La Bordina pe linia 515 Dornesti - Gura Putnei - Nisipitu se taie sinele de zor, putine cate au mai ramas. Pentru ca Romania se va dezvolta prin autodistrugere si coruptie, cel putin asta se incearca.
Foto: George Bucovineanu
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22392 Data de inscriere : 06/12/2009
Bine v-am regăsit! Cam acesta este progresul lucrărilor necesare reintroducerii trenurilor de călători. Lucrările se mișcă greoi, nelucrându-se în zilele de sărbătoare (religioase și legale) și weekenduri. Momentan s-a ajuns cu igienizarea la km 20 din cei 39 ai liniei, iar în stația Rădăuți se refac cablajele. Pentru detalii, va aștept cu întrebări, am spus că mă voi întoarce în ziua când vor reveni trenuri pe 515, și așa am făcut.
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6910 Data de inscriere : 23/01/2014
Sunt curios la cat se ridica costul cu aceste lucrari, in special cu semnalizarea, si daca nu cumva era mai ieftin ca aceasta sa fie mentinuta functionala, chiar daca numai circulau trenuri...
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6770 Data de inscriere : 05/12/2010
Bugetul estimativ pentru lucrările de reparații necesare redeschiderii circulației pe această rută este de 1.065.000 lei. Licitația pentru schimbarea traverselor neconforme de la km9 + 29, este în valoare de aprox. 600.000 lei
Cel mai probabil se va depăși acea sumă estimativă, deoarece sunt multe lucrări necesare (buraj, ripaj, consolidare podeț etc.). La semnalizare se refolosesc și elemente de pe alte linii, deci costurile pot fi mai reduse.
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5429 Data de inscriere : 27/06/2011
daca se va circula in final cu 30 km/h si se va face mersul de catre "specialistii"din minister va fi un "succes"la fel de rasunator ca cel de la Rodna .....daca nu se asigura o viteza de 70 km/h si automotoare ca material rulant, sunt sanse mari sa se chletuie bani degeaba, in ziua de azi timpul e la fel de important ca pretul
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6770 Data de inscriere : 05/12/2010
70km/h nu va fi pentru ca VS este 60km/h in primii 8 km , si 40 restul. Daca vor fi automotoare asta inseamna AM 900, pentru ca depoul Suceava Nord nu detine altceva. Ar fi mai simplu să prelungească actualele Suceava - Dornești pana la Putna. Întradevăr ar fi o adevărată crimă, să îți rupi spatele în joantele de pe 515. (am fost, am simțit) Un desiro ar fi perfect. Cât despre mersul trenurilor, aici ai dreptate, este nevoie dimineata de legături bune spre Timișoara, Iași, București , Botoșani, și invers cât se întorc seara trenurile. Pentru că pentru rădăuțeni ar fi mult mai ușor să fie lăsați în gară și să i-a alt tren (mai ales când pleacă la mare).
Concluzie? Trebuie să: - Se introducă automotoare Desiro. - mersul de tren să fie în legătură cu marile orașe. - să se ridice restricțiile de 20,30 km/h (măcar 70% din ele), dar pentru asta se necesită utilaje grele de linie, pe care nu le-am văzut încă.
cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
Pentru depoul Suceava, daca ar primi Desiro, primul pas ar fi sa le trimita pe R5561/5568 Botosani-Suceava inlocuind Malaxa 900 de care fug calatorii. Ar merge si Botosani-Suceava-Putna.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14501 Data de inscriere : 08/01/2011
Depoul Suceava Nord nu dispune de dotările necesare întreținerii automotoarelor desiro siemens. Cel mult pot fi 1-2 detașate acolo și la o perioadă de timp să ajungă inapoi la Iași. Dar și pentru acest aspect ar fi nevoie de autorizarea mecanicilor suceveni la aceste automotoare, că pare-mi-se nu sunt. Cum nu sunt nici la clasa 477. Și după cum am mai spus și la alt topic parcă văd că cfr călători 'trăntește' trei perechi de trenuri și alea puse la ore deampulea și după o perioadă de timp se va văita ca secția e nerentabilă (vezi cazurile Grădiștea și Rodna Veche). Dar, să nu disperăm și să sperăm că tot răul e spre bine.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12454 Data de inscriere : 09/07/2009
Trenul de Putna va avea mai multi clienti decat cel de Rodna Veche, manastirea Putna fiind loc de pelerinaj atat pentru turistii romani cat si pentru cei straini pe toata perioada anului.