Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 04 Ian 2019, 00:42
Agentul autorizat trebuie să fie al OTF, deci al RegioCălători în situaţia de faţă. Dar la genul ăsta de material rulant, nu prea are unde să stea agentul ca să ajungă la conducta generală, poate doar pe platforma de deasupra tampoanelor (e şi o bară acolo, probabil pentru asta).
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Vin 04 Ian 2019, 20:39
Cam tot materialul rulant clasic are scara si bara de mina pentru un manevrant. De aceea indiferent de cit de sofisticate sint anumite proceduri mai exista si proceduri manuale, ba chiar in instructie sint proceduri pentru cind se opresc toate mijloacele de comunicatie. (nu stiu daca se cunosc, parca a fost o problema cindva in Brasov)
In afara de Bucuresti Nord in care gara se mai foloseste robinet la indemina manevrantului pentru darea trenului inapoi?
1653/1654 pe portiune Vatra Dornei-Vatra Dornei Bai cind circula ca garnituri goale au robinet in vagon?
in tara eu mai stiu ca pe vremuri era o situatie de trenuri care circulau prin impingere la Otelul Rosu -Otelul Rosu h(haltsa era in curenta dar in oras iar gara era in afara lui) dar nu stiu daca aveau sau nu robinet.
in rest sint sute de manevre in garile si reviziile de vagoane din tara la formarea, compunerea si descompunerea garniturilor ca sa nu mai pomenim situatiile de la marfa.
Practic am vazut in Gara de Nord(Tm) si in Arad ca desi manevrantul are statie prin care comunica cu mecanicul , oricum da semnale cu fluierul si cu fanionul.Macar pentru atentionarea alora cu ochii in telefon. Acuma ce nu stiu eu este cum se pozitioneaza manevrantul la vagoanele astea cu usi automate daca robinetul de deschidere manuala este sigilat?
Nu ca nu sint metode, mai ales daca are statie de emisie receptie.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 05 Ian 2019, 00:10
dan tm a scris:
In afara de Bucuresti Nord in care gara se mai foloseste robinet la indemina manevrantului pentru darea trenului inapoi?
Ar trebui să se folosească şi prin alte locuri, mai ales la manevra pe linii înfundate.
dan tm a scris:
Practic am vazut in Gara de Nord(Tm) si in Arad ca desi manevrantul are statie prin care comunica cu mecanicul , oricum da semnale cu fluierul si cu fanionul.Macar pentru atentionarea alora cu ochii in telefon.
Degeaba ai staţie, câtă vreme instrucţia te obligă să foloseşti instrumente portative. Se va reglementa şi asta când va binevoi Monitorul Oficial.
dan tm a scris:
Acuma ce nu stiu eu este cum se pozitioneaza manevrantul la vagoanele astea cu usi automate daca robinetul de deschidere manuala este sigilat?
La primul şi ultimul vagon nu se sigilează robinetul de deschidere manuală. Dacă e sigilat fie se rupe sigiliul, fie se scoate direct siguranţa pentru uşă din panoul electric şi rămâne uşa deschisă.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Dum 06 Ian 2019, 12:46
Daca folosea semnalele portative, poate oprea. Dar chiar si in Japonia se folosesc semnale de mina, oricit de ciudat pare
si mai interesant este ca mecanicii fac semnale de mina pentru ei insisi dar si cei care ramin la peron fac ceva semnale dupa plecarea trenului
ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4080 Data de inscriere : 15/06/2016
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Dum 06 Ian 2019, 18:17
acolo era bariere pe tot drumul, cum o fi reusit, or fi schimbat sistemul?
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Dum 06 Ian 2019, 20:23
@dan tm la pagina 129 din anexa 3 a Regulamentului nr 005 http://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2013/06/REGULAMENT-005.pdf cat si la pagina 155 SECłIUNEA a 2-a Rechizite de semnalizare şi mijloace de telecomunicatii articolul 191 din „Regulamentul de semnalizare – nr.004” http://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2013/06/Regulamentul-004.pdf spune clar ca partida de manevra, in acest caz seful de tren, trebuia sa sufle in fluierici si sa semnalizeze din stegulet pe timp de zi sau din lanterna cu lumina alba pe timp de noapte plus comunicare prin radiotelefonul portabil, dar clar a fost un lant de erori umane incepand de la vioara nr 1 mecanicul trenului (pensionar ! care cunostea foarte bine PTE-ul statiei fiind fost mecanic la depoul Bucuresti Calatori !) nefiind atent (dar plictisit de atatia ani de mecanicie - as adauga eu, si daca ai iesit la pensie pai cresteti domnule nepotii, plimba-te, odihneste-te, gata dupa varsta de 52-55 ani esti uzat fizic si psihic si nu mai corespunzi pentru un serviciu legat de Siguranta Circulatiei) si terminand cu seful trenului care nu a dat semnale. Mai fac si precizarea ca trenurile apartinand Regio Calatori de la Brasov la Bucuresti vin cu locomotiva in fata si daca e timp destul intre trenul cu care a venit si cel cu care urmeaza sa se intoarca inapoi o manevreaza la celalat cap al trenului retragand garnitura pe o tragere spre Grivita (intre Podul Basarab si Podul Grant) sau in cazul celor cu stationare de circa 30 minute daca nu vin cu rama ex SNCF 'X72500' locomotiva o manevreaza la Campina desi in livret nu e prevazut acest aspect.
Apoi alte doua aspecte vreau sa mai scot in evidenta. Odata ca e anotimpul alb si se inzapezesc macazele cand vine de sus balana mai multa si i-a priviti aici dispozitivul de liniori din gara Bucuresti Nord care e deservita de Districtul 1 București Nord din cadrul Secției L2 București https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D-240-RI-Bucuresti-Nord-30-10-2017.pdf (paginile 13 si 14). Si o a doua problema dar de o maxima importanta scadenta locomotivelor la reparatiile mari si aveti aici cateva cazuri concrete https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D-240-RI-Bucuresti-Nord-30-10-2017.pdf https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D-248-RI-Dej-Triaj-01-01-2018.pdf Si aici mai fac precizarea ca 41-0892 a fost fabricata in 1989 si era clasa 40 si livrata depoului Bucuresti Calatori la data de 27.12.1989, si nu ce abereaza mamelucii aia de la AGIFER !
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Mar 15 Ian 2019, 09:43
vitosa, cunosc faptul ca trebuie sa fie folosite si rechizitele pentru semnale de mina. Am si scris ca in Timisoara Nord si in Arad vad mereu manevre facute pe baza de statie de emisie receptie insa in paralel se dau semnale cu fanionul si cu fluierul.
Este clar ca mecanicii cunosc statiile si cam stiu de unde sa inceapa frinarea, dar semnale de mina se dau mereu.
Acuma ce nu inteleg eu din ce spui tu e daca ei vin cu rama reversibila intorc locomotiva in Cimpina? este reglementata circulatia asta cu reversibile?
in tot cazul vagonul bagat peste opritor in Bucuresti Nord nu avea post de conducere dar trebuie date semnale de mina.
Pe de alta parte au fost aici pe forum discutii interminabile despre ,,furnizor feroviar autorizat". Doctore ma refer direct la afirmatiile tale privind autorizarea asta pentru fiecare surub.
Ei bine uite ca pantografele EP3 nu sint autorizate.
Numarul mesajelor : 144 Varsta : 59 Localizare : Viena Reputatie : 5991 Data de inscriere : 07/12/2008
Subiect: Un vagon al unui tren regio a deraiat din cauza căderilor de pietre, î Joi 31 Ian 2019, 08:22
Primul vagon al trenului regio 4111 a deraiat între Valea Vișeului și Leordina din cauza zăpezii și a pietrelor căzute de pe versant. Trenul regio 4111 circula pe relația Sighetu Marmației- Cluj. Deraierea s-a produs în jurul orei 2:30.
Sursa: HOTNEWS
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Sam 02 Feb 2019, 18:02
Faza și mai nasoală e că ambele locomotive au fost serios avariate și pentru o perioadă vor fi imobilizate. La omul sărac, după ce că nu prea mai au locomotive, nici boii nu mai trag, spune un proverb, dar în cazul CFR boi destui are dar prin birouri
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Mar 05 Feb 2019, 08:11
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9708 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL Mar 05 Feb 2019, 18:58
SRCF Craiova, data de 02.02.2019 ora 22:35 în statia Târgu Jiu Locomotiva EC 053 apartinând CFR Calatori, fiind cuplata cu garnitura trenului 2092 la linia 2B, s-a pus în miscare în jurul orei 22:35, a depasit semnalul Y2 aflat în pozitia pe oprire, si a talonat macazul 41 pe la calcâi, oprindu-se la linia 2 A. Cauza se va stabili la finalizarea anchetei.