|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+61Ionut31 Bebe comradetymo Johnny84 Laurentiu Ciobanu Costin.B vlad237 frank81 LokDiesel Chemnitzer sp59 Ony_x Pandelea50 TGV 4515 bubu MariusM CalinIonMihai Norbi DAS 2011 pwilk47490 TVlad riciu Cipri Andrei Neculai Adrian78 cardinal Peter Fodor SMDS daniel_c sytrus cristi ar razvan - trenuri Lumunita Stana cristi CFR bobi alinx3330 ldh80 CristianSM lokomo69 AeroX vanchorusebulgaria TER200 cfr500 Vitosa Adirmvl alex.alexus.tm rizelgeorgel2004 AndreiCFRbv Luna didinul ravers75 ciprian71 marius664 dan tm get. Veaceslav_MD @ndrey Nesebar Katalyn Dr2005 DUAL IonutCFR2009 65 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Feb 2021, 18:30 | |
| Voi cum de stiti? Sint publicate pe undeva informatiile astea sau sint doar de uz intern? Intreb pentru ca vreau sa mai ies si eu la pozat si as vrea sa prind ceva interesant, de preferinta un marfar pe o linie mai exotica. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Feb 2021, 19:08 | |
| Ar fi interesant de stiut, dar la secretromania de la CFR. Plus ca un tren poate fi programat miercuri si de fapt sa ajunga joi sau vineri. Iti amintesti ca am mai intrebat eu de ce nu e anulata trasa daca trenul nu circula miercuri cind e programat si circula de fapt joi sau vineri. Ei trec de fapt la intirzieri de mii de minute. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 26 Feb 2021, 21:54 | |
| - dan tm a scris:
- Ar fi interesant de stiut, dar la secretromania de la CFR.
Plus ca un tren poate fi programat miercuri si de fapt sa ajunga joi sau vineri. Iti amintesti ca am mai intrebat eu de ce nu e anulata trasa daca trenul nu circula miercuri cind e programat si circula de fapt joi sau vineri. Ei trec de fapt la intirzieri de mii de minute. Cica daca nu pleaca in 24 de ore de cand e programat isi pierde trasa si primeste alt numar |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 27 Feb 2021, 17:56 | |
| - dan tm a scris:
- De fapt au fost doua.
Eu va cred dar... azi merge 1 tren la Jilava, e total vag pentru mine. Nu pot sa stau o zi intreaga acolo. Azi am iesit la oha, la Chiajna (partea de centura) si dupa o ora de stat, am plecat, ca doar nu era stau acolo toata ziua de nebun.... Daca aveti informatii gen un interval oral de pana in 2-3 ore e ok, daca nu asta e... In plus eu fac o ora jumate pana la locul de filmare.... deci... cu atat mai mult... imi este total nefolositor sa aflu ziua....doar. Oricum merci de info.... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 27 Feb 2021, 21:16 | |
| Chiar daca ar fi puse informatiile aici, nu e nici o certitudine ca trenul va circula la ora si data programata. Aia e problema cu trenurile de marfa.
Asa de exemplu sint trenuri programate Bucuresti Sud -Titan Sud, Bucuresti Sud-Bucuresti Progresu pl.11.40 (luni) Bucuresti Sud-Pantelimon.DAr nu ai de unde sa sti exact daca vor circula atunci sau mai tirziu.
Cel mai usor ar fi sa spuna ceferistii despre trenuri. Asa prin interpusi prieteni ceferisti e mai greu sa afli la timp si sa postezi aici ce ai aflat.
@adrian 78, si daca stau cu zilele prin gari cum se procedeaza nu tot intirziere le da. Ei trec acolo, necompus la timp. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 27 Feb 2021, 22:32 | |
| Chiar dacă, ipotetic vorbind, dai de cineva cu acces la sistemul Cronos sau cum s-o numi, degeaba se uită ăla şi îţi zice ,,trenul X e la Grădinari, ajunge în Chiajna, stă 30 minute şi apoi pleacă spre Buc. Vest", nimeni nu îţi garantează că trenul ăla chiar va pleca spre Bucureşti Vest la ora planificată. Fie nu a venit echipa de mecanici + DA-ul la Chiajna, fie nu a venit RTV-istul, fie au venit toţi, da' se aşteaptă x trenuri de călători, că până iese marfarul cu 30 de vagoane cu 15 km/h pe abatere îmbătrâneşti lângă el şi câte şi mai câte. _________________ :TTT:
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 28 Feb 2021, 15:11 | |
| Am inteles perfect ce spuneti, ca nu e nimic exact. Ideea e ca... macar daca fac o drumetie pentru filmat, sa-mi cresc sansele sa vad ceva.
E clar ca as as lua o marja de +/-2 ore fata ora orientativa data de voi. Dar apreciez mult ca ati dat o ora... Daca voi putea sa merg, de pilda luni (depinde cum stau cu munca), macar mi-ar creste sansele. Merci.
|
| | | pwilk47490
Numarul mesajelor : 1 Reputatie : 2714 Data de inscriere : 22/06/2017
| Subiect: DB Class 643 Talent to Romania Joi 04 Mar 2021, 10:34 | |
| Hello all,
DB Class 643 Bombardier Talent to Romania
Are you aware of this: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9643419
Does anyone know which routes they will go?
Regards Paul |
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 09 Mar 2021, 16:11 | |
| Referitor la circulatia intre Sighisoara - Simeria am facut o petitie luna trecuta. CFR zice ca semnalizarea e gata. Iata raspunsurile |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 10 Mar 2021, 21:50 | |
| 120 km/h la trenurile de marfă ? Pe bune ? Ei se aud ce vorbesc ? Bine linia permite, doar că OTF-ul e neputincios din cauze ce țin de materialul rulant dar și de asiguratea procentului de frânare. Marfă cu 120 km/h nici pe M800 nu circulă. Cel mult 100 km/h niște navete ușoare ( un 800 de tone), acestea fiind trenurile cu loganuri sau forduri. Majoritatea trenurilor marfare sar de 2000 tone, bat și spre 3000 tone. Acestea ,,joacă,, în altă ligă, liga celor cu livrete de 80 km/h. La călători la rangul IR câte trenuri cu livret de 160 km/h avem pe M800 ? Două perechi (cele fără opriri). Câte trenuri cu livret de 150 km/h avem ? 3 perechi (cele cu opriri). Mai puțin Tulcea (1589/1588) care e cu 120 km/h, și 1585/1580 care e cu 140 km/h (că vezi domne duce/aduce cușeta trenului de noapte Constanța - Iași 1862/1861, care vagon momentan nu circulă). Au toate sezonierele livrete de 150 sau 160 km/h ? Doar cele care se formează din București, plus Craiova - Mangalia IR1994, 1993, Sibiu - Constanța 1928, 1929. Și astea doar 150 km/h. Din țară către litoral câte sezoniere avem cu viteze <140 km/h ? Nici unul. De ce nu avem nici unul ? Pentru că nu avem cușete și dormitoare cu boghiuri de 160 km/h. Are CFR C câteva vagoane dar acestea sunt utilizate la trenurile internaționale (Dacia, Ister, plus unul-două ținute în Grivița de rezervă). Așa că nu vă îmbătați cu apă rece, la finalizarea C4, între Brașov și Curtici nu vom vedea cu livret de 160 km/h decât internaționalul Dacia, și poate și Isterul și Făgărașul de le-or muta prin Sighișoara. A, era să uit, și poate și pe IR 1539 în caz că l-or separa de Dacia și va merge single București - Cluj. În rest, pe intern, la IR-urile de noapte maxim 140 km/h din cauze amintite anterior, și un 150 la trenurile de zi care nu or fi făcute cu desiro. Iar la rangul R maxim 120 km/h, că mai mult nu permit vagoanele etajate. Dar și pe aici presimt că vor face livretele largi la fel cum le au și trenurile de pe București - Constanța. Să poată ține timpii de mers și cu locomotive echipate cu PZB (nu sar de 140 - 145 km/h), sau cu locomotive restricționate la viteză (100 - 120 km/h). |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 11 Mar 2021, 00:50 | |
| La noi se modernizeaza sa se ajunga la cum era, cand zic cum era dau exemplu Bucuresti-Cluj anii 80 cand un tren Rapid facea aceasta distanta in 7 ore!!! Pentru multi din ziua de azi daca le spui Bucuresti-Cluj in 7 ore zic wow , progres, nu e progres, e realitatea anilor 80, atunci asa se mergea, acum se fac 10 ore si la finalizarea lucrarilor probabil va fi Bucuresti-Cluj in 7 ore(peste 10 ani probabil). Cum de altfel Bucuresti-Craiova se facea in 2 ore, si acum tinde spre 3 jumatate plus ceva intarziere se duce la 4 iar daca se va moderniza wow am evoluat, se va face 2 ore. NU, evolutie inseamna cand dupa o modernizare Bucuresti-Cluj il parcurgi in 5 ore sa zicem, ridici viteza la 200, aduci trenuri noi si atunci poti vorbi de evolutie, ceea ce se intampla prin Germania, Austria, Franta etc. Linie de viteza, trenuri de viteza si asa ei vorbesc de progres, nu noi, noi modernizam sa ajungem cum eram! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 12 Mar 2021, 00:10 | |
| - Vitosa a scris:
- 120 km/h la trenurile de marfă ? Pe bune ? Ei se aud ce vorbesc ? Bine linia permite, doar că OTF-ul e neputincios din cauze ce țin de materialul rulant dar și de asiguratea procentului de frânare.
E condiţie obligatorie pentru finanţarea europeană: 160 km/h viteza maximă la călători, 120 la marfă, sarcina pe osie 22,5 t, lungime tren min. 750m, dotare cu ERTMS. OTF-ul e ,,neputincios" pentru că nu suntem în Austria să n-ai de ales din cauza capacităţii şi să trebuiască să te adaptezi. La noi e loc destul şi oricărui OTF îi convine să facă un tren de 2000 t cu o singură locomotivă (eventual pe Bucureşti - Constanţa unde îi merge şi deservirea cu un singur agent), decât să facă 2 trenuri de 800t şi unul de 400t ca să ia trasă de 120 km/h. E mult mai economică prima variantă, indiferent ce vagoane ai (că nu mai sunt chiar atâtea rable, OTF privaţi lucrează cu vagoane străine, mult peste hârburile CFR Marfă). Eventual locomotiva aia să fie DA, că e TUI-ul mai mic cu 1 leu pe km şi nu mai eşti client captiv la Electrificare CFR, că motorina o iei de pe piaţa liberă. Cât despre călători, n-are nicio vină starea infrastructurii cu cererile de trase pentru 4 - 5 - 6 - 800 t ale CFR Călători, la trenuri care n-au mai mult de 2 - 3 vagoane decât în Vinerea mare şi pe 23 decembrie. Ba chiar şi trasele pentru Desiro sunt făcute în eventualitatea înlocuirii cu locomotivă şi vagoane. Şi locomotiva GM oricum e ,,asimilată" cu DA-ul, care e mult mai leneş în varianta cu agregat INDA. După aia avem şi idee moştenită de acum 100 de ani, că personalul trebuie să meargă mai încet decât acceleratul. S-au schimbat doar denumirile rangurilor, mentalităţile au rămas. Dacă pui un tren R Bucureşti - Braşov şi îl trasezi fără oprire de la Buftea la Ploieşti, o să aibă tot 100, hai 120 km/h în livret, nicidecum 140, chiar dacă faci turnus pentru locomotivă de 140 şi îi pui vagoane de Griviţa. - Vitosa a scris:
- locomotive echipate cu PZB (nu sar de 140 - 145 km/h)
INDUSI se mai foloseşte doar în fosta Iugoslavie şi la noi, nu mai produce nimeni din alte ţări aceste echipamente (Koncar prezentase la Innotrans 2018 o instalaţie de bord digitalizată, dar fără STM cu ETCS), cu atât mai puţin module STM INDUSI-ETCS, care sunt obligatorii pentru a obţine certificarea de interoperabilitate şi pe care, evident, şi ramele pe care se chinuie ARF să le cumpere le vor avea. Totuşi, de unde limitarea la 145 km/h la locomotivele cu PZB? - Nessebar a scris:
- NU, evolutie inseamna cand dupa o modernizare Bucuresti-Cluj il parcurgi in 5 ore sa zicem, ridici viteza la 200, aduci trenuri noi si atunci poti vorbi de evolutie, ceea ce se intampla prin Germania, Austria, Franta etc. Linie de viteza, trenuri de viteza si asa ei vorbesc de progres, nu noi, noi modernizam sa ajungem cum eram!
Linia de viteză trebuie să o faci separat, nicidecum să amesteci trenurile de mare viteză (adică de la 230 km/h în sus) cu cele convenţionale, eventual de marfă şi suburbane. ICE merge cu 300 km/h doar pe secţiunile dedicate, TGV se duce spre 350 km/h tot aşa, în rest, după ies de pe Schnellfahrstrecke sau LGV, se ,,târâie" cu 160 - 200 km/h la comun cu restul traficului. Bonus - România are şi munţi. Ca să poţi face Bucureşti - Cluj în 5 ore, îţi trebuie minim un tunel Comarnic - Timişul de Jos. O astfel de lucrare făcută în Elveţia ar dura vreo 15 ani în cazul optimist, iar în UE occidentală probabil vreo 20, iar costurile ar bate lejer spre 8 - 9 miliarde de euro. Îşi permite România aşa ceva? Infrastructura de mare viteză oricum nu e eligibilă la finanţare nerambursabilă, că UE suţine naveta, nu traficul de business. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 12 Mar 2021, 22:17 | |
| Dragos,am doua intrebari : pe magistralele modernizate cu fonduri UE vor putea circula si eventualele trenuri metropolitane dorite in zona marilor orase ? Ma gandesc ca densitatea punctelor de oprire este mare, viteza comerciala mai mica, nu va exista o incompatibilitate cu restul traficului ? A doua intrebare se refera la afirmatia ta ca la Cluj ar fi 17.000 calatori / zi pe traseul doritului metrou. Informatia este corecta si de unde o ai ? Nu cred ca se califica nici la un eventual U-Bahn. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 15 Mar 2021, 23:04 | |
| https://bucuresticitynews.ro/bucuresti-1940-ultimul-an-de-interbelic-mahala-departe-de-centrul/ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 16 Mar 2021, 00:12 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Dragos,am doua intrebari : pe magistralele modernizate cu fonduri UE vor putea circula si eventualele trenuri metropolitane dorite in zona marilor orase ? Ma gandesc ca densitatea punctelor de oprire este mare, viteza comerciala mai mica, nu va exista o incompatibilitate cu restul traficului ? A doua intrebare se refera la afirmatia ta ca la Cluj ar fi 17.000 calatori / zi pe traseul doritului metrou. Informatia este corecta si de unde o ai ? Nu cred ca se califica nici la un eventual U-Bahn.
Cred că e o greşeală de interpretare, vreo 17.000 călători/zi are M5 din Drumul Taberei. Dar Clujul e cam cât Drumul Taberei ca populaţie, doar că e de vreo 3 ori mai mare. Există numărul de validări pe staţii pe 2020: http://www.metrorex.ro/Resurse/Transparenta/Lista%20statiilor%20de%20metrou%20sortate%20dupa%20numarul%20de%20calatorii%202020.pdf Împarţi suma la 106 (că atâtea zile a mers M5 în 2020, dacă nu cumva am greşit pe undeva la calcul, evident fără a lua în seamă ziua gratuită) şi vezi câţi au mers pe un sens, apoi înmulţeşti cu 2, că e rezonabilă statistic presupunerea că cine pleacă se mai şi întoarce. Şi tot nu ajungi la 17.000 în medie, dar asta e cifra vehiculată de Metrorex. Estimările din studiul de fezabilitate erau pe la 50.000 intrări pe zi şi vreo 51.000 când s-o prelungi până la Pantelimon (evident, doar pentru staţiile dintre Academiei şi RD/VI), acreditând ideea că metroul e super-mega-ultra-necesar pentru Drumul Taberei şi că va fi folosit mult şi pentru călătoriile scurte. Evident, SF-ul stabilea şi să nu mai existe deloc transport de suprafaţă pe Drumul Taberei între intersecţia cu Valea Ialomiţei şi Piaţa Moghioroş, ceea ce nu s-a întâmplat încă şi n-are şanse să se întâmple, câtă vreme transportul nu e integrat şi metroul are un bilet de 2 ori mai scump decât autobuzul. Un astfel de studiu făcut pe genunchi poate să îşi comande şi Boc, de fapt îşi poate comanda oricine. Nicio firmă de consultanţă nu va scoate vreodată un SF din care să reiasă ceva nefezabil. Că altfel nu mai pupă alte contracte. Pe infrastructura interoperabilă trebuie să poată circula orice vehicul cu certificat de interoperabilitate, deci şi trenurile suburbane, pardon, metropolitane că sună mai frumos. Evident că un număr mare de trenuri va încurca pe celelalte în lipsa măcar a unui fir 3... deocamdată nu e cazul, degeaba prin poveşti, pardon, planuri se vorbeşte de trenuri la 10 - 20 minute maxim. Un serviciu de mers cadenţat la 30 minute, să zicem, e realizabil cu infrastructura existentă (sincer, nu am aşteptări la intervale mai mici de 30 de minute, nici linia, nici materialul rulant şi nici bugetul de compensaţii nu ar permite mai mult). Dar din 2024 când marfa cu saboţi din fontă nu o să mai aibă voie să circule noaptea, nu ştiu dacă ar mai fi posibil. De aia ar trebui gândit în perspectivă şi realizat firul 3 pe unde se impune, pentru a avea rezerva de capacitate necesară unui trafic de navetă ca în Occident. - Adrian78 a scris:
- https://bucuresticitynews.ro/bucuresti-1940-ultimul-an-de-interbelic-mahala-departe-de-centrul/
Sigur o fi din Bucureşti? E drept, maşina are număr de B, dar asta nu înseamnă că maşina aia nu putea fi în altă parte. Cale ferată îngustă nu ştiu să fi existat prin Bucureşti. Tramvai pe linie îngustă nu ştiu să fi fost prin Bucureşti, poate cel particular de la începutul anilor 1900 de pe Cal. Griviţei, eventual în curs de desfiinţare (că nu a rezistat prea mult)? _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |