|
| Diverse | |
|
+33razvan - trenuri Bebe Nesebar Cipri Andrei Neculai cristi_tgv Laurentiu Ciobanu Peter Fodor ldh80 DUAL DAS 2011 Adrian78 TVlad riciu CalinIonMihai dan tm TER200 Vitosa vanchorusebulgaria kristi kkk Adirmvl sytrus Codrut1985 92Dragos AeroX Luna ciprian71 cardinal ets2oltromânia IonutChircu Dr2005 g.popovici IonutCFR2009 Katalyn 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 22:21 | |
| Avem BLA cu relee (probabil asta a învăţat amicul tău în liceu) şi la capătul blocurilor sunt staţii CED, avem BLA cu centralizare electronică (CE) şi fibră optică (care funcţionează complet diferit de relee) cu circuite de cale, avem CE cu numărătoare de osii, avem ERTMS nivel 1 cu fibră optică (practic tot CE) sau cu GSM-R (care e cu totul altceva) şi mai avem şi secţii necentralizate, eventual cu staţii SBW, unele cu un soi de centralizare electrică ce arată dacă o linie e ocupată sau nu. Mai ai şi "CED modernizat", zis şi CEM, pe Bucureşti - Constanţa, care e un CED cu interfaţă electronică. Acum a apărut şi CEL (centralizare electronică de linie), alt sistem cu fibră optică.
A, da, să nu uit, instalaţia CE făcută de Alstom e diferită de aia făcută de Siemens. Interfaţa de control pentru IDM e la fel, dar mai departe instalaţiile sunt diferite.
Cum crezi că te ajută să lucrezi faptul că tu ai învăţat în liceu instalaţia cu relee? De problema asta s-a lovit şi CFR S.A., când am făcut probe pe Buftea - Brazi abia am găsit un electronist care să poată lucra la semnalizare. Şi a fost nevoie de el, pentru că ne-am trezit cu verde clipitor la semnalul de bloc, indicaţie care nu avea, în mod normal, cum să existe. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 22:45 | |
| Bun dar de exemplul cineva care a facut prin anii 90' sa zicem un liceu tehnologic CFR in Bucuresti, in meseria/specialitatea de electromecanic SCB si a fost angajat sa zicem in 2000, pe aceasta functie, in cadrul districtului SCB Bucuresti Nord, nu inseamna ca a fost dat afara (concediat) atunci cand statia Bucuresti Nord a fost echipata cu instalatie CE!
Chiar daca el, in timpul liceului tehnologic CFR, in meseria/specialitatea de electromecanic SCB, a invatat numai instalatiile SBW, CEM si CED, ulterior, in timpul activitatii si serviciului, poate invata si instalatiile CE- omul se poate perfectiona si la locul de munca!
Pentru ca si actualii electromecanici SCB, din cadrul districtului SCB Vaslui, cand au facut ori fostul "liceu tehnologic CFR Iasi" ori un curs de calificare CENAFER (in meseria de electromecanic SCB) au invatat numai instalatiile SBW, CEM si CED. Dar asta nu inseamna ca atunci cand statia Vaslui va fi echipata cu instalatie CE ca ei vor fi dati afara (concediati)! Ar fi absurd! Probabil atunci ei vor invata, in cadrul serviciului si la locul de munca, si instalatie CE si o vor putea intretine si repara!
Din cate mi-a spus acel prieten, cand a facut liceul tehnologic CFR Iasi, in meseria de electromecanic SCB (intre anii 1994- 1998), a invatat numai despre instalatiile SBW, CEM si CED nu si despre instalatiile CE. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 23:26 | |
| Pai ce iti spune doctoru? ca au aparut sisteme noi, doar tu nu intelegi. O dai cu electromecanic SCB si alte meserii care dispar incet. CUm naiba ai scris o carte? ai batut la masina cu se spunea in comunismul care ti-e drag?
Cu mentalitatea asta nu ai putea sa lucrezi la calea ferata nici in China. Sa vezi ce au aia acolo. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Lun 28 Oct 2024, 07:51 | |
| Pai și sistemele astea noi tot trebuie întreținute și reparate de cineva și nu cred că meseria de electromecanic SCB va dispărea vreodată de la calea ferată! Din moment ce cei de la CENAFER mai organizează cursuri de calificare in aceasta meserie este clar că mai este nevoie de aceasta meserie la calea ferată!
Denumirea de "electromecanic SCB" este una generică, dar el poate fi învățat/calificat sa repare și să întrețină și instalații CE, ETCS, etc! Ar fi interesant de aflat care este materia ce se preda astăzi la un curs de calificare CENAFER în aceasta meserie! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Diverse Lun 28 Oct 2024, 08:27 | |
| - Dr2005 a scris:
- Avem BLA cu relee (probabil asta a învăţat amicul tău în liceu) şi la capătul blocurilor sunt staţii CED, avem BLA cu centralizare electronică (CE) şi fibră optică (care funcţionează complet diferit de relee) cu circuite de cale, avem CE cu numărătoare de osii, avem ERTMS nivel 1 cu fibră optică (practic tot CE) sau cu GSM-R (care e cu totul altceva) şi mai avem şi secţii necentralizate, eventual cu staţii SBW, unele cu un soi de centralizare electrică ce arată dacă o linie e ocupată sau nu. Mai ai şi "CED modernizat", zis şi CEM, pe Bucureşti - Constanţa, care e un CED cu interfaţă electronică. Acum a apărut şi CEL (centralizare electronică de linie), alt sistem cu fibră optică.
A, da, să nu uit, instalaţia CE făcută de Alstom e diferită de aia făcută de Siemens. Interfaţa de control pentru IDM e la fel, dar mai departe instalaţiile sunt diferite.
Cum crezi că te ajută să lucrezi faptul că tu ai învăţat în liceu instalaţia cu relee? De problema asta s-a lovit şi CFR S.A., când am făcut probe pe Buftea - Brazi abia am găsit un electronist care să poată lucra la semnalizare. Şi a fost nevoie de el, pentru că ne-am trezit cu verde clipitor la semnalul de bloc, indicaţie care nu avea, în mod normal, cum să existe. Pai ai BL4I cum sa nu ai verde clipitor? Liber cu viteza stabilită. Semnului următor indică liber cu viteza stabilită. Semnalul care urmează, după semnalul următor ordonă oprirea. Indicația apare numai în stațiile situate pe o secție înzestrată cu bloc de linie automat cu 4 indicații Ziua și noaptea: O unitate luminoasă de culoare verde-clipitor, spre tren |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Mar 29 Oct 2024, 20:48 | |
| Ca tot s-a amintit de acest sistem "CEL" (centralizare electronica de linie), acest sistem cred ca este cam asa: linia curenta, dintre doua statii (ambele echipate cu instalatie CE), este controlata electric (dpdv al starii de liber/ocupat) de pe monitoarele CE a ambelor statii!
Mai concret, sectiunea "2AD" (dintre semnalele prevestitoare a celor doua statii) este controlata electric si daca aceasta sectiune "2AD" apare ca ocupata pe monitorul instalatiei CE, IDM-ul nu poate pune pe liber semnalul de iesire.
Cumva acest sistem "CEL" este echivalentul sistemului "BLAS" (bloc de linie automat simplificat)!
Dar si in cazul acestui sistem "CEL", neexistand semnale de trecere si sectoare BLA intre statii, circulatia se face tot la interval de statie (adica pentru a putea expedia urmatorul tren primul tren trebuie sa ajunga in statia urmatoare) si IDM-ul tot trebuie sa solicite acordul telefonic de cale libera de la urmatoarea statie, pentru a putea expedia trenul! Acest sistem "CEL" (ca si sistemul 'BLAS") are doar rolul de a impiedica eventualele erori sau greseli a IDM-ului si de a nu permite (dpdv tehnic) expedierea trenului daca linia curenta este ocupata. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Diverse Vin 01 Noi 2024, 16:30 | |
| https://hotnews.ro/micii-comercianti-e-o-discrepanta-foarte-mare-intre-salariile-de-la-stat-si-de-la-privat-nici-numarul-zilelor-libere-nu-e-acelasi-si-a-inceput-sa-conteze-foarte-mult-si-timpul-liber-nu-doar-banii-1825521 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Mar 05 Noi 2024, 11:54 | |
| Din fericire alegerile prezidentiale din Republica Moldova au fost castigate de Maia Sandu!
Cred ca intentiile acesteia sunt unele bune, dar, ca presedinta a Republicii Moldova, ar trebui sa adopte, in politica externa, unele masuri mai hotarate: retragerea definitiva si completa a Republicii Moldova din cadrul CSI, declararea regimului de la Tiraspol ca fiind un regim criminal si terorist si o solicitare catre organele de justitie pentru inceperea urmaririi penale fata de catre toti reprezentantii regimului de la Tiraspol si inclusiv eventual ruperea oricaror relatii politice si diplomatice cu Federatia Rusa (deoarece Federatia Rusa mentine trupe de ocupatie pe teritoriul Republicii Moldova). |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Diverse Mar 05 Noi 2024, 16:17 | |
| - ldh80 a scris:
- Din fericire alegerile prezidentiale din Republica Moldova au fost castigate de Maia Sandu!
Cred ca intentiile acesteia sunt unele bune, dar, ca presedinta a Republicii Moldova, ar trebui sa adopte, in politica externa, unele masuri mai hotarate: retragerea definitiva si completa a Republicii Moldova din cadrul CSI, declararea regimului de la Tiraspol ca fiind un regim criminal si terorist si o solicitare catre organele de justitie pentru inceperea urmaririi penale fata de catre toti reprezentantii regimului de la Tiraspol si inclusiv eventual ruperea oricaror relatii politice si diplomatice cu Federatia Rusa (deoarece Federatia Rusa mentine trupe de ocupatie pe teritoriul Republicii Moldova). Aceste lucruri sunt aproape imposibil de realizat cat timp UE, NATO nu aloca mai multe fonduri pentru razboiul rece cu rusia dus in EUROPA, nu doar in Ucraina si R. Moldova. Liderii din UE sunt slabi, fricosi, egoisti in raport cu Vladimir Putin si conducerea din rusia. In acelasi timp in UE sunt milioane de oameni care stau pe ajutoare sociale si alte beneficii fara sa munceasca, in loc sa le propuna sa se duca pe front in Ucraina, daca mai vor ajutoare, beneficii si cetatenia tarilor europene. Rusii ameninta mereu cu bombele nucleare si vest europenii au teama de viata lor, in loc sa se inmulteasca bombele in UE. Imi este teama ca ne vor sacrifica si pe noi romanii, bulgarii, ungurii, polonezii, balticii. Deja, putem considera Rusia ca vecina... Totusi, traim intr-o lume in care oamenii puternici si cinici reusesc sa se impuna in multe locuri la conducere. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Diverse Mar 05 Noi 2024, 17:57 | |
| In cazul Republicii Moldova o hotarare ferma a partidului PAS de desprindere totala de Rusia si chiar o rupere completa a relatiilor politice si diplomatice cu Rusia cred ca este posibila, dar trebuie tinut cont de unele aspecte economice si energetice:
-Astazi cea mai mare parte a exporturilor Republicii Moldova (si chiar a exporturilor producatorilor din asa-zisa "Transnistrie") se realizeaza in tarile UE si deci sistarea totala a exporturilor in Rusia nu ar fi foarte grava. Totusi exista unele produse alimentare care mai sunt exportate in Rusia si aici cred ca si UE are o vina, deoarece nu permite inca exportul tuturor produselor agro-alimentare (in special a celor de origine animala) din Republica Moldova in UE! Daca UE ar permite exportul tuturor produselor agro-alimentare din Republica Moldova in UE atunci evident producatorii agricoli din Republica Moldova nu ar mai aveea nevoie de piata rusa.
-Pe plan energetic, IS Energocom si "Moldovagaz" achizitioneaza aproape intreaga canditate de gaze naturale, consumate pe malul drept al Nistrului, din Romania si din alte tari europene! Aici ar trebui construite inca doua- 3 conducte de gaze naturale care sa lege Romania de Republica Moldova (pe sub raul Prut) ca sa existe o capacitate mai mare de aproviionare cu gaze naturale a Republicii Moldova din Romania si din alte tari europene.
-Reteaua de transport a gazelor naturale din Republica Moldova este concesionata (inchiriata) companiei romanesti Transgaz, ceea ce este un lucru foarte bun.
-Reteaua de distributie si furnizare a gazelor naturale din Republica Moldova este controlata de concernul "Moldovagaz",concern in care "Gazprom" detine peste 50% din actiuni! Aici guvernul de la Chisinau ar trebui sa denunte "acordul" din anul 1998, prin care s-a constituit concernul "Moldovagaz" si sa preia toate actiunile detinute de "Gazprom" in cadrul acestui concern.
-O situatie mai grea este cea din domeniul aprovizionarii cu energie electrica in Republica Moldova. In prezent cea mai mare parte din energia electrica consumata in Republica Moldova provine de la termocentrala Cugiurgan, controlata de firma rusa "Inter Rao". Aici este o schema care dureaza de zeci de ani si care ar trebui stopata de guvernul de la Chisinau! Termocentrala Cugiurgan primeste gratuit gaze naturale de la "Moldovagaz" (gaze naturale achizitionate de "Moldovagaz" de la "Gazprom") si, pe baza acestor gaze naturale primite gratis, isi permite sa produca energie electrica mai ieftina, energie electrica pe care apoi o vinde Republicii Moldova (IS Enercogom) la preturi mai mici! Iar cu banii incasati din vanzarea acestei energii electrice ieftine se sustine si se subventioneaza regimul criminal si terorist de la Tiraspol!
-Daca guvernul de la Chisinau (prin IS Energocom) ar renunta complet la achizitionarea de energie electrica de la termocentrala Cugiurgan ar trebui sa vada din ce surse ar putea achizitiona aceasta energie electrica (dar la preturi mai mari):
-Ori din Ucraina, ceea ce, in contextul actual, ar fi destul de dificil;
-Ori din Romania, dar aici sunt unele probleme de ordin tehnic:
-Majoritatea liniilor electrice aeriene de inalta tensiune din Republica Moldova sunt de 330 KV (aflate in administrarea "Moldelectrica") in timp de in Romania liniile electrice aeriene de inalta tensiune sunt de 400 KV (in Romania nu se utilizeaza tensiunea de 330 KV la liniile electrice aeriene de inalta tensiune), ceea ce pune probleme la interconectarea sistemelor electrice din Romania si din Republica Moldova! In acest context este urgenta si absolut necesara constructia liniilor electrice de 400 KV care sa lege Romania de Republica Moldova (Suceava- Balti, Iasi- Straseni/Chisinau si eventual si o linie de 400 KV Vulcanesti- Galati, care sa completeze linia de 400 KV Chisinau- Vulcanesti, care se construieste in prezent). Apoi si cei de la "Moldelectrica" ar trebui sa ia masuri pentru modificarea tensiunii de 330 KV in tensiunea de 400 KV, pe liniile electrice de pe teritoriul Republicii Moldova. Acest lucru se poate face prin montarea unor transformatoare de 330/400 KV, in punctele in care liniile electrice trec din Ucraina in Republica Moldova si in punctul in care linia electrica care vine de la termocentrala Cugiurgan intra pe teritoriul controlat de guvernul de la Chisinau. "Moldelectrica" are si 3 statii electrice de transformare de 330/110 KV, care ar trebui modificate pentru tensiunea de 400/110 KV.
-Exista si cateva linii electrice de 110 KV care leaga Romania de Republica Moldova (una din ele este si linia Husi- Cioara), dar pri aceste linii, consumatorii din Republica Moldova se pot aproviziona cu o canditate mica, limitata, de energie electrica din Romania, numai in regim de "insula".
|
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6054 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Diverse Mar 05 Noi 2024, 22:55 | |
| În vara acestui an, doamna (deja fost) comisar A. V. afirma că a obţinut un coridor nou TEN-T (Baltic-Pontic-Egean) care porneşte de la Trioraş (Gdansk-Gdynia-Sopot) şi se termină la Atena, trecând şi aducând beneficii ţării noastre. Apariţia acestui coridor a fost însoţită şi de regândirea a cel puţin alte 3 coridoare TEN-T, de interes pentru noi fiind mutarea spre sud a porţiunii Coridorului Orient (DE-GR-CY), acesta nemaitrecând prin RO. Spre deosebire de coridoarele TEN-T gândite în 2014 (dacă nu greşesc), acestea nu au număr, dar ordinea în care sunt menţionate în materialul din link ar sugera următoarea numerotare. Linkul aici: https://transport.ec.europa.eu/system/files/2023-12/TEN-T-revision-2023-annex-3.pdf
1. Coridorul Atlantic
2. Coridorul Nordic-Alpin-Mediteranean
3. Coridorul Nordic-Baltic
4. Coridorul Scandinav-Mediteranean
5. Coridorul Baltic-Adriatic
6. Coridorul Rin-Dunăre
7. Coridorul Mediteranean
8. Coridorul Vest-Balcanic - Est-Mediteranean
9. Coridorul Baltic-Pontic-Egean
Fiecare coridor are 3 componente - nu două ca până acum ceva vreme:
1. ape interioare şi rutier
2. feroviar de marfă
3. feroviar de călători
însă, înainte de a fi prezentate cele 9 coridoare, sunt nişte grafice care arată ce există, ce urmează să fie modernizat şi ce urmează să fie construit, precum şi dacă acel ceva face parte din reţeaua de bază sau reţeaua extinsă. Cluj-Oradea-Frontiera cu HU pare să facă parte din reţeaua extinsă, deci să ne aşteptăm să nu se grăbească să termine în 2026? De asemenea, aceste coridoare sunt actuale sau documentul e la timpul viitor? Ce se întâmplă cu acele studii de fezabilitate care, să zicem că invocă fostul Coridor IV TEN-T (Orient: DE-GR-CY)) care acum are o parte "mutată" la sud şi care nici nu se mai numeşte aşa?
Ultima editare efectuata de catre KQQ in Mar 05 Noi 2024, 23:06, editata de 2 ori |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6054 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Diverse Mar 05 Noi 2024, 23:04 | |
| Documentul îl am salvat în format PDF. S-ar putea posta pe forum? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Diverse Mier 06 Noi 2024, 09:40 | |
| - KQQ a scris:
- Documentul îl am salvat în format PDF. S-ar putea posta pe forum?
Fă-i un print screen și uploadezi imaginea |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6054 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Diverse Mier 06 Noi 2024, 10:29 | |
| |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6054 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Diverse Mier 06 Noi 2024, 10:29 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Diverse | |
| |
| | | | Diverse | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |