Eu stiu ce ziceti voi la modul general. Dar in cazul de fata nu prea are rost. Noutatea de la noul mers e ca IR 1823 e prelungit la Deva si are si oferta 30%. Luna, iar ma trimiti pe mine la Regio si studentii sa mearga la IR gratis? Iar ne intoarcem la vechile noastre metehne?
Destui ne-am tot zbatut prin petitii si prin vociferat in aceste comunitati feroviare sa tot avem tren IR de zi dinspre capitala pe Valea Jiului.
Si oricum e iarna, n-am chef sa fac doua zile doar pe drum, n-am nevoie de vagon compartimentat sau sa deschid geamul acum. Am mai fost pe aici, dar niciodata pe zapada, ideea era sa incerc trenul 1823 care merge si pe timp de zi direct dinspre capitala (de acolo voi pleca oricum), n-are sens sa schimb trenuri.
65 de lei de la Bucuresti la Deva e OK. Daca merg cu Regio cat dau si cat timp fac? Si prin ce statie dubioasa mai raman cu orele? IR 1823 chiar se dovedeste o varianta utila si era necesara pentru cei mai multi dintre noi care doream sa vedem sectia asta pe timp de zi, fara sa fie cazul sa ne aventuram cu orele si prin gari uitate de Dumnezeu. Acum macar ajungem in Deva, cum era si firesc.
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8306 Data de inscriere : 18/03/2011
Cum nu are rost? In zilele lucratoare prin gara Petrosani circula cu 2 trenuri mai putin decat la vechiul mers. In zilele nelucratoare si de sarbatori si mai putine, find anulat si regio de Petrosani - Simeria de la ora 15:20. Care studenti pe prin Valea Jiului, bine ar fi sa fie pline de studenti trenurile in loc sa circule goale sau in cazul fericit cu grad de ocupare pe la 50% la trenuri formate din 2 vagoane. O sa vezi cu 1823 ca nici pe departe nu da pe afara de calatori, am fost de cateva ori cu el.
Cu privire la cat dai si cat faci am presupus ca mergi sa te plimbi de relaxare deci cauti sa te plimbi cat de mult timp cu bani cat de putini.
Da, 1823 e foarte bun nu neg asta dar era bun si 2023, 2024 - faceau legatura cu Timisoara si e destula lume din zona ce are treaba la Timisoara: in vremuri inainte de pandemie erau si ceva studenti, in rest lume ce merge/vine de la aeroport, spital sau aveau legatura pentru mers/venit terestru din strainatate. Da, cu tot cu studenti si elevi cu gratuitate nu dadeau pe afara de calatori nici 2023 si nici 2024 - aveau cateva zeci de calatori deregula - dar erau utile oamenilor din zona.
Pe vreme ce trece nr de trenuri e tot mai mic si cele ce inca circula sunt tot mai goale. E cazul sa aduc aminte de vremurile cand erau trenuri pe timp de zi la Deva? Sau cand se circula la Lupeni? Noroc cu introducerea 1836 si 1823 sa avem legaturi cat de cat bune cu Bucuresti, legaturile cu Deva sunt ca si pierdute in favoarea microbuzelor chiar si pentru cine are gratuitate tot la microbuz trebuie sa apeleze de cele mai multe ori.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18771 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24353 Data de inscriere : 05/10/2010
1835 trebuia sa se desparta in doua la Simeria prima parte sa continue la Timisoara ca 2027 si rezolva si legatura cu Deva iar partea din urma sa mearga la Cluj De la Timisoara puteau sa puna 2 vagoane la 1766 sa le detaseze la Simeria sa mearga mai departe ca 2024 2023 in anul trecut avea calatori doar pana la Petrosani iar 2024 tot strangea la plecare 30 de calatori din Tg Jiu apoi se mai urcau de la Petrosani destui sa nu mai zic duminica cand avea 70% grad de ocupare la Petrosani Sa vazut la 1836 ca degeaba au studentii gratuitate ca grosul de calatori la avut acum 3-4 ani cand avea tarif de regio iar in Craiova trebuia sa se uneasca cu 1599 pana la Bucuresti nu sa mearga ca regio acuma
Iar 2083 merge anulat de la Tg JIu si trebuia prelungit 2093 la Petrosani sau chiar la Simeria cu mersul lui 2021
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6770 Data de inscriere : 25/05/2012
Au aparut iara restrictiile 30km/h linia directa Pietrele Albe 30km/h intre Lainici si Meri Au ridicat restrictia de 30km/h linia 2 directa Lainici da linia face tot la fel 30km/h podul intre Meri si Valea Sadului
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8419 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mar 19 Ian 2021, 08:27
Ce noroc am avut in 2009 ca am prins vagoane cu geamuri normale. Pacat de peisajul asa de frumos ca nu il mai poti admira acum decit din incubator.
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6669 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mar 19 Ian 2021, 19:37
Subscriu la ceea ce ai spus. Si s-a putut face asta pana prin 2016-2017!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13019 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mar 19 Ian 2021, 20:49
Eu în schimb n- am mai prin geamuri normale însă am stat la ultimele usi si le- am tinut deschise. Seful de tren a înteles ce vreau.
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8306 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mar 19 Ian 2021, 23:55
Eu am tot prins geamuri normale pe secția asta. Însă eu merg pe cât posibil cu regio.
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6669 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mier 20 Ian 2021, 10:52
Eu te cred, dar depinde si de unde vii si ce timp la dispozitie ai...
Ca.... daca vrei sa faci o anumita sectie, sa zicem asta, dar vii de la Iasi.... efectiv nu merge sa vii de acolo cu Regio (personal taica cum era pe vremea mea), ca ajungi dupa 3 zile la Simeria, ori la Filiasi, in functie de cum iti incepi traseul.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6770 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mier 20 Ian 2021, 11:22
Si ati mers toti iarna ca sa filmati pe aici...de la geam deschis? Cum ati facut? Cu manusile? Adica voi si filmati macar buna parte din traseu? Asa vara mai zic, din trenuri ca IR 1921 (1821 sezonier) si sa prindeti lumina. Avand mai multe vagoane se vede fain prin curbe.
Dar la acest tren nu e cazul. Si subliniez, vorbim de iarna. Trenul asta 1823 e si asa gol in mare parte pe defileul Jiului, se vede si-n filmare. De aia am filmat si din interior un pic, dar pentru cine are ochi sa vada si altceva. Clar daca se vor pune vagoane 22-96/76 si echivalente vine lumea gramada. Daca ar fi mers toata lumea cu trenul ca voi numai de placere ... pe care o gasiti si in alte moduri.
Si eu am deschis usile la ultimul vagon. Altfel nu aveam o asemenea calitate sau claritate. A fost o super senzatie intrucat nu venea curent si intrau fulgi de zapada inauntru. Mie mi-a placut foarte mult experienta asta cu ceva adrenalina, chiar daca unii nu sunteti setati decat pe modul "trenul adevarat e cu compartiment cu geam care se deschide, altfel nu merg". Si eu prefer compartimentatele dar exista si alternative cand nu aveti parte de ele. Adica rear view.
Exista si alte tipuri de trenuri pe aici pentru ce vreti voi...si alte anotimpuri de asemenea! Mai ales ca mai nimeni nu merge iarna pe aici ca sa faca filmari. Am avut un circuit mai lung de 3 zile, zile pe care nu voiam sa le petrec numai pe aceasta zona schimband trenuri Regio. Sa inteleg ca IR 1823 poate sa si dispara pentru ca n-are vagoane care va plac?
Mie chiar mi-a placut sa filmez un pic si din interior in timp ce se aude instalatia de climatizare, simtindu-ma in siguranta si confort in timp ce urmaream peisajul de iarna de la geam (DA! fara sa fie deschis). Deci ce sens are iarna ceea ce ziceti voi?
Plus ca, in general vorbind, mi se pare ca filmarile de la ultimul vagon sau din locomotiva ofera perspectiva cea mai buna pentru lucrarile de arta de pe aceasta sectie. Asa daca vreti filmari cu locomotiva si vagoanele trenului de la geam deschis exista sezonierul ala in timpul verii, dar aici a fost vorba de povestea iernii.
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8419 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mier 20 Ian 2021, 15:40
Eu am mers vara. Imi amintesc ca era un singur tren la o ora cu lumina buna si am avut noroc sa fie cu compartimente si cu geamuri mobile. Am venit atunci din Sibiu in Bucuresti via Simeria, Petrosani si Craiova. Se uitase functionara de la agentia CFR din Sibiu cam chioris la mine cind am cerut bilete pentru Bucuresti pe un traseu asa de ocolit.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18771 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24353 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mier 20 Ian 2021, 16:34
Pe timp de vara sa fie lumina afara ar fi 1925 la 6 din Tg Jiu spre Simeria are vagoane 22-96 se deschid geamurile si au si 6 compartimente
Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3369 Data de inscriere : 29/09/2016
Subiect: Re: 202 : Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Petrosani - Simeria Mier 20 Ian 2021, 18:09
Adrian78 a scris:
Pe timp de vara sa fie lumina afara ar fi 1925 la 6 din Tg Jiu spre Simeria are vagoane 22-96 se deschid geamurile si au si 6 compartimente
Am fost in vara special pentru asta. Superba calatoria :> Plus returul cu 1818 si 1646 catre casa. Daca n-ai parte de intarzieri pe 202 sau pe Coridor pana la Teius, asta e un traseu fain de facut in 24h.
1921 pana la Craiova, 1925 -> Simeria si asa mai departe.
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6669 Data de inscriere : 27/06/2010
:| Si ati mers toti iarna ca sa filmati pe aici...de la geam deschis? Cum ati facut? Cu manusile? Adica voi si filmati macar buna parte din traseu? Asa vara mai zic, din trenuri ca IR 1921 (1821 sezonier) si sa prindeti lumina. Avand mai multe vagoane se vede fain prin curbe.
Dar la acest tren nu e cazul. Si subliniez, vorbim de iarna.
Exista si alte tipuri de trenuri pe aici pentru ce vreti voi...si alte anotimpuri de asemenea! Mai ales ca mai nimeni nu merge iarna pe aici ca sa faca filmari.
De acord ca nu merge nimeni iarna cu geamul deschis. E logic. De acord ca lumea nu merge pentru filmat. Dar daca tot ai o zona faina, poti sa pui special (cum ai spus si tu, vara) trenuri cu geamuri care se deschid. Pana si la norvegieni pe Flam-Myrdal au aia geamuri care se deschid si la norvegieni e totul sigilat! Daca nu ma insel, e singura zona unde au trenuri la care li se deschid geamurile. Si intr-adevar e o zona frumoasa. Si noi avem chestii din astea. Daca tot avem vagoane de acest tip ce ne costa? Cat despre iarna, eu unul nu suport frigul, deci oricat as fi de pasionat, clar NU.