|
| 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
|
+86t1972 Theijs aris86 TER200 Adirmvl ciprian71 Cipri Andrei Neculai Katalyn alliens denismario.ruxanda rinaldoparaipan AndreiSV DAS 2011 Ionutz deconectat lifetec marius664 calatorul dan tm Luca tgv Cont.dezactivat Lumunita Stana NicuS vatmanul j o a n t a FelixTheBear030 FeroFan97 Plescan Floare M.I.C.I. DanyCfrPascani TVlad seby1998 HaryCFR cortexedge Dutzu vladau2000 AndreiStefan user dezactivat... Teodor Luna joanta liviulav33 kasapis2007 EuroNight kristi kkk Kriszti219 Katalin4653 IR 1837 oduneac ravers75 popovici redeme COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 KQQ razvan - trenuri Dr2005 Vitosa cfr500 eu Andrey_tm alinx3330 Adrian78 adycfrbucuresti Semafor Jhonyla Lucian Sv jionutz cont dezactivat . ionutz85 Balto Bogdan-CFR bogdan srl didinul MariusM Hurricane Nesebar mishu88 Vlad cristi CFR lovekomotive srazvi cristi ar mardaryroby Norbi myster2008 90 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11658 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 08 Sept 2015, 20:34 | |
| Bine că la Cacica circulă EA-ul sau EC-ul cu un singur vagon, pe 20 de km de linie neinteroperabilă, dar la Rădăuți, un oraș foarte important, nu pot duce o Malaxa pe 8 km de linie neinteroperbilă. CFR Călători a revenit pe unele neinteroperabile. De ce nu vine și aici? Cu ce e mai prejos Rădăuțiul față de Jimbolia, Odorhei sau Tâgu Neamț? De ce nu spune nimeni motivul real pentru care CFR refuză să aducă acea Malaxa până în Rădăuți. Acum au o scuză, că linia e neinteroperabilă, dar sunt sigur că altul e motivul pentru care linia ruginește.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 08 Sept 2015, 23:28 | |
| Se lucrează greu de tot cu Depoul Suceava... ca să găsească o ramă şi o locomotivă pentru Târgu Neamţ a durat juma' de an. În plus, trebuie modificat turnusul mecanicilor, al automotoarelor... s-ar putea să avem ceva surprize de la noul mers. _________________ :TTT:
|
| | | user dezactivat...
Numarul mesajelor : 168 Varsta : 45 Localizare : Vatra Moldovitei, Suceava Reputatie : 5528 Data de inscriere : 10/04/2010
| Subiect: n Mier 09 Sept 2015, 13:34 | |
| Chestia asta cu Radautiul e de rasul curcilor. Respectand scara, e ca si cum am opri toate trenurile in Buftea si nu le-am mai duce pana in Nord. Suceava-Dornesti e o ruta aberanta, care nu are nicio legatura cu nevoile reale. Repet, am ani buni de SNCF in spate, stiu cum stau treburile in Franta pe liniile secundare, dar asa idiotenie nu am vazut in viata mea. O sa ajungem sa avem trenuri intre macazele statiei X si macazele statiei Y, fara intrare in statiile respective, doar pe motivul ca statiile in sine sunt pe un ciot de 2.25 m neinteroperabil. Imi pare rau pentru cei care lucreaza in structura si care s-au tot blindat cu tot felul de legi si hotarari care sunt luate doar din spatele biroului. Dar...veghem noi sa inceapa sa cada capete si in domeniul asta. A cazut Oprescu, si nu vor cadea capetele patrate care nu vor tren in Ro? Din pacate, discursul evaluativ pur economic nu e mereu aplicabil. Se tot invoca economicul si profitul, uitand ca altele sunt premisele transportului feroviar de calatori. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6914 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 09 Sept 2015, 18:42 | |
| - Andrey_tm a scris:
- Bine că la Cacica circulă EA-ul sau EC-ul cu un singur vagon, pe 20 de km de linie neinteroperabilă, dar la Rădăuți, un oraș foarte important, nu pot duce o Malaxa pe 8 km de linie neinteroperbilă. CFR Călători a revenit pe unele neinteroperabile. De ce nu vine și aici? Cu ce e mai prejos Rădăuțiul față de Jimbolia, Odorhei sau Tâgu Neamț? De ce nu spune nimeni motivul real pentru care CFR refuză să aducă acea Malaxa până în Rădăuți. Acum au o scuză, că linia e neinteroperabilă, dar sunt sigur că altul e motivul pentru care linia ruginește.
Sa nu ridicam in slavi CFR-ul pentru ca a revenit pe doua rute din zecile abandonate in tara, si asta doar la presiunea publicului(Jimbolia) si a autoritatilor locale(Neamt). Sa nu uitam ca la CFR nu primeaza niciodata logica sau cerintele calatorilor pentru ei conteaza ca mecanicii si sefii de tren sa-si faca orele si kilometrii mai putin ii intereseaza sa fie utili comunitatii si sa faca si un pic de profit. Dar pana la urma sunt o societate ca oricare si daca continua sa isi bata singuri cuie in talpa nu-i exclus ca in cativa sa nu mai auzim de ei decat in rubrica CFR-File de istorie..., si n-ar fi un lucru tocmai rau avand in vedere cum trateaza mersul trenurilor de vreo 15 ani incoace... |
| | | lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4738 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 09 Sept 2015, 19:15 | |
| Cred ca toata treaba ar trebui sa plece de la comunitatile si autoritatile locale. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Vin 11 Sept 2015, 15:10 | |
| - marius664 a scris:
Sa nu ridicam in slavi CFR-ul pentru ca a revenit pe doua rute din zecile abandonate in tara, si asta doar la presiunea publicului(Jimbolia) si a autoritatilor locale(Neamt). Sa nu uitam ca la CFR nu primeaza niciodata logica sau cerintele calatorilor pentru ei conteaza ca mecanicii si sefii de tren sa-si faca orele si kilometrii mai putin ii intereseaza sa fie utili comunitatii si sa faca si un pic de profit. Dar pana la urma sunt o societate ca oricare si daca continua sa isi bata singuri cuie in talpa nu-i exclus ca in cativa sa nu mai auzim de ei decat in rubrica CFR-File de istorie..., si n-ar fi un lucru tocmai rau avand in vedere cum trateaza mersul trenurilor de vreo 15 ani incoace... Corect, la CFR se face ceva doar dupa ce sunt presati de un val mare de oameni, de cereri de rugaminti de interventiile lui x si y cu putere ca altfel soarecii de biblioteca proaspat iesiti de pe bancile scolii unde au trecut de la un an la altul cu nota 6-7 cel mult au ajuns in functii de decizie si stiu ei ca trenurile intre x si y nu ne mai trebuie. Ce stie un soarec de 20 si ceva de ani sau 30 cat au aia de fac mersul trenurilor ce inseamna un tren cu traditie care a circulat de peste 20 de ani si au venit ei cu ideea de a fi anulat sau inchid sectia x si y ca asa au visat ei noaptea. |
| | | j o a n t a
Numarul mesajelor : 104 Varsta : 35 Localizare : BOTOSANI Reputatie : 4458 Data de inscriere : 27/12/2012
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 22 Sept 2015, 07:11 | |
| - dan tm a scris:
- ...Eu cred ca trebuie refacuta gara din Radauti...
Refăcută? Precum cea din Siret? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 30 Sept 2015, 10:16 | |
| https://svnews.ro/linia-de-cale-ferata-suceava-putna-ar-putea-fi-redeschisa-in-totalitate/62760/ |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 30 Sept 2015, 11:35 | |
| Toate sectiiile trebuie sa aibe macar 2 perechi pe zi, un pachet minim social pentru a avea toata lumea un mijloc de transport. Abuzul cu inchiderea si anularea trenurilor din 2012 ce s-a facut pe vremea PDL trebuie reparat si vinovatii trebuie aspru pedepsiti ca au distrus atatea sectii prin abandon. |
| | | calatorul
Numarul mesajelor : 15 Reputatie : 3683 Data de inscriere : 16/11/2014
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 30 Sept 2015, 12:32 | |
| Bun, deci e nevoie de presiune din partea opiniei publice.
Eu, cum vă spuneam, am făcut o petiție (de fapt mai multe) vara asta către MT și am primit un răspuns cum că nu vor... pt. că nu vor. După un timp, la aceeași petiție am mai primit un răspuns în care invocau ca pretext costurile. Firește, fără sens.
Așa că revin cu o întrebare pt. cunoscători, ca să-mi fac și eu o idee:
Cât ar costa TUI pt. cei 8km Dornești-Rădăuți ?
Mulțumesc |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11658 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 30 Sept 2015, 12:46 | |
| - Adrian78 a scris:
- https://svnews.ro/linia-de-cale-ferata-suceava-putna-ar-putea-fi-redeschisa-in-totalitate/62760/
Mie imi miroase a campanie. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Lun 05 Oct 2015, 21:35 | |
| Din pacate aceasta linie face parte din liniile secundare din judetul Suceava, inchise sau distruse in mare parte de calamitati naturale.
Nici CFR-Infrastructura (proprietarea liniilor), nici Consiliul Judetean Suceava (care ar trebui sa fie direct interesat) nu au nici un fel de plan sau proiect pentru atragerea de fonduri, necesare reconstructiei tuturor liniilor de cale ferata secundare din judetul Suceava si redeschiderii traficului de calatori pe ele!
Ca idee, ce suma ar fi necesara astazi pentru reconstructia completa si aducerea cel putin la starea lor din 1990, a liniilor de cale ferata Dornesti- Siret, Dornesti- Gura Putnei- Putna, Gura Putnei- Nisipitu HM, Vama- Moldovita, Pojorata- Fundu Moldovei, Floreni- Dornisoara , Dolhasca- Falticeni si Darmanesti- Cacica- Paltinoasa (Gura Humorului) ?
Sau se poate adopta solutia concesionarii acestor linii secundare (dar nu separat, ci toate intr-un singur "pachet") catre un investitor strain puternic, cu o chirie simbolica, dar cu obligatia acestuia de a reconstrui toate aceste linii si de a le readucere la parametri tehnici si de exploadarea, care existau la nivelul anului 1990 (infrastructura caii, sisteme SCB si TTR, cladiri, etc)!
Sunt convins ca intr-un judet care are cel mai mare potential turistic din zona Moldovei (dar si un potential pentru transportul feroviar de marfa), toate aceste linii ferate secundare (inclusiv o linie precum Pojorata- Fundu Moldovei, care reconstruita si operata cu un automotor nou pe doua osii care sa lege Fundu Moldovei de Campulung Est ar aveea calatori) pot fi facute sa fie rentabile si atractive pentru calatori. |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6774 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Lun 05 Oct 2015, 22:21 | |
| Pe Dornești - Putna, erau / ar fi călători destui, problema însă stă atfel. Cu o lună înainte de închiderea liniei (ianuarie 2012), CFR Călători pe fondul lipsei de bilete vândute, au recurs la următoarea compunere: LDH 82 + vagon 20-47. Surpriza se afla în teren, când vagonul respectiv era arhiplin, mai ales vineri, în Rădăuți coborau peste 30 de persoane. Bilete vândute? 0. Având în vedere ca această companie ia decizii doar din birouri, trenurile au fost suspendate. Cine a fost de vina? Oamenii needucati care călătoresc fraudulos? Controlorul de bilete care practic a falimentat traseul pentru interesul propriu? Sau conducerea companiei care a închis ochii (se știe ca mersul cu nașul e sport național), și a preferat ca în locul supracontroalelor și amenzilor, să aleagă calea ușoara, ridicând din umeri și afirmând ca:"Nu sunt călători". Mai târziu, pe 15 august 2012, a fost introdus un tren special, format dintr-un automotor malaxa 900. În ciuda reclamei precare făcute de CFR Călători cu foarte scurt timp înainte, gura lumii și-a făcut treaba, și automotorul a fost ocupat în proporție de +/- 250%, da...stăteau ca sardinele în microbuz. Având în vedere că în automotor se aflau și ceva oficiali ai companiei mai sus amintite, controlorul și-a făcut cuminte treaba și a tăiat bilete la aprox. 80% din călători, pe la jumătatea traseului automotorul era blocat de oameni și s-a lăsat păgubaș. Se discuta rentabilitatea și repunerea trenurilor în circulație. La întoarecere, oficialii au ales calea rutieră, automotorul fiind ocupat în proporție de 85%, respectivul controlor tăia bilete doar "facultativ". Trageți voi concluziile. Linia a fost închisă datorită unei maladii ce roade această companie de mulți ani și care a recidivat. De asemenea mai umblă vorbe cum că linia nu va fi deschisă deoarece un oficial a afirmat că refacerea înstalației CED din gara Rădăuți (după cum bine știm vandalizată de hoți), costă prea mult (aprox. 5.000.000 RON), și nu se amortizează. Ori acel oficial nu a auzit de "cale libera"? Sau pentru două trenuri care pendulează și fac cruce într-o gară cu IDM, ce rost își are ditamai instalația care consumă curent degeaba. Să nu uităm că ea a fost montată pentru fluxul de mărfuri din 1989 când toate liniile erau ocupate și se manevra aproape non-stop. Sau mai este varianta ca lumea să vorbească din auzite fără să aibă un minim de habar. Concluzia finală este că incapacitatea companiei CFR Călători, de a gestiona propriile trenuri și încasări, au dus la această situație, și nicidecum lipsa călătorilor, oameni care și acum și-ar dori un tren. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 06 Oct 2015, 08:02 | |
| In privinta acestei linii, ca si in general in privinta retelei feroviare din Romania, sunt mai multe probleme
-Starea infrastructurii feroviare. Trebuie lucrari ample aici (in special pentru tronsonul Gura Putnei- Nisipitu HM, unde este necesara pe anumite portiuni si consolidarea terenului si a malului raului Suceava ori mutarea liniei pe alt amplasament), pentru a se putea readuce infrastructura la starea din 1990 si anume o VS de 60 km/h intre Dornesti- Radauti- Vicovu de Sus, 50 km/h intre Vicovu de Sus- Gura Putnei- Putna si de 40 km/h intre Gura Putnei- Nisipitu HM.
-Pentru oferirea unor conditii bune de circulatie este necesara si refacerea instalatiei CED din statia Radauti si a instalatiilor tip SBW cu semnalizare mecanica din statiile Galanesti, Vicovu de Sus, Gura Putnei, Putna, Falcau si HM Nisipitu.
-Starea cladirilor de exploadare de pe aceasta liniei nu stiu care este.
-In privinta vesnicei probleme- cea a mersului cu nasul- solutia nu poate fi decat controale dese (eventual cu ajutorul unor oameni sub acoperire, care sa se dea drept calatori obisnuiti) dar si modificarea legislatiei si pedepse mult mai dure pentru nasii care accepta spaga, pedepse care ar trebui sa fie desfacerea pe loc a contractului de munca si dosar penal cu judecarea in regim de urgenta iar apoi obligatoriu inchisoare cu executare.
-In privinta compunerii trenurilor, daca exista calatori (dupa efectuarea lucrarilor precizate anterior), aceasta ar trebui sa fie - la plecare din Suceava- locomotiva diesel-hidraulica clasa 82 sau locomotiva diesel-electrica clasa 63/65, 5 vagoane (pentru trenul Suceava- Putna, iar unul sau doua vagoane din aceste 5 sa fie vagon direct Bucuresti Nord- Putna), si atasate la urma 3 automotoare (unul din Dornesti pentru Siret, altul din Dornesti pentru Vicsani- Vadu Siretului, iar altul din Gura Putnei pentru Nisipitu HM). In acest fel s-ar asigura legatura directa a resedintei judetului cu localitatile din nordul judetului (intre care municipiul Radauti si orasul Siret), dar si a Sucevei cu Cernautiul (printr-o singura schimbare a trenului in Vadu Siret). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 06 Oct 2015, 08:32 | |
| Solutia la mersul cu nasul trebuie sa aiba doua componente, foarte greu de implementat la un numar asa de mare de calatori odata. In mod normal ar trebui sa fie pedepsit si cel care da la nas nu doar nasul care ia. Aceasta ar fi solutia eficienta. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
| |
| | | | 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |