|
| 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
|
+86t1972 Theijs aris86 TER200 Adirmvl ciprian71 Cipri Andrei Neculai Katalyn alliens denismario.ruxanda rinaldoparaipan AndreiSV DAS 2011 Ionutz deconectat lifetec marius664 calatorul dan tm Luca tgv Cont.dezactivat Lumunita Stana NicuS vatmanul j o a n t a FelixTheBear030 FeroFan97 Plescan Floare M.I.C.I. DanyCfrPascani TVlad seby1998 HaryCFR cortexedge Dutzu vladau2000 AndreiStefan user dezactivat... Teodor Luna joanta liviulav33 kasapis2007 EuroNight kristi kkk Kriszti219 Katalin4653 IR 1837 oduneac ravers75 popovici redeme COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 KQQ razvan - trenuri Dr2005 Vitosa cfr500 eu Andrey_tm alinx3330 Adrian78 adycfrbucuresti Semafor Jhonyla Lucian Sv jionutz cont dezactivat . ionutz85 Balto Bogdan-CFR bogdan srl didinul MariusM Hurricane Nesebar mishu88 Vlad cristi CFR lovekomotive srazvi cristi ar mardaryroby Norbi myster2008 90 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 12 Mai 2017, 13:34 | |
| Liniile erau majoritatea infundate pentru ca gara Radauti era un terminus pentru marfare (90% din ele) si era nevoie doar de gararea vagoanelor si apoi expedierea lor inapoi pe M500, spre Putna/Nisipitu nu circulau decat trenurile cu lemn, si ocazional alte marfuri, insa marea parte din marfurile sosite din tara aveau ca destinatie industria radauteana. Ar fi vorba de lemn pentru fabrica de mobila, pacura pentru CET, piatra concasata, cereale, si alte marfuri (saci,cutii etc) in vagoane acoperite care soseau la linia 1 de obicei. Linia 1 a fost folosita exclusiv pentru marfare, pentru cisternele cu păcură, pentru marfurile de la magazii si platformele care o deserveau. Asta a fost si rolul ei, insa ea a fost scurtata treptat odata cu declinul industriei de dupa 90. Linia 1 spre capatul Y (spre 500) era mai lunga, incapeau peste 4 cisterne , dar dupa ce s-a construit pasajul au redus-o mult, moment cand s-au desfiintat si celelalte linii spre depozite pentru ca pasajul rutier nu putea trece decat 3 linii. Am facut o schita informativa cu ce imi amintesc eu: |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 12 Mai 2017, 19:33 | |
| Prin pasajul respective va referiti cumva la pasajul de nivel cu strada Spitalului ? Din imaginile Google Maps (imagini din octombrie 2012) se observa ca acel pasaj este traversat de 3 linii de cale ferata, iar o patra se opreste brusc exact inainte de pasaj, imediat dupa in macaz! |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 00:15 | |
| Da, pasajul din strada Spitalului. Atunci au fost desfiintate liniile respective.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 04:29 | |
| Se tot vorbea ca se reia circulatia, ce se mai aude? |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 09:34 | |
| CFR Călători Iași și-a dat acordul prin dl. director Axinia și a trimis o cerere în acest sens la CFR Călători București, cu toate beneficiile și datele necesare. Chiar dl. Szentez a spus intr-un interviu ca dorește reintroducerea trenurilor pe această rută și reprezintă o prioritate compania sa având disponibil materialul rulant pentru începerea operării, în momentul în care CFR Infrastructură va termina verificările la linie și o va pregăti pentru circulația trenurilor în condiții de siguranță. O cerere a fost făcută în acest sens spre ei, și ulterior câteva presiuni dar ce să vezi, nici măcar o drezină nu a trecut de atunci (toamna anului trecut), nici măcar muncitori, absolut nimic, interes 0. La email-uri nu răspund, și pare că au alte interese, iar când sunt prinși în offside spun că nu le dă guvernul bani destui, cam aici s-au oprit toate demersurile care au fost consistente anul trecut și aduceau speranțe locuitorilor. Dacă exista doar SN CFR SA și atât era bine, dar cu CFR Infrastructură care e condusă cum e condusă, nu e finanțată și are utilaje prea puține și vechi, transportul feroviar românesc rămâne unul de epocă. Eu m-am convins cu ei...și acum recent când am întrebat la CFR Călători despre reluarea circulației au spus că așteaptă ca linia să fie declarată sigură de CFR Infrastructură, ceea ce probabil nu se va mai întâmpla.. că n-au interes. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 11:44 | |
| Colaborand cele doua schite postate de colegul de forum Balto, impreuna cu imaginea oferita din Google Maps (la pasajul cu strada Spitalului), postez o schita cu statia Radauti, asa cum era in 1990 (daca s-au strecurat erori, rog pe colegul Balto sa le corecteze) |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 12:11 | |
| Asa este, se pare ca problema in transportul feroviar Romanesc sta in mare parte la starea liniei care apartine de CFR Infra, pentru ca la CFR Calatori lucrurile chiar stau binisor, conditiile sunt ok si se vede clar o imbunatatire dar pe partea de Infra chiar sunt probleme si nu stiu cum se pot rezolva, sa nu uitam ca magistrala 900 e praf si pulbere, se merge foarte incet si se face extrem de mult in comparatie cu acum 20 de ani cand se faceau 7 ore Bucuresti-Timisoara iar acum sari si de 9, foarte foarte mult. |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 16:37 | |
| @ldh80 Pasajul nu l-ai plasat corect, daca ar fi fost așa nu era nevoie să scoată linii pentru al construi. Al tău trece peste 3, cât este și limita maximă.
Să luăm aminte.. 7 august 2010
..se întâmpla în inima Bucovinei..
Inaugurarea unei treceri de cale ferată din municipiul Rădăuţi se va face în prezenţa unui sobor de preoţi care va sfinţi investiţia. Primarul din Rădăuţi, Aurel Olărean, a spus că în cursul zilei de astăzi va avea loc inaugurarea obiectivului de investiţii „înfiinţare trecere la nivel în staţia CF Rădăuţi, linia Dorneşti – Nisipitu şi amenajarea unui pasaj CFR, trecere la nivel cu calea ferată în strada Spitalului”.
„Lucrarea a fost dificilă şi complexă deoarece a fost nevoie de dezafectarea unor linii de cale ferată şi amenajarea unor bariere. Prin realizarea acestei investiţii se creează premisele unui trafic fluent şi civilizat cu efect imediat în fluidizarea circulaţiei rutiere şi descongestionarea centrului oraşului”, a precizat Aurel Olărean. El a spus că acest pasaj va deservi atât locuitorii din Rădăuţi, cât şi pe cei care tranzitează oraşul spre zona montană şi obiectivele turistice din această zonă.
Tind să cred că preoții erau mai potriviți la prohodul liniilor scoase, considerate sacrificii făcute pentru acest ...sfințit sau sfânt pasaj..pe care trebuie să treci cu 10km/h să nu îți strici mașina la cât de bine a fost făcut..iar barierele de care zicea edilul șef este defapt o instalație SAT cu 2 semnale.
Citat din arhiva ceaslovului Monitorul de Suceava. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 13 Mai 2017, 18:19 | |
| Prevederea aia cu numarul de linii la pasaj de cind a aparut? a blocat aici la Timisoara realizarea unui pasaj provizoriu cita vreme e in reparatii pasajul Jiul.
Totusi tot in Timisoara este un pasaj la nivel peste 4 linii.
la Craiova daca ne luam dupa bariere este un pasaj peste 5 linii
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 14 Mai 2017, 12:12 | |
| Intradevar, ce I-a impiedicat sa faca acel pasaj (pe strada Spitalului) sa treaca de exemplul peste 5 linii ?
Din schita inteleg ca l-a constructia pasajului s-au scurtat practic doua linii:
-Una care venea la rampa de descarcare a combustibilului pentru centralele termice din oras (linia aflata in prelungirea liniei 1)
-Si alta care venea dinspre acele depozite, care a fost intrerupta imediat inainte de pasaj, imediat dupa in macaz.
Daca as sti cum sa postez pe site imaginea din Google maps (imagine din 2012), unde se arata exact pasajul la nivel in discutie, ne-am edifica mai bine! Sau daca colegul Balto poate, l-as ruga sa reface schita facuta de mine si sa marcheze corect locul acelui pasaj.
Inca o data- felicitari pentru colegul Balto, pentru munca depusa si informatiile prezentate despre aceasta linie!
|
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| | | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 14 Mai 2017, 15:10 | |
| Asadar (refacand schita pe baza ultimilor informatii postate) at reiese cam asa (cu negru am marcat linii existente in 1990, iar cu rosu am marcat liniile existent in 1990, dar desfiintate in 2010, cu ocazia constructiei pasajului): |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 14 Mai 2017, 15:29 | |
| Asadar, daca nu s-at fi desfiintat nici o linie, peste acel pasaj ar fi trebuit sa treaca in numar de 6 linii.
Astazi peste acel pasaj trec 3 linii (liniile 2, 4 si 5)
Cu ocazia constructiei acelui pasaj, s-au facut urmatoarele modificari:
-Linia 1 (cea de la acel deposit de combustibil) a fost scurtata
-Au fost desfiintate in numar de 3 linii (infundate) care veneau dinspre acele depozite. Doua din ele s-ar fi unit inainte de pasaj, apoi doua ar fi trecut peste pasaj, apoi ambele s-ar fi racordat in linia 5 (dupa pasaj, in sensul spre Dornesti).
Din toate liniile din schita, numai 8 linii ar fi apartinut strict de statia Radauti, restul liniilor fiind linii industriale, care apartineau de diverse unitati economice (acele depozite, fabrica de mobile, acel centru de colectare a fierului vechi).
De remarcat ca din linia 5 se desprindeau practic toate liniile industriale (situate in partea de sud), printr-un numar total de 6 macaze care se desprindeau din linia 5, toate cu abaterile spre stanga (fiind cu spatele spre Dornesti), astfel:
-Doua macaze situate inainte de actualul pasaj, din care se ramificau liniile spre acele depozite
-Un macaz din care se ramifica linia spre fabrica de mobila (situate dupa pasaj)
-Un macaz din care se ramifica linia spre acel centru de colectare a fierului vechi (situate dupa pasaj)
-Un macaz din care se ramifica linia 7, si apoi din ea linia 8 (macaz situate dupa pasaj)
-Un macaz din care se ramifica linia 6 (situat dupa pasaj) |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 17 Mai 2017, 20:08 | |
| CFR vrea să închirieze calea ferată spre Putna unui operator privat
https://www.monitorulsv.ro/Local/2017-05-17/CFR-vrea-sa-inchirieze-calea-ferata-spre-Putna-unui-operator-privat
Pe scurt, licitații repetate la nesfârșit fără vreun rezultat, la un preț ridicat, și promisiuni neonorate. |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 23 Mai 2017, 21:00 | |
| Trenul personal trecand prin centrul Radauti-ului, pe vremea când avea 5-6 vagoane, se poate observa si cel de clasa 1. 18 Iulie 2004 - Foto Sorin Clipa |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
| |
| | | | 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |