|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+79Sabik catalinu' Vlad bobi AeroX aris86 CristyanC lapsanszkitamas gvd apmatei laur 133 AndreiCFRbv Luna Daniel Trifu johnsmoke florin94 alliens ravers75 ldh80 19jimmy84 cardinal kristi kkk Warrington theblackstigx florin29sv riciu Jhonyla trancefan83 traian razvan - trenuri SST_EuroBlue Andrey_tm bubu KQQ Casanova Norbi ciprian71 laurentzu get. cortexedge alex.alexus.tm neluadi Spartan1948 cfr500 Petre_IFTE teoiasi Razvan Tudor @ndrey tomi_morar alkrosis Rarau alex.barac.5 sorinache96 DUAL sp59 LanceR TVlad CristianSM marius664 billy752-istu IonutCFR2009 baiazid cristy79 dan tm didinul Dr2005 cristi ar frank81 Katalyn Vitosa mielutu zburator Adirmvl AndreiSV Adrian78 Ghioca Bogdan AndiCFR ets2oltromânia Nesebar alex1987 83 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22372 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 21:04 | |
| - Dr2005 a scris:
- Kapпaтй a scris:
- Mai studiaza ca nu sti istoria cfr deloc.
Nu mă pasionează istoria antică.
În 2009 căra aer între Teiuş şi Satu Mare.
Bla bla bla, ce sa zici si tu. In mintea ta toate trenurile de lung parcurs cara aer, chiar neinteresant. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13255 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 21:12 | |
| Am eu o postare cu el când circula cuplat cu Ister.. Chiar pline erau și vagoanele de clasă. Ar merge cuplat di acum cu Ister și ocol la Cluj să meargă direct la Satu Mare.. Erau full cusetele și dormitoarele... Aia din nordul țării numa așa merg la București.. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9079 Reputatie : 12963 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 21:32 | |
| Nu e nici o istorie antica sa mai sti cite ceva despre CFR. Asta a fosr un tren cu adevarat special, care a circulat fara opriri comerciale intre Brasov si DEj Calatori nu ce avem acuma IR care opresc si in PO.
Si daca ne uitam prin mersurile de tren mai vechi o sa vedem timpi de mers mai buni din vremea aburului. De aceea e bine sa mai stim cite ceva.Chiar am vorbit cu un prieten ca stau locomotivele in depou pentru 4 suruburi de 2 lei de la Dedeman.
Pe vremuri a fost o grupa de Bistrita Nord care venea cu un personal la Cluj Napoca acolo se combina cu un tren format in Jibou din doua grupe, una sosita prin Carei de la Satu Mare si alta sosita direct de la Baia Mare. Dupa ce se combinau in Cluj Napoca mergeau la Teius unde se combinau cu un Rapid Decebal sosit de la Arad.
Acuma daca rapidul de la care a pornit discutia cara aer a fost scos, dar ce avem in loc? diverse trenuri IR care opresc in cit mai multe catune aidoma unui personal. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6715 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 21:42 | |
| Omul se mai uita si la ceas cand merge cu trenul. In 1996 expresul 41 facea Bucuresti Nord - Deda in 7 ore si 10 minute, asta inseamna 80km/h viteza comerciala, perfect pentru Europa acelor ani avand in vedere ca linia este in cea mai mare parte dificila...
Astazi degeaba il trasezi cu 45 km/h viteza comerciala, ca ala nu mai e tren care sa mearga pana la Baia Mare, ala practic e tren facut din mai multe trenuri, rangul struto-camila interregio.
In 2009 deja trasa se harbuise, bagandu-se tot felul de opriri lumea s-a indepartat de tren...
Eu nu zic ca toata lumea din tren trebuie sa mearga de la capitala la Maramures, dar sa scrie pe tren ca merge la Baia Mare e degeaba, isi bat joc si de calatori si de vagoane, si de trasa...
Mai bine limiteaza trenurile de lung parcurs pana unde se poate tine o viteza comerciala de bun-simt, si asta e...Nici nu poti sa tarai vagoanele alea 14 ore, sa iti bati joc de calatori, ca daca ar fi fost 2 trase si trenul era mai igienic.
Deci cat facea expresul ala in 96'? Doar 9 ore ? Pai 14 ore e tren acum pe trasa lui in cel mai bun caz... Deci degeaba scrie pe tren Baia Mare, drumul e un calvar. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 21:50 | |
| Baiazid până la Dej nu Deda oricum atunci se mergea încă "tare" cu trenul mă refer ca mecanicii trăgeau de trenuri nu erau atâtea restricții ca acuma cum e un fricos pacalici sef de district pe Teius-Razboieni au umplut secția de restricții ca să poată dormi el liniștit noaptea în pat Încă prin 2008 mersul era bunicel tarifele acceptabile mai mergea lumea cu trenul după au masacrat aia mersul au făcut numai IR rapidele le-au anulat unele din ele tarife de lux |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6715 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 22:06 | |
| Cum nu s-a mai intretinut calea ferata si s-au adaugat opriri in plus, cum s-au ridicat dubele. Ei doar au pregatit terenul, se stia ce interese au unii politicieni in firmele private de transport auto. Dupa aia , cand au vazut ca incepe si treaba la calea ferata, au inceput sa sparga CFR Calatori pe motiv ca nu sunt in stare sa taie bilete la blatisti.
Pai asa au vrut ei de la inceput, asta au urmarit, sa declare anumite sectii cu pierderi, ca sa vina capusele sa le acapareze, si sa faca ele bani din subventii.
Si au adus si material rulant, pai la ce fonduri europene putea sa acceseze CFR Calatori, aveam minimum Pesa pe toate secundarele... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 23:11 | |
| - baiazid a scris:
- Eu nu zic ca toata lumea din tren trebuie sa mearga de la capitala la Maramures, dar sa scrie pe tren ca merge la Baia Mare e degeaba, isi bat joc si de calatori si de vagoane, si de trasa...
Nu prea poţi să ai 2 trenuri de lung parcurs pe aceeaşi rută la o oră diferenţă şi să te bazezi doar că oamenii vor merge de la un cap la altul (că de asta 741 nu oprea iniţial la Sighişoara, Mediaş, Teiuş şi prin alte părţi), s-au cam dus vremurile în care oamenii nu aveau de ales şi luau trenul. La ora actuală, 1741 - dublat în sezon şi de 1931 pe Bucureşti - Oradea - e arhi-suficient. Iar dacă 1931 ar rămâne şi în extra-sezon, ai putea să îl duci pe 1741 prin Dej - Jibou - Baia Mare - Satu Mare şi să desfiinţezi grupa de Baia Mare de la 1641 (şi pe aia de Cluj, evident), care poate rămâne doar cu grupele de Bistriţa şi Tg. Mureş... ocazie cu care ar putea pleca din Bucureşti măcar cu o oră mai târziu. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6715 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 08 Iul 2016, 23:19 | |
| Trenul de noapte este cea mai buna solutie si acum, peste tot in Europa trenurile de noapte inca functioneaza, desi numarul zborurilor este net superior.
Ia sa pui trenuri de noapte cu viteza comerciala 90km/h spre Cluj, Baia-Mare, Arad, timisoara, Suceava si o sa vezi ca nu mai vrea nimeni sa isi rupa fundul in autocar.
Pana si initiativa asta partculara a ASTRA Calatori este un tren de noapte Bucuresti-Arad.
In opinia mea trenurile de noapte sunt o nisa de viitor in Romania, totul e ca operatorul sa ofere conditii tarife si viteza decente ...
Tu pui problema, a fost si nu o sa mai fie, ceea ce este complet eronat, uiti de faptul ca omul cauta si confort, iar avionul nu este nici mijlocul de transport cel mai confortabil, si nici foarte iubit de romani...Si nici nu zboara des, si nici nu este usor de ajuns la el...Si nici ieftin nu este...
Piata feroviara intr-o zona in care infrastructura se modernizeaza nu poate fi decat una de viitor |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 00:03 | |
| - baiazid a scris:
- Piata feroviara intr-o zona in care infrastructura se modernizeaza nu poate fi decat una de viitor
Tocmai, de aia am şi spus de 1741 mai sus şi de dispariţia grupei de Baia Mare de la 1641, în condiţiile în care un 1741 pe un coridor reabilitat parţial ar fi mai rapid decât 1641 pe o linie de munte simplă. Spre Suceava poţi destul de uşor să mai reduci din timp. Din 6h45min poţi lejer să mai tai 15 minute doar umblând la timpii de staţionare în gări. Dacă aduci linia Ploieşti - Buzău în stare decentă, să nu mai faci o oră şi 10 minute pe 68 km, ci 50 minute, deja ai mai scos 20 minute, deci ai ajuns la 6h10 min. Dacă aduc şi Rm. Sărat - Focşani în stare decentă te duci la 6 ore. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 06:56 | |
| @Dr2005 cine te-a pacalit ca Maramures avea doar clase ? In 2008 am tot facut naveta cu el de la Buc.Nord la Pl.Vest avea 2 saloane 21-86, 2 Cusete si 2 dormitoare si circula combinat cu Isterul pana la Teius. Tot timplu pleca plin din Bucuresti ca avea si navetisti de Ploiesti Vest iar vinerea era macel pe el, ca sa nu mai zic ca vreo 20 de indienii din cartierul Mimiu din Ploiesti de L-V veneau cu el mergeau cu nasul tariful era atunci de 5 lei dar ei dadeau cate 2 lei de fes. Niciodata nu a venit supracontrolul un an de zile cat am facut naveta cu acest tren.
Era un tren care trebuia sa ajunga repede in capatul celalalt al tari cu cele 6 vagoane nu avea nevoie sa mai doarma pe drum intrand pe la Cluj Napoca.
Pentru restul si pentru Dr2005 mai studiati mersul trenurilor, forumul/forumurile si filmarile de pe ytb nu mai aruncati la plesneala tot ce zboara nu se mananca.
Ai o manie sa spui ca trenul x cara aer normal ca e gol daca tu te duci cu trenul in noaptea de S/D cand e cel mai lejer. La Cuseta si la dormitor in extrasezon gasesti loc la orice tren in aceasta noapte cand e liniste lumea e la club, la nunti, botezuri acasa la odihna nu sta pe drumuri. La polul opus cea mai aglomerata noapte e V/S din capitala spre colturile tari si apoi D/L pe sensul spre Capitala.
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6890 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 11:43 | |
| - Dr2005 a scris:
Nu mă pasionează istoria antică.
Pai anul 2008 nu e istorie antica, cred ca CFR isi doreste cu ardoare sa ajunga la vremurile cand trenurile intarziau mai putin si erau pline. Daca vrei istorie antica iti dau un exemplu de mersul trenului cu un an inainte de al doilea razboi, cand un tren Bucuresti-Constanta facea 2 ore si 45 min, cu opriri in Ciunita, Cernavoda si Medgidia, adica fix cu 20 min mai mult ca astazi.Eu mi-as dori sa revina aceste vremuri de istorie antica peste noi, cand o locomotiva pe aburi concura cu una din zilele de acum... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 14:06 | |
| - Katalyn a scris:
- @Dr2005 cine te-a pacalit ca Maramures avea doar clase ? In 2008 am tot facut naveta cu el de la Buc.Nord la Pl.Vest avea 2 saloane 21-86, 2 Cusete si 2 dormitoare si circula combinat cu Isterul pana la Teius.
În 2009 avea două vagoane 21- 76, o cuşetă şi un VD. Degeaba mergea plin până la Ploieşti, de la Teiuş mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi. Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat iniţial cuplat cu Ister şi apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister şi se detaşa la Braşov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive şi personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuş. _________________ :TTT:
|
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6446 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 15:09 | |
| - Dr2005 a scris:
În 2009 avea două vagoane 21-76, o cuşetă şi un VD. Degeaba mergea plin până la Ploieşti, de la Teiuş mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.
Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat iniţial cuplat cu Ister şi apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister şi se detaşa la Braşov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive şi personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuş. R 741/742 a fost anulat datorită unui cumul de factori nefavorabili: creşterea timpilor de mers, întârzierile frecvente, criza economică şi "reformele" guvernului Boc, pierderile SNTFC-ului din perioada respectivă etc. Trenul era foarte bun, în anumite perioade ale anului abia găseai locuri la dormitoare şi cuşete, ţin minte că vara în Baia Mare aşteptau câte trei autocare să preia turiştii sosiţi cu vagoanele de dormit. După scoaterea lui din trasa iniţială, s-a transformat o vreme în grupă Baia Mare - Cluj Napoca la 1741/1742. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 15:44 | |
| - didinul a scris:
- Dr2005 a scris:
În 2009 avea două vagoane 21-76, o cuşetă şi un VD. Degeaba mergea plin până la Ploieşti, de la Teiuş mai departe bătea vântul prin el. Iar data respectivă era vineri, 6.03.2009, deci trenul plecase de joi.
Dacă ar fi fost un tren atât de bun, nu ar fi fost anulat iniţial cuplat cu Ister şi apoi anulat. În 2000 deja circula cuplat cu Ister şi se detaşa la Braşov, plecând înaintea Isterului (o risipă colosală de locomotive şi personal), mai târziu se făcea separarea la Teiuş. R 741/742 a fost anulat datorită unui cumul de factori nefavorabili: creşterea timpilor de mers, întârzierile frecvente, criza economică şi "reformele" guvernului Boc, pierderile SNTFC-ului din perioada respectivă etc. Trenul era foarte bun, în anumite perioade ale anului abia găseai locuri la dormitoare şi cuşete, ţin minte că vara în Baia Mare aşteptau câte trei autocare să preia turiştii sosiţi cu vagoanele de dormit. După scoaterea lui din trasa iniţială, s-a transformat o vreme în grupă Baia Mare - Cluj Napoca la 1741/1742.
A fost transformat în IR1741/1742 prin 2010 si 1631/1632 a fost anulat alt tren care mergea arhiplin mai ales în sezon |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6446 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 09 Iul 2016, 15:57 | |
| - Adrian78 a scris:
A fost transformat în IR1741/1742 prin 2010 si 1631/1632 a fost anulat alt tren care mergea arhiplin mai ales în sezon 1631/1632 s-a anulat din cauza lucrărilor pe Sighişoara - Podu Mureş, iar ultima rămăşiţă a lui 741/742 a circulat în 2013 ca tren RE 4098/4099 Baia Mare - Cluj Napoca, ramură la IR 1741/1742. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |