|
| TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) | |
|
+16Alex:D IonutChircu Luna Dr2005 DUAL ATM V3R adytm MariusM Hurricane IonutCFR2009 NB 2009 AlexD ldh80 TVlad COSTACHE MIHAIL 20 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5977 Data de inscriere : 04/09/2008
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 16 Dec 2012, 04:20 | |
| Buna,
Stie cineva daca se mai pot achizitiona de undeva cartile ce trateaza Monografia Uzinelor Malaxa ? |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 16 Dec 2012, 13:33 | |
| - Hurricane a scris:
- Pacat ca trenul nu e format tot din vagoane etajate, fiind color era ceva deosebit sa vedem o garnitura curata de 26-26 in vopsirea originala. Tot in filmul asta sunt faine si secventele din Bucuresti Nord, cu vagoanele cuseta si de dormit.
La sutele de poze vechi care se gasesc pe net imi pare rau ca nu am gasit pana acum poze cu personalul Bucuresti - Brasov de dupa anul 1995. Că tot veni vorba despre 26-26: http://www.deutschefotothek.de/obj86002470.html |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Vin 04 Ian 2013, 22:04 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Transportul feroviar in timpul comunismului Joi 10 Ian 2013, 20:07 | |
| Din ce am putut afla, adunand toate seriile de vagoane produse sau importate, in 1990, existau in parcul CFR un numar de 4297 vagoane de calatori de clasa (fara a include cele etajate seria 26-26), importate sau produse in perioada 1964-1990, dupa standardele UIC (din aceste 4297 de vagoane: 2371 erau de tip “compartimentat”, 1470 de tip “salon”, 300 de tip compartimentat importate din fosta RDG, ? de tip “etajat”, importate din fosta RDG, cel putin 66 de tip “cuplu etajat/rama TE” , importate din fosta RDG si 90 de tip “etajat” seria 26-47, singurele cu frana cu disc!). Daca la acestea mai adaugam cca 800 de vagoane tip "dimitroave" si celelalte mai vechi, anterioare anului 1940, care in 1990 inca se mai aflau in exploadare!-, ar iesi peste 5.000 de vagoane calatori de clasa, aflate in 1990 in parcul CFR! Ca o comparatie, astazi - o cifra aproximativa, ca una precisa nu cred ca ar sti cineva- cate vagoane de calatori de clasa mai au in parc CFR-Calatori si operatorii privati (Regiotrans, TFC , Regional SRL si Servtrans Invest ) ? |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 27 Ian 2013, 14:05 | |
| Ma indoiesc ca e cineva in stare sa-ti raspunda clar la-ntrebarea asta. TFC, Regiotrans probabil c-ar fi in stare sa iti zica la milimetru numarul lor, dar CFR-ul ma indoiesc serios ca are evidente REALE a ce vagoane au devenit care serii dupa modernizari, reconstructii, etc.
PS. Numai 66 rame TE importate? nu stiu de ce am impresia ca numarul e mult mai mare, undeva pe la 125 cel putin. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 27 Ian 2013, 15:45 | |
| Se poate face un numar grosso modo la CFR ,pentru ca stim seriile si aproximativ numarul maxim vazut pe un vagon intr-o serie .. chiar daca mai sunt care zac la gard,au avut accidente etc .. insa o sa fie probleme cu vechile serii gen 21-47,20-57,20-59,20-47/50,etc pentru ca acestea inca mai circula si nu le stie nimeni numarul exact de exemplare ramase in circulatie ... ca vezi de exemplu vagoane 21-47 cu numaru 500+ prin circulatie .. asta nu inseamna ca mai sunt 500 de exemplare care mai fac trenuri ... Daca vorbim de 21-31/76/86/86/90 ,20-31/68/70/76/83, 22-76/96,26-16/05,10-70/71/90/91,19-83/87,etc putem face groso modo aproximatia . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 27 Ian 2013, 16:16 | |
| 21-47 au fost 1000 de bucăţi (150 produse de Pafawag şi 850 de Astra), 21-57 au fost 225, 11-47 au fost cel puţin 162... Se poate calcula câte vagoane au fost din fiecare, dar mai greu e cu ce s-a casat acum. De exemplu, 20-55 sunt cel puţin 2 casate de la Timişoara + 1 de la Griviţa (a ars) + posibil încă unul de la Griviţa (buşit), la care le adăugăm pe cele cu deraierea de lângă Craiova care nu cred că se mai repară. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 27 Ian 2013, 16:54 | |
| Acum pe Antena 1 este filmul ,,Asta seara dansam în familie" (1972). Puteţi vedea interioare de 30-40 033 şi vagon restaurant. _________________ :TTT:
|
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 27 Ian 2013, 18:01 | |
| ...sa-ncep sa suspin, cum in 1970 erau in stare sa puna perdele pe culoar, si tetiere albe, iar acuma nu. Similar, ma apuca damblalele cand ma uit la "Eu, tu si Ovidiu" si vad cat de bine arata un vagon 11-47. cu scaune de plus. Bine, ca si in 1985-1990 deja decazuse calitatea intretinerii vagoanelor mult, fata de cum iesisera ele din fabrica. Ehhh...in zilele noastre, vorbim de termeni abstracti gen anti-jeg, trafic intens, baza de plastic, salon. Insa, desi , trebuie sa recunosc, parcul de vagoane a fost modernizat intensiv in ultimii ani, modernizarile astea paca nu is facute pentru calatorul cinstit si cu bun simt- ori, poate, pur si simplu , termenul "confort" are o alta acceptiune acum. Acum, cand se concepe un vagon,se incearca a se folosi materiale si solutii care sa permita o degradare cat mai mica, asta chiar daca vagonul in sine arata spartan. Deh, daca am avut plus, compartimente si mocheta... si ne-am sters mucii pe ele, asa ne trebuie.
PS. Ca veni vorba de "Eu, tu si Ovidiu", tocmai ce m-am uitat pe youtube la secventele aferente...nu stiam ca vagoanele 11-47 (bou-vagon, ca sa fie fara dubii) au avut initial usi de compartiment culisante... Oare cand le-or fi modificat in usi normale, din astea cu balamale? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Mier 24 Sept 2014, 11:58 | |
| Aici ceva relatari ale calatoriilor cu trenul in perioada comunista: http://forum.softpedia.com/topic/973805-viatha-in-epoca-ceauescu-lumini-i-umbre/page__st__1134#entry15728925 |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6224 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Mier 24 Sept 2014, 22:25 | |
| - ATM a scris:
- ...sa-ncep sa suspin, cum in 1970 erau in stare sa puna perdele pe culoar, si tetiere albe, iar acuma nu.
Sa fim seriosi...era un film. Pe vremea aia orice film era automat si un mijloc de propaganda. Totul trebuia sa arate bine si "coafat". Mi-e greu sa cred ca erau perdele pe culoar in trenuri. Romanul nu e hot de ieri. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Sam 27 Sept 2014, 01:24 | |
| Ai dreptate si tu, uitasem de masina de propaganda. Totusi, mai invatam una-alta din filmele astea vechi. Pana sa-l vad, nici nu stiam ca exista posibilitatea montarii respectivelor perdele si pe culoar. Dupa aia, m-am uitat special la vagoanele 20-57 ghilotina daca au pastrat "mecanismul', dar nu mai aveau sina, nu mai aveau nimic, ramasesera doar gaurile in care se bagau betele si doar atat.
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 28 Sept 2014, 00:26 | |
| - Dr2005 a scris:
- 21-47 au fost 1000 de bucăţi (150 produse de Pafawag şi 850 de Astra), 21-57 au fost 225, 11-47 au fost cel puţin 162...
Se poate calcula câte vagoane au fost din fiecare, dar mai greu e cu ce s-a casat acum. De exemplu, 20-55 sunt cel puţin 2 casate de la Timişoara + 1 de la Griviţa (a ars) + posibil încă unul de la Griviţa (buşit), la care le adăugăm pe cele cu deraierea de lângă Craiova care nu cred că se mai repară. Vagoanele 21-47 și 21-57 de UVA au fost mai întîi și mai întîi 21-60(conversia în 21-47/57 făcîndu-se prin anii '80; pînă atunci, 21-47 desemnînd doar vagoanele de fabricație Pafawag Wroclaw). Vagoane 11-47(inițial 11-60) au fost mai întîi cam 200 după care au apărut vreo 40-50 de vagoane încadrate în acea serie, tot clasa 1 dar cu banchete dispuse ca la clasa 2, dar în loc să fie acoperite cu vinilin, erau acoperite cu stofa vișinie specifică. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 28 Sept 2014, 03:23 | |
| Vagoanele alea de care zici tu, vagoanele 11-47 clasa 1 care de fapt nu prea era clasa 1...partea asta n-am inteles-o niciodata. Initial eu crezusem ca astea ar fi fost prima serie de vagoane construite de IVA, si de-abia dupa aia sa fi trecut la clasa 1 cu fotoli...sa inteleg ca de fapt a fost invers, ca la inceput s-au construit cu fotolii, si de-abia dupa aia Astra a facut apoi un upgrade pentru niste vagoane initialmente construite drept clasa a 2-a? ce mizerie din partea lor... (eu imi aduc aminte ca tapiteria vagoanelor respective era de obicei galbena, mai rar visinie...ba cred c-am vazut unul si cu tapiterie vernil... desigur, in atatia ani probabil c-or fi schimbat macar o data textila...) Tot din amintiri, vagoanele bar aveau intr-unul din compartimentele mici (alea de 3 geamuri) scaune de clasa 1. Aranjamentul lor era tot din asta, cu banchete comune, nu cu fotolii.
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) Dum 28 Sept 2014, 14:45 | |
| - ATM a scris:
- Vagoanele alea de care zici tu, vagoanele 11-47 clasa 1 care de fapt nu prea era clasa 1...partea asta n-am inteles-o niciodata. Initial eu crezusem ca astea ar fi fost prima serie de vagoane construite de IVA, si de-abia dupa aia sa fi trecut la clasa 1 cu fotoli...sa inteleg ca de fapt a fost invers, ca la inceput s-au construit cu fotolii, si de-abia dupa aia Astra a facut apoi un upgrade pentru niste vagoane initialmente construite drept clasa a 2-a? ce mizerie din partea lor...
(eu imi aduc aminte ca tapiteria vagoanelor respective era de obicei galbena, mai rar visinie...ba cred c-am vazut unul si cu tapiterie vernil... desigur, in atatia ani probabil c-or fi schimbat macar o data textila...) Tot din amintiri, vagoanele bar aveau intr-unul din compartimentele mici (alea de 3 geamuri) scaune de clasa 1. Aranjamentul lor era tot din asta, cu banchete comune, nu cu fotolii.
1) Probabil, dar da, de tapițeria albă sau galbenă m-am lovit mai mult la compartimentate. 2) De regulă, era de clasa 2, dispus fifty-fifty. Se și vedea de-afară că avea cifra de clasă 2. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) | |
| |
| | | | TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |