Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1782 Data de inscriere : 25/03/2021
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 03 Iun 2024, 22:54
imi place sa ma documentez. asa ca am aflat si doresc sa confirmati daca stie cineva... Prima linie electrificata din Romania a fost Arad - Pancota in anul 1913? Sau articolul este gresit si avem alta linie ce a fost electrificata pentru prima oara in tara noastra?. Poate sa mai scris despre asta aici. Am sa caut...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 04 Iun 2024, 08:39
Prima.linie îngustă electrificata
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 04 Iun 2024, 08:43
De pe teritoriul actual al tarii da a fost prima cale ferata electrificata. Nu conteaza ca ingusta sau nu. Pîna cei de peste munti au cunoscut curentul, aici erau deja. Acum cînd cu mobilitatea cu green deal, ai nostri au facut ce stiu mai bine, au demolat calea ferata care functiona ca un tramvai pe satele alea. Vai si amar. Nu mai zic ca in curtea depoului de la Ghioroc au avut o suprafata mare cu baterii ca re permitea intoarcearea in depou a tuturor trenurilor de pe traseu in caz ca se lua curentul.
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6666 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 04 Iun 2024, 10:59
CalinIonMihai a scris:
imi place sa ma documentez. asa ca am aflat si doresc sa confirmati daca stie cineva... Prima linie electrificata din Romania a fost Arad - Pancota in anul 1913? Sau articolul este gresit si avem alta linie ce a fost electrificata pentru prima oara in tara noastra?. Poate sa mai scris despre asta aici. Am sa caut...
Uite aici evolutia cailor ferate romane. De mentionat ca Arad Pancota - Ghioroc nu apare (oricum nu stiu daca ala il categorisim ca tren sau tramvai).
sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5137 Data de inscriere : 13/03/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 08 Iun 2024, 12:43
Oare stie cineva care e logica pentru care care trenurile de mare viteza din Franta si Italia (TGV si Frecciarossa) circula pe partea stanga ?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 08 Iun 2024, 15:24
Asa circula la ei trenurile. In Franta doar in Alsacia circula pe dreapta ca in Germania.
sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5137 Data de inscriere : 13/03/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 08 Iun 2024, 15:39
Interesant, dar care o fi logica, pentru ca pe auto se circula pe dreapta...
sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5137 Data de inscriere : 13/03/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 08 Iun 2024, 15:42
Am gasit ceva: https://blackmorevale.net/why-french-trains-run-on-the-left/
Datorita faptului ca primele linii au fost facute cu echipament si logistica din Marea Britanie
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 01 Iul 2024, 22:40
Locomotivele reconstruite prin PNRR la Softronic si Promat o sa trebuiasca omologate AFER ca unele noi?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 02 Iul 2024, 09:28
Li se va acorda o nouă durată de viaţă, ca vehicule reînnointe. Nu ştiu cu ce organism notificat (NoBo) lucrează Softronic şi Reloc, în caietul de sarcini s-a cerut demonstrarea conformităţii cu STI aplicabile (LOC&PAS, NOI, CCS - doar pentru Softronic) şi autorizarea punerii în funcţiune (asta o face ASFR), dar aceste activităţi sunt în sarcina producătorului (deci a Softrans şi Reloc), nu a beneficiarului, pentru a nu ajunge la situaţii de genul celor de la CFR Infra, unde era să pierdem banii europeni, că la licitaţia lui CFR S.A. nu s-a prezentat niciun NoBo.
Omologare (după OMT 290/2000) se face doar la vehiculele feroviare excluse din domeniul de aplicare al HG 108/2020, ceea ce nu e cazul aici. Tot ce e pe fonduri europene trebuie să corespundă STI-urilor aplicabile, implicit să respecte HG 108/2020 (ce transpune în legislaţia naţional Directiva 2016/797).
_________________ :TTT:
ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4753 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 02 Iul 2024, 10:27
riciu a scris:
CalinIonMihai a scris:
imi place sa ma documentez. asa ca am aflat si doresc sa confirmati daca stie cineva... Prima linie electrificata din Romania a fost Arad - Pancota in anul 1913? Sau articolul este gresit si avem alta linie ce a fost electrificata pentru prima oara in tara noastra?. Poate sa mai scris despre asta aici. Am sa caut...
Am si eu o intrebare. Vad evolutia cailor ferate din Republica Moldova inca din sec. 19. Cand s-au construit, pe ce ecartament s-au facut pana in 1945?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 02 Iul 2024, 10:39
Primele linii din Republica Moldova au fost construite de Imperiul Ţarist, deci pe ecartament de 1520 mm. După Marea Unire, românii au trecut toate liniile pe ecartament normal. După '44, evident, ruşii au trecut iar liniile pe ecartament larg. Îmi este neclar dacă ruşii au modificat liniile şi în 1941, probabil anumite linii au fost modificate, mai ales că sovieticii au făcut deportări masive.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 02 Iul 2024, 11:36
Atunci Romania a putut iar acuma Moldova nu a putut. De fapt nici nu trebuie, ei tot cu rusii sînt. Îmi zicea un insotitor de vagon moldovean ca el oricînd s-ar duce in Rusia la luccru, ca noi românii nu-l putem convinge ca nu e bine, ca noi sîntem mai înapoiați chiar decît Moldova la semnalizare feroviara, ca ucrainienii din est sînt mai buni că sînt corciți cu rusi iar cei din vest sînt foarte neomenoși, răi, cîinoși că sînt cu cei din vest. Fac pariu ca avea si cetatenia româna ca Romania dă fara discernamînt cetatenie.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 02 Iul 2024, 12:00
dan tm a scris:
Atunci Romania a putut iar acuma Moldova nu a putut.
Da, într-o vreme în care regele ordona şi poporul executa, când nu existau norme de protecţie a muncii, salariu minim, asigurări de sănătate, pensii (pensiile aşa cum le ştim noi au fost introduse abia în 1966, în interbelic doar anumite categorii de salariaţi din anumite categorii de instituţii aveau drept la pensie), nu se făceau studii de fezabilitate, nu existau norme de mediu... se putea face orice. Nu mai zic de sovietici, care erau sub lege marţială şi puteau face orice, cum fac ucrainenii acum, dar probabil la o calitate mai bună, nu ca linia de Vişeu care a rezistat o lună.
dan tm a scris:
Îmi zicea un insotitor de vagon moldovean ca el oricînd s-ar duce in Rusia la luccru, ca noi românii nu-l putem convinge ca nu e bine, ca noi sîntem mai înapoiați chiar decît Moldova la semnalizare feroviara, ca ucrainienii din est sînt mai buni că sînt corciți cu rusi iar cei din vest sînt foarte neomenoși, răi, cîinoși că sînt cu cei din vest. Fac pariu ca avea si cetatenia româna ca Romania dă fara discernamînt cetatenie.
Normal că însoţitorul moldovean s-ar duce la ruşi dacă ar putea... pentru că el a învăţat cale ferată după instrucţiile sovietice şi în limba rusă. În Europa ar trebui să o ia de la zero cu studiile şi pregătirea. Apoi, ruşii sunt al dracului de corupţi, deci însoţitorul nostru cu şpaga de o va lua de la călători va putea să-şi cumpere un post mai bun, nu o să se plimbe toată viaţa cu un 20-55 pe vreo neinteroperabilă şi nici nu o să stea să dea relaţii în engleză 8 ore pe zi pe automotorul de aeroport. O să pupe un Moscova - Vladivostok şi după o cursă o să stea o lună acasă, făcând altceva productiv sau frecând menta.
_________________ :TTT:
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1421 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4071 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 02 Iul 2024, 12:43
dan tm a scris:
Atunci Romania a putut iar acuma Moldova nu a putut. De fapt nici nu trebuie, ei tot cu rusii sînt. Îmi zicea un insotitor de vagon moldovean ca el oricînd s-ar duce in Rusia la luccru, ca noi românii nu-l putem convinge ca nu e bine, ca noi sîntem mai înapoiați chiar decît Moldova la semnalizare feroviara, ca ucrainienii din est sînt mai buni că sînt corciți cu rusi iar cei din vest sînt foarte neomenoși, răi, cîinoși că sînt cu cei din vest. Fac pariu ca avea si cetatenia româna ca Romania dă fara discernamînt cetatenie.
L-ai intrebat si tu de ce mai face trenuri de Bucuresti daca ii place atat de mult in rusia? Sau macar niste regionale Balti-Chisinau sau ce mai circula pe acolo?
Asta-i ca ala care regreta comunismul folosind un iphone, conduce un Volkswagen, dar stramba din nas daca te oferi sa-i cumperi un bilet doar dus catre Coreea de Nord.