|
| Diverse | |
|
+30Cipri Andrei Neculai cristi_tgv Laurentiu Ciobanu Peter Fodor ldh80 DUAL DAS 2011 Adrian78 TVlad riciu CalinIonMihai dan tm TER200 Vitosa vanchorusebulgaria kristi kkk Adirmvl sytrus Codrut1985 92Dragos AeroX Luna ciprian71 cardinal ets2oltromânia IonutChircu Dr2005 g.popovici IonutCFR2009 Katalyn 34 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 22:21 | |
| Avem BLA cu relee (probabil asta a învăţat amicul tău în liceu) şi la capătul blocurilor sunt staţii CED, avem BLA cu centralizare electronică (CE) şi fibră optică (care funcţionează complet diferit de relee) cu circuite de cale, avem CE cu numărătoare de osii, avem ERTMS nivel 1 cu fibră optică (practic tot CE) sau cu GSM-R (care e cu totul altceva) şi mai avem şi secţii necentralizate, eventual cu staţii SBW, unele cu un soi de centralizare electrică ce arată dacă o linie e ocupată sau nu. Mai ai şi "CED modernizat", zis şi CEM, pe Bucureşti - Constanţa, care e un CED cu interfaţă electronică. Acum a apărut şi CEL (centralizare electronică de linie), alt sistem cu fibră optică.
A, da, să nu uit, instalaţia CE făcută de Alstom e diferită de aia făcută de Siemens. Interfaţa de control pentru IDM e la fel, dar mai departe instalaţiile sunt diferite.
Cum crezi că te ajută să lucrezi faptul că tu ai învăţat în liceu instalaţia cu relee? De problema asta s-a lovit şi CFR S.A., când am făcut probe pe Buftea - Brazi abia am găsit un electronist care să poată lucra la semnalizare. Şi a fost nevoie de el, pentru că ne-am trezit cu verde clipitor la semnalul de bloc, indicaţie care nu avea, în mod normal, cum să existe. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 22:45 | |
| Bun dar de exemplul cineva care a facut prin anii 90' sa zicem un liceu tehnologic CFR in Bucuresti, in meseria/specialitatea de electromecanic SCB si a fost angajat sa zicem in 2000, pe aceasta functie, in cadrul districtului SCB Bucuresti Nord, nu inseamna ca a fost dat afara (concediat) atunci cand statia Bucuresti Nord a fost echipata cu instalatie CE!
Chiar daca el, in timpul liceului tehnologic CFR, in meseria/specialitatea de electromecanic SCB, a invatat numai instalatiile SBW, CEM si CED, ulterior, in timpul activitatii si serviciului, poate invata si instalatiile CE- omul se poate perfectiona si la locul de munca!
Pentru ca si actualii electromecanici SCB, din cadrul districtului SCB Vaslui, cand au facut ori fostul "liceu tehnologic CFR Iasi" ori un curs de calificare CENAFER (in meseria de electromecanic SCB) au invatat numai instalatiile SBW, CEM si CED. Dar asta nu inseamna ca atunci cand statia Vaslui va fi echipata cu instalatie CE ca ei vor fi dati afara (concediati)! Ar fi absurd! Probabil atunci ei vor invata, in cadrul serviciului si la locul de munca, si instalatie CE si o vor putea intretine si repara!
Din cate mi-a spus acel prieten, cand a facut liceul tehnologic CFR Iasi, in meseria de electromecanic SCB (intre anii 1994- 1998), a invatat numai despre instalatiile SBW, CEM si CED nu si despre instalatiile CE. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9078 Reputatie : 12962 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 23:26 | |
| Pai ce iti spune doctoru? ca au aparut sisteme noi, doar tu nu intelegi. O dai cu electromecanic SCB si alte meserii care dispar incet. CUm naiba ai scris o carte? ai batut la masina cu se spunea in comunismul care ti-e drag?
Cu mentalitatea asta nu ai putea sa lucrezi la calea ferata nici in China. Sa vezi ce au aia acolo. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Lun 28 Oct 2024, 07:51 | |
| Pai și sistemele astea noi tot trebuie întreținute și reparate de cineva și nu cred că meseria de electromecanic SCB va dispărea vreodată de la calea ferată! Din moment ce cei de la CENAFER mai organizează cursuri de calificare in aceasta meserie este clar că mai este nevoie de aceasta meserie la calea ferată!
Denumirea de "electromecanic SCB" este una generică, dar el poate fi învățat/calificat sa repare și să întrețină și instalații CE, ETCS, etc! Ar fi interesant de aflat care este materia ce se preda astăzi la un curs de calificare CENAFER în aceasta meserie! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Diverse Lun 28 Oct 2024, 08:27 | |
| - Dr2005 a scris:
- Avem BLA cu relee (probabil asta a învăţat amicul tău în liceu) şi la capătul blocurilor sunt staţii CED, avem BLA cu centralizare electronică (CE) şi fibră optică (care funcţionează complet diferit de relee) cu circuite de cale, avem CE cu numărătoare de osii, avem ERTMS nivel 1 cu fibră optică (practic tot CE) sau cu GSM-R (care e cu totul altceva) şi mai avem şi secţii necentralizate, eventual cu staţii SBW, unele cu un soi de centralizare electrică ce arată dacă o linie e ocupată sau nu. Mai ai şi "CED modernizat", zis şi CEM, pe Bucureşti - Constanţa, care e un CED cu interfaţă electronică. Acum a apărut şi CEL (centralizare electronică de linie), alt sistem cu fibră optică.
A, da, să nu uit, instalaţia CE făcută de Alstom e diferită de aia făcută de Siemens. Interfaţa de control pentru IDM e la fel, dar mai departe instalaţiile sunt diferite.
Cum crezi că te ajută să lucrezi faptul că tu ai învăţat în liceu instalaţia cu relee? De problema asta s-a lovit şi CFR S.A., când am făcut probe pe Buftea - Brazi abia am găsit un electronist care să poată lucra la semnalizare. Şi a fost nevoie de el, pentru că ne-am trezit cu verde clipitor la semnalul de bloc, indicaţie care nu avea, în mod normal, cum să existe. Pai ai BL4I cum sa nu ai verde clipitor? Liber cu viteza stabilită. Semnului următor indică liber cu viteza stabilită. Semnalul care urmează, după semnalul următor ordonă oprirea. Indicația apare numai în stațiile situate pe o secție înzestrată cu bloc de linie automat cu 4 indicații Ziua și noaptea: O unitate luminoasă de culoare verde-clipitor, spre tren |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Mar 29 Oct 2024, 20:48 | |
| Ca tot s-a amintit de acest sistem "CEL" (centralizare electronica de linie), acest sistem cred ca este cam asa: linia curenta, dintre doua statii (ambele echipate cu instalatie CE), este controlata electric (dpdv al starii de liber/ocupat) de pe monitoarele CE a ambelor statii!
Mai concret, sectiunea "2AD" (dintre semnalele prevestitoare a celor doua statii) este controlata electric si daca aceasta sectiune "2AD" apare ca ocupata pe monitorul instalatiei CE, IDM-ul nu poate pune pe liber semnalul de iesire.
Cumva acest sistem "CEL" este echivalentul sistemului "BLAS" (bloc de linie automat simplificat)!
Dar si in cazul acestui sistem "CEL", neexistand semnale de trecere si sectoare BLA intre statii, circulatia se face tot la interval de statie (adica pentru a putea expedia urmatorul tren primul tren trebuie sa ajunga in statia urmatoare) si IDM-ul tot trebuie sa solicite acordul telefonic de cale libera de la urmatoarea statie, pentru a putea expedia trenul! Acest sistem "CEL" (ca si sistemul 'BLAS") are doar rolul de a impiedica eventualele erori sau greseli a IDM-ului si de a nu permite (dpdv tehnic) expedierea trenului daca linia curenta este ocupata. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Diverse | |
| |
| | | | Diverse | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |