|
| Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu | |
|
+20TVlad sp59 Adirmvl IR1822 MariusM Jeorje Nesebar DAS 2011 ldh80 marcelbanu jabels get. rizelgeorgel2004 ciprian71 marius664 Vitosa c o r v i n Petre_IFTE cristi ar dan tm 24 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mar 28 Apr 2020, 12:22 | |
| - marcelbanu a scris:
- Adrian78 a scris:
- Dar lor le convina sa tina echipe intregi ca la fiecare echipa cate un sef si uite asa
A fost ceva utilaj de la Infra pe la Meri sa faca ceva lucrari mecanicul de pe el venea de la Craiova ajungea dimineata la 9 la 13 pleca inapoi iti dai seama cat lucra si zicea ca lucreaza pe 1200 de lei dar vine ca ii iasa si lui de o motorina.. Nu știu cît de bine e să scrieți așa ceva în public... Nu se știe cine vede și o dă mai departe dar bolovanii îi vom încasa noi, cei ce facem teren pentru a documenta lucrările !
Mulțumesc. Lucrurile spuse de Adrian sunt arhicunoscute...Oricum daca observi pe forumul asta "activeaza" doar pasionati cunoscatori ai realitatii feroviare romanesti...Bine mai sunt 2 exceptii care nu fac decat sa se certe, dar o sa propun sa le facem lor un topic doar pt ei...Numai bine si multumim de poze, cine stie cand noi mai ajungem prin zona cu covid-ul asta... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mar 28 Apr 2020, 12:41 | |
| "Stati linistit nu vorbeam de dumneavostra vorbeam de angajati L de la CNCFR Daca s-ar lucra si la ei cum se lucra pe santierele de reabilitare am fi si noi mai aproape de normalitate"
Sunt convins ca si salariatii CFR-SA de la intretinere linii ar vrea sa-si faca datoria foarte bine, insa nu din vina lor nu reusesc! Daca cititi si rapoartele AFER veti observa ca in majoritatea cazurilor cand au fost loc incidente feroviare , intre motivele acestor incidente sau accidente se numara: lipsa personalului suficient de intretinere a liniilor (cand in mod normal la un district de linii ar trebui sa fie 30- 40 de salariati de fapt sunt uneori numai 10- un personal mult subdimensionat pentru a putea asigura intretinerea infrastructurii feroviare), nealocarea materialelor si resurselor absolut necesare pentru lucrari de intretinere si reparatie a liniilor (piatra sparta, traverse noi din lemn si din beton, etc), lipsa utilajelor corespunzatoare, noi, moderne, etc!
Daca si CFR-SA, la fiecare sectie de linii, ar aveea utilajele noi, moderne, pe care le au firmele private care executa lucrarile aratate in fotgrafiile de mai sus, atunci cu totul alta ar fi situatia intretinerii liniilor!
Asa ca un exemplul: in acele filmulete din 1987 cu "Depoul Dej Triaj", se spunea la un moment dat ca atunci Sectia Linii Dej aveea cca 500 de salariati! Sunt curios astazi cati salariati mai are! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mier 29 Apr 2020, 09:58 | |
| ldh80 sti vorba aia noi ne facem ca muncim voi va faceti ca ne platiti cam asa e la o gramada de companii de stat si la mai ales la CFR La multi le convine banii aia pentru programul de lucrul de la 9-13 e inca bine pe cand la privat se lucreaza chiar si 17 ore pe zi acum 5 ani la zece seara muncitorii de la Wiebbe descarcau traverse sau pe C4 la 8 seara se turna beton Nu sunt oameni da nici utilaje nu vor sa ia mai multe Colmaruri sa schimbe traversele cu el am vazut un video cu un utilaj cu un cleste de scotea traversele manipulat de un muncitor
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 29 Apr 2020, 22:24, editata de 1 ori |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mier 29 Apr 2020, 14:31 | |
| Vina este in primul rand a ministerului finantelor, care aloca mult prea putini bani la CFR-SA, pentru lucrari de intretinere si reparatii la linii! Tot ministerul finantelor este cel care ar trebui sa aprobe marirea fondului de salarii la CFR-SA (dar nu pentru sefi, ci strict pentru personalul operativ, care intretine liniile si instalatiile, pentru personalul de miscare) si pentru alocarea unui fond de salarii mai mare, ca CFR-SA sa poata angaja personal, in special in sectoarele deficitare- intretinere linii si instalatii!
Ce pot face doi- trei muncitori de la linii, de la un District de linii al CFR-SA, care, chiar daca vor sa-si faca foarte bine treaba, sunt mult prea putini si nu au nici materialele strict necesare cu care sa lucreze! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mier 29 Apr 2020, 21:19 | |
| Vise. Așa ceva nu se va întâmpla niciodată. Coboară în lumea reală și nu mai trăi în lumea ta cu "dacă și cu parcă și cu dă". Statul îți dă un mare la mumu. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 10:09 | |
| - Vitosa a scris:
- Vise. Așa ceva nu se va întâmpla niciodată.
Coboară în lumea reală și nu mai trăi în lumea ta cu "dacă și cu parcă și cu dă". Statul îți dă un mare la mumu. Am raspuns unui coleg de forum, care, prin postarea sa, a dat de inteles ca cei care lucreaza in sectorul intretinerii linii la CFR-SA nu si-ar indeplini bine atributiile de servici! Si am vrut doar sa arat ca acest lucru nu este real si nu din vina salariatilor de intretinere linii ai CFR-SA situatia infrastructurii feroviare din Romania este cea din prezent! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 11:09 | |
| Mentenanţa, cel puţin pe reţeaua TEN-T, ar trebui externalizată. Doar că atunci sigur ar apărea discuţii, mai mult sau mai puţin adevărate, odată din partea sindicatelor şi odată din partea presei care, în lipsă de altceva, va inventa tot felul de legături (în general închipuite) între firmele de mentenanţă şi diverşi şefi şi şefuleţi din CFR S.A.. Dar pentru asta e nevoie şi de modificarea unor instrucţii, de exemplu cea pentru întreţinerea căii. ERA a solicitat de mult asanarea normelor naţionale, dar e cam greu la câţi dinozauri mai sunt prin AFER. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 12:25 | |
| - Dr2005 a scris:
- Mentenanţa, cel puţin pe reţeaua TEN-T, ar trebui externalizată. Doar că atunci sigur ar apărea discuţii, mai mult sau mai puţin adevărate, odată din partea sindicatelor şi odată din partea presei care, în lipsă de altceva, va inventa tot felul de legături (în general închipuite) între firmele de mentenanţă şi diverşi şefi şi şefuleţi din CFR S.A..
Dar pentru asta e nevoie şi de modificarea unor instrucţii, de exemplu cea pentru întreţinerea căii. ERA a solicitat de mult asanarea normelor naţionale, dar e cam greu la câţi dinozauri mai sunt prin AFER. Aici ar fi doua aspecte: -Pentru lucrari de modernizare/reconstructie efectuate de firme private, cel putin pe reteaua TEN-T, in perioada de garantie a acestor lucrari, intradevar intretinerea si remedierea eventualelor defecte care apar in perioada de garantie la lucrarile efectuate, trebuie realizata de firmele private care au efectuate aceste lucrari; -Dar dupa expirarea perioadei de garantie sau pe celelalte linii pe care CFR-SA ar efectua lucrari de reparatii, intretinere, inclusiv lucrari de RK la linii, in regie proprie, evident ca mentenanta liniilor si instalatiilor trebuie efectuata de personalul propriu al CFR-SA! Este clar si evident ca sunt necesare mari investitii in modernizarea si inoirea parcului de utilaje si masini de intretinere linii si instalatii al CFR-SA, in alocarea de resurse financiare pentru angajarea si plata unui personal suficient (fiecare district de linii trebuie sa aibe minim 30- 40 de salariati- meseriasi de cale, picheri, revizori de cale, etc) in sectorul intretinere linii si instalatii, in asigurarea tuturor resurselor si materialelor necesare (traverse noi din lemn si din beton, piatra sparta, etc) pentru intretinerea si reparatia liniilor! Nu ar fi rau ca CFR-SA sa dispuna de propriile balastiere, de dotarile proprii pentru impregnarea traverselor din lemn, etc! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 12:43 | |
| - ldh80 a scris:
- -Dar dupa expirarea perioadei de garantie sau pe celelalte linii pe care CFR-SA ar efectua lucrari de reparatii, intretinere, inclusiv lucrari de RK la linii, in regie proprie, evident ca mentenanta liniilor si instalatiilor trebuie efectuata de personalul propriu al CFR-SA!
Fix lucrările în regie proprie sunt cauza situaţiei de acum. Pui ETCS produs de Siemens şi CE produs de Motorola, dar îl repari cu meşterul absolvent de liceu tehnic CFR acum 20 de ani. Tot ce e nou TREBUIE reparat cu personal calificat, cu firme agreate de producător, nu cu orice Ilie de la sculărie! _________________ :TTT:
|
| | | marcelbanu
Numarul mesajelor : 189 Varsta : 61 Localizare : Deva Reputatie : 5396 Data de inscriere : 29/08/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 12:48 | |
| Se pot face cursuri de calificare... Nu neapărat trebuie personal specializat ! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 13:23 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- -Dar dupa expirarea perioadei de garantie sau pe celelalte linii pe care CFR-SA ar efectua lucrari de reparatii, intretinere, inclusiv lucrari de RK la linii, in regie proprie, evident ca mentenanta liniilor si instalatiilor trebuie efectuata de personalul propriu al CFR-SA!
Fix lucrările în regie proprie sunt cauza situaţiei de acum. Pui ETCS produs de Siemens şi CE produs de Motorola, dar îl repari cu meşterul absolvent de liceu tehnic CFR acum 20 de ani. Tot ce e nou TREBUIE reparat cu personal calificat, cu firme agreate de producător, nu cu orice Ilie de la sculărie! Ai fi surprins ce personal au cei de la Alstom o doamna care baga in buzunar pe multi asa zisi specialisti |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 14:13 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- -Dar dupa expirarea perioadei de garantie sau pe celelalte linii pe care CFR-SA ar efectua lucrari de reparatii, intretinere, inclusiv lucrari de RK la linii, in regie proprie, evident ca mentenanta liniilor si instalatiilor trebuie efectuata de personalul propriu al CFR-SA!
Fix lucrările în regie proprie sunt cauza situaţiei de acum. Pui ETCS produs de Siemens şi CE produs de Motorola, dar îl repari cu meşterul absolvent de liceu tehnic CFR acum 20 de ani. Tot ce e nou TREBUIE reparat cu personal calificat, cu firme agreate de producător, nu cu orice Ilie de la sculărie! Dar nu e vorba numai de astfel de sisteme ultraperformante- gen ETCS sau CE! E vorba si de lucrari curente, pentru intretinerea caii, de genul: schimbare traverse, RK, ciuruire/completare prisma de piatra sparta, inlocuiri de sine uzate, inlocuire elemente de prindere uzate, etc! Sau la instalatii- intretinerea si reparatia unor instalatii SBW, a unor instalatii CED, etc! Pentru acest gen de lucrari nu exista personal suficient si nici nu se asigura aprovizionarea corespunzatoare cu piese de schimb si materiale la CFR-SA! Nici macar materialele absolut banale- de exemplul felinarele cu petrol/gaz lampant pentru iluminarea macazurilor mecanice (manuale) sau a semnalelor mecanice (semafoarelor) nu sunt livrate in canditati suficiente! Daca ar fi destul personal de intretinere linii si instalatii la CFR si s-ar asigura aceasta aprovizionare cu materiale si piese de schimb, s-ar putea face foarte bine intretinerea liniilor si a unor instalatii tip SBW sau CED in regie proprie, cu personalul CFR-SA! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 14:18 | |
| Iar pentru instalatii ultraperformante- de genul CE- pot fi instruiti, specializati si angajati mai multi electromecanici SCB ai CFR-SA! Cred ca un electromecanic SCB, ori care lucreaza de multi ani la CFR-SA si stie bine sa intretina si sa repare o instalatie CED, ori cineva care face acum un curs de calificare de electromecanic SCB la CENAFER si este apoi angajat la CFR-SA, poate fi instruit si calificat sa stie sa repare si sa intretina si o instalatie CED! |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 14:51 | |
| Cred ca multa lume nu intelege logica externalizarii. Ca firma poti realiza mai eficient, prin externalizare activitati neesentiale. De exemplu poate nu e rentabil sa ai angajati proprii care sa tunda iarba si sa puna flori. Pe linga plata lor, firma trebuie sa le cumpere si utilaje si materiale. E asadar mai simplu sa faci contract cu o firma externa care sa poate realiza mult mai eficient acesta activitate. De ce mai eficient? Pentru ca ea numai cu asa ceva se ocupa, oamenii si utilajele au tot timpul de lucru avind drept clienti multe alte firme ca aceea din exemplul nostru.
