Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 13:27
După cretinismul.UE in câțiva ani nu o sa mai existe Uniunea europeană cu deciziile lor de.doi bani Mi se pare aiurea și cu certificate verși si cu toata tevatura asta green energy când ardem gaz sa producem curent o aberație Deja a picat și minunăția cu mașini electrice sa vedem.unde.o sa.mai.prinda asta vrajeala asta Pai automotoare diesel noi mai.produc doar Pesa Koncar și China restul sunt hibride diesel.electric sau baterii CFR are nevoie și de automotoare mici 61 de locuri și de.unele până la.160 de locuri pentru anumite secti
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Diverse Vin 27 Sept 2024, 17:55
Nu era mai bine pentru noi daca se ansamblau la Astra ARAD?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Diverse Dum 29 Sept 2024, 02:10
La acest moment, orice achiziţie de trenuri sau de altceva din China de către orice instituţie publică sau societate cu capital majoritar sau integral de stat este interzisă prin lege în România. Deci n-o să vedem trenuri CRRC prea curând.
Licitaţia pentru rame cu hidrogen se va relua în viitorul apropiat, poate de data asta cu mai mult succes. Mentenanţa pe 15 ani va fi parte din contract. Sunt vreo 3 producători interesaţi, dar nu dau nume.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: Diverse Vin 25 Oct 2024, 12:59
Interesanta opinie despre directoarea acestui liceu de transport feroviar. La cat mai multi astfel de directori aflati la colegile de transport feroviar. Iar o parte dintre absolventi sa urmeze o cariera in domeniu feroviar.
Florin Negruțiu
Owner at Republica
Excepțional discursul acestei doamne directoare! Am ascultat-o aseară la Gala care premiază directorii performanți de școli din România și mi-a dat încredere că încă avem oameni! Daniela Orășanu, directoarea Colegiul tehnic de căi ferate „Unirea” Pașcani: „Eu sunt directorul liceului la care acum 10 ani nimeni nu voia să fie. În 2015 când am devenit director la Colegiul tehnic Unirea Pașcani, am găsit lucruri care mă urmăresc și astăzi. Plafoanele din băile internatului riscau să se prăbușească în orice moment, în sala de mese din cantină nu voiai să mănânci pentru că riscai să te îmbolnăvești, în școală nu exista internet decât în câteva birouri. În ultimii 9 ani am fost întrebată foarte des de unde-mi iau eu energia. Și răspunsul a fost invariabil, de fiecare dată: din copilul din mine, așa cum spune și David Popovici. Și apropo de copii. Și copiii noștri au devenit campioni atunci când au plecat din școală. Ecaterina, venită dintr-un sat de pe Valea Moldovei, a stat 4 ani în acel internat și azi este câștigătoarea trofeului pentru cel mai bun tânăr profesionist în finanțe din Anglia. Adrian, promoția 2019, crescut mai mult de către bunici, a absolvit o facultate de medicină din Londra și azi este cercetător în oncologie la studii doctorale în Anglia. Florica, venită dintr-un cătun neelectrificat, promoția 2021, admisă la liceu la evaluarea națională cu media 5 la matematică, a terminat liceul la bacalaureat cu media 10 la matematică și astăzi este studentă la masterat la matematică și se pregătește să se întoarcă în școală și să devină profesor. De la liceul la care nimeni nu voia să fie, Colegiul tehnic Unirea a ajuns astăzi să fie drumul direct către o carieră în antreprenoriat, finanțe, inginerie, mai nou în arhitectură, pentru că, nu-i așa?, „fă tot ce poți mai bine pentru ceea ce-ți dorești tu mai mult”. Dacă David Popovici a devenit campion olimpic înotând cu 0,02 secunde mai repede, atunci ar trebui ca și noi toți să facem un pic mai bine și mai mult cu 0,02 în plus. Pentru că oamenii obișnuiți fac lucruri extraordinare atunci când sunt împreună”.
Daniela Orășanu este Directorul anului în România, trofeu primit aseară la Gala AVE. Acum 9 ani, a preluat un liceu care cădea pe elevi și l-a transformat într-o navă spațială (în sensul propriu al cuvântului, deoarece la liceu se fac azi cursuri despre analize de date, modelare 3D, robotică sau pilotare de drone). A scris proiecte și s-a zbătut să atragă fonduri europene cu care a renovat școala, a dotat-o cu tehnologie, a asigurat un prânz pentru copii, i-a pregătit pe profesori la cursuri de specializare internațională și pe copii pentru meseriile cerute de companiile private. Doar anul acesta Colegiul tehnic Unirea gestionează bugete de 4 milioane de euro. Rezultatele? Absenteismul a scăzut cu 53,63 la sută, iar rata de promovare la bac a crescut de la 52 la sută la 78 la sută. Obiectivul doamnei directoare este scris la intrare: „Aceasta este școala în care vii copil și pleci om”.
Postare luata astazi de le LinkedIn
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Vin 25 Oct 2024, 14:16
Denumirea de "colegiul tehnic de cai ferate Pascani" este astazi improprie si ar trebui schimbata, deoarece astazi acest liceu (ca si toate fostele "grupuri scolare/licee de cai ferate" din Romania) nu mai are, in oferta educationala, nici un fel de specialitati/meserii legate de calea ferata!
In 1990 acest "grup scolar/liceu de cai ferate" din Pascani se afla sub patronajul uzinei de reparatii vagoane din Pascani si pregatea electromecanici intretinere si reparatii vagoane, electricieni vagoane si probabil si revizori tehnici de vagoane (lacatusi de revizie)! Astazi acest "grup scolar/liceu" nu mai are, in oferta educationala, nici una dintre meseriile amintite!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Diverse Vin 25 Oct 2024, 19:46
Te pricepi tu chiar la toate. Ce treaba ai tu cu ce pregatesc ei si ca isi spun de cai ferate. Tocmai pentru prestigiul pe care il aducea calea ferata inainte isi pastreaza ei caile ferate in denumire.
si daca Pascaniul era pe vremuri pe partea asta cu vagoanele si locomotivele care liceu din regionala era cu TTR si SCB?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Vin 25 Oct 2024, 22:38
dan tm a scris:
Te pricepi tu chiar la toate. Ce treaba ai tu cu ce pregatesc ei si ca isi spun de cai ferate. Tocmai pentru prestigiul pe care il aducea calea ferata inainte isi pastreaza ei caile ferate in denumire.
si daca Pascaniul era pe vremuri pe partea asta cu vagoanele si locomotivele care liceu din regionala era cu TTR si SCB?
Ma rog, o fi pastrat ei asa denumirea de liceu "de cai ferate" pentru prestigiu, dar denumirea de "liceu de cai ferate" nu mai are nici o legatura cu specialitatile/meseriile care le au in oferta educationala astazi! Un fel de forma fara fond!
Era la Iasi "Grup Industrial transporturi cai ferate" care, in anul 1994, aveea urmatoarele specialitati/meserii: electromecanici SCB, tehnicieni IFTE, tehnicieni (electricieni) retele si statii electrice pentru tramvaie si troleibuze, tehnicieni TTR, meseriasi (electromecanici, lacatusi) intretinere si reparatii locomotive si pentru intretinere linii (picheri, revizori de cale, meseriasi de cale)!
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Diverse Vin 25 Oct 2024, 23:16
Denumirea de ,,liceu de căi ferate" asigură personalului dreptul la 24 cupoane de călătorie cu trenul pe an pentru ei şi familiile lor şi, pe cale de consecinţă, dreptul la FIP. De aia nu renunţă la denumire.
_________________ :TTT:
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: Diverse Sam 26 Oct 2024, 09:20
Dr2005 a scris:
Denumirea de ,,liceu de căi ferate" asigură personalului dreptul la 24 cupoane de călătorie cu trenul pe an pentru ei şi familiile lor şi, pe cale de consecinţă, dreptul la FIP. De aia nu renunţă la denumire.
Gata, ai gasit tu explicatia... Stau aia in 24 de calatorii pe an cu trenul care circula la 6 ore
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Diverse Sam 26 Oct 2024, 09:39
S-au castigat alegeri cu galeti-faina-ulei, 24 de calatorii pe an pot insemna si mai mult de 2400 de lei in bani de bilete de tren, se pot duce gratis de 12 ori la Bucuresti, de exemplu, ceea ce conteaza enorm.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Sam 26 Oct 2024, 15:06
Oricum, aici ar trebui analizat mai bine dacă măsura de desființare a tuturor școlilor profesionale și liceelor tehnologice CFR , care pregăteau personal operativ feroviar, și de trecere numai la CENAFER a tuturor formelor de calificare profesionala la calea ferată a fost una buna sau una greșită! Pentru că un anii 90 erau scoli profesionale și licee tehnologice CFR , care pregăteau personal operativ feroviar în ramura întreținere linii (picheri, revizori de cale, meseriași de cale- scoli profesionale de doi sau de 3 ani), întreținere instalații SCB , IFTE, TTR , ELF (electromecanici și montatori SCB, tehnicieni IFTE, tehnicieni TTR, tehnicieni/electricieni ELF), întreținere material rulant (lăcătuși, electromecanici, revizori tehnici de vagoane)(licee tehnologice de 4 ani).
Nu cred ca măsura aceasta de desființare a tuturor școlilor profesionale și liceelor tehnologice CFR, în care se învățau aceste meserii, și de trecere la CENAFER a tuturor acestor calificări a fost una bună, din doua motive: -Aceste scoli profesionale și licee tehnologice CFR erau gratuite pentru elevi, asigurând și masa și cazarea pe timpul scolii pentru elevi, pe când un curs de calificare CENAFER, în una din aceste meserii, nu este gratuit și CENAFER nu asigură nici masa nici cazarea pentru cursanți/elevi; -De exemplul in 4 ani, când dura un liceu tehnologic CFR, pentru un elev în meseria de electromecanic SCB, era timp suficient că acel elevi să învețe meserie și să cunoască destul de bine toate instalatiile SCB. Ori astăzi, în 6 luni de zile, cât durează un curs CENAFER de electromecanic SCB, nu prea au timp sa înveți meserie!
În anii 90 era acel "Centru de calificare și perfecționare a personalului CFR" (practic denumirea veche a actualului CENAFER), dar care pregătea atunci personal feroviar numai din ramura mișcare - comercial - tracțiune (impiegați de mișcare, acari, revizori de ace, operatori RC, șefi de tren, controlori de bilete, casieri, șefi de manevră, manevranți de vagoane, magazioneri marfă, magazionieri bagaje- mesagerie, mecanici de locomotivă, fochiști vagoane WIT).
Condițiile pentru urmarea unui curs de calificare profesionala la "Centrul de calificare și perfecționare a personalului feroviar" erau, in anii 90, două: diploma de absolvire a unui liceu (indiferent de profilul sau specialitatea acelui liceu, putea fi și liceu de sport sau de muzica) și stagiul militar obligatoriu satisfăcut (condiție scoasă în 2007).
Nu știu dacă, înainte de 2004, un curs de calificare profesionala in cadrul "Centrului de calificare și perfecționare a personalului feroviar" era gratuit sau tot trebuia plătit!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Diverse Sam 26 Oct 2024, 21:43
Dr2005 a scris:
La acest moment, orice achiziţie de trenuri sau de altceva din China de către orice instituţie publică sau societate cu capital majoritar sau integral de stat este interzisă prin lege în România. Deci n-o să vedem trenuri CRRC prea curând.
Licitaţia pentru rame cu hidrogen se va relua în viitorul apropiat, poate de data asta cu mai mult succes. Mentenanţa pe 15 ani va fi parte din contract. Sunt vreo 3 producători interesaţi, dar nu dau nume.
Doctore, este interzisă si participarea la conferinte,simpozioane etc in China a angajatilor din ministere, universitati, autoritati locale?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 19:50
ldh80 a scris:
Oricum, aici ar trebui analizat mai bine dacă măsura de desființare a tuturor școlilor profesionale și liceelor tehnologice CFR , care pregăteau personal operativ feroviar, și de trecere numai la CENAFER a tuturor formelor de calificare profesionala la calea ferată a fost una buna sau una greșită!
Profesiile feroviare sunt toate din categoria celor pentru adulţi. Nu ai ce să faci în liceu. În plus, nevoia de formare e dată de piaţă, nu se mai supraîncarcă schemele de personal în gări şi revizii doar că să aibă repartiţie toţi care ies din liceu.
_________________ :TTT:
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 19:52
dan tm a scris:
Dr2005 a scris:
La acest moment, orice achiziţie de trenuri sau de altceva din China de către orice instituţie publică sau societate cu capital majoritar sau integral de stat este interzisă prin lege în România. Deci n-o să vedem trenuri CRRC prea curând.
Licitaţia pentru rame cu hidrogen se va relua în viitorul apropiat, poate de data asta cu mai mult succes. Mentenanţa pe 15 ani va fi parte din contract. Sunt vreo 3 producători interesaţi, dar nu dau nume.
Doctore, este interzisă si participarea la conferinte,simpozioane etc in China a angajatilor din ministere, universitati, autoritati locale?
Nu ştiu. E interzisă în Rusia, Belarus, Iran, Siria şi Afganistan. Şi cred că şi în Kosovo, că ăia sunt supăraţi că nu îi recunoaştem ca ţară.
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Diverse Dum 27 Oct 2024, 22:02
Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Oricum, aici ar trebui analizat mai bine dacă măsura de desființare a tuturor școlilor profesionale și liceelor tehnologice CFR , care pregăteau personal operativ feroviar, și de trecere numai la CENAFER a tuturor formelor de calificare profesionala la calea ferată a fost una buna sau una greșită!
Profesiile feroviare sunt toate din categoria celor pentru adulţi. Nu ai ce să faci în liceu. În plus, nevoia de formare e dată de piaţă, nu se mai supraîncarcă schemele de personal în gări şi revizii doar că să aibă repartiţie toţi care ies din liceu.
Pai am un prieten (impreuna cu care am scris "Monografia liniei ferate Crasna- Husi") care a facut specialitatea de electromecanic SCB in cadrul "Liceului Industrial Transport Cai ferate Iasi" intre anii 1994- 1998 si care, pe baza acestui liceu si pe baza acestei specializari/meserii facute in liceu, a lucrat mult timp pe functia de electromecanic SCB in cadrul districtului SCB Vaslui! Singura conditie inainte de angajarea la CFR, dupa terminarea acestui liceu, a fost efectuarea stagiului militar obligatoriu (pe atunci armata mai era inca obligatorie). Deci te puteai angaja si lucra la CFR numai cu liceul (sau cu scoala profesionala)(in meseria/specialitatea respectiva) + stagiul militar obligatoriu efectuat!
Apoi cei care terminau o scoala profesionala CFR (de obicei aceasta scoala profesionala se termina la 18 ani), dupa ce faceau si stagiul militar obligatoriu, se puteau angaja la CFR, in meseria/specialitatea respectiva (deci la 21 de ani ca atunci terminau si stagiul militar obligatoriu).