|
| INFORMATII GENERALE | |
|
+45bubu rizelgeorgel2004 Petre_IFTE riciu razvan - trenuri ldh80 didinul cardinal cfr500 AndreiCFRbv Norbi ets2oltromânia get. lifetec Maddox cristi CFR bobi alinx3330 TVlad @ndrey billy752-istu Capsuneanu mielutu zburator AeroX ciprian71 Cipri Andrei Neculai IonutCFR2009 cristi ar Katalyn CristyanC cristy79 Adirmvl Vitosa alex.barac.5 dan tm Dr2005 marius664 LanceR alex1987 Nesebar Costin.B alliens Adrian78 Luna aris86 49 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13012 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Sam 09 Oct 2021, 19:53 | |
| Am gasit pe azopan.ro citeva poze istorice cu cai ferate din Romania. Site-ul mai contine si poze de pe vremea Diktatului de la Viena din Ardealul ocupat precum si poze de la comemorarea lui A. Wass din pacate
https://www.azopan.ro/rezultate?filter=|||||251#photo_10059 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Joi 04 Noi 2021, 14:23 | |
| |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Vin 12 Noi 2021, 19:21 | |
| Ședință online cu operatorii de transport public feroviar de călători privind Contractele de Servicii Publice (CSP) valabile pe anul 2022
Astăzi, 12 noiembrie 2021, s-a desfășurat o ședință online între reprezentanții MTI, ARF și OTF în care a fost prezentat – într-o primă lectură - proiectul de Hotărâre de Guvern privind Contractele de Servicii Publice (CSP) valabile pe anul 2022. În cadrul acestei întâlniri au fost discutate principalele îmbunătățiri aduse proiectului de act normativ, față de H.G. 146/2020, cum ar fi: 1. Uniformizarea propunerii de contract, astfel încât să nu mai existe diferențe între Anexele de la CSP între operatori. 2. La elaborarea noii hotărârii de guvern s-au respectat axele principale ale H.G. 146/2020, având în vedere timpul relativ scurt rămas până la sfârșitul anului, pentru a stabili forma finală a actului normativ. 3. Introducerea unui jalon cu privire la procedura de atribuire competitivă a CSP, respectiv luna februarie 2022, în care se va declanșa o analiză de piață, în baza căruia se vor discuta cu OTF metodele prin care se va stabili trecerea în paralel cu CSP atribuite direct în 2022 pe o perioadă mai lungă, la transferul activității spre un mecanism predictibil care să funcționeze într-o piață a contractelor publice atribuite competitiv. 4. Au fost inserate unele prevederi care se referă la perioadele de urgență și alertă, respectiv la o serie de excepții de la regulile privind veniturile minime de încasat, pentru a veni în sprijinul operatorilor în aceste situații deosebite. 5. Împărțirea activității de transport în patru ranguri de tren, trei dintre ele existând deja și azi, regio, regioexpress, interregio, la care se va adăuga trenul metropolitan. O serie de trenuri de scurt parcurs să fie redefinite ca trenurile metropolitane, în special cele care circulă pe o rază de 30-40 km, în jurul marilor orașe. În ceea ce privește veniturile minime, se propune ca trenurile interregio să se încadreze cu trenurile regioexpres pentru veniturile minime de 60%, iar trenurile regio și metropolitane să rămână în marja de 87%, așa cum a existat și până acum. 6. O altă modificare importantă este introducerea a patru indicatori de performanță în activitatea de transport, sumele aferente reținerii în cazul penalizării neîndeplinirii acestor indicatori calitativi să fie alocați în marja de profit de 3%, împărțită 1% pentru indicatorul cantitativ (tren-km) și 2% pentru indicatorii calitativi, câte 0,5% pentru fiecare indicator. În acest sens, au fost propuse trei praguri în anexa respectivă: - dacă indicatorul convenit este îndeplinit în proporție de 95% se consideră că acesta este realizat; - dacă indicatorul este îndeplinit între 90% și 95% se consideră că acesta este realizat în proporție de 50%; - dacă indicatorul este îndeplinit sub 85%, se consideră că acesta este nerealizat, deci nu se primește pentru trimestrul respectiv suma aferentă indicatorului de performanță. 7. A fost inclusă o anexă legată de investiții, care să poată să cuprindă subconceptul de dezvoltare, inclusiv politicile de preluare în leasing, închiriere de material rulant sau alte active necesare desfășurării în bune condiții ale serviciului public serviciului public, aici introducându-se termenul active necesare nu numai material rulant, luând în considerare că toți operatorii au în proprietate sau nevoie de acces la spații de tip depouri, remize, de alte utilaje care sunt necesare bunei desfășurării ale activității, trebuie să fie avute în vedere – în funcție de fondurile alocate – la includerea lor în obligatia de serviciu public 8. În vederea evitării unor situații apărute odată cu aprobarea actelor adiționale la CSP, se propune să existe o marjă de 0,5% raportată la nr. de tren-km aprobați în hotărâre, în care se pot face acele ajustări, imperios necesare, ca măsuri de modificare până la apariția condițiilor de piață. 9. Introducerea unui articol legat de forța majoră; definirea termenului în sensul specific intern al desfășurării activităților/evenimentelor feroviare neprevăzute, în cazul infrastructurii feroviare indisponibile, și nu în sensul juridic clasic al termenului. 10. Gruparea cheltuielilor eligibile, prin includerea unor propuneri ale OTF și întocmirea unui formular prin care se raportează aceste cheltuieli. În finalul ședinței, s-a stabilit ca la începutul săptămânii viitoare OTF să transmită punctele lor de vedere, vizavi de acest proiect de act normativ. Sursa https://www.facebook.com/108876858263780/posts/115353294282803/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Sam 15 Ian 2022, 22:05 | |
| Informare de presă
Actualizare 15 ianuarie 2022, ora 21.45 În cursul acestei seri, 15 ianuarie a.c., s-a remediat total defecțiunea apărută la sistemul electronic de rezervări. În acest moment, sistemul electronic de rezervări funcționează la parametri normali online și la ghișeele CFR Călători din toate stațiile și agențiile de voiaj. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și le mulțumește pentru înțelegere. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Sam 29 Ian 2022, 10:32 | |
| Putem ajunge la Paris cu trenul. Austriecii au inaugurat o cursă Viena-Paris
Avem ocazia să călătorim cu trenul la Paris, după ce austriecii au inaugurat o cursă Viena-Paris.
Până acolo putem ajunge cu o cursă internațională CFR. Prețul pentru o călătorie doar dus din Cluj-Napoca pornește de la 140 de euro și poate ajunge până la 400 de euro, în funcție de locul ales. Drumul durează aproximativ 25 de ore, așa că sunt disponibile și vagoane de dormit.
Călătoria cu trenul spre Paris începe din gara din Cluj-Napoca și are în total 1.598 de kilometri. Există varianta plecării seara, la ora 21:00, sau dimineața, la ora 7:39.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/putem-ajunge-la-paris-cu-trenul-austriecii-au-inaugurat-o-cursa-viena-paris.html |
| | | CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1782 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Sam 29 Ian 2022, 10:45 | |
| |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3356 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8369 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 02 Feb 2022, 12:13 | |
| Se face angajare: |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 02 Feb 2022, 16:03 | |
| In trenurile ce merg la Aeroport se poate cumpara biletul direct de la conductor fara suprataxa si mai nou direct cu cardul!!!! Au fost achizitionate si inzestrati conductorii de la Grivita cu terminale electronice care pot emite atat cu plata cash cat si card!!!! Deci simplu si comod in zona Bucuresti se poate achizitiona biletul din tren in format electronic si cu plata cu card!!!
Aceste terminale vor urma si pe alte zone, momentan doar la Bucuresti au fost distribuite, ce e cel mai interesant este ca poti achizitiona direct cu cardul in tren! Evident si trenurile deservite de Bucuresti ce merg in tara!
Ultima editare efectuata de catre Nesebar in Mier 02 Feb 2022, 16:10, editata de 1 ori |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8416 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 02 Feb 2022, 16:08 | |
| Bravo, e bine de stiut ca nu mai pierzi vremea la casa de bilete cind te grabesti sa prinzi avionul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 02 Feb 2022, 21:14 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Se face angajare:
E o glumă? Programator pe salariul ăla? Toţi amicii programatori pe care-i ştiu nici nu se dau jos din pat pentru mai puţin de 2000 euro. Şi asta la "entry level", de la 2 - 3 ani de vechime în sus, sub 3000 euro pe lună nu vine nimeni. Pe trenurile de aeroport în curând se vor instala validatoare de carduri STB, la care se vor valida abonamentele unice. Nu ştiu însă cum se va face verificarea... fie şefii de tren vor fi dotaţi cu telefoane cu cititoare RFID şi softul aferent (soft proprietar Kapsch), fie vor face verificarea ,,tradiţional", adică ducând personal cardul la validator şi dacă validatorul zice că e deja validat sau că are abonament, atunci e bun, dacă se aprinde becul roşu, atunci suprataxă. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18757 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24336 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 02 Feb 2022, 22:55 | |
| Boss eu am prieten care după 15 ani de IT câștigă 11000net și lucra pe proiecte destul de grele hardware pentru roboții din depozite de medicamente și multe altele.. Iara o cunoștință care e încă la.master câștigă 3000 iar de la anul când termină masterul trece la 4500 programator la Miele in Brasov
https://www.businessmagazin.ro/actualitate/harta-salariilor-din-it-ce-salarii-primesc-programatorii-in-fiecare-20500254 |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2505 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Joi 03 Feb 2022, 08:56 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Se face angajare:
Pentru o pozitie entry-level (proaspat absolvent), plaja de 400-1100 Eur e destul de realista. Bine, ma mir ca in primul rand au pus pretul in anunt, lucru care foarte rar il intalnesc. Ma astept ca toti candidatii sa ceara direct maximul posibil. Oricum, depinde ce vrea firma sa stie sa faca. Daca ii pun pe web, Java/C#/PHP, vor trage in jos oferta de pret. Daca e bun negociator candidatul, va reusi pe la mijlocul ofertei. Daca il pun pe embedded C sau sa faca ceva implementare de algoritmi pe C++, atunci da, o sa tinda spre un pret mai mare, dar din nou, depinde de capacitatea de negociere a candidatului. Singurul lucru care nu-mi place la anunt e ca nu stipuleaza clar tehnologiile pe care sa le stie candidatul ideal. Pur si simplu zice entr-level pe departamentul de "IT Software". E foarte vag, foarte greu sa iti dai seama ce vor. Diverse tehnologii se platesc diferit si doar cu "IT software" nu poti sa iti dai seama cat sa ceri. Ca "IT software" nu inseamna ca angajezi un programator si poti sa il pui sa iti lucreze in C#/Java/PHP, sa iti optimizeze baza de date in SQL/MySQL, il mai pui sa iti implementeze o transformata Fourier in C++, si vrei sa iti si bage ceva AI in Python care sa iti scoata zgomotul din frecventele de pe ETCS2. E un anunt foarte vag, dar multa bafta sa gaseasca candidatul ideal. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6767 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Joi 03 Feb 2022, 11:20 | |
| Pai atat a pus SS pe forum, anuntul e asta (dupa o cautare simpla pe Google): https://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/programator/1491516
Aparent un job axat mai mult pe PL/SQL:
Va fi negociat ca Junior undeva la jumatate (~ 3000 lei), cum zicea si Adrian pentru proaspat absolventi care nici nu au experienta.
Asta e realitatea in firmele romanesti, cine zice ca intra din prima cu 3000 euro fabuleaza grav / isi minte prietenii cand ies la bere. Mai ales pentru ce se face la Informatica feroviara este exclus, nu e vreo mega corporatie care cauta talente de facut ceva savant.
Pentru pozitia aia de Entry nu e rocket science ce se va face la Informatica feroviara. Daca ati urmarit atent tot ce dezvolta Infofer-ul la ei .NET e baza (ASP.NET adica VB sau C# cu SQL Server sau Oracle).
Un amic pe aceeasi pozitie a inceput ca absolvent de pe la 2000 lei undeva prin 2014, deci minimul pe atunci. Poate azi se negociaza de la 3000 lei + Pentru 3000 euro cauti altundeva si poate chiar faci ceva spectaculos pentru acea suma (si asta dupa niste ani buni de experienta), dar job-ul de la Infofer nu este si nu va fi de aceasta valoare. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Joi 03 Feb 2022, 22:28 | |
| 400 de euro pentru programator cu normă întreagă e extrem de PUŢIN, indiferent ce programezi. La 400 de euro te angajezi game tester pe undeva prin ,,provincie" (adică nu în Bucureşti sau Cluj), dacă ştii ceva programare te duci lejer la 5 - 6000 lei pe lună. Atenţie, salariu de început (,,entry level" cum se zice mai nou). Exemplu: https://www.undelucram.ro/salarii-ubisoft-totul-despre-mediul-de-lucru-interviu-salariu-51 Cu siguranţă şi în Timişoara sunt oportunităţi de angajare în IT, or ce oferă Informatică Feroviară e total necompetitiv... ăla e post care o să se ocupe fie de unul care o să fie pe hârtie 8h/zi acolo, dar 4 zile din 5 o să facă altceva pe PFA pentru altă firmă, fie unul care habar n'are şi pe care l-au concediat deja toate firmele de IT din zonă. Sau n-o să se ocupe... că şi la Bucureşti e aceeaşi problemă, în Informatică Feroviară media de vârstă e aproape 50 de ani, sunt programatori care probabil au apucat să lucreze în Fortran la viaţa lor. _________________ :TTT:
|
| | | bubu
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 53 Localizare : constanta Reputatie : 5814 Data de inscriere : 11/11/2009
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Sam 05 Feb 2022, 07:35 | |
| Apropo de plata cu cardul, la vagonele de dormit şi cuşetă se face octombrie anul trecut! Acolo tot personalul de tren a fost dodat cu tablete ,,zebra" şi imprimante! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE | |
| |
| | | | INFORMATII GENERALE | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |