Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4077 Data de inscriere : 15/06/2016
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 16:17
Adirmvl a scris:
IR 1722 iesint din statie si o parte din 9401. Malaxa 907 a fost decuplata de la garnitura. Il forma, cumva, pe R 9472 Piatra Olt - Pitesti?
Din cvate stiu 9024 trannsporta garnitura lui 9471/2 pana in Pitesti cel din urma continuandu-si drumul. PRESUPUN ca 9471/2 se intoarce in Piatra Olt ca si 9475. Malaxa poate sa se intoarca spre Caracal(este si un tren Piatra Olt Potcoava Caracal format din Malaxa) PS. Bals are semnale luminoase sau mecanice?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 20:06
@Ets, din pacate nu m-am uitat, deci nu stiu sa-ti raspund.
@Dan, 1. Nu am habar de semnalizare, deci nu am ce sa comentez mai mult de ce se vede in imagini. 2. Da, in Ungheni, Chisinau si in Odesa garile sint curate, nu ai o problema sa intri in ele ca in multe de pe la noi. Dar cum nu se sta pe peroane, in afara de mucuri de tigara, nu au ce sa arunce calatorii. Nu te dai jos din tren cu ambalajele ca sa le arunci pe peron, iar ca mergi sa urci in tren nu termini ceva de mancat sau de baut acolo, ca apoi sa arunci ambalajul pe jos. 3. Din ce am vazut ei nu prea stau pe peroane, doar se deplaseaza pe ele. Poate si din cauza ca nu au banci, nu stiu exact care e treaba. Dar la ce puhoaie mergeau spre unele trenuri ar fi incurcat respectivele banci si poate de-asta nu exista.
@Mielutul si Catalin, impresia pe care mi-au lasat-o multi e ca se uita la tine ca si cum tu ai fi de vina pentru ca tara lor e praf si ca ei o duc nasol. Si da, "ne-ati dat rusilor" auzi de la destui. Si cum te prind jucand in deplasare, iti dau un pic la glezne. Insa cand am ajuns de la Odesa erau 0 sanse sa prindem taxi si de programul transportului in comun nu ne-am uitat. Insa am cerut ajutor si am primit. Da, am fost intrebati daca sintem romani (era si greu sa te prinzi), nu, doi nu s-au putut abtine sa nu intrebe daca nu vorbim moldoveneasca, dar nu ne-au lasat de izbeliste.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 22:12
Am uitat sa fac cateva precizari, aseara, legate de drumul Chisinau - Odesa - Chisinau:
1. Trenul retur ar putea ajunge cu o ora mai tarziu. Cel putin duminica seara e si destul de neplacut pentru cei care in dimineata urmatoare merg la serviciu, iar transportul in comun nu stiu cat de bine mai circula la ora aia. 2. La dus, dupa granita, trenul mergea cu 80-90 km/h fara limitari sau restrictii serioase. La intors o cam tinea cu 100, viteza osciland intre 90 si 110 km/h. 3. La sosire in Chisina un politista ne spunea ca, pentru cei care au ceva de declarat, sint niste formulare de completat. Evident, nimeni nu-l baga in seama. Deci si la dus, si la intors, doar ucrainenii verifica documentele. 4. Am observat ca si in Moldolva, si in Ucraina, traversele de lemn alterneaza cu cele de beton in foarte multe locuri, uneori fiind chiar una de beton la trei de lemn. 5. Pentru cei care va plangeti ca Bucurestiul e prea miez si bla-bla-bla, Chisinaul, cand vine vorba de mers la Odesa, e chiar miezul in Moldova. Poate gresesc, dar nu pareau sa fie legaturi din tara sosite in gara inainte de plecarea trenului spre Odesa. Deci daca nu esti din Chisinau, Tighina sau Tiraspol, naspic. Daca esti din Balti, sa zicem, te descurci, ca esti baiat mare.
Bun, din nou in gara din Chisinau, dupa ce ne-am intors de la Odesa. Cand eram in Ucraina am gasit o stire care anunta ca se ieftinesc biletele pentru perechea Chisinau - Socola - Chisinau. Deci, desi nu ne incalzea cu mare lucru, am aflat de ce nu puteam sa ne luam bilete cand am vrut. Una din casele de bilete e deschisa non-stop. Eh, era inchisa! ) Cea de langa avea si program de noapte, unde era aceeasi tanti, mama de academicieni, care ne-a vandut biletele pentru Odesa. Ii cerem doua bilete pentru maine, la Socola, la clasa I, iar daca nu mai sint locuri la clasa I, la a III-a. Si am insistat pe treaba asta. Ne cere pasapoartele. Din nou, cu pasaportul meu in fata ma intreaba cum ma cheama. Iar ii zic numele de familie pe litere. Culmea, de data asta nu l-a mai gresit! Dar fara sa ne spuna nimic ne-a dat bilete la clasa a II-a! )) Rad eu acum, da' atunci imi venea sa o dau cu capul de masa pe vaca.
In ziua urmatoare am aflat (vazusem ceva indicator pentru cazare, dar cum aveam deja rezolvata problema prin airbnb nu l-am bagat in seama) ca si in gara poti dormi. Cica ai "albituri, dus". Dar nu l-am intrebat pe insotitorul de vagon daca e camera dubla, daca e dus in camera, etc. Deci, daca e cineva interesat, sfatul meu e sa sunati la CFM sa intrebati.
S-a facut dimineata, am revenit la gara, de unde am luat, din nou, un D1M. Clasa a II-a, scaune ca in 26-16, dar parca nu au fost atat de rele. Poate si pentru ca am fost doar eu cu colegul pe 4 scaune. Cand sa ne o ocupam locurile, o duduie era deja pusa acolo. Ii zic ca avem doua locuri acolo. Ea zice ca nu are cum, ca are loc acolo. Ii aratam biletele, ne arata biletul, desteapta avea loc in celalalt capat al vagonului. Ne intreaba daca nu vrem sa ne mutam da' o refuzam, oferindu-ne sa o ajutam cu bagajele.
Intr-un final pornim spre Iasi. De precizat ca in trenul acesta nu era nimeni care sa vanda cafea, ceai, apa sau gustari. La clasa a II-a gradul de ocupare era de vreo 60-70%. Din ce declarau oamenii granicerilor mergeau pentru o vizita de o jumatate de zi la Iasi.
Colegul Reaboi Veaceslav a postat la topicul dedicat CFM-ului un cab view Chisinau - Ungheni. Deci cui e curios si are rabdare ii urez vizionare placuta!
Ce spuneam de alternarea traverselor din cele doua materiale.
IMG_20180825_075013 by SSV 1915, on Flickr
Ungheni.
IMG_20180825_081640 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_081653 by SSV 1915, on Flickr
Vagoane de D1 decuplate.
IMG_20180825_081706 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_081726 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_081808 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_083331 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_085742_1 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_085805 by SSV 1915, on Flickr
Controlul de la moldoveni a fost rezonabil, dupa vreo jumatate de ora totul fiind gata, asta in conditiile in care vamesii nu se grabeau.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 22:33
A urmat mai bine de o ora si jumatate de asteptat in vama romaneasca. Controlul calatorilor nu a durat mai mult de 30-35 de minute, dar apoi au cautat trenul si in suflet de tigari ascunse.
Un domn il intreaba pe insotitorul de vagon unde-si poate face juniorul nevoile, mai ales ca nu se vedea la orizont ora la care urma sa plecam. O fractiune de secunda a lipsita sa zica si el el "nu s' puati". ))) Dar, fiind vorba de un copil, i-a spus sa mearga prin tren pana la usa X si sa coboare acolo, ca e un veceu in apropiere. Omul tot drumul a verificat biletele pe care le ridicase de la calatori. Da, aparent asa e sistemul la CFM, dar daca iti ceri biletul inapoi ti-l dau fara sa comenteze. Mai completa niste linii de tabel, mai numara biletele, le ordona de la primul la ultimul si invers, etc. Ce sa si faci tot drumul? E printre singurii angajati ai CFM-ului cu care am interactionat si care era binevoitor. Am povestit despre drumul de la Odesa, despre impresiile legate de orasul ala si de Moldova, etc. El mi-a spus si de cazarea din gara. Daca ar fi toti CFM-istii ca ei sigur si intreprinderea ar avea o situatie ceva mai buna.
Din vama pana la Socola trenul a mers cu viteza de plimbare prin parc. 10-15 kilometri pe ora sa fi fost viteza comerciala. Linia e praf, bulbere si bucati.
Cred ca asta e linia de la CET II Holboca.
IMG_20180825_103300 by SSV 1915, on Flickr
Trenul sosit in statie si impunatorul peron.
IMG_20180825_105407 by SSV 1915, on Flickr
Gara Socola vazuta din strada. Da, cladirea e intre linii iar drumul era in spatele meu.
IMG_20180825_105726 by SSV 1915, on Flickr
Era un autobuz in fata garii, dar acela nu ajungea la gara principala. De ce ar fi ajuns, nu?
Per total e foarte nasol sa mergi cu trenul din Romania in Moldova. trenul asta a facut vreo patro ore si jumatate. Din ce am inteles autocarele baga si ele vreo 3. Cu Prietenia a, facut 15. Execrabili timpii!
In caz ca sint curiosi sa faca o excursie similara, daca Chisinaul a fost sub asteptari, Odesa a fost mult peste! In ambele orase o masa ajunge la 30-40 de lei romanesti, felul doi si ceva de baut, chiar si doua beri, in functie de loc. Insa nu ne-am uitat la preturi cand ne-am pus la o masa. Taromul a introdus curse Bucuresti - Odesa, nu stiu daca merita la preturile alea, dar orasul trebuie vizitat, mai ales vara, cand puteti sta si la mare!
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 23:00
D1M e modernizat cum trebuie, din perspectiva calatorului, in linii mari. Spun in linii mari pentru ca e destul de zgomotos, semn ca provine dintr-un fost AM de clasa a III-a.
Schema locurilor. Era afisata la casele de bilete din Chisinau.
IMG_20180817_094616 by SSV 1915, on Flickr
Afiajul ala a tot urat calatorilor drum bun din partea CFM-ului, iar ecranele nici nu stiu daca erau conectate. Sigur nu le-am vazut aprinse.
IMG_20180819_064609 by SSV 1915, on Flickr
Masuta pe spatarul fiecarui scaun, plus capacul cosului de gunoi pe post de suport, pentru cei care stau la fereastra.
IMG_20180819_064620 by SSV 1915, on Flickr
Prizele. Desi pe cealalta parte a culoarului e un scaun pe rand, nu doua, sint tot doua prize. Wifi-ul functioneaza decent pana aproape de granita. Dar dupa Tiraspol, de exemplu, n-a mai mers deloc. Nici in Ungheni.
IMG_20180819_083816 by SSV 1915, on Flickr
Intr-unul din capatul fiecarui vagon exista un suport pentru vagoane voluminoase. Tot in numar de una per vagon sint si baile. Incuietoarea schimba culoarea literelor afisajului "WC" in rosu sau verde, calatorii putand vedea cand e ocupat sau liber. Totodata, cand intri in cabina e un singur bec, chior, aprins, dar cand rasucesti incuietoarea se aprind alte doua, astfel ca locul ajunge sa fie luminat corespunzator. Geam din spate, deci daca ai norocul sa intri dupa unul care a stat mai mult nasol. Hartie si sapun dupa noroc.
IMG_20180824_180943 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_180953 by SSV 1915, on Flickr
Cele doua AM-uri care fac de serviciu pe Chisinau - Odesa si retur.
IMG_20180824_181322 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_183523 by SSV 1915, on Flickr
Afisajele cu ruta alterneaza denumirile in rusa si in alfabetul chirilic cu cele in romana si alfabetul latin.
IMG_20180824_183535 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_183554 by SSV 1915, on Flickr
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 23:09
Fain. Descrierile tale contrasteaza cu parerile lui ldh80 despre aceasta tara si locuitorii ei.
Ultima editare efectuata de catre dan tm in Sam 06 Oct 2018, 23:20, editata de 1 ori
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 23:19
Clasa a II-a. Acel micut bar este ocupat in unele trenuri, cu un angajat care vinde mancare ambalata si bauturi. Pe ruta Chisinau - Socola era ocupat de insotitorul vagonului.
IMG_20180825_093151 by SSV 1915, on Flickr
Vagonul 3 (remorca) al trenului, de clasa a III-a, la fel ca cel cu numarul 4 (motor). Din ce am putut vedea pe viu si in unele reportaje de pe youtube husele alea albe se pun numai pentru trenurile care ies din granitele Moldovei.
IMG_20180825_075234 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_075248 by SSV 1915, on Flickr
Picioarele de Hercule ale subsemnatului. Ai loc, chiar daca ai 186 de centimetri. Iar scaunele nu par mai tari ca cele de clasa a II-a. Cum nu prea sint calatori e destul de pont sa mergi la clasa a III-a. Spun "destul de" pentru ca diferentele de pret intre clase sint decente, nu ca la CFR: 130 MDL la clasa I, 100 MDL la clasa a II-a si 90 MDL la clasa a III-a. In lei romanesti sumele sint de patru ori mai mici.
Pana si la clasa a III-a ai un rahat de suport sub geam, pe cand la CFR Calatori asta e un lux in multe cazuri. Totusi, n-am inteles zgarcenia de a pune cotiere si pentru locurile astea.
IMG_20180825_075505 by SSV 1915, on Flickr
Camera de supraveghere de la unul din capetele vagonului.
IMG_20180825_093507 by SSV 1915, on Flickr
Si in exterior.
IMG_20180825_100456 by SSV 1915, on Flickr
Cu treptele astea treaba sta cam asa: sint bune pentru Moldova, peroanele fiind joase. Dar in Odesa insotitorii de vagon ii avertizau pe oameni sa aiba grija cum calca la urcarea in vagon.
IMG_20180825_100527 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_100955 by SSV 1915, on Flickr
Boghiu-motor. N-am mai vazut unul asemanator, cu distante diferite intre osii.
IMG_20180825_105349 by SSV 1915, on Flickr
Cam asta a fost aventura din Moldova si Ucraina. Sper ca n-am uitat nimic. Daca aveti nelamuriri va stau la dispozitie.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 23:26
Mersi, Dane!
Stai linistit, ca si eu sint pentru unire, doar ca nu sint orb. Poate oamenii din Husi sint mai asemanatori ca fel de a fi cu moldovenii de peste Prut si de-aia ii vede altfel. )
Feroviar sa nu te astepti la mare lucru. Ce imi pare rau e ca nu am fost in gara la plecarea sau sosirea unui tren spre/din Rusia.
Dar pune-ti pasaportul cu tine si mergi si la Odesa. Numai vezi, du-te singur. Noua ne tot fugeau ochii, la cat de frumoase sint fetele pe acolo, deci daca mergi cu doamna sa nu va intoarceti separat. )
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 23:38
Sa inteleg ca si acest tip de tren are insotitor la fiecare vagon?
Controlul biletelor la ei se face tot cala noi de catre conductor sau doar la urcarea in tren?
Ce diferente in activitatea feroviara ai mai remarcat?
Mecanicii moldoveni merg pina in Odesa ori au ucrainienii mecanici pentru D1M?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 23:51
Singura nelamurire pe care o am e daca e unul pentru ambele vagoane de clasa a III-a sau un insotitor pentru fiecare. Vagoanele de clasa I si de a II-a au insotitori dedicati.
La trenurile internationale se verifica la urcarea in tren si apoi vine insotitorul si iti ia biletul. Pentru birocratia lor, nu stiu care e treaba. Cel din Prietenia a venit sa ne intrebe daca vrem biletele inapoi, ca sa stie daca sa faca fotocopii dupa ele sau nu. Celor din AM-uri le-am cerut si mi le-au dat inapoi imediat. Insotitorii sint si controlori. Asta a fost pe internationale. Pe rutele interne nu stiu care e procedura. Dar na, sint tinuti pentru locurile de munca. Avand in vedere ca nu prea au opriri pe intern, stau degeaba pe drum. Sau poate sint tinuti sa nu lase calatorii la veceu cat sta trenul in vama. )))
Diferente remarcate... Am mai intalnit doua D1-uri in statii diferite, asteptau sa treaca Prietenia, si cred ca era trenul de la Moscova care merge Calarasi cel cu care ne-am intersectat cand ne-am intors la Iasi. Plus garnituri de marfa prin statii. Cele mai multe fiind pentru transportul granelor. Cam atat. Chiar m-a uimit cat de redus e traficul feroviar pe acolo.
Din ce mi-am putut da seama tot personalul merge pana la Odesa, inclusiv mecanicii.
Ultima editare efectuata de catre Adirmvl in Dum 07 Oct 2018, 00:11, editata de 2 ori
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 07 Oct 2018, 00:02
Mersi.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 07 Oct 2018, 01:13
Boghiul ăla e special nu doar pentru că are distanțe diferite între osii ci și pentru că fiecare roată are cilindrul de frână cu timoneria aferentă. E o soluție constructivă pe care nu am văzut-o decât la Ludmilla, unde din nou fiecare roată are un cilindru de frână dedicat cu tot cu timonerie... bine, Ludmilla e de construcție sovietică.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 07 Oct 2018, 11:28
La Ludmilla ai cilindri de frână la fiecare roată că nu au avut cum altfel să facă frâna la boghiul ăla. În mod sigur şi la D1-uri a fost aceeaşi situaţie.
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 07 Oct 2018, 16:49
Cladirea garii din Iasi, vazuta dinspre strada.
IMG_20180825_111743 by SSV 1915, on Flickr
Reusita, dupa mine, combinatia de fatada veche cu insertii de sticla.
IMG_20180825_111748 by SSV 1915, on Flickr
97 0674
IMG_20180825_123408_1 by SSV 1915, on Flickr
97 1603. Pe fundal se vede o parte a garniturii unui local Iasi - Vaslui.
IMG_20180825_123505 by SSV 1915, on Flickr
Cladirea garii si R 5422 Iasi - Bacau, cu care urma sa mergem pana la Pascani. Compunerea: 36-16 26-16.
IMG_20180825_123429 by SSV 1915, on Flickr
A plecat cam 3/4 ocupat din Iasi, dar pe parcurs au tot coborat oameni. Am ramas placut surprins de viteza de pe Iasi - Pascani, pe mai toata bucata de drum s-a dus cu 80-100 km/h. Pe cele mai multe parti din magistrale nu merg trenurile asa de bine... Nu m-am uitat la ceas, deci nu stiu daca a ajuns timpuriu, dar sigur a stat 15 minute pentru rebrusare in Pascani. Desi seputea rezolvata problema clar in maximum 10 minute. Dar na, CFR...
Vedere spre Dolhasca.
IMG_20180825_142718 by SSV 1915, on Flickr
Spre Roman.
IMG_20180825_142725 by SSV 1915, on Flickr
Cladirea garii vazuta din R 5449 Bacau - Suceava Nord.
IMG_20180825_151041 by SSV 1915, on Flickr
Lunca Siretului hc
IMG_20180825_151715 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180825_151719 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 07 Oct 2018, 16:55