|
| 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
|
+86t1972 Theijs aris86 TER200 Adirmvl ciprian71 Cipri Andrei Neculai Katalyn alliens denismario.ruxanda rinaldoparaipan AndreiSV DAS 2011 Ionutz deconectat lifetec marius664 calatorul dan tm Luca tgv Cont.dezactivat Lumunita Stana NicuS vatmanul j o a n t a FelixTheBear030 FeroFan97 Plescan Floare M.I.C.I. DanyCfrPascani TVlad seby1998 HaryCFR cortexedge Dutzu vladau2000 AndreiStefan user dezactivat... Teodor Luna joanta liviulav33 kasapis2007 EuroNight kristi kkk Kriszti219 Katalin4653 IR 1837 oduneac ravers75 popovici redeme COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 KQQ razvan - trenuri Dr2005 Vitosa cfr500 eu Andrey_tm alinx3330 Adrian78 adycfrbucuresti Semafor Jhonyla Lucian Sv jionutz cont dezactivat . ionutz85 Balto Bogdan-CFR bogdan srl didinul MariusM Hurricane Nesebar mishu88 Vlad cristi CFR lovekomotive srazvi cristi ar mardaryroby Norbi myster2008 90 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 18 Mar 2016, 18:32 | |
| Pe data de 24 martie, ora 11 la Putna va avea loc o întâlnire între primarul/viceprimarul municipiului Rădăuți și Sucursala de Transport Feroviar Iași, pentru discuții privind oportunitatea redeschiderii traficului feroviar de călători pe relația Suceava - Putna. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 18 Mar 2016, 19:27 | |
| - Balto a scris:
- Pe data de 24 martie, ora 11 la Putna va avea loc o întâlnire între primarul/viceprimarul municipiului Rădăuți și Sucursala de Transport Feroviar Iași, pentru discuții privind oportunitatea redeschiderii traficului feroviar de călători pe relația Suceava - Putna.
E simplu. R de Dornesti se pot prelungi la Putna. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 18 Mar 2016, 20:13 | |
| Conditie: sa fie calatori.
Normal spre Putna ar trebui sa fie. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 18 Mar 2016, 20:17 | |
| - dan tm a scris:
- Conditie: sa fie calatori.
Normal spre Putna ar trebui sa fie. Si chiar pentru Radauti. In 2011 erau studenti care mergeau cu P5602 Putna-Iasi. Compunerea era EA/LDH si 4-5 vagonare 20-54/19-50. Ce timpuri.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 18 Mar 2016, 21:34 | |
| Calatori cred ca ar fi- si pentru Radauti, si pentru Putna si chiar pentru Nisipitu HM!
Insa starea liniei e destul de precara, iar tronsonul Gura Putnei- Nisipitu HM este aproape complet distrus!
Ca idee- ce suma de bani ar fi necesara pentru reparatia completa (si eventual reconstructia pe un alt traseu ferit de inundatii) a intregii linii Dornesti- Radauti- Gura Putnei- Nisipitu HM si Gura Putnei- Putna, la o VS de 80 km/h pe intreaga distanta ? |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 19 Mar 2016, 14:02 | |
| ULTIMA ȘANSĂ !
Joi, 24 martie, la iniţiativa CFR Călători, mănăstirea va găzdui o dezbatere care va fi decisivă cu privire la reluarea sau nu a traficului feroviar. La întâlnire vor participa primari din localităţile tranzitate de această linie, directori ai şcolilor din zonă, şefi de la CFR, autorităţi judeţene, reprezentanţi ai bisericii şi ai comunităţii. Fiecare este aşteptat cu argumente prin care să îi convingă pe cei de la CFR Călători că merită să redeschidă traficul feroviar.
„Am avut destul de multe solicitări privind dorinţa localnicilor de a avea din nou tren. La această întâlnire aşteptăm propuneri concrete, date din care să rezulte că aceste trenuri sunt necesare şi vor avea public călător”, a explicat directorul Regionalei CFR Călători Iaşi.
Principalii călători ai trenurilor spre Putna ar urma să fie elevii care fac naveta la Suceava sau Rădăuţi, studenţii care merg la Suceava sau Iaşi, localnicii navetişti şi, în weekend, turiştii şi pelerinii care vor să ajungă la mănăstire fără a fi nevoiţi să schimbe mai multe mijloace de transport, din Suceava sau din Iaşi.
Primarul comunei Putna, Gheorghe Coroamă, unul dintre susţinătorii redeschiderii traficului feroviar, a declarat că la întâlnirea din 24 martie atât el, cât şi alţi primari vor veni cu argumente privind redeschiderea traficului feroviar. Primarul a arătat că pe lângă utilitatea locală a acestei linii nu trebuie uitată importanţa turistică a unei legături feroviare de tradiţie, spre Mănăstirea Putna.
Sursa: https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-03-19/Manastirea-Putna-va-gazdui-o-intalnire-decisiva-in-vederea-redeschiderii-caii-ferate |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 19 Mar 2016, 14:17 | |
| Se vede clar ca este necesara dotarea Depoului Suceava cu echipamente intretinerii automotoarelor Desiro si aducerea a 4-5 Sageti care se vor repara la Pascani. Pot fi deservite rutele Dornesti - Putna, Suceava - Botosani si chiar Suceava - Cacica - Gura Humorului, Suceava - Campulung. Insa cat de smenari sunt sucevenii care nu au acceptat Z-urile pentru ca nu pot fura curent cu galeata, cred ca ar pune pe chituci si Desiro. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 20 Mar 2016, 01:16 | |
| La cit de smenari sint cum ar fi sa fie desfiintat depoul lor si sa preia alt depou tractiunea?Ei sa se faca smenari in afara caii ferate sau sa ramina smenari dar fara sa aiba ce opera. |
| | | kasapis2007 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 607 Varsta : 29 Localizare : Cluj-Napoca/Dornesti Reputatie : 5876 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 20 Mar 2016, 07:31 | |
| Ar fi bine dacă s-ar reintroduce trenurile pe această secţie şi ar fi şi mai bine dacă ar face o legătură bună cu trenurile IR380/381 . |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 20 Mar 2016, 13:48 | |
| R5601 Suceava-Iasi si actualul R5606 Suceava-Iasi fost 5602 pot fi prelungite la Putna cum era in mersul 2011-2012. Sau Botosani-Suceava se poate prelungi la Putna ca sa nu fie Suceava-Dornesti-Putna format din vagonele Sucevei. La Botosani revizia poate sa faca punct de lucru cum e la vatra Dornei care curata doar o pereche de IR pentru Bucuresti. |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 4118 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 25 Mar 2016, 15:19 | |
| https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-03-25/Sefii-de-la-CFR-primarii-si-staretul-Manastirii-Putna-s-au-pus-de-acord-pentru-ca-trenurile-sa-ajunga-din-nou-la-Putna |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 25 Mar 2016, 15:27 | |
| Şefii de la CFR, primarii şi stareţul Mănăstirii Putna s-au pus de acord pentru ca trenurile să ajungă din nou la Putna
REZUMAT:
Primarii au semnat la final un memoriu, pe care l-au înaintat celor din conducerea CFR Călători, cerând ca trenul să treacă din nou prin localităţile lor.
Dovada interesului CFR pentru această întâlnire de la Putna este arătată de oamenii care au fost prezenţi. Şeful CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, şeful CFR SA Regionala Iaşi - Infrastructură, Radu Pipa, şeful Serviciului Suport Afaceri şi Managementul Performanţei din partea Regionalei Iaşi, Cristian Lăcătuş, plus directorul comercial al CFR Călători SA Bucureşti, Marcel Litră.
„Este o mare bucurie pentru noi că s-a ajuns la această întâlnire. Oamenii, pelerinii, cer tren spre Putna, discutăm despre asta aproape în fiecare zi. Sunt convins că, dacă s-a ajuns la această întâlnire importantă, problema este rezolvată”, s-a arătat optimist stareţul.
Constantin Axinia, şeful Regionalei CFR Călători Iaşi, a declarat că întâlnirea de la Putna trebuie să fie una decisivă privind răspunsul cu privire la reluarea traficului feroviar spre Putna.
„În ultima perioadă am primit multe semnale că se doreşte din nou tren până la Rădăuţi şi mai ales până la Putna. Noi avem toată deschiderea în acest sens, putem asigura un transport ecologic şi sigur, chiar dacă mai lent decât pe şosea”, a declarat Constantin Axinia.
Planuri care includ MALAXA 900:
Marcel Litră, directorul comercial al CFR Călători, a spus că, în momentul de faţă, la modul realist, cu lucrările de reparaţie minime amintite, un drum de la Suceava la Putna, pe calea ferată, ar trebui să dureze 2 ore şi 14 minute. Asta cu un automotor care să nu mai piardă mult timp la Dorneşti.
Soferii si patronașii sunt împotrivă:
Viceprimarul cu atribuţii de primar al municipiului Rădăuţi, Bogdan Loghin, a precizat că a organizat o dezbatere în Consiliul Local, iar „rădăuţenii sunt în general pentru tren”. El a spus că sunt şi oponenţi, existând destul de multe firme care au sediile aproape de calea ferată, iar unii şoferi ar fi nemulţumiţi de numărul mare de treceri la nivel cu calea ferată.
În unele zone, sunt sedii de firme care s-au apropiat mult de linie. La Bivolărie, de exemplu, materialele de construcţie ale unei societăţi au fost depozitate pe calea ferată. Totuşi, nu se poate vorbi de probleme majore din acest punct de vedere
El a subliniat că, pe lângă trenurile de zi cu zi, CFR poate veni cu garnituri suplimentare, cu ocazia marilor sărbători, aşa cum s-a întâmplat la Cacica, pe 15 august, dar şi în multe alte localităţi din ţară. De asemenea, Axinia a subliniat că traficul regulat pentru călători poate fi îmbinat şi cu turismul feroviar, care ar putea fi foarte bine exploatat spre Putna.
PROBLEME:
Radu Pipa, directorul de la CFR Infrastructură, a venit cu detalii mai tehnice, legate de starea liniei. Din acest punct de vedere, situaţia nu este prea roz, însă asta nu este de mirare pentru cine cunoaşte starea liniei. El a spus că în urma analizelor făcute rezultă că ar fi necesară suma de 1.400.000 de lei pentru lucrări minime la linie, iar alţi 1.100.000 de lei, pentru lucrări la instalaţii. Ultimele ar putea fi reduse dacă se va renunţa la trecerile la nivel cu calea ferată cu semnal sonor din Rădăuţi, care să fie înlocuite cu trecerile semnalizate doar cu indicator de avertizare „Crucea Sf. Andrei”. Asta depinde însă, a subliniat el, de acordul multor factori, Primăria Rădăuţi, Secţia de Drumuri Naţionale şi nu în ultimul rând Poliţia Rutieră. „Sunt 6.500 de traverse cu probleme, care trebuie înlocuite. Acestea ar fi lucrări minime, de întreţinere. Să vorbim de o reparaţie capitală este o utopie în acest moment”, a vorbit cât se poate de realist Radu Pipa. El a spus că o variantă care i se pare normală ar fi legată de o deschidere graduală a liniei, pe măsura înlocuirii traverselor
„Poate ar fi bine să dăm drumul mai întâi la trafic până la Rădăuţi sau până la Gălăneşti, iar de la anul cel târziu şi până la Putna”, a propus Radu Pipa.
Gara Rădăuți deși cu instalația furată face profit:
„Gara e deschisă, avem o casieră care vinde bilete în sistem de agenţie. Vreau să vă spun că anul trecut am vândut de la Rădăuţi bilete de tren în valoare de 270.000 de lei. Am ieşit în profit cu Gara Rădăuţi, fără a avea vreun tren”, a declarat Axinia. Este vorba de oameni din Rădăuţi care cumpără bilete de tren pentru a pleca din Suceava spre destinaţii din ţară.
Articol complet: https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-03-25/Sefii-de-la-CFR-primarii-si-staretul-Manastirii-Putna-s-au-pus-de-acord-pentru-ca-trenurile-sa-ajunga-din-nou-la-Putna
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Parere personala: Nimic concret incă, totul planează la propuneri și discuții, toți vor dar nimeni nu dă un termen de începere a lucrărilor sau de reintroducere a trenurilor. Bun, după această discuție am înaintat propuneri la CFR Călători, daca ei le refuza? Asta a, nu introducem. Partea cu instalatia de la SAT-uri mi se pare cea mai problematică, pe lângă cele 6.500 traverse (cam multe, dar in fine, depinde cine le-a numărat). Pun pariu ca Primăria Rădăuți și Poliția rutiera nu își vor da acordul pentru treceri cu "Crucea Sf. Andrei" pentru ca sunt multi idioti care ar intra sub tren, desi viteza va fi de doar 30km/h. (momentan au demontat toate STOP-urile de la treceri, si nimeni nu se mai asigura, de oprit nici vorba), si pentru a ii educa trebuie ceva accidente sau panouri informative MARI. Bun, ajungem la sume: - 1.400.000 de lei pentru lucrări minime la linie - 1.100.000 de lei, pentru lucrări la instalaţii (mai putin daca se renunta la SAT) Intrebarea mea ramane, este dispusa compania CFR la asemenea costuri? De ce au un interes atat de pregnant pentru aceasta linie? Hai sa fiu putin carcotas, dar se cam apropie alegerile, iar adunarea de primari din zona, mi se pare interesanta.. totusi daca pana la 1 mai nu vad miscari la linie (de lucrari, bineinteles), imi cam iau gandul ca se va mai face ceva. REPET totul e o discutie, nimeni nu a zis concret DA, incepe din X sau din vara. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 25 Mar 2016, 21:02 | |
| Ca automotor trebuie Siemens Desiro. Daca pun Malaxa 900, salutare. |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 25 Mar 2016, 21:35 | |
| Din păcate mă văd nevoit să îți dau dreptate, la cum se prezintă linia, te zdruncină de plângi, mai bine stai în picioare. Singura șansă pentru Desiro ar fi un tren Iași - Putna, cu această compunere pe tot traseul. Deși să îl plimbi sub catenară de la Iași până la Dărmănești, iarăși nu e în regulă. Cred că o să le avem pe 905+906 legate în cel mai aglomerat caz, oricum 3 Malaxe nu fac față pe 511 și 515, minim 2 trebuie să penduleze câte 2 curse pe zi spre Putna, și rămâne o relicvă pe Botoșani care nu cred că e suficient. Ar trebui dotat și Depoul Suceava Nord cu ceva mai de doamne ajută (să primească 2 Desiro, că tot se repară în ultima vreme). Să zicem că linia se deschide și pe 15 august ai nevoie de trenuri suplimentate spre Putna și Cacica, de unde? Legi LDH si 3 malaxe? Sa fim seriosi.. fără un minim confort fizic, nici bătrânii nu circulă cu trenul (tocmai că au dureri). |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 25 Mar 2016, 21:50 | |
| - Balto a scris:
- Din păcate mă văd nevoit să îți dau dreptate, la cum se prezintă linia, te zdruncină de plângi, mai bine stai în picioare. Singura șansă pentru Desiro ar fi un tren Iași - Putna, cu această compunere pe tot traseul. Deși să îl plimbi sub catenară de la Iași până la Dărmănești, iarăși nu e în regulă. Cred că o să le avem pe 905+906 legate în cel mai aglomerat caz, oricum 3 Malaxe nu fac față pe 511 și 515, minim 2 trebuie să penduleze câte 2 curse pe zi spre Putna, și rămâne o relicvă pe Botoșani care nu cred că e suficient. Ar trebui dotat și Depoul Suceava Nord cu ceva mai de doamne ajută (să primească 2 Desiro, că tot se repară în ultima vreme). Să zicem că linia se deschide și pe 15 august ai nevoie de trenuri suplimentate spre Putna și Cacica, de unde? Legi LDH si 3 malaxe? Sa fim seriosi.. fără un minim confort fizic, nici bătrânii nu circulă cu trenul (tocmai că au dureri).
Pe Timisoara-Remetea-Radna circula 4 Malaxe 900 impreuna. Depoul Suceava la are pe 905, 906 si 944 care anu trecut a primit si cabina si vopsire delfin rosu. Pe Botosani s-a bagat vagon 20-54 in locul Malaxei sapatamana asta. Singura solutie e sa fie transferate Desiro de la Iasi. Din 11 sunt folosite vreo 3 si nu le-am vazut niciodata pe toate la lucru. asa ar merge si la Botosani Desiro, dar nu poate fi atasat ca Malaxa la coada lui R5566 Suceava-Botosani din cauza cuplei. Atunci vor introduce un Regio dupa R5566 si s-ar prinde si legatura de la 1834 Timisoara-Iasi pentru Botosani, ca acum nu mai este. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
| |
| | | | 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |