Dar cu ce probleme vine primarul. Cica sint sedii de firme cu sediul aproape de calea ferata, dar ce ar vrea ? sa nu circule trenul? cica o firma a depozitat materiale pe linie, asta e problema cel mai usor de rezolvat. Proprietarul in adica CFR face plingere la Politie pentru incalcarea si folosirea proprietatii simplu, tulburare de posesie si mai trece pe acolo si ANAF ul sa intrebe de facturi.
Soferii nemultumiti de trecerile la nivel? nu-i nimic fac presiuni la primarie sa faca pasaj suprateran.
S-au intilnit sa nu zica lumea ca nu s-au intilnit.
La Timisoara circula 5 motoare cuplate, azi am fost in gara cind a plecat 2234 compus din 2 malaxe (962 avea numarul vechi vopsit si trecut nr. UIC), eram in gara si cind a plecat 2236 compus din 2 malaxe(940 pregatita sa primeasca nr UIC) astea 4 se intorc cuplate la Timisoara Nord ca tren 2237 insa mai aduc si malaxa sosita de la Radna ca tren 2235.
Asadar eficienta maxima, 3 mecanici si 5 nasi + o malaxa care sta pe sectie prin radna si Remetea Mica. Mai adaugam ca un desiro merge dimineta de la Lugoj la Dobra si sta acolo pina dupa amiaza, alta eficienta in timp ce alte sectii nu au trenuri.
Uite la Putna ar trebui tren dar din ce zicea doctorul depoul Suceava strica tot ce primeste Malaxa ca sa traga motorina, deci mai bine sa fie un IR de la Iasi la Suceava sa duca Desiro pentru rutele alea.
Ramele Z cu cupla Schaku se pot cupla cu Desiro?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 26 Mar - 3:12
Balto a scris:
Parere personala: Nimic concret incă, totul planează la propuneri și discuții, toți vor dar nimeni nu dă un termen de începere a lucrărilor sau de reintroducere a trenurilor. Bun, după această discuție am înaintat propuneri la CFR Călători, daca ei le refuza? Asta a, nu introducem.
CFR Călători e foarte precaut când vine vorba de partea financiară... dacă se va merge pe pierdere, sigur nu va intra acolo.
Balto a scris:
pe lângă cele 6.500 traverse (cam multe, dar in fine, depinde cine le-a numărat).
Le-a numărat revizorul de cale la recensământul traverselor, care se face periodic. Oricum, ele nu sunt defecte de câteva luni, unele probabil sunt aşa de zeci de ani.
Balto a scris:
Pun pariu ca Primăria Rădăuți și Poliția rutiera nu își vor da acordul pentru treceri cu "Crucea Sf. Andrei" pentru ca sunt multi idioti care ar intra sub tren, desi viteza va fi de doar 30km/h.
Nu e trecerea aia prin mijlocul intersecţiei, cu mai multe bariere? Aia are regulamentul ei special, aprobat prin ordin de ministru.
Balto a scris:
Intrebarea mea ramane, este dispusa compania CFR la asemenea costuri?
Probabil că nu, mai ales că TUI-ul pentru un AM900 pe o secţie de genul ăla probabil e vreo 6 lei/tren*km, iar din 4 trenuri pe zi, faceţi voi calculele în cât timp îşi amortizează lucrarea.
c2016 a scris:
Ca automotor trebuie Siemens Desiro. Daca pun Malaxa 900, salutare.
Depoul Suceava nu are niciun echipament măcar pentru verificarea automotoarelor Desiro şi nici personal calificat pentru întreţinere şi exploatare. Ar costa sute de mii de euro să dotezi depoul Suceava astfel încât să primească Desiro şi să specializezi personalul.
Balto a scris:
Cred că o să le avem pe 905+906 legate în cel mai aglomerat caz, oricum 3 Malaxe nu fac față pe 511 și 515, minim 2 trebuie să penduleze câte 2 curse pe zi spre Putna, și rămâne o relicvă pe Botoșani care nu cred că e suficient.
Se pot aduce din alte părţi, cred că de la Piteşti sau Timişoara s-or găsi vreo 2 în plus. Acuma, problema e alta: ce te faci cu mecanicii obişnuiţi să mulgă motorina? Că de pe AM900 nu poţi să furi, că are computer de bord. De aia se fac cursele de Botoşani cu un vagon, că DA-ul e uşor de muls, iei direct de la rezervorul auxiliar de deasupra motorului diesel.
c2016 a scris:
Pe Timisoara-Remetea-Radna circula 4 Malaxe 900 impreuna
Cu 2 mecanici, că tracţiunea multiplă merge doar la două unităţi cuplate, nu la 4.
dan tm a scris:
Dar cu ce probleme vine primarul. Cica sint sedii de firme cu sediul aproape de calea ferata, dar ce ar vrea ? sa nu circule trenul?
Primarul gândeşte ,,firma aia plăteşte impozit la mine, pe când impozitele pentru biletele de tren merg la Bucureşti". Dar gândirea e proastă, pentru că dacă oamenii nu au cu ce ajunge la firmă ca să muncească, firma oricum o să plece, din lipsă de angajaţi.
dan tm a scris:
Ramele Z cu cupla Schaku se pot cupla cu Desiro?
Teoretic, ar trebui. Însă nu cred că a încercat cineva, mai ales că multe rame Z au cuplă UIC. Chiar dacă cupla e identică, e posibil să fie mai sus/jos, să aibă prinderile de dimensiune mai mare sau mai mică ş.a.. Dar Desiro e prevăzut cu cuplă adaptor Schaku - UIC. Ar trebui ca şi Z-urile cu Schaku să aibă acest adaptor.
_________________ :TTT:
cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 26 Mar - 10:51
c2016 a scris:
Ca automotor trebuie Siemens Desiro. Daca pun Malaxa 900, salutare.
Depoul Suceava nu are niciun echipament măcar pentru verificarea automotoarelor Desiro şi nici personal calificat pentru întreţinere şi exploatare. Ar costa sute de mii de euro să dotezi depoul Suceava astfel încât să primească Desiro şi să specializezi personalul.
De ce din cele 11 Desiro de Iasi functioneaza vreo 3-4? Lipsa pieselor e de vina?
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 26 Mar - 12:25
Stareţul de la Putna a promis că biletul de tren va fi şi bilet de intrare la mănăstire, dacă CFR reintroduce trenurile Biserica se implică și susține trasportul feroviar:
Stareţul Mănăstirii Putna, Melchisedec Velnic, cel care a fost gazda întâlnirii de acum două zile în cadrul căruia s-a discutat subiectul repunerii în circulaţie a trenurilor de la Suceava la Putna, le-a promis şefilor de la CFR că va veni cu un sprijin concret pentru încurajarea transportului pe calea ferată, anume că biletul de tren va fi şi bilet de intrarea la mănăstire.
„Putem veni cu această contribuţie din partea noastră, ca biletul de tren să fie bilet de intrare şi chiar să includă şi taxa foto”, a spus stareţul. El a subliniat că din 2012, de când trenurile dintre Suceava şi Putna au fost anulate, mănăstirea a trimis în mod repetat solicitări către CFR, cu privire la necesitatea readucerii pe harta CFR a mănăstiri de la Putna.
„Oamenii, pelerinii, cer tren spre Putna, discutăm despre asta aproape în fiecare zi”, a spus stareţul Melchisedec Velnic.
„Peste doi ani, când se împlinesc 120 de ani de la deschiderea acestei căi ferate, vom sărbători acest moment cu o gară la Putna în care vor fi oameni şi trenuri”, le-a spus stareţul şefilor de la CFR prezenţi la întâlnire. Printre ei s-au aflat şeful Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, şeful CFR SA Regionala Iaşi - Infrastructură, Radu Pipa, şi directorul comercial al CFR Călători SA Bucureşti, Marcel Litră.
Problema ajunge la minister:
“Memoriul va ajunge pe masa ministrului Transporturilor. Dacă va fi aprobat de ministru, noi suntem pregătiţi să ne apucăm de treabă, să pregătim linia şi apoi să dăm drumul la trenuri”.
„OK”-ul de la minister trebuie însoţit însă şi de bani pentru lucrări minime la linie. Radu Pipa, şeful CFR de la Infrastructură, a spus că în urma analizelor făcute rezultă că ar fi necesară suma de 1.400.000 de lei pentru lucrări minime la linie, iar alţi 1.100.000 de lei, pentru lucrări la instalaţii. Ultimele ar putea fi reduse dacă se va renunţa la trecerile la nivel cu calea ferată cu semnal sonor din Rădăuţi, care să fie înlocuite cu trecerile semnalizate doar cu indicator de avertizare „Crucea Sf. Andrei”.
Parere personală: Treaba cu mănăstirea e chiar OK, se poate promova astfel cumpărarea de bilete și atragerea totodata (daca va fi facuta si o reclama a ofertei) a pelerinilor care vin din diferite colturi de tara la Suceava si de acolo la Putna. Spre exemplu pe 15 aug 2012 când am fost cu ultimul tren (Malaxa), deși a fost anunțat foarte din scurt cu câteva afișe prin gările de pe traseu și pe infofer, înafara faptului că au fost peste 200 de persoane înauntru chiar și pe scări, am întâlnit și turiști străini !!!
Despre partea cu ministerul, aici e problema cea mare și probabil șansa să nu mai vedem trenuri niciodată. Dacă cei din minister gândesc în sistemul lui Dr2005, sunt șanse mari să gasească nod în papură și să nu avizeze reluarea circulației. Cu tipul ăsta de gândire în care nimic nu-i rentabil, și nu sunt bani pentru traverse deși tot din incompetența companiei din ultimii 20 ani s-au distrus, pentru că nu le-au înlocuit la timp, câteva pe lună și au preferat să pună stâlpi cu restricții și să fugărească călătorii la auto. Nu avem nevoie de traverse noi, ne mulțumim și cu cele scoase de pe liniile modernizate, dar conforme. La fel și instalațiile, probabil CFR Infrastructură deține depozite pentru elemente de schimb și nu topește tot ce scoate bun de pe linii.
kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 26 Mar - 13:47
La Putna oricum nu se plătea intrare decât la muzeu, așa că starețul minte prin omisiune(am fosr astă-vară). Măcar să înceapă să circule trenurile, chiar și cu Malaxa inițial, după aceea prin numărul mare de călători să oblige să redimensioneze CFR Călători materialul rulant.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 26 Mar - 15:36
Balto a scris:
Despre partea cu ministerul, aici e problema cea mare și probabil șansa să nu mai vedem trenuri niciodată. Dacă cei din minister gândesc în sistemul lui Dr2005, sunt șanse mari să gasească nod în papură și să nu avizeze reluarea circulației. Cu tipul ăsta de gândire în care nimic nu-i rentabil, și nu sunt bani pentru traverse deși tot din incompetența companiei din ultimii 20 ani s-au distrus, pentru că nu le-au înlocuit la timp, câteva pe lună și au preferat să pună stâlpi cu restricții și să fugărească călătorii la auto. Nu avem nevoie de traverse noi, ne mulțumim și cu cele scoase de pe liniile modernizate, dar conforme. La fel și instalațiile, probabil CFR Infrastructură deține depozite pentru elemente de schimb și nu topește tot ce scoate bun de pe linii.
Toată lumea aruncă pisica la Ministerul Transporturilor. Dar cei de la Ministerul Finanţelor Publice mereu sunt imaculaţi, Curtea de Conturi la fel... cine credeţi că stabileşte valoarea compensaţiilor? Cine a venit cu ideea (de fapt obligaţia) de a penaliza operatorii de transport care nu reuşesc să transporte câţi călători îşi propun? Cine a introdus penalizarea operatorilor chiar dacă trenul e anulat din vina CFR S.A.? Cine tot respinge contractele de servicii publice?
--- 200 de călători nu încap într-un AM900. Oricât de plin ar fi fost, nu aveau cum să fie 200. Capacitatea e de 58 locuri, să zicem că intră 80 - 90, dar 200 clar nu. Ca să nu mai vorbesc că rişti să depăşeşti tonajul.
_________________ :TTT:
kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5876 Data de inscriere : 03/08/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 26 Mar - 21:56
Cel puţin 100 de persoane au fost în trenul acela şi mulţi alţii nu au putut să urce deoarece nu mai aveau loc. În Gura Putnei trenul abia a plecat de pe loc. Nu mai găsesc pozele, dar pun o filmare în care sunt şi pozele pe care voiam să le postez. Abia după ce au coborât o parte din călători am reuşit să fac pozele.
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Momentan memoriul se află la MT și decizia le aparține, cine dorește să susțină redeschiderea liniei, este rugat să completeze o petiție, iar în textul ei să specifice necesitatea trenurilor de călători. Link petiție: http://mt.gov.ro/web14/e-petitie Multumesc.
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Ieri a apărut primul utilaj aparținând CFR Infrastructură pe această secție după mult timp în care nu a trecut nici o osie. Tot ce știu, este că a plecat de dimineață din Suceava și a mers undeva în zona Bivolărie-Vicov, fără intervenții pe sectorul Dornești - Rădăuți. Revin cu informații când dispun de ele, și timpul îmi permite să le postez.
Foto: Viorel Pascal
Foto: Adrian Padurariu
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Între timp, pe sectorul Gura Putnei - Putna, se fură și ce a mai rămas din linie, traversele. Dacă mai sunt persoane care întreabă cât costa refacerea liniei, îi rog să se abțină. Nu a mai rămas mai nimic din ce a fost odată, și nimeni nu o va mai reconstrui vreodată. Un sector foarte frumos din punct de vedere al peisajelor, linia fiind între apă și pădure. Indiferent că era afectată de inundații sau nu, ea figura la pierderi încă din 2008 și urma să se închidă. Puținii navetiști nu aveau niciunul bilet, iar turismul nu prea s-a dezvoltat acolo. Închisă probabil se zbătea cu linia spre Putna, pentru redeschidere, după mulți ani, dar având în vedere câte obiective are Putna, și câți călători avea, cu chiu cu vai se încearcă redeschiderea ei, Gura Putnei - Nisipitu nu avea șanse, și mai mult de atât, fiind prin zone mai retrase, în 6-8 ani era imposibil să nu fie furate măcar șuruburile, iar CFR-ul sărea imediat că necesită costuri pentru reparații și nu este rentabilă investiția, deci tot aici ajungeam. Asta a fost destinul ei, a trăit totuși peste 100 de ani, tot ce se naște, moare într-un final, mai repede sau mai târziu. Tot respectul pentru Mihai (mishu88) , care a făcut un reportaj înainte de închidere, și e o amintire valoroasă. Cam asta a fost ultimul drum pentru Gura Putnei - Nisipitu. CFR s-a trezit în al 9-lea ceas și au demontat și ei traverse care probabil le vor schimba pe Dornești - Putna. Dacă o demontau mai demult, puteau crește viteza pe Dornești - Putna și dintre 2 rele era raul mai mic. Dar cer prea mult, nu? Ne-am obișnuit că totul e sortit pieirii în România post-decembristă. Să ne bucurăm de ce mai avem ÎNCĂ, viitorul e nesigur, precum fuga pe gheață.
CFR Infrastructura s-a apucat de demolari, dupa raderea de pe fata pamantului a fostei cladiri si taierea copacilor din Halta Bursuceni, s-au apucat si de liniile inchise. Poate urmeaza si Dornesti -Siret, Vama-Moldivita, Pojorata-Fundu Moldovei. Decat sa fie furate suprastructura mai bine refolosite din ceea ce se mai poate.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Trebuiau să se apuce din 2008. Dar HG de desfiinţare nu are trecute numerele şi valorile de inventar, nu cred că se poate aplica, deci nu ştiu cât de legal e ce se face acolo.
_________________ :TTT:
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Câteva poze de anul trecut cu ce a mai rămas din linia de cale ferată Gura Putnei - Brodina - Nisipitu. Pe foarte lungi porțiuni șina și traversele au fost furate. Se mai vedea doar terasamentul. S-au mai furat și câteva semafoare și bucăți din poduri.
Cât despre linia Dornești - Rădăuți - Putna, se mai știe ceva? Luni începe școala, iar elevii tot fără tren au rămas. Trăiască dubele!