|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 30 Mar - 21:54 | |
| Cum e la ei cu mecanicii, il duc cei de la CFM pina la Odesa? |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3635 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 30 Mar - 22:09 | |
| - dan tm a scris:
- Cum e la ei cu mecanicii, il duc cei de la CFM pina la Odesa?
da, il deservesc cei de la ТЧ-1 Chisinau |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 31 Mar - 23:42 | |
| Mersi pentru raspuns.
Inseamna ca in Moldova si Ucraina mecanicii nu trebuie sa cunoasca sectia la fel cum e in Romania? plus ca e o alta tara.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 1 Apr - 0:38 | |
| Bănuiesc că ambele ţări folosesc instrucţiile sovietice şi limba rusă în calea ferată, ceea ce face mai simple lucrurile.
În UE, în trafic transfrontalier e necesar ca mecanicii să cunoască atât instrucţiile celor 2 ţări, cât şi ambele limbi (şi, desigur, locomotivele să fie interoperabile). Ceea ce îi ajută mult pe cehi şi slovaci, că instrucţiile au fost moştenite de la Cehoslovacia şi limbile sunt aproape la fel. Dar sunt mai multe exemple de interoperabilitate prin Europa, de exemplu mecanicii olandezi merg până la Bruxelles, pentru că SNCB are ca limbă oficială neerlandeza ("olandeza"). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 1 Apr - 10:42 | |
| M-am gindit ca o fi o mostenire de la URSS, poate ca pe vremea aia nu se tinea cont din ce RSS proveneau mecanicii si locomotivele pe anumite sectii.
E destul de interesant ca foloseasca limba rusa cind ambele tari au alta limba oficiala.
Oricum mecanicii CFM vin si la noi pina la Iasi.(Socola e o gara din Iasi oricum) |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 12 Apr - 22:00 | |
| - Reaboi Veaceslav a scris:
- dan tm a scris:
- Cum e la ei cu mecanicii, il duc cei de la CFM pina la Odesa?
da, il deservesc cei de la ТЧ-1 Chisinau ce e ТЧ-1? CFM nu foloseste limba de stat(cum ipocrit numesc romana)? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 13 Apr - 11:40 | |
| La ei au ramas multe din vremea sovietica inclusiv formatul mersului de tren. Nu stiu cum e kilometrarea liniilor acuma, de la Chisinau sau a ramas de la Moscova.
|
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3635 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 19 Apr - 18:11 | |
| - alliens a scris:
- ce e ТЧ-1? CFM nu foloseste limba de stat(cum ipocrit numesc romana)?
ТЧ-1 este depoul Chisinau Da la CFM se foloseste limba rusa peste tot, in toata documentatia si convorbiri ect. |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3635 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 19 Apr - 18:12 | |
| - dan tm a scris:
- La ei au ramas multe din vremea sovietica inclusiv formatul mersului de tren. Nu stiu cum e kilometrarea liniilor acuma, de la Chisinau sau a ramas de la Moscova.
Asa si a ramas kilometrarea cum si era! |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3635 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 19 Apr - 18:14 | |
| - dan tm a scris:
E destul de interesant ca foloseasca limba rusa cind ambele tari au alta limba oficiala.
Oricum mecanicii CFM vin si la noi pina la Iasi.(Socola e o gara din Iasi oricum) Am un coleg care lucreaza la CFM mecanic de locomotiva, nu vorbeste limba de stat, dar oricum circula pina la Socola. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 11 Mai - 22:16 | |
| Este adevarat ca pana in statiile Beresti, respectiv Untesti exista si linie de ecartament normal ? Mai concret, liniile Ungheni- Beresti si Ungheni- Untesti sunt linii incalecate cu 4 sine ?
Pana in statia Beresti pot intelege de ce ar fi si linie de ecartament normal, probabil inca dinainte de 1991 (in statia Beresti se racordeaza liniile industriale care deservesc sau mai bine spus deserveau in trecut fabricile din zona industrial a "oraselului" Ungheni, si probabil inainte de 1991 in statia Beresti erau transbordate marfurile din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers), insa pana in statia Untesti (prima dupa Ungheni in sensul spre Chisinau) nu vad de ce s-ar fi construit inainte de 1991 linie de ecartament normal!
Dupa 1991, in perioada 1991- 1996, doua linii de cale ferata din zona frontierei dintre Romania si Republica Moldova au fost transformate din linii de ecartament larg in linii incalecate cu 4 sine:
-Linia Falciu CFR- Block Post nr. 8- Prut 2 CFM
-Linia Galati Larga Grupa B CFR- Giurgiulesti CFM
Intre 1991- 1996 este infiintata statia de frontier Giurgiulesti CFM, in special pentru a deservi singurul port al Republicii Moldova- portul fluvial Giurgiulesti.
Inainte de 1991 statia si portul Giurgiulesti nu existau.
Inainte de 1991 statia de frontiera sovietica era la Reni.
Insa din pacate firul de ecartament normal dintre Falciu CFR- Prut 2 CFM si Galati Larga Grupa B CFR- Giurgiulesti CFM a fost foarte putin utilizat. Nu prea am auzit de trenuri de Marfa care sa fi ajuns pe ecartament normal pana in statiile Prut 2 CFM si Giurgiulesti CFM. |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3635 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 12 Mai - 17:21 | |
| - ldh80 a scris:
- Este adevarat ca pana in statiile Beresti, respectiv Untesti exista si linie de ecartament normal ? Mai concret, liniile Ungheni- Beresti si Ungheni- Untesti sunt linii incalecate cu 4 sine ?
Linia cu ecartament 1435mm Ungheni- Untesti a fost dezasamblata citiva ani in urma, iar segmentul Ungheni- Beresti nu se foloseste. Ceea ce tine de Prut-2 - la fel, nu se circula pe acolo pe 1435, mai ales ca podul peste Prut de la Falciu nu mai e functional si nau circulat trenuri pe acolo din 2006! Giurgiulesti - Galati se circula pe ecartament 1520, cu locomotive CFM, rar cu cele ale CFR-Marfa/GFR (1520mm), duc vagoanele cu minereu. unica linie pe care se circula 1435/1520 este Ungheni - Cristesti-Jijia - Socola |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 12 Mai - 17:59 | |
| La Falciu oricum era demontata legatura 1435 dintre pod si statie.Prin Giurgiulesti circula minereul din Ucraina pentru Sidex daca nu ma insel, nu cred ca exista mare trafic cu marfuri din Republica Moldova. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 6 Iun - 0:36 | |
| Am fost absent mult timp de pe forum din cauza programului foarte încărcat (facultate + muncă + lucrări pentru facultate și altele). De-acum mi-am mai eliberat programul și sper că revenirea va fi definitivă. Cu ocazia unei conferințe am ajuns la Chișinău la sfârșitul lunii mai. Da, orașul are și părți bune și rele (centrul e peste ce are Bucureștiul, dar zonele rezidențiale sunt ca un Micro39 din Galați de acum 10 ani, sau Militari de acum 15 ani). Discrepanța între bogați și săraci e colosală (vezi parcări cu 40 de mașini, iar a 41-a poate să le cumpere pe toate celelalte de 10 ori), dar oamenii sunt mai prietenoși, mai amabili, și privesc cu optimism spre viitor, pe care unii-l văd în brațele Rusiei iar alții în ale țaței Merkel. Încă există maxi-taxi în care urcă 50 de oameni și care se strică pe drum după ce au alergat cu 90 km/h pe drumuri mai praf ca Autostrada A2 de la noi, încă vezi Lada și Volga pe stradă, iar Ikarusul este un autobuz des întâlnit în traficul din Chișinău. Totuși, este un oraș fascinant, minunat aș spune, de care într-un fel straniu m-am îndrăgostit (strict ca turist). Are un farmec unic, iar moldovencele? Ei bine, moldovencele sunt cele mai faine femei pe care le-am văzut până acum. Să trec la ce-i important. Gara este foarte curată, incredibil de frumoasă, interiorul e splendid - există o dioramă (culmea, sunt 2 machete de locomotive electrice GFR, modificate astfel încât logoul GFR să fie înlocuit cu cel CFM), 2 acvarii uriașe în sălile de așteptare, automate de suc/apă... Din păcate, este străbătută de foarte puține trenuri pe zi - 3 internaționale spre Moscova, cel de București, trenul de Odessa și câteva curse suburbane - cea mai folosită fiind cea de Ungheni. Despre trenuri acum: m-a șocat dimensiunea lor dar și simplitatea extremă a acestora. Da, văzându-le în filmări, nu-ți dai seama de cât sunt de mari și înalte, dar atunci când trec pe lângă tine rămâi, cum s-ar spune, mască. Sunt mult mai înalte, mai masive dar și deosebit de simple. Cutiile vagoanelor de călători nu sunt autoportante, timoneria de frână nu este divizată, frâna nu este moderabilă, nu există conductă de alimentare electrică, nu există conductă de 10 bari pentru uși/bude... totul este simplu - faptul că au reușit să le țină în circulație atâtea zeci de ani dovedește cât de ușor de întreținut sunt, mulțumită unei construcții simple și zdravene. Și acum, poze (doar câteva au fost editate - n-am timp să le iau pe toate la rând, le pun cu scop informativ). Gara din Chișinău este în centrul orașului, lângă giganticul hotel Cosmos (unde am și stat), o clădire în stil social-modernist cu 22 de etaje, de o frumusețe atipică. Lângă gară, la 5 minute, există 2 centre comerciale, 2 hypermarketuri, numeroase stații de autobuz, maxi taxi și troleibuz și o autogară. În fața gării, se află un monument dedicat victimelor uneia dintre cele mai perfide crime comise în istoria omenirii, deportările forțate în Siberia. Hotelul Cosmos (scuzați calitatea proastă a imaginii). Peroanele erau în curs de curățare când am ajuns eu în gară. Nu pot să nu remarc, din nou, cât de curate sunt - iar boschetari, bețivi și scandalagii nu există. Dacă apar, zboară din gară ajutați de robocopii care o patrulează. În fundal, se află vagoanele trenului spre București (cele albastre) și vagoane ale CFM, o parte fiind folosite pe internaționalele spre Moscova, iar altele, pe trenuri locale. Prin gară, trece pe linia 2 locomotiva ChME3 4710 - deși din punctul lor de vedere sunt locomotive de manevră, m-a uimit prin mărime. Torsul motorului Diesel, deși era la relanti, zguduia panourile de pe acoperiș. Au și ei o locomotivă cu abur, monument într-o parte destul de ascunsă a gării. De pe pasarela de lângă gară (pe care este în permanență târg - vorbind la modul cel mai serios, pe panourile și grinzile ei sunt agățate umerașe cu haine SH și multe alte lucruri, iar vânzătorii așteaptă sub umbra unor umbrele clienții) am reușit să fac 2 poze ce oferă o perspectivă generală asupra gării, împrejurimilor și vagoanelor de pe liniile de marfă. Diorama (din nou, scuzați calitatea proastă a imaginii) |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 6 Iun - 0:52 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |