia cu ecartament 1435mm Ungheni- Untesti a fost dezasamblata citiva ani in urma,
iar segmentul Ungheni- Beresti nu se foloseste.

Ceea ce tine de Prut-2 - la fel, nu se circula pe acolo pe 1435, mai ales ca podul peste Prut de la Falciu nu mai e functional si nau circulat trenuri pe acolo din 2006!

Giurgiulesti - Galati se circula pe ecartament 1520, cu locomotive CFM, rar cu cele ale CFR-Marfa/GFR (1520mm), duc vagoanele cu minereu.

unica linie pe care se circula 1435/1520 este Ungheni - Cristesti-Jijia - Socola
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeSam 12 Mai - 17:59

La Falciu oricum era demontata legatura 1435 dintre pod si statie.Prin Giurgiulesti circula minereul din Ucraina pentru Sidex daca nu ma insel, nu cred ca exista mare trafic cu marfuri din Republica Moldova.
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6987
Data de inscriere : 07/09/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeMier 6 Iun - 0:36

Am fost absent mult timp de pe forum din cauza programului foarte încărcat (facultate + muncă + lucrări pentru facultate și altele). De-acum mi-am mai eliberat programul și sper că revenirea va fi definitivă. Cu ocazia unei conferințe am ajuns la Chișinău la sfârșitul lunii mai. Da, orașul are și părți bune și rele (centrul e peste ce are Bucureștiul, dar zonele rezidențiale sunt ca un Micro39 din Galați de acum 10 ani, sau Militari de acum 15 ani). Discrepanța între bogați și săraci e colosală (vezi parcări cu 40 de mașini, iar a 41-a poate să le cumpere pe toate celelalte de 10 ori), dar oamenii sunt mai prietenoși, mai amabili, și privesc cu optimism spre viitor, pe care unii-l văd în brațele Rusiei iar alții în ale țaței Merkel. Încă există maxi-taxi în care urcă 50 de oameni și care se strică pe drum după ce au alergat cu 90 km/h pe drumuri mai praf ca Autostrada A2 de la noi, încă vezi Lada și Volga pe stradă, iar Ikarusul este un autobuz des întâlnit în traficul din Chișinău. Totuși, este un oraș fascinant, minunat aș spune, de care într-un fel straniu m-am îndrăgostit (strict ca turist). Are un farmec unic, iar moldovencele? Ei bine, moldovencele sunt cele mai faine femei pe care le-am văzut până acum.

Să trec la ce-i important. Gara este foarte curată, incredibil de frumoasă, interiorul e splendid - există o dioramă (culmea, sunt 2 machete de locomotive electrice GFR, modificate astfel încât logoul GFR să fie înlocuit cu cel CFM), 2 acvarii uriașe în sălile de așteptare, automate de suc/apă... Din păcate, este străbătută de foarte puține trenuri pe zi - 3 internaționale spre Moscova, cel de București, trenul de Odessa și câteva curse suburbane - cea mai folosită fiind cea de Ungheni.

Despre trenuri acum: m-a șocat dimensiunea lor dar și simplitatea extremă a acestora. Da, văzându-le în filmări, nu-ți dai seama de cât sunt de mari și înalte, dar atunci când trec pe lângă tine rămâi, cum s-ar spune, mască. Sunt mult mai înalte, mai masive dar și deosebit de simple. Cutiile vagoanelor de călători nu sunt autoportante, timoneria de frână nu este divizată, frâna nu este moderabilă, nu există conductă de alimentare electrică, nu există conductă de 10 bari pentru uși/bude... totul este simplu - faptul că au reușit să le țină în circulație atâtea zeci de ani dovedește cât de ușor de întreținut sunt, mulțumită unei construcții simple și zdravene. Și acum, poze (doar câteva au fost editate - n-am timp să le iau pe toate la rând, le pun cu scop informativ).

Gara din Chișinău este în centrul orașului, lângă giganticul hotel Cosmos (unde am și stat), o clădire în stil social-modernist cu 22 de etaje, de o frumusețe atipică. Lângă gară, la 5 minute, există 2 centre comerciale, 2 hypermarketuri, numeroase stații de autobuz, maxi taxi și troleibuz și o autogară. În fața gării, se află un monument dedicat victimelor uneia dintre cele mai perfide crime comise în istoria omenirii, deportările forțate în Siberia.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4310

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4311

Hotelul Cosmos (scuzați calitatea proastă a imaginii).

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4210

Peroanele erau în curs de curățare când am ajuns eu în gară. Nu pot să nu remarc, din nou, cât de curate sunt - iar boschetari, bețivi și scandalagii nu există. Dacă apar, zboară din gară ajutați de robocopii care o patrulează. În fundal, se află vagoanele trenului spre București (cele albastre) și vagoane ale CFM, o parte fiind folosite pe internaționalele spre Moscova, iar altele, pe trenuri locale.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4312

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4314

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4313

Prin gară, trece pe linia 2 locomotiva ChME3 4710 - deși din punctul lor de vedere sunt locomotive de manevră, m-a uimit prin mărime. Torsul motorului Diesel, deși era la relanti, zguduia panourile de pe acoperiș.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4315

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4316

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4317

Au și ei o locomotivă cu abur, monument într-o parte destul de ascunsă a gării.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4318

De pe pasarela de lângă gară (pe care este în permanență târg - vorbind la modul cel mai serios, pe panourile și grinzile ei sunt agățate umerașe cu haine SH și multe alte lucruri, iar vânzătorii așteaptă sub umbra unor umbrele clienții) am reușit să fac 2 poze ce oferă o perspectivă generală asupra gării, împrejurimilor și vagoanelor de pe liniile de marfă.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4319

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4320

Diorama (din nou, scuzați calitatea proastă a imaginii)

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4322

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4321
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6987
Data de inscriere : 07/09/2014

CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitimeMier 6 Iun - 0:52

Câteva poze cu trenurile pe care le-am prins în Chișinău.

Tren Ungheni - Chișinău, format dintr-un automotor D1M modernizat la VFU Pașcani.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4329

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4326

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4328

Garnitura trenului spre Moscova (circulă în zilele de 2, 4, 6, 7) a fost adusă în gară de locomotiva de manevră ChME3 3872.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4327

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4324

Trenul spre București Nord a plecat tractat de locomotiva ChME3 4507; cele 5 vagoane sunt considerate a oferi un grad sporit de confort, prin comparație cu cele verzi care circulă spre Moscova.

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4325

CFM-Moldova - Pagina 60 Dscn4323
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 60 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 60 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61 ... 63 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Vehiculele din Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Fotografia lunii august 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: