|
| Proiectul caii ferate Harlau- Botosani | |
|
+8Ionut31 andreigeorge Semafor cfr500 Dr2005 laurentzu dan tm ldh80 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani Mar 12 Dec 2023, 19:39 | |
| O linie destul de interesanta, similara cu altele construite in anii 80 si sfarsitul lor. Ar mai avea vreo sansa sa fie reconstruita? Poate asa ar putea ajuta la dezvoltarea satelor care le tranziteaza, recunosc ca nu a fost pe teren sa o vad. M-ai interesant este ca a fost finalizat si un tunel. De ce l-ar m-ai finalizat daca constructia linii a fost oprita? Mi se pare o risipa de banii. Pe langa asta uneori ma intreb de ce in era socialismului se tot construiau linii secundare si nu se construiau ceva similar cu magistralele principale s-au sa isi dea resursele pentru imbunatatirea lor. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani Mier 13 Dec 2023, 11:02 | |
| Magistralele erau in atentie. S-au dublat, s-a sporit capacitatea staiilor, s-au electrificat, s-au separat in statiile mari fluxurile de marfa de cele de calatori, in unele statii s-au construit bucle peste magistrale pentru traficul de marfa etc.
apoi s-a trecut la constructia unor linii secundare. Adeseori motivarea era tot de natura economica menita sa satisfaca traficul de marfa preconizat a creste. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani Mier 13 Dec 2023, 19:48 | |
| S-au construit multe linii cu costuri minime, dar cu cheltuieli de exploatare mari, care nu contau atat timp cat exista o armata de peste 200.000 de cfr-isti care rezolva toate problemele. In numele economiei de combustibil, unde exista cale ferata nu era permis transportul auto de calatori si doar marfa perisabila ( cu aprobare de la partid ) era transportata cu camioanele. Marfa obisnuita se transporta vagonabil, chiar daca facea 4-5 zile pentru a traversa tara. Calea ferata nu era in concurenta cu nimeni, nu existau criterii de comparatie. De aceea, dupa 1990 cand a aparut alternativa auto si a disparut industria, multe linii au murit sau sunt mentinute in moarte clinica. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani Mier 13 Dec 2023, 20:09 | |
| - DAS 2011 a scris:
- S-au construit multe linii cu costuri minime, dar cu cheltuieli de exploatare mari, care nu contau atat timp cat exista o armata de peste 200.000 de cfr-isti care rezolva toate problemele. In numele economiei de combustibil, unde exista cale ferata nu era permis transportul auto de calatori si doar marfa perisabila ( cu aprobare de la partid ) era transportata cu camioanele. Marfa obisnuita se transporta vagonabil, chiar daca facea 4-5 zile pentru a traversa tara. Calea ferata nu era in concurenta cu nimeni, nu existau criterii de comparatie. De aceea, dupa 1990 cand a aparut alternativa auto si a disparut industria, multe linii au murit sau sunt mentinute in moarte clinica.
Cred ca de asta multe linii secundare sunt dezafectate, deoarecere, cum ai zis si tu nu mai exista industrie sau calatori care sa le deserveasca. Si cele mentinute in "moarte clinica" (adica acele linii pe care nu este prezent deloc trafic de orice tip si sunt mentinute in conservare?) ma indoiesc ca ar mai avea vreo sansa sa fie repuse in functiunie (Snagov Plaja - Caciulati ca exemplu) |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani Joi 14 Dec 2023, 11:23 | |
| Snagov Plaja - Caciulati ar avea multi calatori daca ar fi redeschisa si modernizata, sunt multi care ar folosi acea linie in trafic de naveta. Mai degraba Barlad-Falciu n-o vad redeschisa. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani Vin 15 Dec 2023, 15:16 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Snagov Plaja - Caciulati ar avea multi calatori daca ar fi redeschisa si modernizata, sunt multi care ar folosi acea linie in trafic de naveta. Mai degraba Barlad-Falciu n-o vad redeschisa.
1. Iar de la Snagov se poate construi o linie pana la Ploiesti care sa se uneasca cu linia 701 la Rafov sau Zanoaga. Sunt cateva localitati care nu au linie. 2. Linia intre Botosani si Harlau are destule localitati si multi ar migra de la transportul rutier la cel feroviar. Totusi, sunt doua municipii mari: Iasi si Botosani, plus legaturi directe spre Dobrogea, Galati, Republica Moldova din Botosani via Iasi. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani | |
| |
| | | | Proiectul caii ferate Harlau- Botosani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |