|
| Accidente si Incidente INTERNATIONAL | |
|
+57alinx3330 Vitosa Adirmvl Laurentiu Ciobanu andreiutzu SMDS CalinIonMihai DB Robert Maddox Cipri Andrei Neculai bubu vatmanul DUAL bogdan.perejuc ravers75 Capsuneanu cristi ar trv.trains Ony_x riciu florin94 adytm kasapis2007 sorin_ncs buldozer2 cfr500 TVlad ldh80 Peter Fodor cristi CFR mtk daniel_c Nesebar TER200 yeu1 Amiralul Petre_IFTE c o r v i n IonutCFR2009 AndreiCFRbv mielutu zburator alliens spiderpc ets2oltromânia @ndrey ciprian71 marius_catalin84 kristi kkk AeroX Katalyn DPS crystynyca cardinal aris86 marius664 tcm Luna 61 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 30 Dec 2022, 00:02 | |
| Azi mâine poate muta 21-90 acolo sa le dea foc și la alea că și așa stau degeaba
https://clubferoviar.ro/vagoane-in-flacari-langa-stadionul-giulesti/ |
| | | alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5495 Data de inscriere : 23/10/2010
| Subiect: hy Vin 30 Dec 2022, 09:12 | |
| https://clubferoviar.ro/incident-feroviar-grav-la-pascani/
cam asa incepem sa patim |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 30 Dec 2022, 09:49 | |
| Au (re)început articolele la comandă împotriva lui Preoteasa. Râca între Preoteasa şi Anchidin e destul de veche... pe vremea când Anchidin îşi făcuse OTF privat, a închiriat de la CFR Călători material rulant. Cum nu a mai plătit, CFR Călători l-a dat în judecată, dar apoi s-au înţeles să stingă datoria în schimbul unui automotor pe care Ferotrans îl cumpărase din Olanda. Condiţia era ca automotorul să fie pus în funcţiune (adică să aibă autorizaţie de punere în funcţiune), să fie înmatriculat şi să fie livrată şi documentaţia tehnică, mai pe scurt automotorul să fie funcţional şi să poată fi utilizat imediat. Cum dl. Anchidin nu a reuşit să autorizeze automotorul, înţelegerea a căzut şi omul e bun de plată... cum n-are de unde să facă plata, s-a dus la Club Feroviar.
Locomotive se defectează şi se vor defecta tot timpul, niciun sistem tehnic nu e infailibil. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 30 Dec 2022, 10:02 | |
| Pai si inca nu a platit? ca doar firma aia a circulat pe la Cacica pe vremea cind.... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 30 Dec 2022, 10:11 | |
| S-a început executarea silită, dar executatul a contestat-o... Oricum firma nu prea mai are nimic în patrimoniu, cu excepţia automotorului în cauză. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 30 Dec 2022, 18:27 | |
| Nu ei au tot adus vagoane de la olandezi la Holboca sa le taie? si locomotive electrice din Austria? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 30 Dec 2022, 19:29 | |
| - dan tm a scris:
- Nu ei au tot adus vagoane de la olandezi la Holboca sa le taie?
si locomotive electrice din Austria? Ba da și mai vreau sa cumpere și automotoarele NS DMU90 Ști când e sa recupereze CFR Calatori ceva durează peste zece ani dar daca era să execute compania un privat una doua se punea în aplicare |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 31 Dec 2022, 01:24 | |
| Nu au mai cumpărat nimic, i-au dus de nas şi pe olandezi, de era să îi dea ăia în judecată că au zis că cumpără şi nu au mai cumpărat nimic. Iar automotorul aşa-zis pentru CFR Călători, luat la preţ de fier vechi de la olandezi, nu avea cum să stingă datoria. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Mier 04 Ian 2023, 09:37 | |
| La ora 6:50, trenul 11143 a lovit un autoturism între staţiile Remetea Mică şi Timişoara Nord, la km. 2+930. Şoferul a fost descarceratşi gabaritul liniei a fost asigurat la ora 9:27, dar automotorul e avariat, aşa că se aşteaptă alt automotor.
https://expressdebanat.ro/masina-lovita-de-tren-in-timis-o-persoana-a-fost-ranita/ _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Lun 09 Ian 2023, 09:14 | |
| Slovenia, 06.january.2023 ; As if it were on a model railway: The dock leveler with a 290 t transformer for Finland from the thirty-two-axle low-loader, which can also be converted to road chassis, tipped off the bogies last night in Zidani Most (Steinbrück) and almost fell into the Sava. The train (from Ljubljana in the direction of Zagreb) probably drove over the deflecting points with the bridge pushed out to the side (because of the platform) at more than walking speed. The bogies are undamaged on the track. Wagon bridge and transformer will probably be cut up on the spot. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Lun 09 Ian 2023, 12:15 | |
| Bă dar cît noroc să cadă exact pe platforma aia. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 20 Ian 2023, 23:09 | |
| Fürnitz) Austria Two train drivers were slightly injured in an accident on Friday on the premises of the sliding railway station in Fürnitz. Two trains collided side by side, one train derailed. The cause of the collision is not yet known. https://kaernten.orf.at/stories/3191103/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 21 Ian 2023, 22:56 | |
| Un incident feroviar care putea aveea consecinte foarte grave- citate din raportul AGIFER:
"al incidentului feroviar produs la data de 17.09.2022, ora 05:53, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF București, între PM Pajura și stația CFR Mogoșoaia, prin expedierea trenului de călători R7915, din PM Pajura spre stația CFR Mogoșoaia pe linia ocupată cu trenul de călători R7032, ambele trenuri aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA"
Declaratiile celor doi IDM implicati in producerea acestui incident feroviar:
Din cele declarate de IDM din stația CFR Mogoșoaia de serviciu la data de 16/17.09.2022 se pot reține următoarele:
"La data de 17.09.2022, la ora 05:42 a dat comandă scrisă către păzitorul de barieră de la Postul nr.8 pentru închiderea barierei în vederea expedierii trenului R7032. La efectuarea comenzii de ieșire pentru trenul R7032 a observat că semnalul luminos de ieșire Y IV nu se manipulează în poziția pe liber. După efectuarea mai multor încercări nereușite de manipulare a acestui semnal, a luat decizia să completeze formularul OC pentru trenul R7032 cu următoarele mențiuni: - ieșiți de la linia IV cu semnalul de ieșire Y IV în poziție pe oprire; - circulați cu viteza maxima de 20 km/h în zona schimbătoarelor de cale la ieșire; - liber trenul R7032 la PM Pajura. După întocmirea OC a solicitat IDM care urma să intre în serviciu de mișcare să transmită formularul OC mecanicului de locomotiva de la trenul R7032 și să dea semnalul ,,Pornirea trenului”. Nu a avizat operatorul de circulație cu privire la deranjamentul produs la instalația CED CR3 cu pupitru vertical, manifestat prin nemanipularea semnalului de ieșire Y IV în poziție, pe „liber”, nu a înregistrat deranjamentul produs la instalația CED în Registrul Revizia Liniilor și Instalațiilor de Siguranța Circulației (RRLISC), nu a avizat organul SCB de la tură de producerea deranjamentului, nu a avizat conducerea stației de deranjamentul produs, după care a urcat în trenul R7032 pentru a se deplasa la domiciliu.
Din cele declarate de IDM din stația CFR Mogoșoaia de serviciu la data de 17.09.2022 se pot reține următoarele: "A înregistrat în RRLISC, la ora 05:45, rezultatul reviziei la instalațiile SCB interioare fără nereguli, fără a face mențiunea cu privire la deranjamentul ce se manifesta la instalația SCB, după care s-a deplasat pe teren să înmâneze mecanicului de locomotivă de la trenul R7032 OC și să dea semnalul ,,Pornirea trenului”. În jurul orei 05:55 (la sosirea în biroul de mișcare), a observat pe instalația TTR că este solicitat de către păzitorul de bariera de la Postul nr.8 care la întrebat ce s-a întâmplat cu trenul R7032 întrucât a primit de la IDM din PM Pajura comandă pentru trenul din sens opus R7915, și i-a comunicat că trenul R7032 a plecat de la stația CFR Mogoșoaia. Imediat a luat legătura prin instalația TTR cu IDM din PM Pajura pentru a cere lămuriri și ambii IDM s-au convins că au îndrumat tren contra tren pe linie simplă. IDM din ambele puncte de secționare au încercat să ia legătura, prin stațiile RTF, cu mecanicii trenurilor care au fost îndrumate unul către celălalt pentru a opri imediat, fără a reușii să comunice cu aceștia. Ulterior, după ce trenurile se opriseră ca urmare a măsurilor de frânare luate de către mecanici, au luat legătura cu aceștia utilizând telefonul mobil personal. IDM din stația CFR Mogoșoaia, fără a lua legătura cu operatorul RC de cele întâmplate, a luat decizia de a transmite șefului de tren date privind completarea de către acesta a unui OC pentru retragerea trenului R7032 la linia II libera din stația CFR Mogoșoaia. După înmânarea OC de către șeful de tren, trenul R7032 a fost retras în stația CFR Mogoșoaia la ora 06:32. După gararea trenului R7032, IDM de serviciu în stația CFR Mogoșoaia, a luat legătura prin stația RTF cu mecanicul de la trenul R7915 și i-a comunicat că trenul R7032 a fost retras în stație și poate avansa în stația CFR Mogoșoaia unde a fost primit în baza indicației semnalului de chemare aferent semnalului luminos de intrare XS, acesta trecând prin stație la ora 06:37. La ora 06:40 IDM de serviciu din stația CFR Mogoșoaia a transmis în scris telefonogramă către operatorul de circulație de pe firul RC Urziceni privind deranjamentul de la instalația CED din stația CFR Mogoșoaia. După înregistrarea telefonogramei, IDM din ambele puncte de secționare au procedat la verificarea liniei curente, linia 700 Mogoșoaia – PM Pajura, iar la ora 06:46 a fost schimbat sistemul de circulație din BLA, în sistemul pe baza înțelegerii telefonice - cale liberă. În continuare circulația trenurilor s-a desfășurat în baza dispozițiilor date de către operatorul de circulație.
Din cele declarate de IDM din PM Pajura de serviciu la data de 16/17.09.2022 se pot reține următoarele: "La ora 05:50 a înregistrat avizul de plecare de la stația București Nord pentru trenul R7915 după care a dat comanda la Canton 6 și a făcut parcurs de intrare a trenului. După ce a verificat în sistemul IRIS, a văzut că trenul R7032 are o întârziere de 7 minute și a hotărât să avanseze trenul la stația CFR Mogoșoaia, fără a solicita aprobarea operatorului RC pentru modificarea locului de încrucișarea a trenurilor. La ora 05:54 a dat comandă scrisă către păzitorul de bariera de la Postul nr.8 pentru închiderea barierei în vederea trecerii trenului R7915 și a primit confirmarea de la acesta fără obiecții. A văzut că linia curentă nu era ocupată cu material rulant, a încercat să ia legătura cu IDM din stația Mogoșoaia dar acesta nu a răspuns și a făcut comandă de ieșire a trenului R7915. Nu a primit din partea IDM din stația CFR Mogoșoaia avizul de plecare pentru trenul R7032. Ulterior a fost sunat de IDM din stația Mogoșoaia care i-a adus la cunoștință că trenul R7032 a fost expediat din stația CFR Mogoșoaia și să ia măsuri de oprire a trenului R7915. La ora 06:45 a fost schimbat sistemul de circulație de la sistemul bloc de linie automat (BLA) la sistemul pe baza înțelegerii telefonice - cale liberă. În continuare circulația trenurilor s-a desfășurat în baza dispozițiilor date de către operatorul de circulație"
Din aceste declaratii si legat de modul de functionare a instalatiilor CED, CE si BLA as aveea unele intrebari :
-In momentul in care IDM din HM Pajura a pus pe liber semnalul de iesire pentru trenul R 7915 in directia Mogosoaia, BLA-ul banalizat dintre HM Pajura si Mogosoaia s-a orientat automat pentru sensul HM Pajura- Mogosoaia (toate semnalele BLA din sens invers trecand automat pe rosu) ?
-Daca semnalul de iesire YIV din statia Mogosoaia functiona si se putea pune pe liber si daca putea fi pus pe liber, atunci BLA-ul se orienta automat pentru sensul Mogosoaia- HM Pajura (si toate semnalele BLA din sens invers treceau automat pe rosu) si in acest caz IDM-ul din HM Pajura nu mai putea expedia trenul R 7915 spre Mogosoaia- nu mai putea pune pe liber semnalul de iesire din HM Pajura ?
-Cum spune IDM-ul din HM Pajura ca "a vazut ca linia curenta nu era ocupata cu material rulant", cand a expediat trenul R 7915 spre statia Mogosoaia, daca IDM-ul din statia Mogosoaia spune ca deja expediasera trenul R 7032 spre HM Pajura ?!
-Unde se afla acest "post 8" cu "pazitor de bariera" (deci o bariera manuala) ? Linia fiind echipata cu BLA nu era normal ca aceea bariera sa fie una automata ?!
Intr-un fel acest incident feroviar putea aveea aproximativ acceleasi consecinte cu gravul accident feroviar din august 1990, produs intre statia Augustin si halta Ormenis hc, cand IDM-ul din statia Augustin a expediat acel tran rapid , catre statia Apata, pe firul Augustin- Apata, care era ocupat cu locomotiva de manevra a statiei Augustin! Atunci BLA-ul banalizat de pe firul Augustin- Apata era orientat in sensul Augustin- Apata, iar toate semnalele BLA , din sens invers, de pe acel fir, erau pe rosu! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Lun 23 Ian 2023, 13:57 | |
| Eroare umană. Vezi raportul AGIFER Poți citi și aici https://clubferoviar.ro/agifer-accident-feroviar-grav-evitat/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Lun 23 Ian 2023, 22:31 | |
| Evident că a fost eroare umană, dar am pus aceste întrebări că să înțeleg mai bine modul de funcționare a BLA ului și din acest incident reiese că și BLA ul are limitele lui și că, chiar pe o linie echipata cu BLA, instalația nu poate elimina , in totalitate, posibilitatea unor erori umane, care sa ducă chiar la expedierea de tren contra tren! Ideea ar fi că dacă , pe o linie echipata cu BLA, se pune pe liber semnalul de ieșire din statia A spre stația B, BLA ul se orientează automat în sensul din statia A spre stația B, iar toate semnalele BLA din sens opus trec automat pe roșu. Și atâta timp cât linia curenta dintre stațiile A și B este ocupată, nu se poate schimba orientarea BLA și nici un semnal de ieșire din statia B spre stația A nu poate fi pus pe liber! Câte sectoare BLA exista între HM Pajura și statia Mogoșoaia? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL | |
| |
| | | | Accidente si Incidente INTERNATIONAL | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |