Cu acest tren propus Odessa- spre Romania si cu liniile de ecartament larg care ajung in Galati!
1. Cu liniile de ecartament larg din orasul Galati, situatia este urmatoarea:
A. Giurgiulesti CFM- Galati Larga Grupa B CFR- Galati Larga Grupa A- Galati Marfuri- Ram. Badalan- Galati Triaj Bazin Port Nou/Gara nr.8- Galati Calatori= linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg.
*Este utilizata de trenuri de marfa (mai rar utilizata pe portiunea Ram. Badalan- Galati Triaj Bazin Port Nou/Gara nr.
*In 1990 sectorul de linie dintre statiile Galati Larga Grupa B CFR- Reni Vest (care in 1990 era statia de frontiera sovietica SZD) era numai linie de ecartament larg.
In 1991, dupa disparitia URSS si proclamarea independentei de stat a Republicii Moldova si Ucraina, apare o noua situatie.
In perioada anilor 1991-1996, in contextul inceperii constructiei portului fluvial Giurgiulesti (singurul port a Republicii Moldova), se realizeaza o noua statie de cale ferata- Giurgiulesti- cu scopul de a deservi portul cu accelasi nume si pentru a fi utilizata ca statie de frontiera a CFM.
In acest context, linia de cale ferata dintre statie de frontiera a Romaniei- Galati Larga Grupa B, si noua statie de frontiera a Republicii Moldova- statia Giurgiulesti, este transformata, undeva in anii 1991-1996, din linie de ecartament larg, in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg.
B. Galati Marfuri- Galati Brates= linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg. Linia este electrificata.
C. Galati Brates- Ramificatie Galati Calatori (pe M700)= Linie simpla electrificata de ecartament normal. Trece peste linia 703 si peste strada Macului.
D. Galati Brates- pe langa Ramificatia Galati Calatori- paralel cu M700- Ramificatie Tunel= linie de ecartament larg, evident neelectrificata. Este utilizata de trenurile de marfa incarcate cu minereuri din Rusia sau Ucraina, pentru combinatul siderurgic Galati.
Trece de asemenea peste linia 703 si peste strada Macului.
E. Galati Calatori- Galati Brates= linie simpla electrificata de ecartament normal, ce traverseaza la nivel strada Macului.
F. Galati Calatori- Galati Brates= linie de ecartament larg- evident neelectrificata- care traverseaza la nivel strada Macului.
G. Galati Brates- Ram. Badalan= linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg
H. Ram. Galati Brates- Galati Brates= linie simpla neelectrificata, de ecartament normal. Asigura accesul din linia 703 in statia Galati-Brates.
I. Intre Ramificatie Tunel- Ramificatie CSG, magistrala 700- prin cele doua tunele Filesti- are un fir incalecat cu 4 sine atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg, care este electrificat, si un alt fir de ecartament normal de asemenea electrificat (acesta din urma nu este utilizabil in aceea zona, deoarece tunelul Filesti 2 este inchis circulatiei feroviare din 1996, fiind in reparatii/consolidari)
J. Ramificatie CSG- CFU Catusa (statie apartinand combinatului siderurgic)= linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg.
K. In statia Galati-Calatori penultima linie este de ecartament larg, iar ultima linie (cea de langa gardul firmei Menarom) este incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg.
Pe aceste doua linii -exista poze pe forum- mai erau tinute cateva locomotive clasa 68 si 84 veche de ecartament larg.
Nu stiu daca in incinta depoului Galati exista si liniile de ecartament larg.
Dupa 1960 nu a mai trecut frontiera pe la Galati- Reni/Giurgiulesti nici un tren de calatori!
In schimb pe acolo au trecut foarte multe trenuri de marfa inainte de 1990 -si mai trec si acum, chiar daca mult mai putine fata de 1990- incarcate in principal cu minereuri de fier din URSS/Rusia/Ucraina, pentru combinatul siderurgic Galati.
Aceste trenuri de marfa erau si sunt compuse din vagoane de ecartament larg a SZD/RZD/UZ. Pana in statia Galati Larga Grupa B sunt tractate cu locomotive de ecartament larg a UZ.
Apoi, din statia Galati Larga Grupa B pana in statia CFU Catusa sunt tractate cu locomotive de ecartament larg (clasele 68 si 84-veche) a CFR.
Motivul pentru care locomotivele de cale larga a UZ nu merg pana in statia CFU-Catusa (desi ar putea tehnic) este probabil acela ca mecanicii de locomotiva ucrainieni sau moldoveni au anumite restrictii in a circula cu locomotivele UZ sau CFM pe reteaua feroviara din Romania (probabil ceva legate de cunoasterea semnalizarii feroviare romanesti).