Numarul mesajelor : 90 Localizare : Satu Mare Reputatie : 3339 Data de inscriere : 10/12/2015
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 23:31
Apropo de 1741/1742 cred ca sunt cele mai 'blestemate' trenuri....Nu exista zi in care sa nu aiba intarziere. Daca vara asta o sa merg la Bucuresti,sunt sigur ca o sa aleg 1642. Nu zic ca 1642 soseste la timp de fiecare data,dar macar ai sansa sa ajungi in capitala la ora la care trebuie sa ajungi.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 23:49
didinul a scris:
Adrian78 a scris:
A fost transformat în IR1741/1742 prin 2010 si 1631/1632 a fost anulat alt tren care mergea arhiplin mai ales în sezon
1631/1632 s-a anulat din cauza lucrărilor pe Sighişoara - Podu Mureş, iar ultima rămăşiţă a lui 741/742 a circulat în 2013 ca tren RE 4098/4099 Baia Mare - Cluj Napoca, ramură la IR 1741/1742.
Circulă noaptea puteau să îl lase...
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 00:04
@Adrian78 Actualul IR 1741/1742 este fostul accelerat 421/422 de pe vremea raposatului, asa ca nu a suferit nicio transformare in 2010. Iar 741/742 era fostul rapid 41/42.
As vrea sa readuc umpic subiectul Tulcea dezbatut la paginile 41 si 42 si pe langa comentariul userului didinul sa mai adaug ca (poate) marea greseala s-a produs in 1998 cand s-au separat depourile in marfa si calatori si asistam azi la mari lacune de organizare in a asigura trenurilor locomotive ori cele de ajutor atunci cand se defecteaza vreuna pe traseu si face tamponul o ora-doua din x statie aflata la 40-50 km de trenul ramas defect, cum le vedem cum stau remizate prin gari pe motiv ca nu sunt ale CFR Marfa si nu sunt primite in depoul x din diverse motive si multe altele. Ia sa nu fi fost impartite depourile si de exemplu Palasul sa fi avut dotari si pentru automotoare desiro sau rame electrice, se asigura sau nu material rulant si pentru Mangalia, Tulcea, sau Ciulnita-Slobozia/Calarasi ? Trecem peste fostul depou Medgidia care acum se subordoneaza Ploiestiului, si care s-a desfiintat mai mult din starea precara in care a ajuns, autoritatiile nemaiinvestind niciun leu dupa anul 2000. Idem si Fetestiul. Pe cand acum daca s-ar trimite mai multe desiro sa lucreze prin zonele amintite ar trebui aduse la un moment dat la depoul B.C. pentru revizii sau reparatii, si ajungem iar la discutiile alea cu risipa de material rulant, mecanici, TUI trase de GG in caz ca n-ar fi atasate la vreunul din actualele IR 1989/1988. Pentru Medgidia-Tulcea pe timp de vara daca exista posibilitatea de M.R. disponibil - desiro, as fi introdus 5 perechi de trenuri, de exemplu dupa debarcarea calatorilor de la IR 1992 (anterior mai coborau si din 1921, 8031, 1962, 1944), trasa 2 combinam eventualii calatori de la 1822 si 1981, trasa 3 combinam calatori de la 1594, 1932, 1970, 8001, 8201, trasa 4 dupa ora 16-17 sa prinda si trenurile 1585, 1936, 8003, trasa 5 seara pe la ora 20. N-am mai luat in calcul si trenurile ce vin dinspre Constanta. Evident la toate astea ar fi musai o investitie majora in sectie de catre CFR Infrastructura, readucerea ei la parametrii vitezelor din anii trecuti, si nu in ultimul rand scaderea timpilor de mers (si nu rusinea de acum!) cat si reducerea multor opriri inutile. In 70% opriri s-ar incadra de minune. Idem si pe Constanta-Mangalia daca s-ar monta BLA pe toata sectia as fi introdus si 1-2 trase cu desiro sa penduleze toata ziua, dar sa nu stea mai mult de 15-30 minute la capete de sectii, si tot asa si cu ajutorul CFR Infrastructura daca ar ridica viteza la 100 km/h, CFR Calatori ar lua fata dubarilor. Le-ar mai ramane si lor o paine de mancat doar prin statiunile pe unde trenul nu are posibilitatea sa treaca. Asa ca domnilor nu mai visati la cai verzi pe pereti, trase noi, redeschiderea multor sectii abandonate sau te mai miri ce. Si tare mult astept ziua aia cand vor veni usor usor toate cele 87 EMU si 23 DMU sa vad si eu unde le remizeaza pe toate peste noapte, sau unde le fac revizia periodica ori canalul la EMU, ca depourile noastre sunt inca nepregatite pentru asa ceva!
alex1987
Numarul mesajelor : 283 Reputatie : 4829 Data de inscriere : 28/05/2012
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 11:11
CristianSM a scris:
Apropo de 1741/1742 cred ca sunt cele mai 'blestemate' trenuri....Nu exista zi in care sa nu aiba intarziere. Daca vara asta o sa merg la Bucuresti,sunt sigur ca o sa aleg 1642. Nu zic ca 1642 soseste la timp de fiecare data,dar macar ai sansa sa ajungi in capitala la ora la care trebuie sa ajungi.
Si blestemate dpdv al compunerii.Nu mai are grupa suplimentara de Brasov la plecare din Buc Nord de cand cu sezonierele, grupa care era plina si in extrasezon.Vineri acum a fost o rusine pt ce ar trebui sa insemne caile ferate romane.Nici vorba sa se elibereze la Ploiesti, doar la Busteni au putut sa stea jos toti doritorii.Are atasat vagon bar cu barul inchis.(asa merg barurile si pe sezoniere, cel putin pe 1944), si asta a fost un noroc ca s-au bagat oameni ca in autobuz in zona frigiderelor de la vagonul bar.Ar mai fi multe de zis..
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 11:35
Nu ai ce sa zici cand tot felul de pseudopasionati pupa in dos compania de stat de parca alora de acolo i doare undeva de calatori.
Deci mini-bar-urile alea circula majoritatea fara angajat si sunt puse doar pentru a suplimenta nr de locuri cu 46 de scaune atat si nimic mai mult. Asa am patit si eu miercuri pe IR 1550 la Acvila la parterul unuia dintre vagoane e amenajat mini-bar care nu a functionat niciodata doar biciclete au fost acolo sau calatori cand e aglomeratie.
E adevarat ca grupa de Brasov era buna la 1741 si in extrasezon dar doar la 1741 si atat pe retur la 1934 nu e nevoie de supliment iar vinerea e aglomeratie pe 1741.
Pe Mangalia-Constanta cum sunt tarifate trenurile IR acum in sezon ? 17 lei cat sau la fata locului tarif de Regio ? Am 6 vecini care vin din Vama azi cu 1931 de la Mangalia la Constanta apoi cu Regiotransul pana la Ploiesti Vest. E al 3-lea week-end pe acest sezon cand se duc in Vama si se intorc cu Regiotransul de la Constanta la Ploiesti Vest.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22372 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 12:34
Dr2005 a scris:
Katalyn a scris:
@Dr2005 cine te-a pacalit ca Maramures avea doar clase ? In 2008 am tot facut naveta cu el de la Buc.Nord la Pl.Vest avea 2 saloane 21-86, 2 Cusete si 2 dormitoare si circula combinat cu Isterul pana la Teius.
În 2009 avea două vagoane 21-76, o cuşetă şi un VD. Degeaba mergea plin până la Ploieşti, de la Teiuş mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.
Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat iniţial cuplat cu Ister şi apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister şi se detaşa la Braşov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive şi personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuş.
Vorbesti sa te aflii in treaba ca de fiecare data, cel mai bine e sa fi ignorat ca nu are rost sa ti se explice ce si cum, mai bine ramai in ideile tale si in ceata ta cum ca le sti pe toate.
_________________
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 13:52
Dr2005 a scris:
baiazid a scris:
Intr-un cuvant: aiurea Aia care spuneti ca in 3'-5' se manevreaza vagoane, nu stiti ce spuneti, ca sa nu mai zic ca in caz de intarziere se da tot traficul peste cap...
Durează 12 minute, procedural vorbind, o schimbare de locomotivă sau rebrusare. Tot pe acolo e şi manevra de decuplare a unei grupe. Iar LDH-ul nu poate să îţi intre pentru grupă până nu pleacă restul trenului (chiar dacă intră din celălalt capăt)... iar restul trenului are nevoie de o revizie tehnică în parcurs (deci ai nevoie de RTVist sau îl pui pe naşu' să verifice cutiile de osie dacă nu ai roţi cu bandaj să trebuiască ciocănite) şi o probă a frânei (cu manometru la conducta generală şi tot tacâmul). La câteva vagoane o rezolvi în 5 minute. După aia mai pui cele 12 minute pentru ataşat LDH + revizie tehnică, mai pui câteva minute că e linia lungă şi nu poţi să faci manevră cu 50 km/h... deci grupa aia trebuie să stea minim 20 minute acolo.
Pe când trenul de legătură se poate pune la acelaşi peron (adică primeşti IR-ul la linia 2 în Medgidia - nu la 1 ca acum) şi la linia 3 ai automotorul de Tulcea (nu încape discuţie, pe secţia aia nu au ce căuta trenurile clasice), care V-S-D ar putea fi Desiro sau ceva mare şi în rest AM700 (că e destul de spaţios şi încap în el şi bagaje, biciclete). Şi aşa economiseşti şi o trasă în plus pe Bucureşti - Constanţa, dar asta înseamnă că 1821 va trebui să oprească la Lehliu în locul lui 1989, care mai pescuieşte ceva navetişti, mai ales mecanici de Marfă care au prezentare la Feteşti.
Dar de ce sa nu poata cupla LDH-ul la celalalt cap pana nu pleaca restul trenului? Cine a mai scos si aberatia asta de procedura? Ia sa ne uitam prin mersuri mai vechi sa vedem cum fostul accelerat 831 avea 15 minute stationare in Medgidia in timp ce 881 (continuarea spre Constanta) facea distanta dupa dezlegarea garniturii, urma proba trenului si plecand scriptic (si de multe ori si real) la 7-8 minute de la sosirea cu 831 in Medgidia. Bai frate dar eu nu inteleg cum dracu se face ca suntem in secolul vitezei in timp ce Romania stat in UE se afunda an de an in era lui Fred si Barney.. Nici pe vremea raposatului nu era asa ceva ca acum. Si mersul asta facut atat de larg si cu opriri degeaba in toate cotloanele pai e normal sa-ti fuga calatorii la altceva mult mai rapid. Ca vorba aia dai un ban sa mergi cu trenul si nu cu caruta.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 16:50
Da, poate nu-i ţin frânele LDH-ului şi-ţi împinge grupa de Tulcea în semnalul celei de Constanţa, ocazie cu care în ziua aia le anulezi pe amândouă din lipsă de vagoane. Eventual mai zboară şi nişte călători ca popicele prin trenuri. Tu ai vrea să te duci la puşcărie pentru o treabă din asta?
Sau ne apucăm şi noi să facem ca la nemţi, unde se buşesc trenurile într-o veselie?
_________________ :TTT:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 17:44
Dr2005 a scris:
Katalyn a scris:
@Dr2005 cine te-a pacalit ca Maramures avea doar clase ? In 2008 am tot facut naveta cu el de la Buc.Nord la Pl.Vest avea 2 saloane 21-86, 2 Cusete si 2 dormitoare si circula combinat cu Isterul pana la Teius.
În 2009 avea două vagoane 21-76, o cuşetă şi un VD. Degeaba mergea plin până la Ploieşti, de la Teiuş mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.
Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat iniţial cuplat cu Ister şi apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister şi se detaşa la Braşov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive şi personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuş.
Prietene ai in tine o "calitate" deosebita. Aceea ca odata ce ai vazut cu ani in urma un tren mai golut o tii intruna cum ca trenul x cara (numai) aer. Aspect total gresit pentru ca gradul de ocupare difera de la o zi la alta, de la un anotimp la altul, de la o sarbatoare la alta, s.a.m.d. Si acel tren express 41/42 a circulat destui ani pana sa fie anulat. Oare chiar asa sa-l fi lasat sefii cfr sa circule daca nu era rentabil? Ia sa termine CFR Infrastructura de reparat intreaga distanta Predeal - Coslariu grupa Pod Mures si mai departe pana la Cluj si introdu doua perechi de trenuri express pentru fiecare sens, si de zi si de noapte, pune-i opriri doar la Ploiesti Vest, Sinaia, Predeal ca e varf de panta, Brasov, Sighisoara apoi la Cluj, sa faca CFR SA trasele sprintene si nu cu adaosurile de acum cand unele trenuri de lung au la un moment dat 60 de minute intarziere si pana la urma ajung la destinatie la ora stabilita, baga-i trenurilor astea express o oferta de 100 lei biletul Bucuresti-Cluj sa vezi cum ramane Dacosul doar cu calatorii pentru localitatile pe unde nu trece sau opreste trenul si apoi mai vorbim. Si la 120 lei ar castiga multi calatori. Ia sa mearga Infra cu lucrarile si inspre Dej - Baia Mare - Satu Mare sa vezi apoi scurtare de timpi de mers, prelungit expressul la S.M. si daca nici atunci nu sunt calatori sa le anuleze pe toate da-le naibii. Mergem pe auto ce mama naibii.
Acuma daca tot ai amintit despre o (posibila -nota mea) risipa de material rulant si personal de tren la vremea respectiva raspunde-mi si mie aceeasi risipa e sau nu si acum? Si daca tot anulezi trenuri peste trenuri din varii motive oare nu se ajunge iar la un val de disponibilizari? Pai unde ajungem, ca dupa aia iar ne plangem ca n-avem personal pentru trenuri!
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Dum 10 Iul 2016, 18:14, editata de 1 ori
sorinache96
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 28 Localizare : Brasov Reputatie : 3500 Data de inscriere : 05/06/2015
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 17:59
Salut, as vrea sa ajung cu trenul weekend-ul viitor din Brasov in Suceava, prin Ilva mica. Din ce am inteles sunt anumite reduceri la trenurile IR dar doar pe Cluj Napoca - Ilva mica si Ilva mica - Suceava. Ma puteti ajuta cum sa aleg trenurile, in asa fel incat sa fie avantajos ca pret si sa merg bucata Beclean pe Somes - Suceava pe zi. Va mutumesc anticipat pentru raspunsuri.
alex1987
Numarul mesajelor : 283 Reputatie : 4829 Data de inscriere : 28/05/2012
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 18:03
propunerea mea e IR 366 combinat cu IR 1834 (schimbare in Beclean)
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 18:12
Dr2005 a scris:
Da, poate nu-i ţin frânele LDH-ului şi-ţi împinge grupa de Tulcea în semnalul celei de Constanţa, ocazie cu care în ziua aia le anulezi pe amândouă din lipsă de vagoane. Eventual mai zboară şi nişte călători ca popicele prin trenuri. Tu ai vrea să te duci la puşcărie pentru o treabă din asta?
Sau ne apucăm şi noi să facem ca la nemţi, unde se buşesc trenurile într-o veselie?
Dar de ce sa nu-l tina franele? Iar mecanicul ala doar nu s-o crede la raliu sa bage goneta! Si scrie clar ca trebuie sa circule cu deosebita atentie si sa opreasca vehiculul cu 2 m inainte de cuplarea de tren. Ca se mai intampla rar si cate un incident din asta tine si de alte aspecte pe care nu are rost sa le discutam acum. Si timp de 14 ani cat a fost tatal meu mecanic la calatori si a dus trenul 831 (sau pe cel de noapte 8061/8359) n-a avut ocazia dar nici n-a auzit sau sa i se prelucreze la SC ca s-au busit garniturile despartite in Medgidia, ca mai mult de 4-5 m nu prea se facea distanta, uneori si mai putin si aici depindea de la mecanic la mecanic. Si deci problema cu stationatul 20 minute intr-o statie unde trenurile se despart si pleaca si in directii diferite mi se pare o mare absurditate cum absurditate e si in cazul lui IR 1644 ce sta in Deda 35 de minute sa cupleze o grupa de la Targu Mures care in realitate e gata in 20 de minute, dar..nu mai zic nimic ca ma enervez degeaba. Noi sa fim sanatosi ca de trenuri au altii grija.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13255 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 21:45
Sa fie clar .. R 741 avea 3 dormitoare.. si alea insuficiente
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 22:10
DUAL a scris:
Sa fie clar .. R 741 avea 3 dormitoare.. si alea insuficiente
2009: 742: 3 VD + 1 Bc + 2 B (separat de Ister din ceva motive tehnice, Isterul sosise la timp, fără grupa de Satu Mare)
2010: 741: 2 B + 1 Bc + 1 VD (deci deja redusă capacitatea mult, în spate se văd VD-ul şi cuşeta pentru Ister)
A mai prins planul de mers 2010/2011?
_________________ :TTT:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 10 Iul 2016, 22:23
Si oare de ce? Cine sau ce factori au contribuit la anularea lui definitiva? Si cine era la guvernare in perioada aia? Imi place la nebunie ca tocmai tu l-ai prins umpic golut intr-o zi si o tii langa cu nerentabilitatea lui. Si nu stiu de ce imi lasi impresia ca esti impotriva sistemului feroviar. Si de fapt nu ti-o spun numai eu ci mare parte a acestei comunitati.