Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Joi 11 Mai 2017, 14:00
Pentru un caz de extrema urgenta cine a vrut sa mearga la iasi a putu sa foloseasca ruta prin Bucuresti Nord, cred ca este mult mai bine decit cu ocolul prin Ciceu. Acuma 7 zile nu sint un capat de tara.
bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4627 Data de inscriere : 06/05/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Joi 11 Mai 2017, 14:08
Nu este chiar asa, poate cineva vroia sa mearag de la Timisoara la Iasi cu cuseta si dormitul ( are rau de avion) iar prin Bucuresti, tot cu trambalare este. Mult a fost , putin mai este, dar un tren trebuia deviat!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Vin 12 Mai 2017, 21:56
1833/1834 nu va circula mult pe traseul intreg, azi am vazut un aviz in Gara de Nord
-sinteza-
din 17 iunie pina in 21 iunie 1834 se anuleaza si circula 12834 Timisoara Nord-Oradea-Huedin plecare 06.30sosire Huedin 11.45 si 12836 Cluj Napoca -Iasi plecare 12.52 sosire 22.28
se asigura transportul cu autobuze pe traseul Huedin-Cluj Napoca
din 16 iunie pina in 20 iunie 1833 se anuleaza circula 12835 Iasi-Cluj Napoca 06.10-15.19 si 12833 Huedin -Timisoara Nord 16.47-22.16 se asigura transportul cu autobuze pe relatia Cluj Napoca-Huedin.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Sam 22 Iul 2017, 13:00
Câteva imagini de pe superba linie 502. Data: 30 iunie 2017, IR 1831.
Între Suceava și Gura Humorului; viteză mai mult decât decentă, călători, spre 70-80%, cele 10 minute de întârziere cu care am plecat din Suceava Nord au fost integral recuperate până la stația Gura Humorului Oraș...
Între Gura Humorului și Vama - în continuare viteza este foarte bună, peisajul încântător iar gradul de ocupare variază între 45 și 75%, existând schimb puternic de călători în zona Suceava - Ilva Mică.
În stația Vama am întâlnit un tren de lucru, dar nu cunosc cu certitudine situația sa - dacă este abandonat sau funcțional.
Și continuăm spre Mestecăniș, dar cu viteză ceva mai mică, atât din cauza formelor de relief cât și a stării ceva mai proastă a căii ferate.
Stația Prisaca Dornei.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Sam 22 Iul 2017, 13:07
Ajungem și la Câmpulung, unde oprim în ambele gări.
În Câmpulung Moldovenesc ne întâlnim cu 1832, dar și cu 2 garnituri ale trenurilor R Câmpulung - Suceava sau Câmpulung - Ilva Mică.
Continuăm spre Mestecăniș, urcând o rampă destul de accentuată.
După ce am tăiat fără cap pădurile timp de 30 de ani, e incredibil să văd cât încă mai avem, și cât de mult se mai poate fura și defrișa ilegal, sau chipurile legal, sub privirile îngăduitoare ale Romsilva.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Sam 22 Iul 2017, 13:25
Peisajul devine tot mai frumos pe măsură ce altitudinea crește. Zona este de vis, liniștită, verde, cu case curate, îngrijite, fără a fi opulente sau vulgare, cu gări curate și peroane asfaltate, cam așa cum ar trebui să fie peste tot.
Deși am staționat vreo 10 minute la semnalul de intrare în Mestecăniș, întârzierea a fost recuperată integral până la Vatra Dornei Băi. Timpii acestui tren sunt atât de mari încât cred că ar putea recupera și 90-100 de minute de întârziere între Galați și Dej.
Coborâm spre Vatra Dornei, urmând ca mai apoi să întrăm pe cea mai frumoasă secție a acestei căi ferate, Grădinița - Ilva Mică.
Ajungem și la Cosna Hm., unde stăm 45 de minute din cauza unui deranjament la calea ferată, provocat de vremea deosebit de violentă din ziua anterioară. Discutând cu mecanicul, acesta mi-a spus că scoate 30 de minute până la Dej. Nu l-am crezut, mi se părea imposibil ca pe 130 de km de cale simplă de munte să poți recupera atâta amar de timp; totuși, locomotiva cu ICOL, anii de experiență ai mecanicului și timpii retardat de mari au făcut ca IR 1831 să recupereze 25 de minute până la Dej Triaj. Da, 25 de minute recuperate pe 130 de km unde nu există cruci sau opriri tehnice ca să aibă ce suprima. CFR Infra își bate joc fără milă de nervii călătorilor și personalului...
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Sam 22 Iul 2017, 13:39
De la Cosna până la Grădinița fugim cu 80 km/h; deja se recuperează 2 minute din întârziere. Ne întâlnim și cu drezina trimisă în inspecție.
Apoi, peisajul se schimbă radical. În una din cele mai frumoase zone din țară, pe ceea ce cred că este a doua cea mai spectaculoasă secție electrificată (prima fiind Bumbești - Livezeni), se succed rapid tuneluri și viaducte înalte, peste văi împădurite în care încă nu au apucat criminalii să defrișeze nimic. Sper să apuc să refac acest traseu minunat cât de curând posibil.
Ne întâlnim și cu 1834 și 4206.
Până în acest moment, IR 1831 recuperase deja 17-18 minute din întârzierea sa.
Ajungem, la scurt timp după cruce, și la Salva, o stație unde urma să mă întorc după mai puțin de 24 de ore. Între Ilve și Salva peisajul rămâne încântător, dar nu la fel de impresionant.
Cam asta a fost. Între Salva și Beclean nu am mai pozat deloc. Drept concluzii, menționez că această cale ferată se află într-o stare foarte bună, nu sunt multe limitări sau restricții de viteză, nici pe poduri sau prin tuneluri. Mă bucur enorm că am prins un vagon cu geamuri ghilotină, ca să pot fotografia acest traseu superb. Vitezele de circulație alternează între 50 și 80 km/h. Marea problemă a acestor trenuri, dincolo de timpii de-a dreptul ridicoli, este reprezentată de clima zonei. Furtunile dese duc la întreruperi grave ale circulației, provocând întârzieri de 3-4 ore uneori. Părerea mea este că situația ar impune prezența permanentă a unui LDH fie la Mestecăniș, fie la Ilva Mică. Traseul merită vizitat de orice turist, nu doar de pasionații de trenuri și căi ferate. Este trist, însă, cum nu reușim să exploatăm potențialul turistic al rețelei CFR, unul incredibil de mare. Multe alte popoare ar da orice pentru asemenea trasee și peisaje.
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Mier 15 Noi 2017, 15:58
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Mar 21 Noi 2017, 09:08
Vatra Dornei
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Dum 18 Feb 2018, 13:41
Vatra Dornei
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Vin 04 Mai 2018, 22:28
Iacobeni - Mestecăniș
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Joi 18 Oct 2018, 07:17
Trenurile IR care circula pe aceasta linie ar trebui sa opreasca numai in: Gura Humorului Oras, Campulung-Est, Campulung-Moldovenesc, Vatra Dornei si Vatra Dornei Bai H.
Si ar trebui introduce mai multe trenuri regio Suceava- Vatra Dornei- 5 sau 6 perechi/zi! Calatori cred ca ar fi- linia strabate multe localitati, iar multi dintre cetatenii care locuiesc in aceste localitati au treaba la resedinta de judet, la Suceava. Plus cei care calatoresc in scop touristic, plus elevi, student, etc.
Evident ca cel mai potrivit material rulant pt trenuri R mai dese intre Suceava si Vatra Dornei ar fi rame electrice!
Ca timpi de mers, acestia nu au crescut semnificativ foarte mult fata de 1990- este cred una din putinele linii din Romania unde timpii de mers nu au crescut mult dupa 1990.
Pe distanta Suceava- Floreni se face cca 3 ore cu tren IR si aproape 4 ore cu tren R, iar pe distanta Suceava- Vatra Dornei cca 2 h si 30 minute cu tren IR si 3 h si 20 minute cu tren R, ceea ce este destul de bine. Nici cu microbuzul nu cred ca se face mult mai putin de la Suceava la Vatra Dornei.
Pentru sporitrea capacitatii liniei, o dublare pe intreaga portiune Suceava- Floreni (portiune care strabate partea centrala a judetului Suceava si unde si potentialul pt traficul de calatori este mai mare) ar fi binevenita.
Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3363 Data de inscriere : 29/09/2016
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Joi 18 Oct 2018, 11:20
@ldh80
Astia de la Infra nu-s in stare sa monteze o instalatie de tip SAT / BAT la o trecere la nivel aflata in plin camp pe M300, intre Aiud si Teius. In schimb daca acum 2-3 ani pe zona aia se circula cu VS tot drumul, de ceva timp la pasajul cu pricina au bagat o restrictie de 20 km/h, efectiv degeaba. De ce? Ca aia de au permis n-au invatat la scoala ca daca vad un tren la un pasaj trebuie sa nu forteze trecerea, ca altfel ii paleste trenul si risca sa moara? O sa ajungem la un moment dat ca trenul la noi sa opreasca inaintea TN-urilor si sa cedeze prioritate masinilor.
Nu ma intelege gresit, nu sunt hater! Doar ca in atare conditii, propunerile tale mi se par usor... fanteziste! Unele dintre ele functionale si de viitor intr-o societate normala, dar complet nerealiste intr-o tara in care cei de la conducerea acesteia - indiferent de culoarea politica - vor sa slabeasca sistemul judiciar, sa darame practic toate institutiile de baza ale tarii, cu pretul scaparii sub orice chip, de lege.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Joi 18 Oct 2018, 14:44
Cate din unitatile industriale care existau pe traseul liniei 502 mai utilizeaza astazi transportul feroviar de Marfa ?
Aceste unitati erau:
-De statia Suceava Vest: "Vinalcool", "Fabrica de conserve Facos", "Fabrica de rulmenti"
-In orasul Gura-Humorului exista o Filatura de bumbac , dar care nu era deservita prin cale ferata industrial.
-De statia Frasin: un combinat de prelucrarea lemnului si o balastiera.
-De statia Sadova: Fabrica de mobila si Fabrica de prelucrea laptelui "Raraul".
De asemenea in municipiul Campulung-Moldovenesc mai exista fabrica de incaltaminte "Montana" (fara cale ferata industriala)
-De statia Pojorata: o rampa de incarcare a pietrei
-De statia Iacobeni: mina Iacobeni
-De statia Argestru: un depozit de produse petroliere
-De statia Vatra-Dornei: Combinatul de industrializarea lemnului (linia industriala din care se ramifica linia spre combinat ajungea pana in dreptul haltei Vatra Dornei Bai H)
-De statia Floreni: Fabrica de imbuteliere a apelor minerale , Fabrica de prelucrarea laptelui "Dorna Lactate" si o rampa de incarcarea lemnului.
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică Dum 24 Mar 2019, 09:59