|
| M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) | |
|
+19riciu ldh80 IonutCFR2009 Nesebar Adrian78 TVlad cardinal MariusM Whyse1 aris86 Dr2005 razvan - trenuri ALEXCFR CalinIonMihai vlad237 Johnny84 AeroX Vitosa dan tm 23 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20603 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25534 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Sam 15 Iul 2023, 13:20 | |
| În curând începe recoltarea grâului şi va fi nevoie de trenuri de marfă ca să îl transporte. _________________ :TTT:
|
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2969 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: M700 Sam 15 Iul 2023, 14:39 | |
| Multi au facut silozuri si prefera auto..dar se lucreaza pe toata sectia. |
| | | Whyse1
Numarul mesajelor : 9 Reputatie : 808 Data de inscriere : 06/09/2022
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 20 Iul 2023, 20:56 | |
| https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4714-hg20072023dtf - Citat :
- Astăzi, 20 iulie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre de Guvern privind modificarea anexelor nr. 2 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 643/2011 pentru aprobarea Condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor părţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi gestionarea acestora
Scurtă descriere
Având în vedere:
clasificarea infrastructurii feroviare din România după magistrale conform Contractului de activitate și performanță al Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. pentru perioada 2021—2025 aprobat prin H.G. nr. 920/2021;
descrierea rețelei CFR conform Registrului de Infrastructură Feroviară; necesitatea comasării sau împărțirii și redenumirii după caz, a unor secții de circulație sau a actualizării lungimilor și denumirilor acestora, în concordanță cu necesitățile concrete de exploatare și de asigurare a unei funcționări eficiente a traficului feroviar, în concordanță cu dotările tehnice existente; necesitatea tratării unitare a infrastructurii feroviare, prin trecerea din categoria infrastructurii feroviare neinteroperabile la categoria infrastructurii feroviare interoperabile a unor secții de circulație sau porțiuni de infrastructură care fac parte din: - magistrale feroviare, respectiv: secțiile Făurei – Tecuci și Făurei – Urziceni; - linii de legătură a infrastructurii interoperabile cu zonele de frontieră, respectiv: secțiile Timișoara Nord – Jimbolia, Zorleni – Fălciu Nord și Medgidia – Negru Vodă; - grupe și complexe feroviare, respectiv: Turnu Măgurele Port, Caracal Gr.Tehnică, Timișoara Nord – Timișoara Vest și de tipul liniei Dorobanțu – Medgidia PC2 [denumită anterior Dorobanţu - Romcim (PC 2 Medgidia)];
punerea în aplicare a hotărârilor de guvern H.G. nr. 793/04.11.2019 și H.G. nr.191/10.02.2022 prin care au fost reintroduse în categoria infrastructurii feroviare neinteroperabile secțiile de circulație Avrig – Mârșa și Dornești – Siret; introducerea în categoria infrastructurii feroviare interoperabile a secției Aeroport T1- Aeroport H. Coandă, investiție realizată în temeiul Legii nr. 99/2016 cu modificările și completările ulterioare și a H.G. nr. 394/2016; necesitatea redefinirii unor secții de circulație sau porțiuni din acestea, care nu îndeplinesc condițiile tehnice minime de exploatare și nu pot fi închiriate, respectiv a secțiilor închise ca urmare a scoaterilor din funcție și casărilor, determinate de furturi și sustrageri de materiale de cale ferată, pentru care costurile de completare, reparare și repunere în funcție nu pot fi recuperate ulterior din lipsa traficului feroviar, și care pot constitui obiectul unor parteneriate încheiate de CFR-SA cu UAT/ADI în condițiile stabilite de O.U.G. nr. 12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare; necesitatea stabilirii lungimilor de linii CF după criterii obiective și algoritmi care să asigure reflectarea exactă a situației din teren (calculul lungimilor exprimate în km din ax punct de secționare în ax punct de secționare) rezultând ca necesară: -redefinirea listei secțiilor de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile, care se pretează atragerii de capital privat pentru întreținere și exploatare și care, prin închiriere degrevează C.N.C.F. “C.F.R”-S.A. de
orice fel de cheltuieli,
-actualizarea listei secțiilor de circulație aparținând infrastructurii feroviare interoperabile, prin punerea în concordanță cu noua listă a secțiilor de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile.
Prin proiectul de act normativ se vor modifica anexele nr. 2 şi 3 la Hotărârea Guvernului nr. 643/2011 pentru aprobarea Condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor părţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi gestionarea acestora. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9057 Reputatie : 14475 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Vin 21 Iul 2023, 17:18 | |
| @Dr2005 care e faza cu trecerea Tecuci - Făurei, Făurei - Urziceni la interoperabile? Mutați marfarele pe aici? |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2969 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: M700 Vin 21 Iul 2023, 21:46 | |
| Cum spuneam mai sus, se lucra la schimbarea unor traverse in HM Cotorca, si toata sectia arata bine, este curatata de vegetatie, semnalele luminoase functioneaza.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6860 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12240 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Vin 21 Iul 2023, 22:13 | |
| Poate le-a venit mintea la cap! Dar ca sa aduci aceste linii (Urziceni- Faurei si Faurei- Tecuci) macar la starea din 1990 , cu timpii de mers si viteza stabilita de atunci (in 1990 se circula cu 100 km/h pe aceste linii, cu exceptia unei portiuni din linia Faurei- Tecuci , unde se mergea cu 80 km/h) trebuie lucrari destul de mari la infrastructura si suprastructura acestor linii! |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2969 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: M700 Sam 22 Iul 2023, 15:00 | |
| Probabil o sa acceseze fonduri europene pentru reparatii..Trebuia demult sa se reactiveze aceste sectii Bucuresti Iasi via Urziceni are potential, cred ca alti operatori o sa opereze pe aceste sectii, si din cîte deduc eu, am impresia ca a fost cerere din partea altor operatori..vom vedea..Se circula de la Galati cu automotor diesel pe sectie electrificata, acum fiind si Interregio, fara aer conditionat, nu se mai inghesuie lumea, nu fac antireclama sau altceva dar se vede..Am fost la Iasi cu alt operator privat, Buzau Iasi, 45 de lei biletul, conditii mai mult decit decente aer conditionat, totul a fost Ok..a fost Regioexpress cred, bilet aproape la jumatate ca la operatorul de stat..la interregio..felicitari operatorului respectiv pentru ca a stiut cum sa acceseze piata..Operatorul de stat a scos Regio express de pe Galati Bucuresti Nord, si cel particular la fel..de ce?de ce nu a lasat macar prin Urziceni un tren regioexpress...Cind sa reluat circulatia Galati, Urziceni, Buc Nord, au pus intentionat numai interregio,logic nu se inghesuia nimeni, puse si la ore aiurea.. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20603 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25534 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Sam 22 Iul 2023, 17:04 | |
| Nu se pot accesa fonduri europene pentru linii care nu sunt pe reţeaua TEN-T. Dacă vor să le ţină ei, n-au decât să le ţină, oricum nu au fost în stare să organizeze licitaţii de închirierea, iar gestionarii privaţi nu sunt prea interesaţi de secţii pe care circulă 3 marfare pe lună şi alea doar vara. _________________ :TTT:
|
| | | Whyse1
Numarul mesajelor : 9 Reputatie : 808 Data de inscriere : 06/09/2022
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Sam 22 Iul 2023, 18:20 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu se pot accesa fonduri europene pentru linii care nu sunt pe reţeaua TEN-T.
Simplu atunci, trebuie propuse M600 si M700 (in afara de bucata Faurei-Galati care e deja) pentru includerea in TEN-T Comprehensive ca alternativa pentru M500. /sarcasm |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6860 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12240 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Dum 23 Iul 2023, 22:29 | |
| Nu stiu cine anume din cadrul UE stabileste care linii de cale ferata sunt incluse sau nu in reteaua "TEN-T /TEN-T Comprehensive", dar, din pacate, orice interventii sau eforturi ar depune guvernul roman pe langa UE, nu cred ca linia Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Vaslui- Iasi ar putea fi inclusa de UE in aceasta retea TEN-T !
Deci e clar ca aceasta linie ar trebui reconstruita/modernizata cu bani din bugetul de stat al Romaniei sau eventual cu imprumuturi de la FMI, Banca Mondiala, etc (daca guvernul roman ar face o cerere de imprumut de la FMI sau de BM, strict cu scopul de a reconstrui/moderniza aceasta linie ferata, FMI sau BM ar acorda un imprumut pentru acest scop ?)
Cred ca in prima urgenta ar trebui un RK serios la linia Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci, pentru a o readuce in parametri tehnici (viteza stabilita, timpii de mers, eliminarea tuturor restrictiilor si limitarilor de viteza) din 1990! Cam cat ar costa un astfel de RK ?
Apoi incepute demersurile necesare (facut studiu de fezabilitate, identificate resursele de finantare necesare, etc) in vederea reconstructiei/modernizarii liniei, la urmatorii parametri tehnici: electrificata, echipata cu BLA cu 4 indicatii si statiile cu instalatii CE, pe intreaga distanta Bucuresti- Faurei- Vaslui- Iasi, reconstruita complet linia pentru VS de 160 km/h (intre Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci) si pentru VS de 160 sau 140 km/h (intre Tecuci- Vaslui- Grajduri, in functie de viteza permisa de configuratia terenului si traseul actual al liniei) si dublata linia pe intreaga distanta dintre Tecuci Ram. Frunzeasca si Iasi! Cam cat ar costa o astfel de reconstructie/modernizare ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20603 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25534 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Dum 23 Iul 2023, 23:42 | |
| Bucureşti - Snagov va fi parte din viitorul tren metropolitan, iar probabil printre trenurile alea care oricum vor fi la 30 - 60 de minute se vor putea intercala ceva trenuri cadenţate până la Urziceni. Evident, doar după ce se face firul III Mogoşoaia - Ram. Aeroport şi noul racord pe lângă Depoul Bucureşti Triaj, deci peste ceva ani.
În rest, nici nu poate fi vorba de electrificări sau modernizări de linii paralele cu linii TEN-T, UE nu finanţează aşa ceva. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6860 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12240 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Dum 23 Iul 2023, 23:46 | |
| Am înțeles că UE nu ar finanța, dar asta nu împiedică guvernul român să facă o astfel de lucrare din bugetul de stat al României sau din alte surse (împrumuturi bancare, etc) !
Asta mi se pare o greșeală să ne rezumam doar la ce finanțează UE! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20603 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25534 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Lun 24 Iul 2023, 01:35 | |
| De ce ai creşte deficitul şi gradul de îndatorare pentru o linie cu trafic aproape zero şi cu potenţial de dezvoltare tot zero? Mai departe de Urziceni e pustiu la propriu, linia e prin câmp, nu deserveşte absolut nimic, traficul de pe ea era artificial - oamenii n-avea de ales, marfa n-avea de ales (că totul era de stat şi trebuiau să aibă toţi de muncă), iar în haltele de mişcare şi staţiile din parcurs nu coborau decât ceferiştii care lucrau în ele (ăsta e şi motivul pentru care perechile alea 2 Urziceni - Făurei şi Făurei - Tecuci au rezistat atâţia ani după '90). Iar Făurei nu e nici el chiar destinaţie de tren InterCity. Sigur, poţi să pui câteva trenuri Bucureşti - Galaţi, vineri şi duminică o să umpli câteva vagoane, în restul săptămânii vei umple un sfert de Desiro. Dar nu merită efortul, câtă vreme dacă pui trenul prin Buzău, îl umpli indiferent de oră şi zi. Altfel s-ar fi îmbulzit TFC-ul să îşi târâie VT614-urile pe Urziceni. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3347 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8348 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Lun 24 Iul 2023, 10:42 | |
| - Dr2005 a scris:
- De ce ai creşte deficitul şi gradul de îndatorare pentru o linie cu trafic aproape zero şi cu potenţial de dezvoltare tot zero? Mai departe de Urziceni e pustiu la propriu, linia e prin câmp, nu deserveşte absolut nimic, traficul de pe ea era artificial - oamenii n-avea de ales, marfa n-avea de ales (că totul era de stat şi trebuiau să aibă toţi de muncă), iar în haltele de mişcare şi staţiile din parcurs nu coborau decât ceferiştii care lucrau în ele (ăsta e şi motivul pentru care perechile alea 2 Urziceni - Făurei şi Făurei - Tecuci au rezistat atâţia ani după '90).
Iar Făurei nu e nici el chiar destinaţie de tren InterCity. Sigur, poţi să pui câteva trenuri Bucureşti - Galaţi, vineri şi duminică o să umpli câteva vagoane, în restul săptămânii vei umple un sfert de Desiro. Dar nu merită efortul, câtă vreme dacă pui trenul prin Buzău, îl umpli indiferent de oră şi zi. Altfel s-ar fi îmbulzit TFC-ul să îşi târâie VT614-urile pe Urziceni. Cel putin traficul de marfa nu are nevoie de localitati mari pe care sa le tranziteze. S-ar "aerisi" magistrala 500. Iar intre Bucuresti Faurei, respectiv intre Tecuci si Iasi se poate/este necesara electrificarea si dublarea magistralelor pentru a suporta un numar mare de trenuri. Sigur, nu sunt bani disponibili, FMI, B.M. probabil nu au chef sa le finanteze, iar traficul rutier va continua sa fie predominant. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2148 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6741 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Lun 24 Iul 2023, 11:56 | |
| Cu siguranta ca e o greseala sa te rezumi doar la banii UE. Asta nu neaga nimeni.
Totusi, e normal sa investesti substantial mai intai in liniile care produc si au potential si mai mare de crestere, nu in alea care stau bibelou...adica in ideea ca "daca si cu parca" s-ar investi atunci ce s-ar schimba soarta. Nu stau treburile asa deloc. Asta justifica si deciziile de a include sau nu niste linii pe reteaua TEN-T (fie ea Core sau Comprehensive).
Daca ati fi profesori la scoala ati da note de 10 elevilor care nu isi fac temele in ideea ca daca au note mari vor avea succes in viata desi ei au nivelul aproape de corigenta? Cam asa ganditi si in privinta investiilor in calea ferata. Pentru ca e vorba doar de un orgoliu sau o fantezie ce nu va mai avea tangenta cu realitatea acestor ani. Si daca vine vorba de orgoliu, pot interveni si eu sa spun ca mai bine faceau 105 Golesti - Argesel o sectie interoperabila. Produce linia aia mai mult decat oricare din liniile din tara care-s acum propuse sa fie interoperabile. Pe bune! Si marfuri si calatori. Ah, ca sta (acum) CFR Calatori in 2 perechi de malaxe toata ziua e fix tot vina companiei, nu a potentialului de calatori care de peste 10 ani mergeau direct la capitala cu Sageata cap-coada, ala fiind interesul majoritar! Pe alte regionale se plimba AM Desiro de Sibiu mai ok (Odorhei) ori Alstomuri (Suceava - Putna). Ca idee, traficul fiind similar. Dar conditiile de drum nu prea! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) | |
| |
| | | | M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |