Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mar Noi 14, 2017 9:30 pm
Si pentru ca ati fost cuminti...
[img]DSC_0863 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]DSC_0864 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]DSC_0865 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]DSC_0866 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]DSC_0869 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]DSC_0870 by SSV 1915, on Flickr[/img]
In cloncluzie, trenurile din Danemarca sint ca tara: curate, puse la punct, dar parca fara suflet.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mar Noi 14, 2017 9:31 pm
Mersi ca m-ai corectat.
Alea rosii sint denumite S-tog. Adica S-train. A, inca ceva legate de ele: inauntru par mult mai late ca ale noastre.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 4:50 pm
Revin cu imagini din a doua excursie in afara Romaniei de anul asta. In scurta vacanta de Rusalii am fost la Budapesta, dar acum cu trenul, mai ales ca orele (nu si timpii) au fost mai mult decat convenabile. La dus am luat Corona, am gasint un compartiment liber intr-un 21-91. Am vrut sa fac pat in compartiment, dar sezuturile celor mai multe fotolii erau blocate, prin urmare fiecare a dormit cat de bine a putut pe locurile din jumatatea lui de compartiment. Prin urmare, pozele si clipul de mai jos sint de la intors.
Frumoasa cladire a garii Keleti
[img]IMG_20170605_125620 by SSV 1915, on Flickr[/img]
80-55 004/Bybdtee
[img]IMG_20170605_131747 by SSV 1915, on Flickr[/img]
19-57 002/Apee
[img]IMG_20170605_131829 by SSV 1915, on Flickr[/img]
20-05/Bhv
[img]IMG_20170605_131940 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Keleti - Moskolc - Nyíregyháza - Debrecen - Szolnok - Ferihegy (aeroport?) - Nyugati
[img]IMG_20170605_132034 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Din compunerea EC 274 Jaroslav Hašek, Budapesta-Keleti - Praga
20-71 071/Bdpee231 de la CD
[img]IMG_20170605_132145 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_132204 by SSV 1915, on Flickr[/img]
84-71 034/Bbdgmee236
[img]IMG_20170605_132333 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_132352 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Capul de serie 10-70 001/A[ee
[img]IMG_20170605_132406 by SSV 1915, on Flickr[/img]
380 012 de la CD si restul garniturii
[img]IMG_20170605_132457 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 5:10 pm
Garnitura lui Ady Endre, cu care urma sa ne intoarcem la Cluj. Ca tot sint discutii despre scurtara trenurilor MAV-ului, foarte slab gradul de ocupare la clasa I, la Restaurant ihm, dar eu si prietena cred ca am facut jumatate din totalul incasarilor din drum. Trageti voi concluziile. Iar 201-71 si 20-91 ce s-au ocupat din Oradea, intorcandu-ne in a doua zi de Rusalii. Prin urmare (da, am mers o singura data cu trenul asta), pot intelege intentia MAV-ului de a reduce din pierderi.
[img]IMG_20170605_132727 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_132733 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_132738 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_132745 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_132751 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Alimentare cu apa pentru vagoane
[img]IMG_20170605_133206 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Szolnok
[img]IMG_20170605_150009 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150013 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150019 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150022 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150036 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 5:17 pm
[img]IMG_20170605_150041 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150052 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150106 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150112 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150113 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150129 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150200 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150215 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150230 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_150239 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 5:27 pm
[img]IMG_20170605_150249 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Kisújszállás
[img]IMG_20170605_153305 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_153310 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_153320 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_153332 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_153338 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Am mai baut bere in vagonul restaurant al MAV-ului. Bate in 7 lei. Daca platesti in forinti, cum am facut noi, 5,5 lei. Fiind Rusaliile am zis ca luam si loc, 3 euro. Eh, dupa ce au terminat cei doi simpatici dozele de bere din dotare s-au mutat la vagonul restaurant, de unde au iesit doar in statii sau ca sa mearga la baie. Curios e ca netul nu mergea, cuptorul cu microunde nici, dar berea era mereu rece. )
[img]IMG_20170605_153752 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Karcag
[img]IMG_20170605_154538 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_154543 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_154558 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 5:56 pm
Püspökladány. Il intreb pe controlor ceva de genul "ma, nene, aici se schimba locomotiva, nu? Se schimba locomotiva? Nuuuuu... doar la granita!". Sigur...
[img]IMG_20170605_154606 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_155727 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_155733 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_155804 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_155807 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Un tren local. Se poarta si la ei compunerile cu doua vagoane. Deh, vremuri grele...
[img]IMG_20170605_160026 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Naveta de carbuni de la CFR Marfa
[img]IMG_20170605_160043 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_160051 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Vedere spre Biharkeresztes si atasarea lui 418 325
[img]IMG_20170605_160227 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Báránd
[img]IMG_20170605_162615 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_162620 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 6:04 pm
ONI
[img]IMG_20170605_162631 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_162634 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Sáp, un sat te 1.000 de locuitori
[img]IMG_20170605_163721 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_163726 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_163730 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Berettyóújfalu
[img]IMG_20170605_165338 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_165342 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Mezőpeterd, 600 de locuitori
[img]IMG_20170605_170354 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 19, 2017 6:16 pm
IR 366. In Biharkeresztes se face rocada intre locomotive. Logic, trenul nostru a stat mai mult pentru toata operatiunea, 366 fiind gata de drum si plecand mai repede.
[img]IMG_20170605_172356 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_172401 by SSV 1915, on Flickr[/img]
M41 006(?) cu un sir lung de platforme cu sine
[img]IMG_20170605_174634 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_174645 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_175904 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170605_175858_1 by SSV 1915, on Flickr[/img]
55 km/h viteza comerciala din Budapesta la granita. Deci nu as lauda prea tare nici MAV-ul pentru infrastructura. O ora bonus in cele doua vami. Plus situatia de la noi. Hai, ca 8 ore pentru vreo 400 de kilometri e acceptabil, nu?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 26, 2017 9:30 pm
Tot povestesti cu prietena ce tare ar fi sa mergeti la Praga, mai ales ca Wizz a bagat cursa Cluj - Bratislava si altii au trenuri bune. Intri mai mult la misto pe site-ul ungurilor si te uiti cat cer pentru un drum dus-intors. 40 de lei pe sens, de fes!!! N-ai cum sa refuzi asa ceva. Dupa ce iei biletele astea la pretul pe care-l cere CFR Calatori pentru un drum cu Foamea pana la Alba te uiti, ca omu', de trenuri. 12 euro la dus, 17,5 la intors, cu oferte. Plus locuri cumparate din Bratislava cu cate 2 euro pentru intors, sa fii sigur ca nu ai probleme cu locurile.
A, am vorbit cu niste prieteni care au fost cam cu o luna inaintea noastra tot la fel si au luat biletele cam la pret dublu din Bratislava, respectiv Praga. Deci pentru cei interesati site-ul ZSSK-ului e de verificat. E nevoie de cont, dar e destul de prietenos. Atentie! Biletele sint nominale!
Prin urmare, dupa jumatate de zi prin Bratislava, un Sibiu mai mare, am ajuns la gara. Una urata, daca e sa ma intrebati, mai ales cand te gandesti la istoria orasului. Atmosfera din zona si dinauntru seamana mult cu ce se gaseste la noi, dar e curatica. Luna, daca e sa o compari cu garile de la noi. O poza de dimineata, cand am ajuns cu autobuzul de la aeroport.
IMG_20170913_092036 by SSV 1915, on Flickr" />
Cu aproape o ora inainte sa vina trenul.
IMG_20170913_153309 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170913_153313 by SSV 1915, on Flickr" />
Interiorul. Case de bilete, magazine, bancomate (vedeti un pic mai incolo de ce subliniez termenul) se gasesc acolo.
IMG_20170913_153349 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170913_153406 by SSV 1915, on Flickr" />
Casele de bilete. Am vazut doamne de la casele CFR-ului care vorbesc decent engleza. Am reusit sa ne intelegem, cumva, prin geamul ala, cu una din doamnele de acolo, dar la faza asta mi se pare ca CFR Calatori merita o bila alba. In schimb, la amabilitate... Cred ca tine de noroc cand vine vorba de personalul CFR Calatori...
IMG_20170913_153543 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170913_153550 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170913_153557 by SSV 1915, on Flickr" />
ÖBB City Shuttle Bmpz-l/21-73 Vai de capu' meu! Vagoane cu ferestre ghilotina! Si unele sint si deschise! Sa vina UE! Muicaaaaa!!!... Cum era cu normele vietii?...
IMG_20170913_153631 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170913_153640 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170913_153647 by SSV 1915, on Flickr" />
Bmpz-s/80-73
IMG_20170913_153743 by SSV 1915, on Flickr" />
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 26, 2017 9:44 pm
Unul din IC-urile de Kosice. parca circula odata la doua ore, doua vagoane de clasa I, Restaurant, etc. Sint macar vreo 400 de kilometri intre cele doua orase. Nu o sa intreb cate trenuri sint intre IAsi si Bucuresti, Cluj si Brasov, Cluj - Timisoara, etc.
Beer/20-70 Frumoasa serie alfabetica. )
[img]IMG_20170913_153737 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Spre Kosice/Budapesta
[img]IMG_20170913_153838 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_153913 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_153933 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Rama etajata
[img]IMG_20170913_160157 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_160213 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_160502 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 26, 2017 10:44 pm
Se pare ca undeva in spatele cladirii garii sint liniile RegioJet-ului. AM-ul avea motorul pornit. Impresia e ca motorul din unitatea apropiata era mai zgomotos decat cele de la noi. Ca poate eram la nivelul terasamentului, pe cand la noi le aud de la nivelul podelei, nu stiu.
[img]IMG_20170913_161541 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_161558 by SSV 1915, on Flickr[/img]
In fundal se poate vedea un Desiro format din trei unitati.
[img]IMG_20170913_161640 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_161651 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Eeeeee... Si aici a inceput distractia. Pentru ca politienii sint la fel de militisti in toate tarile. Ma indrept circumspect spre trecerea de peste linii din capatul dinspre Budapesta. Acolo niste baiesti pusi sa pazeasca ceva. Ii zic mandrei ca merg peste linii sa prind niste trenuri.
Din motive care-mi scapa e singura poza pe care o am. Ar mai trebui sa fie macar un clip cu un alt IC de Kosice tras la peron, dar daca le recuperez o sa le pun aici.
[img]IMG_20170913_154209 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Relativ multumit de ce am reusit sa prind ma intorc la domnita. Cand sa calc pe peronul primei linii... Imi face un Garcea semn sa vin la el. Imi zice ceva in slovaca la care ii raspun "sorry?". "Aaaaa... soriiiii... ID, pliz." Ii intind buletinul si se prinde ca sorry-ul era pe bune. Imi zice ca intelege ca sintem turisti, dar ca trebuie sa ma amendeze. Ne miram si eu si prietena. "Normal amenda e 50 de euro, da' pentru ca sinteti turisti straini scapi cu 10 euro". Il intreba care e problema si daca nu aveam voie sa pozez. Zice ca nu, doar ca pe acolo au voie doar angajatii ZSSK-ului. Ca el nu stie cum e in Romania, dar ca acolo calatorii trec prin pasajul subteran. Si ca el nu m-ar amenda, insa fiind camera e posibil sa-l vada sefu' daca ma lasa cu un avertisment. Fiind in concediu si apropiindu-se ora de sosire a trenului nu m-am luat in gura cu el. Daca eram in tara iesea carnaval. Asa...
Eh, am subliniat bancomat pentru ca nu mai aveam euro la noi si m-am dus sa scot 10 euro sa-i dau gusterului bani de lumanari. Comisionul a fost de vreo 10%. Idem si in Praga la bancomat, deci aveti grija si cu asta.
Trenul a avut intarziere vreo 20 de minute. Daca e sa ma iau dupa Wikipedia e normal, gara fiind subdimensionata pentru traficul actual.
EC 274 Jaroslav Hašek , dupa mine, e ce iti poti dori de la un tren, exceptand partea cu ferestrele inschise. Dar la viteza comerciala pe care o are (100km/h) nici nu ar avea rost. Vagoan restaurant, altul cu spatii pentru biciclete, altul pentru handicapati, clasa I, saloane, compartimentate, etc. A, si s-a cam umplut din Bratislava. Cum multi nu prea isi iau loc ne-am ingramadit toti la compartimentate. Si cand zic asta ma refer la noul meu vagon preferat, Bmz235/21-91 ex-ÖBB Silentios, din sezuturi se face pat, inaltimea tetierelor se regleaza, usa compartimentului se poate bloca, 4 prize/6 locuri si... 4 slot-uri USB tot la 6 locuri. Si mai mult decat ok in privinta zgomotului. Si da, si cehii, niste tarani si aia, prefera compartimentatele. Da' nici o grija! Stiu birocratii de la Bruxelles ce e mai bine pentru cetateni!
In vagonul restaurant ti se cam umpleau hainele cu miros de bucatarie. Ca deh, la MAV iti comanzi conserva de fasole si la CFR esti propriul ospatar. Dupa granita, cam o ora si jumatate, bataia trenul foarte tare, dar mecanicul nu slabea controlerul.
[img]IMG_20170913_174739 by SSV 1915, on Flickr[/img]
842 + 80-29 306, in sistem push-pull. Nu ma pricep la datele tehnice, dar intreb: e chiar atat de greu sa se faca si la noi la fel cu o Malaxa 78 si un vagon?
[img]IMG_20170913_183819 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170913_191618 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 26, 2017 11:00 pm
Nu, nu e farmacie, desi la fata locului asa parea. E baia garii centrale din Praga, unde taxa era echivalentul a 3 sau 4 lei.
IMG_20170913_213156 by SSV 1915, on Flickr" />
Vytopna, un local de care am aflat cu vreo doua saptamani inainte sa plecam in concediu. Il recomand cu caldura. Foarte aproape de buricul targului, preturi mai mult decat acceptabile, iar jucariile de acolo...
IMG_20170914_154234 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_154323 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_154348 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_184212 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_184222 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_184233 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_184241 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20170914_184314 by SSV 1915, on Flickr" />
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum Noi 26, 2017 11:22 pm
Seara, inainte de plecare.
[img]IMG_20170916_232531 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170916_232601 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170916_232619 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Sala de la intrarea din strada, cu numeroase scuturi.
[img]IMG_20170916_233105 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Cu un nivel mai jos e sala de asteptare. Sala de asteptare mai mult decat ok in privinta spatiului si magazinelor, dar foarte subtire la faza cu scaunele...
[img]IMG_20170917_001511 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170917_001519 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170917_001534 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170917_001549 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20170917_001644 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Aceeasi sala de care pomeneam, din alt unghi.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Din pacate noaptea nici pe viu nu se vede grozav sala asta, cu atat mai putin in niste poze facute cu un telefon. Bun, dar tot un telefon.
IMG_20170917_001739 by SSV 1915, on Flickr" />
A, ziceam ca la dus am mers in trei vagoane. Al treilea era un Bdpee231/20-71 Spatii pentru biciclete, sezuturi rabatabile, spatii pentru biciclete, masute. Evident si prize. Sint gandite bine, dar nu pentru mai mult de vreo 3 ore.
In Metropol am avut locuri intr-un 20-70 Vagoane destul de bune, dar nu le-as ridica in slavi. De mentionat ca era lume pe peron, nu gluma. Nu m-am uitat sa vad gradul de ocupare, dar sigur a plecat cu vreo 90%, daca nu mai mult. Tot ocheau oamenii compartimentul nostru, dar teapa! Nu aveau locuri cu noi. "Sa vezi noroc pe capul nostru" zic. Vezi sa nu. Cu 5 minute inainte de plecare intra doua cupluri de 45-50 de ani. Na... Asta e...
Reusesc sa adorm la un moment dat. Ma trezesc dupa o vreme mai eram doar noi doi in compartiment. Mandra imi zice ca stam dej de vreo un sfert de ora in gara aia. "Sigur ataseaza/detaseaza ceva" ii spun si ma intind pe toate trei scaunele. Dupa inca vreo doua ore, cred, ma trezesc iar. A mea se uita la mine si zice "stam de vreo 30 de minute aici...". Hmmmm... Hopaaaa... Timp sa prindem avionul mai era berechet. Doar ca trece inca o jumatate de ora. Ma uit pe hol, ma uit pe peron. Nimeni. Noi stateam. Mai trece un tren. Noi tot in Kúty-ul vietii. In sfarsit pornim. Zic "hai ca e bine, tot prindem un troleu si ajungem. La limita, da' ajungem." Doar ca nu iese bine din statie si da inapoi trenul de legenda. Si mai stam vreo 20-25 de minute. Timp in care il suna pe taica-su sa imi puna niste bani pe card, pentru ca eu nu stiam cati mai am si nici nu puteam verifica. Pana la urma ajunem cu 75-90 de minute, nu retin pentru ca grija era sa ajungem la aeroport.
Mergem in statie, urmatorul troleu peste aproape 15 minute. Super... Am reusit sa ne intelegem cu un taximetrist ca o sa ne ia 20-22 de euro pana la aeroport si ne si urcam in masina. Vreo 21,5 euro parca a fost cursa si nu a parut ca ne-a ocolit. Cel putin nu mult, fata de traseul si timpul facut cu troleul cu cateva zile inainte. Am scos bani de pe card, echivalentul a 100 de lei, ca in zona aia au fost comisioanele, de vreo 10%, dar am ajuns.
Per total concediul a fost reusit, atat cu trenulete, cat si cu trenuri adevarate. Si cand spun adevarate ma refer pe bune, nu la ce are CFR-ul. Cum or reusi astia sa aiba compartimentate chiar nu-mi dau seama, da' e clar ca nu au specialisti.
Cam asta a fost pe anul asta, urmatorul reportaj international la anul.
PS: Mai subtire cu pozele de pe traseu de data asta pentru ca la dus trenul a avut o mana de opriri si la intors am incercat sa dormim.