Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Lun 01 Feb 2010, 14:24
mai 2008 = Excursie FeRoviaRă Fălticeni - Dolhasca - Paşcani
Într-o zi de primăvară călduroasă am pornit din Fălticeni cu Trenul Personal de amiază spre Dolhasca. Aici am aşteptat Putna - Iaşi, care m-a adus în Paşcani.
Câteva secvenţe care merită urmărite în acest clip sunt: efectul sonor cauzat de Săgeata Albastră la intrarea în Gara Fălticeni (minutul 1), frânarea Acceleratului Iaşi - Timişoara Nord (minutul 2), dansul locomotivei la intrarea în Paşcani (minutul 7).
Distanţa parcursă a fost de 47 de kilometri (Fălticeni - Dolhasca - Paşcani), iar biletul m-a costat 3,2 de lei (redus). Am călătorit cu Săgeata Albastră nr. 2081 pe distanţa Fălticeni - Preuteşti - Arghira - Dolheşti - Vămeni - Dolhasca.
Mai apoi, Trenul Personal Putna - Iaşi, tras de locomotiva EA1-708, care avea să treacă prin Probota - Lespezi - Lunca Siretului, m-a adus până în Paşcani.
https://www.youtube.com/watch?v=YFGwaUkm6B8
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Dum 28 Feb 2010, 17:37
Vara a început atunci în spiritul călătoriei... Am petrecut Ziua Internaţională a Copilului sub semnul soarelui-răsare şi în tumultul contactului roată-şină pe o distanţă de aproximativ 350 de kilometri.
Am vizitat localităţi ca Suceava, Dorohoi, Iaşi şi Paşcani, trecând prin alte 30 de halte în care călătorii aşteptau trenul sub umbra copacilor. Am călătorit cu 6 trenuri, dintre care un accelerat şi 5 personale, cheltuind prea puţin pentru prea multul simţit.
Vă invit în continuare la o compilaţie de câteva minute în care vă prezint câteva secvenţe din ceea ce puteţi şi dumneavostră urmări pe rutele Suceava - Vereşti, Vereşti - Dorohoi, Dorohoi - Iaşi, Iaşi - Paşcani şi Paşcani - Suceava.
Excursia FeRoviaRă din 1 iunie 2008 se va constitui dintr-un videoclip-foileton (+ un blog FeRoviaR pe care îl pregătesc zilele acestea) cu un patrulater multigonal care abia aşteaptă să vă introducă în lumea căilor ferate moldave, care dăinuie pe aceste teritorii binecuvântate de Dumnezeu de mai bine de 140 de ani.
Vizionare plăcută!
Ultima editare efectuata de catre mishu88 in Vin 05 Mar 2010, 09:09, editata de 1 ori
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Mier 14 Apr 2010, 16:33
Trenul Personal Ilva Mică - Suceava trece pe lângă pădurea Şcheia
Un tren personal moldo-ardelean, Ilva Mică - Suceava, se apropie de Gara Suceava Burdujeni. Între Suceava Vest şi Burdujeni, trenul parcurge un traseu cu multe curbe, trei poduri (unul peste râul Moldova, unul peste pârâul Şcheia şi unul rutier peste Centura Sucevei). Iată că într-o bună zi m-am aflat şi eu în pădurea Şcheia (care se întinde lângă calea ferată) şi am ascultat, pe lângă trilul păsărilor, un tren care îşi ducea pasagerii spre destinaţia finală.
http://rail-videos.net/video/view.php?id=8414
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Sam 17 Apr 2010, 21:15
Crazy drivers are playing with fire, Romania
Atractia pentru transportul FeRoviaR dintre doua municipii de mici dimensiuni pentru distante relativ mici (30-60 de kilometri) a disparut o data cu aparitia autobuzelor economice si rapide, cu oferirea unor curse din ora in ora si tot asa mai departe. Materialul video pe care vi-l propun a fost filmat in apropierea localitatii Falticeni.
Compania Nationala a Cailor Ferate din Romania a esuat in atragerea pasagerilor pe liniile secundare din Romania, astfel ca noua companie privata, RegioTrans, face bani frumosi facand transporturi mai dese decat CFR (pana la 8 perechi de trenuri pe zi fata de doar 3 perechi cat erau inainte), oferind servici cu vagoane confortabile la acelasi pret ca si in trecut.
Un alt punct de vedere este ca trenurile circula mai des, iar soferii erau obisnuiti cu trenuri putine, ca inainte. Acum, pentru ca traficul FeRoviaR s-a imbunatatit, soferii trebuie sa fie mai atenti.
In acest videoclip puteti lua la cunostinta nebunia sau neglijenta unor soferi care se joaca, la propriu, cu focul.
http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=8436
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Joi 06 Mai 2010, 21:07
8 iunie 2008 -=- Activitate FeRoviaRă din Gara Suceava Burdujeni
Într-o prea frumoasă zi de vară, Alex din Constanţa avea să treacă prin Burdujeni cu Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord. Aşa că mi-am luat camera foto în "spinare" şi bateriile-n blugi şi am pornit dis-de-dimineaţă spre Suceava.
În cele câteva minute în care soarele a bătut şi cum am vrut, dar şi cum n-am vrut, veţi putea urmări Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucureşti Nord, Trenul Accelerat Timişoara Nord - Bucureşti Nord, precum şi plecarea lui Alex din Gara Burdujeni cu Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord.
La finalul clipului, o electrică venită de pe la Câmpia Turzii îşi etalează ventilaţia, compresorul şi vopseaua argintie aplicată pe caroseria montată la Electroputere Craiova.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Mar 15 Mar 2011, 12:32
12 martie 2011 = Automotor Regiotrans [ex SNCF] pe ruta Falticeni - Dolhasca
Revenirea pe meleagurile natale prilejuieşte oricui emoţii, regrete, nădejde, bucurie, speranţă, nostalgie. Vechile obiceiuri de pe lângă casă, cărările şi drumurile oraşului natal îţi vin ca o mănuşă pe mâinile fine de copil cu care mama te-a născut.
Şi uite aşa m-a prins şi pe mine dorul de casă şi am făcut o plimbare de-a lungul Văii Şomuzului care flanchează la est Fălticeniul meu drag. Bicicleta fratelui mi-a fost bun armăsar pe drumurile cam neîngrijite, însă vremea de amurg a unei zile timpurii de primăvară mi-a umplut sufletul de aer curat şi trupul cu primăvară.
Păcat de infrastructura proastă a liniei 510, Dolhasca - Fălticeni, că trenurile ar merge pline ochi cu călători dacă ar avea pe unde să meargă mai repede. Să meargă cu 80-100 km/h, să ducă şi să aducă sătenii harnici cu produse naturale, mărfarele să treacă şi ele cu aur verde adus de prin pădurile bogate ale zonei.
Trenul din imagine este unul francez, adus de compania privată Regiotrans. De data asta a fost albastru, în alte zile e verde iar în altele -- roşu. Toate merg pe motorină, au câteva sute de cai putere, iar confortul oferit este peste medie.
Cu acestea fiind spuse, vă doresc vizionare plăcută şi... să nu vă uitaţi părinţii, bunicii, fraţii şi nici locurile natale prin care aţi hoinărit şi aţi trăit primele clipe din viaţa voastră.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Joi 24 Mar 2011, 14:54
Mai mult de 150 de kilometri sunt înconjuraţi, flancaţi, înecaţi, acoperiţi, cu verde, foarte mult verde. Extrem de mult verde pe kilometru pătrat, transpus cât am putut mai fidel în cât mai mult verde pe centimetru pătrat de fotografii. Dintre oraşele şi satele prin care am trecut amintesc aici de Gura Humorului, Frasin, Vama, Câmpulung Moldovenesc, Sadova, Pojorâta, Mestecăniş, Iacobeni, Argestru. Nu am surprins prea multe locomotive sau alte vehicule FeRoviaRe, aici natura cu formele ei rotunde au îngrămădit accesul civilizaţiei. Şi totuşi, minunea de a străpunge dealurile şi munţii, făurită de om şi cu ajutorul lui Dumnezeu, s-a împlinit încă din anii 1900. Carele trase de bestii pufăitoare au creat emoţie şi încântare în rândul localnicilor, în timp ce industriaşii şi-au frecat mâinile văzându-se cu copacii, straşnicii copaci ai Bucovinei în mâinile lor.
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Mier 13 Apr 2011, 10:36
Activitate FeRoviaRă linia 510, Dolhasca – Fălticeni – 3 aprilie 2011
Linia 510, Dolhasca – Fălticeni, leagă un oraş de deal din Podişul Moldovei cu magistrala 500, Bucureşti – Suceava şi mai departe spre Ucraina, prin punctul Gării Dolhasca. De la 1 martie 2010, pe această linie fac serviciu trenuri ale companiei Regiotrans. Fie roşu, fie verde sau fie albastru, automotorul de origină franceză ex-SNCF merge din oră-n oră pe Valea Şomuzului.
În duminica de 3 aprilie 2011 mi-am făcut câteva minute timp pentru o plimbare cu bicicleta până la o trecere la nivel cu calea ferată, Ciorsaci se numeşte zona, de unde am filmat Trenul Personal Dolhasca – Fălticeni.
În a doua parte a clipului propus pentru dumneavoastră am înregistrat o scurtă panoramă a Fălticeniului, având ca personaj principal trenul Fălticeni – Dolhasca. Acesta pleca în jurul prânzului înapoi spre Dolhasca. În fundal apare fosta intreprindere chimică METADET Fălticeni. Vântul mi-a creat ceva probleme, iar trepiedul uitat la Bucureşti promite să ţipe data viitoare când mai este lăsat singur fără aparat.
Vă mulţumesc pentru atenţie şi pentru vizionare!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Sam 07 Mai 2011, 15:19
Asociația pentru păstrarea Liniilor Ferate din România a organizat la Moldovița, între 23 și 26 aprilie 2011, un traseu turistic de aproximativ 11 kilometri parcurs cu Trenul cu aburi. Și cum Paștele m-a prins acasă în Fălticeni, a trebuit să mă deplasez până la Moldovița. Cum? Evident... cu trenul, pe linia 510 (Fălticeni -- Dolhasca), pe magistrala 500 (Dolhasca -- Suceava) și pe linia 502 (Suceava -- Vama).
Au fost 129 de kilometri pe calea ferată, iar traseul pe care l-am parcurs a fost Fălticeni -- Dolhasca -- Suceava (Burdujeni) -- Ciprian Porumbescu -- Gura Humorului -- Vama. Fiind și a doua zi de Paște am putut observa trenurile suplimentate cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște.
Trecând prin gările amintite mai sus și staționând aproximativ o oră pentru a prinde legăturile, am profitat de moment și am filmat activitatea FeRoviaRă din Dolhasca și din Suceava. Trenuri rapide, accelerate, personale, toate mergeau de colo-colo cu călători. Ba chiar am văzut și un tren de marfă tractat de o veche, dar bună locomotivă CFR Marfă din Suceava: EA 473.
Ce-am mai observat și mi-a plăcut a fost că vagoanele trenului Accelerat Iași -- Timișoara aveau treptele, barele de susținere în urcare a călătorilor, precum și amortizoarele sau cârligele tip "ancoră" marcate și vopsite în alb. Efectul îl veți putea observa și dumneavoastră pe la minutul 10 al clipului.
Avându-l pe fratele meu ca și camarad FeRoviaR, vă invităm, deci, la un clip cu cadre feroviare moldovenești.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Vin 13 Mai 2011, 14:59
25 aprilie 2011 = Mocăniţa (locomotiva cu aburi 762.209) de la Moldoviţa
Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,
Vă invit în minutele ce urmează la o călătorie cu trenul cu aburi. În epoca tracţiunii electrice, iată că oameni inimoşi şi cu drumul de fier în suflet au pus cărbuni pe foc şi au făcut presiune în cilindrii de acţionare a roţilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construcţie germană şi de acum aproape 8 decenii, a pufăit şi a şuierat triumfătoare de-a lungul văii râului Moldoviţa.
Contrar dorinţei CFR-ului de a repara linia ferată Vama-Moldoviţa stricată anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar şi CFI.ro au organizat la Moldoviţa un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turiştii, veniţi de prin Galaţi, de prin Bucureşti sau de prin împrejurimi şi din toată ţara, au gustat cu drag şi cu nesaţ fum, aer curat şi abur încins în timpul călătoriei. Timp de 2 ore m-am simţit şi eu, ca şi ei, în timpurile bunicilor noştri, când dacă stăteai lângă locomotivă riscai să te pârleşti de unsoare, când dacă stăteai în ultimul vagon simţeai smucituri puternice, când dacă treceai pe lângă fii de răzeşti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resursă de bucurie şi hidratare, când... când...
Fluierul curajos al locomotivei, precum şi inima bătândă cu emoţie a mecanicilor de locomotivă s-au resimţit în ecoul zilelor de Paşte de la Moldoviţa. Totodată, găini şi cocoşi aburiţi la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea „zmeului de foc”, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar biciclişti făloşi făceau semn de „hai mai repede!” unei locomotive mai veche decât bunica lor...
Cu tristeţe observăm zâmbetul ascuns al oamenilor care încă mai fac serviciu în slujba „carului care fuge fără boi”, dar şi cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma să le ia locul în aceeaşi meserie şi în aceeaşi ţărişoară.
Dragii mei cititori şi „youtube”-o spectatori, vă mulţumesc pentru atenţie şi nu uitaţi: calea ferată drum de fier rămâne!!
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngustă de la Moldoviţa...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 venind pe linia îngustă de la Moldoviţa...
Locomotiva Krauss CFI 752-209 manevrată cu pasiune şi răbdare de un mecanic experimentat în tracţiunea cu aburi din România.
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8693 Data de inscriere : 09/01/2011
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Vin 13 Mai 2011, 15:11
Superb
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Mier 18 Mai 2011, 10:46
AlexD a scris:
Superb
Mulţumesc!
26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe M502: Pojorâta – Floreni
O zi excepţională de primăvară, chiar după Paşte, a fost dedicată unei plimbări FeRoviaRe pe ruta 516, Floreni – Dornişoara. Camarazi FeRoviaRi i-am avut pe Ciprian Pardău şi pe Răzvan Marica, iar călătoria de vreo 10 kilometri pe jos şi alţi 12 cu automotorul Malaxa seria 900, nr. 944 a fost precedată de o plimbare FeRoviaRă pe linia 502, Suceava – Ilva Mică, între Suceava şi Floreni.
Minutele de mai jos prezintă peisajul autentic bucovinean. Dealuri şi munţi împăduriţi, văi largi şi întortocheate prin care omul şi-a făcut casă, drum şi viaţă. Râurile după care s-au orientat drumul de fier pe această porţiune: Putna pe de o parte şi Bistriţa Aurie pe de alta, curgeau zi de zi, fără încetare, din izvoarele munţilor.
Din punct de vedere constructiv, linia ferată prezintă o porţiune cu declivităţi foarte ridicate. Ca de exemplu, între Valea Putnei şi Mestecăniş, trenul urcă pe o rampă de 28 la mie, în timp ce între Mestecăniş şi Iacobeni, trenul coboară o pantă de 26 la mie. Fără aceste „restricţii” şi „strangulări fizice” nu era posibilă construcţia unei căi ferate ce face legătura nordică dintre Moldova şi Transilvania.
Panorama văzută de pe vârful de pantă – Mestecăniş, 948 m altitudine – este superbă, într-o zi senină vederea străbate dincolo de coaste şi oferă o senzaţie de înălţare, uşurare, zbor... De asemenea, între Mestecăniş şi Iacobeni, calea ferată se află la o altitudine cu mult mai mare decât drumul rutier sau casele oamenilor.
Şi tot aşa, prin Iacobeni, prin Argestru, trenul ajunge în Vatra Dornei, o staţiune de renume pe harta judeţului Suceava, cu pârtii de ski, cu pensiuni, cu vestitul parc cu veveriţe şi, nu în ultimul rând, cu un castel pe post de gară.
Acestea fiind spuse, vă doresc vizionare plăcută şi vă recomand parcurgerea acestei linii, Suceava – Vatra Dornei – Ilva Mică în orice moment al anului sau al vieţii voastre. Vă veţi încărca cu energie, prospeţime şi optimism!
PS: Ca o completare la acest clip vă sugerez să daţi un ochi şi pe un reportaj dedicat porţiunii de cale ferată Suceava – Vatra Dornei ---> http://my.opera.com/mishu88/blog/12-septembrie-2008-m502-excursie-feroviara-suceava-vama-vatra-dornei
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Joi 26 Mai 2011, 13:01
Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dornişoara - Floreni
Deși are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. Între anii 1930 și 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.
Deși inițial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reușeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. În acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obținut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărțite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul și transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uși de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor și transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secțiile secundare de circulație, unde traficul de călători era redus.
Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei și Dornișoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri și o declivitate maximă de 20 mm/m între stațiile Floreni și Poiana Stampei.
A se ține cont de faptul că stația Dornișoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce stația Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare plăcută!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornișoara
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava Mier 01 Iun 2011, 19:29
29 aprilie 2011 = Activitate FeRoviaRă Suceava Ițcani & Burdujeni
Am observat într-o frumoasă zi de primăvară de 2011 că pasiunea pentru trenuri nu dispare... în sufletul unei fete care cândva se plimba cu mine în cercetarea liniilor ferate din preajma Sucevei.
Bucuria v-o redau și vouă printr-un scurt clip în care am încercat să surprind câte ceva din peisajul drumului de fier sucevean. A nu știu câta oară, am făcut la pas Ițcani - Burdujeni, revăzând și reamintindu-mi o superbă plimbare din trecut: http://my.opera.com/mishu88/blog/5-aprilie-punte-de-legatura-intre-itcani-si-burdujeni-pantografe-ploaie-si
Vă doresc vizionare plăcută!
///***\\\
29 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă M500, Suceava - Dornești
Vremea e schimbătoare, se știe, că de aceea e vreme... Dacă dimineață era soare și frumos, când mă pregăteam să urc în Trenul Personal Suceava -- Putna să merg până la Dornești, a venit o vijelie mare. Din fericire, a fost de scurtă durată...
Plimbarea până la Dornești pe Magistrala 500 a fost făcută cu o locomotivă diesel-hidraulică și 2 vagoane, tren ce compunea Personalul Suceava -- Putna.
Din istoricul căii ferate amintesc că linia ferată simplă normală Suceava Nord -- Dornești -- Vicșani a fost construită între anii 1867-1869 de Societatea Anonimă a căilor ferate Lemberg -- Cernăuți -- Iași și inaugurată la 27 octombrie 1869. Stațiile prin care trenul cu care am călătorit a oprit au fost Suceava, Suceava Nord, Dărmănești, Milișăuți, Țibeni și Dornești.
Dintre lucrurile interesante de pe aceste linie merită atenție Depoul de locomotive Suceava Nord, locomotiva cu aburi părăsită, 150.1120, aflată la ieșirea din Ițcani spre Dornești. Printre altele, am mai surprins în cadre mișcătoare diferite trenuri personale: rama electrică Suceava Nord -- Pașcani sau LDH-ul cu 4 vagoane ce face serviciu pe Putna -- Suceava, și mai departe cu locomotivă electrică până la Iași.
Am fost bucuros că am reauzit motorul de Sulzer de pe locomotiva diesel-electrică de 1250 de cai putere, am fost bucuros că am revăzut Dorneștiul, stație în care opream pentru rebrusare pentru Rădăuți cu vreo 5 ani în urmă să-mi văd iubita, am revăzut imensitatea Gării Ițcani, am readmirat cărămiziul Gării Suceava Burdujeni!
Vizionare plăcută!
///***\\\
29 aprilie 2011 = Pornirea și manevra locomotivei diesel-electrice ucrainene 2M62-1140
Ei, dragii mei pasionați de FeRoviaRe și nu numai, de data aceasta socoteala de-acasă s-a potrivit cu cea din târg... Vrut-am să filmez o locomotivă ucraineană în Dornești și am reușit. Așa cum știți, iar dacă nu știați vă spun acum, între Dornești și Vicșani există cale ferată încălecată (pe acest tip de linie pot circula atât trenuri cu ecartamentul osiilor de 1435 de mm, cât și trenuri cu ecartament de 1520 de mm).
Mărfare cu zeci de vagoane vin zi de zi dinspre Ucraina spre România prin Dornești. Unele trenuri de marfă sunt supuse operației de transbordare la Vadu Siret, însă altele dedicate companiei Egger din Rădăuți vin pe boghiuri cu osii cu ecartament de 1520 de mm. Astfel, orice pasionat FeRoviaR are șansa de a filma material rulant ucrainean în Dornești.
Despre acest tip -- 2M62 -- vă pot spune că este o "locomotivă" care constă din două unități ale locomotivei M62 de fabricație ucraineană în uzina de la Lugansk. Așa cum se observă, "locomotiva" are două posturi de conducere amplasate în capetele celor două unități. Spun constructorii că această locomotivă are boghiuri performante și oferă un consum de combustibil redus, în timp ce sarcina de osie este de 21 de tone. Peste 355 de "locomotive" 2M62 au fost produse la Lugansk. Motoarele în doi timpi care antrenează cele 12 motoare electrice de pe fiecare osie sunt două unități Kolomna 14D40 cu 12 cilindri și dezvoltă împreună putere de 3.940 de CP (2.940 de kW). Masa acestei "locomotive", 2M62 este de 252 de tone, iar viteza maximă la care a fost proiectată să fugă este de 100 km/h.
În speranța că v-am stârnit curiozitatea pentru materialul rulant rusesc, vă doresc vizionare plăcută! În curând vor apărea clipuri FeRoviaRe de la frontieră, stați aproape!
///***\\\
29 aprilie 2011 = Activitate FeRoviaRă cu trenuri de marfă și de pasageri în Dornești
Dorneștiul se află la doar 10 kilometri distanță de granița feroviară a României cu Ucraina. Această întâmplare face ca aici să există cale ferată încălecată. Atât ecartamentul de 1435 de mm, cât și cel de 1520 de mm, fac pace bună și lasă să treacă peste șine mărfare venite din Ucraina sau din spațiul Rusiei.
Clipul pe care vi-l propun cuprinde atât o intensă activitate FeRoviaRă cu mărfare, dar și cu vehicule ale CFR Călători. Pentru început, manevra LDH-ului 89-0223-1 care preia cele 2 vagoane și le duce până în Putna. Spre seară, adică spre sfârșitul clipului în cazul de față, trenul se întoarce, locomotiva rebrusează și pleacă spre destinația finală a trenului: Gara Suceava Burdujeni.
Servtrans-ul, GFR-ul sau CFR Marfă sunt numai câțiva dintre operatorii trenurilor de marfă care circulă la Dornești. Fie cu vagoane cu material lemnos brut sau prelucrat pentru Egger Rădăuți, fie cu vagoane cisternă transbordate pe boghiuri Diamond venite de la descărcare din România, locomotivele diesel-electrice (dar și cele diesel-hidraulice) își duc cu voință marfa la destinație. Bineînțeles, ajutate de mecanicii de locomotivă vigilenți, manevranții harnici și ceilalți FeRoviaRi care fac lucrurile să se învârtă...
Clipul dedicat locomotivelor ucrainene l-ați putut vizualiza anterior, iar dacă nu ați avut ocazia până acum, poate fi accesat aici:
Podul peste râul Suceava are un specific aparte. Destul de lung și având o porțiune în curbă cu o rază destul de restrânsă, acesta reprezintă o altă lucrare de artă de invidiat de pe teritoriul Căilor Ferate din Bucovina și din România, totodată. Din punct de vedere al ecartamentului, podul poate fi circulabil atât pe linie normală, cât și pe linie largă, acest lucru putându-se vedea în manevra LDH-ului 81 cu vagoane netransbordate la Vadu Siretului.
Acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare plăcută!
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Suceava