In cazul CFR (infra) intretinerea caii ferate nu are sens sa fie facuta de alta firma, externa, intrucit in tara noastra nu exista mai multe CFR-infra. Nu ar avea deci alt client decit CFR infra. Ar fi doar firma parazit.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 30 Apr 2020, 15:15 | |
| Bănuiesc că ştii că CED e un sistem depăşit tehnic şi moral, nu? Mai mult, se utilizează nişte relee mari şi care nici nu se mai produc în România şi în UE, ceea ce înseamnă că ori se fac pe comandă specială, la preţuri pe măsură, ori se importă din Ucraina sau Rusia (la noroc referitor la calitate, mai ales că producătorii de acolo nu sunt certificaţi de organisme notificate din lista NANDO; evident, pentru aceste importuri se percep şi taxe vamale deloc de neglijat), ori se canibalizează alte sisteme de pe alte secţii pentru a fi refolosite releele (adică de pe tronsoanele modernizate şi din staţiile desfiinţate). Un astfel de sistem nu are cum să mai reziste mulţi ani, deci va fi oricum înlocuit cu CE în următorii 10 - 15 ani pe liniile TEN-T şi cu cale liberă pe liniile secundare pe măsură ce crapă sistemul sau scade traficul, eventual pe modelul de pe Lugoj - Ilia sau Siculeni - Adjud, adică CE în staţii şi cale liberă, fără BLA, între staţii, eventual cu toată conducerea traficului dintr-un singur dispecerat, cu confirmare vizuală prin sisteme CCTV a poziţiei macazurilor şi barierelor, fără IDM în toate punctele de staţionare (la momentul actual, de pildă, staţia Curtici poate fi condusă direct din dispeceratul de la Bucureşti - aflat în sala Regulatorului Central - dacă se doreşte, mai puţin grupa de linii rămasă în afara centralizării; desigur, nu se face asta, există IDM şi şef de staţie la Curtici). Personalul ar trebui pregătit încă de pe acum să opereze şi să întreţină sistemele noi, pentru că noua generaţie de ,,meşteri" cu siguranţă va apuca să lucreze şi cu sistemele noi până va ieşi la pensie. Asta înseamnă că nu îţi trebuie electromecanic, ci electronist. Iar ca să ai calificarea de electronist nu e suficient un curs la CENAFER, îţi trebuie studii în domeniu. Sau poţi contracta separat mentenanţa instalaţiilor, ceea ce ar fi cel mai ieftin pe termen lung. - TVlad a scris:
- In cazul CFR (infra) intretinerea caii ferate nu are sens sa fie facuta de alta firma, externa, intrucit in tara noastra nu exista mai multe CFR-infra. Nu ar avea deci alt client decit CFR infra. Ar fi doar firma parazit.
Sunt echipamente şi echipamente... cel puţin cele electronice şi IT nu ai de ce să ţi le repari singur. Ba chiar şi anumite lucrări de întreţinere, nu poţi să îţi iei 100 de maşini de burat, să burezi tot şi apoi 5 ani să ţii maşinile de burat la gard şi muncitorii în şomaj. Îţi faci 5 ca lumea, în permamenţă ai 4 la lucru prin ţară şi restul lucrărilor le scoţi la licitaţie, că poate îţi mai vine câte un Wiebe sau Swietelsky. La fel lucrările de refacţie... le faci cu firme private şi incluzi şi mentenanţa. Dacă eşti deştept, firma s-ar putea să aibă nevoie de nişte utilaje tot de la tine, dar care clar vor fi operate mai profesionist şi cu simţ de răspundere de angajaţii firmei, care nu sunt membrii în cine ştie ce sindicat şi nu au program de gravidă şi alte facilităţi şi care nu lucrează 4 ore din 8 pe motiv că nu au tren să ajungă de la şantier acasă şi invers. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu | |
| |
| | | | Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |