Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Diverse Mier 03 Iul 2024, 23:20
Protestele astea-s flegma-n lac, un mic grup de oameni intr-o mare de oameni care sunt nostalgici dupa comunism.
Vezi exemplul cu controlorul de bilete care daca face in rusia un tren Moscova-Vladivostok de 10 zile, restul lunii sta acasa; pe ala vrei tu sa-l convingi ca e mai bine in capitalism unde munceste 5 zile pe saptamana? Sau pe tanticile alea care dorm prin birouri la stat, sa le pui sa munceasca ca in capitalism?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Joi 04 Iul 2024, 21:18
Laurentiu Ciobanu a scris:
Protestele astea-s flegma-n lac, un mic grup de oameni intr-o mare de oameni care sunt nostalgici dupa comunism.
Vezi exemplul cu controlorul de bilete care daca face in rusia un tren Moscova-Vladivostok de 10 zile, restul lunii sta acasa; pe ala vrei tu sa-l convingi ca e mai bine in capitalism unde munceste 5 zile pe saptamana? Sau pe tanticile alea care dorm prin birouri la stat, sa le pui sa munceasca ca in capitalism?
Acele proteste de la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 aratau starea de spirit a majoritatii populatiei din fosta RSSM si apoi din Republica Moldova, in aceea perioada! Aceasta stare de spirit de atunci era evident si la celebrele "poduri de flori" unde a fost o euforie si o bucurie generala.
La "marea adunare nationala" de la Chisinau, din 27 august 1989, au participat cca 750.000 persoane (aproape cat intreaga populatie a orasului Chisinau de la aceea data). În cadrul adunării a fost cerută declararea limbii române ca limbă de stat în RSSM, precum și trecerea la grafia latină. Ca urmare "sovietul suprem" al fostei RSSM a adoptat limba română ca limbă de stat în RSSM.
La 7 noiembrie 1989 patriotii romani din fosta RSSM au oprit desfasurarea paradei militare sovietice din Chisinau.
Insa este adevarat ca, din pacate, aceasta stare de spirit si euforie generala din Republica Moldova a inceput sa se piarda spre mijlocul anilor 90, pe fondul declinului economic si scaderii dramatice a nivelului de trai din Republica Moldova! Anii 90 au fost dramatici pentru majoritatea populatiei din Republica Moldova, ajungandu-se in situatii-limita, cu salarii si pensii neplatite cu lunile, oprire dese a furnizarii energiei electrice, gazelor naturale la blocuri , cu o criminalitate masiva (celebrii "raketi"), cu o coruptie generalizata a functionarilor de stat, etc.
Insa trebuie sa fim cinstiti si sa recunoastem meritele generatiei de patrioti de la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 din Republica Moldova. A spune despre niste oameni deosebiti, adevarati patrioti romani, cum au fost/sunt Leonida Lari sau Ilie Ilascu ca sunt niste "panarame" este complet absurd si arata o lipsa de cunoastere a istoriei si o ignoranta. Sa nu uitam ca Ilie Ilascu si-a riscat viata in inchisoarea din Tiraspol si a fost condamnat la moarte de regimul criminal de la Tiraspol.
Este unul din fondatorii Mișcării de Eliberare Națională din Basarabia (1988-1992). Președinte al Frontului Popular din Moldova - Filiala Tiraspol (1989-1992, an când a fost lichidată de forțele separatiste). Participant la luptele armate de la Nistru (1992), în calitate de comandant al unor trupe militare cu destinație specială ale Ministerului Securității Naționale din Republica Moldova. Pe 2 iunie 1992, el și alți trei români moldoveni (Andrei Ivanțoc, Alexandru Leșco și Tudor Petrov Popa) au fost arestați de guvernarea transnistreană. A fost deținut politic al regimului de la Tiraspol între 1992-2001. În 1993 a fost condamnat la moarte de către o instanță neconstituțională subordonată politic Moscovei. În rezultatul presiunilor politice efectuate asupra autorităților Federației Ruse de către comunitatea internațională și îndeosebi de conducerea APCE și UE, la 5 mai 2001 Ilie Ilașcu este transferat la Chișinău și predat serviciilor secrete ale Republicii Moldova și României. Multe din activitățile sale politice de la Tiraspol și îndeosebi activitatea sa în perioada de război, nu se cunosc. Însă despre unele se cunoaște foarte puțin doar din sursele militare rusești, că Ilașcu și unitatea sa specială luptând în spatele frontului a adus mari pierderi Armatei a 14 Rusești și bandelor de cazaci veniți să lupte în Transnistria contra moldovenilor.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3340 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8329 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Diverse Joi 18 Iul 2024, 10:06
Cam asa sta treaba, inclusiv la Ministerul Transporturilor si alte institutii feroviare. În prezent, la stat sunt angajați aproape 1,3 milioane de oameni.
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Mar 23 Iul 2024, 15:14
Un interesant videoclip despre orasul Soroca din Republica Moldova:
Videoclipul a fost postat pe yutube de user-ul "Soroceanul".
Soroca este un oras destul de frumos si interesant de vizitat, aflat pe malul Nistrului, intr-un cadru natural destul de frumos.
Principalele obiective turistice din Soroca sunt:
-Cetatea de pe malul raului Nistru, construita in timpul domniilor lui Stefan cel Mare si Sfant si Petru Rares;
-"Lumanarea Recunostiintei". Constructia ei a fost initiata de scriitorul Ion Druta, a fost realizata in anul 2004 si are o inaltime de aproape 30 m. Din varful ei se poate vedea o foarte frumoasa panorama asupra raului Nistru si a orasului Soroca;
-"Rapa lui Bechir" este un monument al naturii de tip geologic sau paleontologic;
-Muzeul de istorie si etnografie;
-Unele cladiri vechi, cu valoarea istorica si arhitecturala, din zona centrala a orasului: cladirea colegiului pedagogic "Mihai Eminescu", fostul palat administrativ al "cârmuirii zemstvei" din Soroca, cladirea in care functioneaza spitalul raional "A Prisacari" (cladire construita in anii 1891- 1893), etc;
-Parcul central "Grigore Vieru";
-Promenada pietonala de pe malul raului Nistru.
-Catedrala ortodoxa "Adormirea Maicii Domnului"
-Asa-numitul "deal al tiganilor" unde se pot vedea "palatele" tiganesti
Pentru cazarea turistilor exista doua hoteluri in zona centrala a orasului Soroca- "Nistru" si "Central". Ca si restaurante ar fi "Golden River" si "La Cetatea Veche".
Alte institutii de cultura din Soroca sunt: doua biblioteci ("Basarabia" si "Mihail Sadoveanu"), teatrul "Veniamin Apostol", cinematograful "Dacia" (construit in 1962) si "Palatul de cultura" (cladire construita dupa 1960).
Dintre cladirile si constructiile noi, construite in perioada sovietica, se remarca: sediul primariei si al "consiliului raional", magazinul general "Mugurel", sediul "Moldtelecom", sediul inspectoratului de politie, judecatoria, autogara, stadionul (in 1959), piata, etc.
In general, in zona centrala a orasului Soroca predomina cladirile vechi, care, din fericire, au fost pastrate si nu au fost demolate in perioada sovietica.
Blocuri noi, cu 8 si 10 etaje, s-au construit in anii 80 in general in cartierul "Soroca Noua", situat la iesirea din oras spre Cosauti.
In 1991 existau in Soroca si cateva intreprinderi industriale. Acestea erau/sunt: fabrica "Hidroimpex" (produce si livreaza: utilaje si hidromotoare, utilizate în orice ramura a industriei, inclusiv în industria lemnului, carbunelui, navala, industria drumurilor. Întreprinderea mai produce marfuri de larg consum, panouri electrice la cererea comanditarilor), "SA Fauritorul" (constructii), "SA Monolit" (produse din fier), Fabrica de echipamente tehnologice, fabrica de conserve si sucuri naturale "Alfa Nistru" (infiintata in 1962; in anii 90 am avut ocazia sa consum din sucurile de fructe produse de aceasta fabrica si erau foarte bune), fabrica de branzeturi, combinatul de panificatie, fosta intreprindere de confectii "Dana" (falimentata in 2009).
De mentionat ca legatura dintre Soroca si satul ucrainean Tsekynivka (situat pe malul opus al raului Nistru) se realizeaza cu un bac cu motor dar si cu un mijloc de transport mai deosebit- un fel de barca sau bac care este tractat cu ajutorul unui cablu!
Soroca a avut si aeroport, care a functionat pana dupa anul 1967, existand zboruri Soroca- Chisinau! Zborul Soroca-Chisinau dura 20 de minute si se efectua in anii 70' cu avioane de tipul "YAK-40". Pretul unui zbor Soroca- Chisinau era atunci de cca 9 ruble (la autobuz costa 7 ruble), in conditiile cand salariu mediu atunci in fosta URSS era de cca 150 ruble/luna. Aeroportul Soroca era situat la iesirea din oras, pe drumul M2 spre Cosauti. In prezent cladirea fostului aeroport Soroca adaposteste sediul "Serviciului Hidrometeorologic de Stat".
In prezent se afla in curs de executie un pod rutier peste raul Nistru, intre localitatile Cosauti si Yampil, pod care va facilita accesul dinspre Soroca spre Ucraina.
Cea mai apropiata statie de cale ferata de Soroca este Drochia sau Floresti.
In prezent cea mai mare problema cu care se confrunta orasul Soroca este lipsa unei statii de epurare a apelor uzate, care sunt deversate in raul Nistru. Dupa inchiderea fostei statii de epurare a apelor uzate (care deservea orasul Soroca si care a fost construita in 1965) de la Tsekynivka (localitate situata in Ucraina astazi), in anul 2003, apele uzate din reteaua de canalizare a orasului Soroca nu mai sunt epurate si sunt deversate direct in raul Nistru! In prezent exista un proiect de constructie a unei statii noi, moderne, de epurare a apelor uzate pentru orasul Soroca, care va fi amplasata in localitatea Egoreni.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Sam 17 Aug 2024, 19:28
O frumoasa melodie despre orasul Chisinau, care-mi trezeste multe amintiri placute! ("cu platani la Buiucani/cu izvoare la Rascani/fara larma de tramvai/Chisinaul i colt de rai")(muzica Mihai Dolgan, versuri Dumitru Matcovschi, interpreteaza formatia "Contemporanul", surorile Ciorici si Sergio Testimițeanu). Imagini filmate in anul 1985, pe strazile din Chisinau. Sursa- Agentia Nationala a Arhivelor, cinemateca.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Diverse Mar 24 Sept 2024, 12:27
Lasa gazul rusesc, sa ne spuna UE cum a ajuns sa mute industria in China lasand milioane de someri in acelasi timp cu adusul de migranti din alte tari, care pun presiune pe salarii si pe piata imobiliara.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Mar 24 Sept 2024, 12:50
Consumatorismul nu este bun, toate merg până la un anumit punct după urmează a cădere abruptă Sa mai simta și nemții cum este viața că ei huzureau la 3 ani își schimbau mașinile ,vindeau produse chimice de 100 MLD de.euro ,doar ansamblu mașini scumpe.adica valoare adăugată mare cu componente.produse in tari de mana a treia
riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Diverse Joi 26 Sept 2024, 22:02
Pentru cei inca pasionati de trenuri pe hidrogen...
Va invit sa vizionati acest film:
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2142 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6723 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 09:12
Nu sufar sa-l ascult pe Cristian Presura, mie imi place sa ascult Babasha si oameni adevarati de cultura in Romania. Nu stiu de care pasionati ai trenurilor pe hidrogen zici tu, poate eu fiind singurul de aici care a postat impresii despre ele (mergand cu asa ceva). Insa tine cont ca ele oricum nu vor mai veni in Romania, Ciolacu deja se smuceste ca nu stie ce-s alea si n-are nimeni asemenea trenuri. Eu sunt entuziast doar sa vad trenuri de orice fel, nu sa justific ca e bun daca merge pe aburi de mici si sarmale.
De altfel, nici nu era de asteptat ca va reusi sa obtina orice realizare mult prea competentul organism feroviar parazit ARF, oricat de extravagante erau trenurile sau nu, vedeti deja cum arata de "lung parcurs" ramele RE-IR. Dar in tot acest timp (de la mult stres, desigur) dl Roseanu a mai luat cateva kile pe el. Trai bun, zic eu. Si oricum indiferent de cat de curat e hidrogenul obtinut, e oricum mult prea costisitor, mai ales pentru o tara cu pretentii modeste ca noi. Firesc e sa se faca demersuri mai multe pentru electrificare (cat mai repede). Dar numai traind in Romania ne ocupa tot timpul, pe bune.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 09:26
Da Ciolacu se baga și el.aiurea de parcă e mare specialist in trenuri cu hidrogen.Macar de își punea.niste consilieri sa se intereseze Chinezii au venit cu ceva noutăți la.Innotrans Oricum era o căciulă prea mare pentru noi trenurile alea cu hidrogen
ciprian71
Numarul mesajelor : 1681 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4727 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: Diverse Vin 27 Sept 2024, 10:04
Imi amintesc ca Emil Boc pomenise prin vara de construirea unei fabrici de hidrogen langa Cluj Napoca, in ziua cand a inaugurat prima linie de autobuze pe hidrogen. In discursul lui amintea si de alimentarea unor trenuri cu asa ceva. Ce nu inteleg, la ce ii trebuie sa construiasca o uzina de mare capacitate si pentru alimentarea trenurilor, cand la el in judet se electrifica linia 300. Sa fie vorba de alte linii sau doar un discurs, sa spunem ceva, ca da bine pe sticla.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 10:18
Eu nu inteleg ce tot insistam cu hidrogenul asta cat timp nu stim sa intretinem nici Desiro.
Electric pe liniile electrificate, diesel pe cele neelectrificate si cu asta basta, nu vad de ce tot pierdem timpul cu subiectul asta.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 10:28
ciprian71 a scris:
Imi amintesc ca Emil Boc pomenise prin vara de construirea unei fabrici de hidrogen langa Cluj Napoca, in ziua cand a inaugurat prima linie de autobuze pe hidrogen. In discursul lui amintea si de alimentarea unor trenuri cu asa ceva. Ce nu inteleg, la ce ii trebuie sa construiasca o uzina de mare capacitate si pentru alimentarea trenurilor, cand la el in judet se electrifica linia 300. Sa fie vorba de alte linii sau doar un discurs, sa spunem ceva, ca da bine pe sticla.
Pai și Gruia Stoica a simțit miros de bani și vroia sa.deschida și el o fabrică de hidrogen la.Borzesti Bacau Poate e alternativa buna dar deocamdată este cam scumpă și varianta trenurilor cu baterii este mai buna Laurențiu nu prea mai avem ce diesel sa punem locomotivele.sunt praf iar Desiro și alea doar îs revopsite că în rest îs praf că mecanica multe merg intrun motor care se încălzește și ăla se baga apa in loc de antigel, calculatoare de frana dau erori la greu când merg cuplate tot așa erori,locuri plane la greu,climatizarea care iara nu merge
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 12:40
Ziceam de trenuri NOI pe diesel, nu de carpit aceleasi rable.
Iar alora de la Bruxel ar face bine sa le explice cineva ca nu se poate si cu ecologie la sange (oricum polueaza China si India si pentru noi) si cu somaj scazut, sa o lase mai moale cu decarbonizarea asta, ca ajungem sa emigram pe alte continente ca sa scapam de saracia ce se prefigureaza pe aici.