|
| Info trafic - trenurile intarziate [3] | |
|
+66get. Vale_ntin alex.alexus.tm Theo A. decward Vice30 Ikarus99 19jimmy84 aris86 Norbi bobi Rarau alex.barac.5 TER200 bubu Maddox riciu Capsuneanu marius_catalin84 Katalin4653 alliens Andrey_tm Cipri Andrei Neculai lifetec LanceR matei vulcan alex1987 Adirmvl @ndrey AeroX neluadi cristy79 ECata MariusM cristi ar florin94 Tony-PH ALEXCFR razvan - trenuri CristyanC theblackstigx 92Dragos Sabik alex_trs mariuscfrbucuresti Jhonyla Nesebar ciprian71 laurentzu dan tm marius664 AndiCFR Vitosa Razvan Tudor TudorVD IonutCFR2009 allred ets2oltromânia c o r v i n Luna Cris_Cr mielutu zburator Adrian78 Dr2005 Katalyn cardinal 70 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Mar 19 Sept 2017, 22:12 | |
| Azi 12696 a sosit in Bucuresti Nord la 12.06 in loc de 10.00. A plecat la 23.47 in loc de 22.30 Partea interesanta este ca circula fara oprire Aradul Nou-Simeria.
oare n-ar fi fost mai practic sa anuleze trenul in perioada asta cu transbordari? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Joi 21 Sept 2017, 21:12 | |
| Ce se intimpla in continuare intre Cosna si Gradinita?
se circula de citeva zile cu DA iar azi linia a fost inchisa 1837 a sosit in Gara de Nord la 17.12 in loc de 12.19, prin urmare 1838 a plecat la 18.43 in loc de 18.00.
Daca la multe sint probleme tot mai dese din cauza padurilor nu se pot initia discutii intre CFR SA si proprietarii padurilor pentru reglementarea situatiei?
Asta desi pe o anumita latime este chiar CFR SA proprietar al terenului, ar trebui reglementata doar problema copacilor(din punct de vedere legal forestier) |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Joi 21 Sept 2017, 23:10 | |
| pai cine s ao faca?ca birocratii aia din birourile de la minister/companie, care ar trebui sa fie primii interesati, au treburi mult mai importante..... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Joi 21 Sept 2017, 23:40 | |
| Azi 2048 48 min plecare din Arad EA137 defecta 1822 a stat 20 de min in Ilia legatura la 1838.. Vad ca de doua zile 1838 e facut cu Sulzer |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 00:06 | |
| La ora actuală, poţi să tai copaci doar în zona de protecţie a liniilor de înaltă tensiune, pentru că, pe vremuri, Transelectrica a ştiut ce punct de vedere să îşi impună. De altfel, se şi observă că inclusiv zonele de munte sunt bărbierite pe unde trec liniile de înaltă tensiune.
În rest, ca să tai un copac ai nevoie de o tonă de aprobări de la Romsilva, trebuie să nu fie parc natural... iar dacă e terenul în domeniul public al statului, înainte să tai un copac trebuie să aştepţi ca ocolul silvic să scoată la vânzare lemnul respectiv şi apoi să cumperi la licitaţie copacii propuşi pentru tăiere. Nu-i deloc simplu. Nici la tine în curte nu ai voie să tai copaci aiurea. Că nu te verifică nimeni e altă mâncare de peşte, dar dacă ar începe să dispară brusc copaci de lângă calea ferată cred că totuşi cineva ar observa. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 12:00 | |
| Pai si e greu ca cineva de la CFR SA cu ajutorul vreunui oficial din MT sa faca o propunere legislativa in acest sens.E mai bine asa sa ai intarzieri de zeci de ore decat sa tai cativa copaci care oricum sunt prea batrani ori bolnavi...Dar noi ridicam din umeri si ne resemnam ca n-avem ce face ca asa e legea...Legile trebuiesc adaptate permanent la nevoile societatii, oare pentru ce mai avem 500 de parlamentari?? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 12:20 | |
| Pentru liniile electrice exista legislatie. Si pentru CFr se poate destul de simplu, nu caut acuma legislatia, dar daca CFR discuta cu Romsilva, copacii nefiind in amenajament silvic, Romsilva le emite documente pentru a putea fi taiati si transportati, inclusiv de catre persoane fizice. linia este intabulata deci se poate stabili care copac are regim silvic in amenajament si care nu. Oricum un acord ar trebui sa existe intre CFr SA si Romsilva, pagubele produse de copacii romsilva sa zicem fiind mai mari decit valoarea lor. daca Romsilva trebuie sa faca inainte licitatie de vinzare masa lemnoasa, ce face cu masa lemnoasa rezultata din taierile de eliberare a gabaritului feroviar, rutier, electric etc? linia 501 by David Daniel, on Flickr |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 13:22 | |
| Imi spunea acum 4-5 ani un revizor L ca au vrut sa curete vegetatia pe langa linie dar licitatia trebuia castigata de o anumita firma CFR SA platea pentru asta si nici macar nu ramanea cu masa lemnoasa.. Normal ar trebui o lege 4 m de la axul linie sa nu existe copaci vegetatia etc |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 22:11 | |
| - Dr2005 a scris:
- La ora actuală, poţi să tai copaci doar în zona de protecţie a liniilor de înaltă tensiune, pentru că, pe vremuri, Transelectrica a ştiut ce punct de vedere să îşi impună. De altfel, se şi observă că inclusiv zonele de munte sunt bărbierite pe unde trec liniile de înaltă tensiune.
În rest, ca să tai un copac ai nevoie de o tonă de aprobări de la Romsilva, trebuie să nu fie parc natural... iar dacă e terenul în domeniul public al statului, înainte să tai un copac trebuie să aştepţi ca ocolul silvic să scoată la vânzare lemnul respectiv şi apoi să cumperi la licitaţie copacii propuşi pentru tăiere. Nu-i deloc simplu. Nici la tine în curte nu ai voie să tai copaci aiurea. Că nu te verifică nimeni e altă mâncare de peşte, dar dacă ar începe să dispară brusc copaci de lângă calea ferată cred că totuşi cineva ar observa. ai mai venit o data cu teoria asta inutila ca nu se poate face nimic....in fapt e simplu, initiaza ministrul o OUG si gata (oricum ar fi mult mai utila decat petitia aia penibila...)....doar ca , asa cum spuneam , demnitarii aia de prin ministere nu sunt acolo sa faca lucruri bune ci sa isi umple doar buzunarele |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 22:21 | |
| CAPITOLUL IV Siguranţa şi protecţia infrastructurii feroviare
Art. 29
(1) În scopul desfăşurării în bune condiţii a circulaţiei feroviare şi al prevenirii evenimentelor de cale ferată, se instituie zona de siguranţă şi zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limită de 20 în fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului.
(3) În cazurile în care limitele astfel stabilite cuprind terenuri aflate în proprietate privată, se poate proceda la expropriere pentru cauză de utilitate publică, în condiţiile legii.
(4) Zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, indiferent de proprietar, în limita a maximum 100 în de la axa căii ferate, precum şi terenurile destinate sau care servesc, sub orice formă, la asigurarea funcţionării acesteia. Limitele concrete ale zonelor de protecţie se stabilesc pe baza normativelor emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu informarea scrisă a proprietarilor terenurilor în termen de 30 de zile.
(5) În zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrări, potrivit reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
in prezent vegetatia depaseste stilpii de electrificare si nu se mai vad semnalele ce sa mai taie copacii? Sint copaci chiar in gabaritul caii ferate, pina nu o sa cada pe o Malaxa sa omoare oameni nu o sa taie nimeni nimic. Probabil le convin pagubele, sa schimbe mereu cleme, izolatori, CABLU DE CUPRU etc.
Copacii de la o anumita distanta nici macar nu trebuie taiati la ras ci le poate fi toaletata coroana. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Vin 22 Sept 2017, 23:03 | |
|
Ordinul 331/2009
5.4.2.4. Distanţe de izolare în aer care asigură izolaţia întărită între părţile active ale ELEA şi vegetaţie
Vegetaţia de pe părţile laterale ale unei linii de cale ferată electrificată trebuie să fie astfel administrată încât să se menţină o distanţă minimă de izolare în aer de 3 m, care să asigure izolaţia întărită între vegetaţie şi părţile active ale ELEA, şi pentru a menţine fără vegetaţie spaţiul vertical deasupra părţilor active conform pct. 5.1.2.5 din [8] (a se vedea figura 3 din prezenta normă tehnică feroviară). In anexa D sunt stabilite cerinţele obligatorii pentru sistemul de administrare a vegetaţiei în vederea obţinerii distanţei de izolare în aer între părţile active ale ELEA şi vegetaţie, precizată mai sľs.
ANEXA D (normativă) la norma tehnică feroviară
Cerinţele sistemului de administrare a vegetaţiei din vecinătatea liniilor electrificate în sistemele 1x25 kV, 50 Hz şi 2x25 kV, 50 Hz
D.1. Obiect
Obiectul prezentei anexe este să detalieze cerinţele de management pentru controlul de risc care creşte datorită prezenţei vegetaţiei în domeniul de aplicare precizat mai jos.
D.2. Domeniu de aplicare
Prezenta anexă se aplică la zona de infrastructură aferentă liniilor electrificate în sistemele de tracţiune electrică 1x25 kV, 50 Hz şi 2x25 kV, 50 Hz. In plľs, ea se va aplica acolo unde există un transfer al riscului potenţial la funcţionarea căii ferate electrificate administrate de terţi.
D.3. Principii
D.3.1. Prezenta anexă completează [2] şi [3] cap. 5 - „Instalaţii şi echipamente electrice".
D.3.2. Riscurile care pot rezulta din creşterea şi invazia vegetaţiei asupra infrastructurii trebuie să fie evaluate şi controlate corespunzător de către deţinătorul de infrastructură sau de administratorul numit de acesta, iar măsurile implementate trebuie să asigure cel mai mic risc cu putinţă pentru operaţiunile şi activităţile feroviare de pe liniile electrificate.
D.4. Competenţă
Orice administrator de infrastructură feroviară care răspunde de structura de sľsţinere a LCA trebuie să se asigure că persoanele investite cu sarcina evaluării şi administrării riscurilor datorate creşterii şi invadării liniei de către vegetaţie sunt competente.
D.5. Cerinţele sistemului de administrare a vegetaţiei
D.5.1. Trebuie realizat un sistem de administrare care să includă un plan strategic pentru administrarea vegetaţiei. Planul trebuie revizuit la intervale regulate, dar cel puţin o dată la 5 ani şi trebuie updatat corespunzător. Oricând este executată o lucrare nouă, aceasta va fi proiectată pentru a se minimiza efectele oricăror pericole care sunt inclľse în cele listate la pct. D.5.3.
D.5.2. Acest sistem de administrare trebuie să detalieze cerinţele pentru procedeele de identificare a pericolului, să evalueze riscul şi procedurile de revizuire şi să indice acele locaţii care vor fi inspectate în mod regulat.
Sistemul de administrare trebuie, de asemenea, să detalieze acele locuri care au cerinţe speciale şi pentru care trebuie păstrate înregistrările.
D.5.3. Trebuie să fie identificate pericolele referitoare la prezenţa vegetaţiei.
Pericolele care vor fi considerate trebuie să includă cel puţin următoarele:
- cele care afectează sau influenţează condiţiile de înaintare incluzând aderenţa şi condiţiile circuitului de tracţiune;
- cele care pot împiedica inspectarea propriu-zisă a infrastructurii;
- defecţiunea sistemelor de drenaj al cursurilor de apă provenită din inundaţii;
- pericolul datorat copacilor căzuţi sau părţilor căzute din aceştia;
- deteriorarea liniilor directe ale traficului feroviar şi ale traficului pe drumuri rutiere pentru muncitorii din cale;
- deteriorarea liniilor directe de trafic feroviar pentru utilizatorii de drumuri rutiere şi pietonii care folosesc treceri autorizate;
- scurtcircuite ale sistemelor de alimentare pentru tracţiunea electrică şi ale sistemelor de semnalizare şi comandă a trenurilor;
- pericole de împiedicare şi de adormire;
- reducerea distanţelor de izolare în aer;
- încălcarea şi obstructionarea poziţiilor de securitate, refugii de securitate şi rute de acces de securitate;
- incendii (spontane, accidentale sau cu pornire intenţionată);
- cerinţele legislative şi răspunderea terţelor părţi privind pesticidele, noxele, invazia buruienilor etc. şi posibilitatea de încălcare a acestora;
- consecinţele vremii nefavorabile avute asupra vegetaţiei, cum ar fi zăpada, gheaţa, lapoviţa, vântul puternic etc, care induc eventuale pericole pentru funcţionarea căii ferate;
- vizibilitatea semnalelor şi a semnalelor din cale de către conducătorii de tren;
- stabilitatea structurilor de sľsţinere, a taluzurilor şi a canalelor;
- stabilitatea proprietăţii învecinate;
- lăsarea sau ridicarea structurilor de sľsţinere ca rezultat al schimbărilor sezoniere asupra copacilor.
D.5.4. Riscurile asociate cu identificarea pericolelor din secţiunea D.3 şi orice alte pericole importante vor fi evaluate pentru secţiunile de cale ferată electrificată. Pentru a evalua magnitudinea riscurilor vor fi considerate următoarele:
- sistemele de electrificare;
- controlul trenurilor şi sistemelor de comunicaţii;
- folosirea de suprafeţe adiacente, de exemplu, domestice, indľstriale, agricole etc;
- practicile manageriale care sunt înţelese pentru a controla creşterea vegetaţiei în terenul adiacent;
- trăsături topografice;
- consecinţele implementării întârziate a sistemului de administrare a vegetaţiei, pentru a-l potrivi cu cerinţele domeniilor inginereşti;
- nivelul vandalismului;
- viteza de circulaţie şi volumul de trafic al liniei;
- tipul traficului;
- pante.
D.5.5. Pentru secţiunile de cale ferată electrificată cu riscuri importante trebuie să fie realizate planuri locale. Aceste planuri trebuie să includă:
- frecvenţa recomandată de intervenţie;
- metodele de control;
şi trebuie luate în considerare:
- proiectele de mediu şi de ecologie;
- impactul ecologic al controlului planificat al vegetaţiei.
D.5.6. In cazurile în care sunt identificate schimbări importante, riscurile asociate trebuie să fie reevaluate şi acolo unde este necesar se vor implementa măsuri revizuite.
Schimbările importante ce vor fi considerate trebuie să includă:
- electrificarea secţiunilor sau schimbarea tensiunii de alimentare;
- instalarea circuitelor de cale;
- introducerea unui material rulant nou/diferit;
- tipul vegetaţiei şi viteza de creştere.
O atenţie sporită trebuie să fie dată factorilor principali interesaţi prin rapoartele provenite de la:
- observaţiile neplanificate;
- inspecţiile planificate înţelese ca parte a sistemului de administrare;
- autorităţile vecine/statutare.
D.5.7. Inregistrările trebuie să fie păstrate pentru acele locaţii unde există planuri locale. Aceste înregistrări trebuie să includă detaliile pericolelor la care este supľsă infrastructura şi măsurile planificate (incluzând desfăşurarea lor în timp) necesare pentru a micşora riscurile asociate.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Sam 23 Sept 2017, 08:35 | |
| - alliens a scris:
- in fapt e simplu, initiaza ministrul o OUG si gata (oricum ar fi mult mai utila decat petitia aia penibila...)....doar ca , asa cum spuneam , demnitarii aia de prin ministere nu sunt acolo sa faca lucruri bune ci sa isi umple doar buzunarele
Dacă tu crezi că e aşa simplu să iniţiezi o OUG... - Citat :
- (5) În zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrări, potrivit reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Tăierea de copaci nu este o lucrare, acel alineat se referă la construcţii şi instalaţii. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Sam 23 Sept 2017, 09:46 | |
| E in ca o ambiguitate a legii, pot fi lucrari de intretinere chiar la copacii aia.
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Sam 23 Sept 2017, 11:45 | |
| - Dr2005 a scris:
Dacă tu crezi că e aşa simplu să iniţiezi o OUG... Pai si daca nu e simplu cred ca face parte din atributiile jobului.La ce salarii au domnii ministri, nici n-ar trebui sa faca lucruri simple, asemenea lucruri simple sunt pentru cei care castiga salariul minim...Iar cu asemenea scuze ca nu facem lucrul ala ca e complicat, am mai zis-o eu, ne meritam soarta si pe cei pe care i-am ales... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] Sam 23 Sept 2017, 12:44 | |
| Exista reglementari pentru protectia retelelor electrice inca din comunism, nu cred sa nu fie si pentru caile ferate.
pe aici gasim cite ceva privind modul de taiere al coroanelor(deci nu tot copacul)
https://stoianconstantin.wordpress.com/tag/zone-de-protectie/
La o intilnire la Romsilva am intrebat cum s-ar putea taia tufisurile si copacii de linga calea ferata aici in cimpie, de exemplu sa ii taie cine are nevoie de lemn cu acordul CFR pentru a defrisa gabaritul?
Au fost surprinsi de intrebare insa au spus ceva ad hoc de genul:
pai se vine la noi , dam aviz ca lemnele nu sint din forestier si apoi se pot transporta.
Acuma nu stiu exact cum este dar cine face o solicitare pe legea 544 la CFR SA sau Romsilva? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Info trafic - trenurile intarziate [3] | |
| |
| | | | Info trafic - trenurile intarziate [3] | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |