Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)

In jos 
+16
Alex:D
IonutChircu
Luna
Dr2005
DUAL
ATM
V3R
adytm
MariusM
Hurricane
IonutCFR2009
NB 2009
AlexD
ldh80
TVlad
COSTACHE MIHAIL
20 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
V3R

V3R


Numarul mesajelor : 49
Varsta : 32
Localizare : Cluj - Napoca
Reputatie : 5977
Data de inscriere : 04/09/2008

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 16 Dec 2012, 04:20

Buna,

Stie cineva daca se mai pot achizitiona de undeva cartile ce trateaza Monografia Uzinelor Malaxa ?
Sus In jos
http://www.romanianscenery.com
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8344
Data de inscriere : 27/08/2008

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 16 Dec 2012, 13:33

Hurricane a scris:
Pacat ca trenul nu e format tot din vagoane etajate, fiind color era ceva deosebit sa vedem o garnitura curata de 26-26 in vopsirea originala. Tot in filmul asta sunt faine si secventele din Bucuresti Nord, cu vagoanele cuseta si de dormit.

La sutele de poze vechi care se gasesc pe net imi pare rau ca nu am gasit pana acum poze cu personalul Bucuresti - Brasov de dupa anul 1995.

Că tot veni vorba despre 26-26:

http://www.deutschefotothek.de/obj86002470.html
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8344
Data de inscriere : 27/08/2008

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeVin 04 Ian 2013, 22:04

Câteva articole interesante din Almanah Flacăra 1974:

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 055_zps9c121124
TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 057_zps4576337b
TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 058_zpsc61fe043
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6891
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12292
Data de inscriere : 03/11/2010

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Transportul feroviar in timpul comunismului   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 10 Ian 2013, 20:07

Din ce am putut afla, adunand toate seriile de vagoane produse sau importate, in 1990, existau in parcul CFR un numar de 4297 vagoane de calatori de clasa (fara a include cele etajate seria 26-26), importate sau produse in perioada 1964-1990, dupa standardele UIC (din aceste 4297 de vagoane: 2371 erau de tip “compartimentat”, 1470 de tip “salon”, 300 de tip compartimentat importate din fosta RDG, ? de tip “etajat”, importate din fosta RDG, cel putin 66 de tip “cuplu etajat/rama TE” , importate din fosta RDG si 90 de tip “etajat” seria 26-47, singurele cu frana cu disc!).
Daca la acestea mai adaugam cca 800 de vagoane tip "dimitroave" si celelalte mai vechi, anterioare anului 1940, care in 1990 inca se mai aflau in exploadare!-, ar iesi peste 5.000 de vagoane calatori de clasa, aflate in 1990 in parcul CFR! Ca o comparatie, astazi - o cifra aproximativa, ca una precisa nu cred ca ar sti cineva- cate vagoane de calatori de clasa mai au in parc CFR-Calatori si operatorii privati (Regiotrans, TFC , Regional SRL si Servtrans Invest ) ?
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6642
Data de inscriere : 10/07/2010

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 14:05

Ma indoiesc ca e cineva in stare sa-ti raspunda clar la-ntrebarea asta.
TFC, Regiotrans probabil c-ar fi in stare sa iti zica la milimetru numarul lor, dar CFR-ul ma indoiesc serios ca are evidente REALE a ce vagoane au devenit care serii dupa modernizari, reconstructii, etc.

PS. Numai 66 rame TE importate? nu stiu de ce am impresia ca numarul e mult mai mare, undeva pe la 125 cel putin.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13280
Data de inscriere : 05/01/2011

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 15:45

Se poate face un numar grosso modo la CFR ,pentru ca stim seriile si aproximativ numarul maxim vazut pe un vagon intr-o serie .. chiar daca mai sunt care zac la gard,au avut accidente etc .. insa o sa fie probleme cu vechile serii gen 21-47,20-57,20-59,20-47/50,etc pentru ca acestea inca mai circula si nu le stie nimeni numarul exact de exemplare ramase in circulatie ... ca vezi de exemplu vagoane 21-47 cu numaru 500+ prin circulatie .. asta nu inseamna ca mai sunt 500 de exemplare care mai fac trenuri ...
Daca vorbim de 21-31/76/86/86/90 ,20-31/68/70/76/83, 22-76/96,26-16/05,10-70/71/90/91,19-83/87,etc putem face groso modo aproximatia Smile.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20631
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25575
Data de inscriere : 17/08/2011

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 16:16

21-47 au fost 1000 de bucăţi (150 produse de Pafawag şi 850 de Astra), 21-57 au fost 225, 11-47 au fost cel puţin 162...
Se poate calcula câte vagoane au fost din fiecare, dar mai greu e cu ce s-a casat acum. De exemplu, 20-55 sunt cel puţin 2 casate de la Timişoara + 1 de la Griviţa (a ars) + posibil încă unul de la Griviţa (buşit), la care le adăugăm pe cele cu deraierea de lângă Craiova care nu cred că se mai repară.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20631
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25575
Data de inscriere : 17/08/2011

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 16:54

Acum pe Antena 1 este filmul ,,Asta seara dansam în familie" (1972). Puteţi vedea interioare de 30-40 033 şi vagon restaurant.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6642
Data de inscriere : 10/07/2010

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 18:01

...sa-ncep sa suspin, cum in 1970 erau in stare sa puna perdele pe culoar, si tetiere albe, iar acuma nu.
Similar, ma apuca damblalele cand ma uit la "Eu, tu si Ovidiu" si vad cat de bine arata un vagon 11-47. cu scaune de plus.
Bine, ca si in 1985-1990 deja decazuse calitatea intretinerii vagoanelor mult, fata de cum iesisera ele din fabrica.
Ehhh...in zilele noastre, vorbim de termeni abstracti gen anti-jeg, trafic intens, baza de plastic, salon. Insa, desi , trebuie sa recunosc, parcul de vagoane a fost modernizat intensiv in ultimii ani, modernizarile astea paca nu is facute pentru calatorul cinstit si cu bun simt- ori, poate, pur si simplu , termenul "confort" are o alta acceptiune acum. Acum, cand se concepe un vagon,se incearca a se folosi materiale si solutii care sa permita o degradare cat mai mica, asta chiar daca vagonul in sine arata spartan. Deh, daca am avut plus, compartimente si mocheta... si ne-am sters mucii pe ele, asa ne trebuie.


PS. Ca veni vorba de "Eu, tu si Ovidiu", tocmai ce m-am uitat pe youtube la secventele aferente...nu stiam ca vagoanele 11-47 (bou-vagon, ca sa fie fara dubii) au avut initial usi de compartiment culisante... Oare cand le-or fi modificat in usi normale, din astea cu balamale?
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8304
Data de inscriere : 18/03/2011

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 24 Sept 2014, 11:58

Aici ceva relatari ale calatoriilor cu trenul in perioada comunista: http://forum.softpedia.com/topic/973805-viatha-in-epoca-ceauescu-lumini-i-umbre/page__st__1134#entry15728925
Sus In jos
IonutChircu

IonutChircu


Numarul mesajelor : 813
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6224
Data de inscriere : 05/05/2010

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 24 Sept 2014, 22:25

ATM a scris:
...sa-ncep sa suspin, cum in 1970 erau in stare sa puna perdele pe culoar, si tetiere albe,  iar acuma nu.

Sa fim seriosi...era un film. Pe vremea aia orice film era automat si un mijloc de propaganda. Totul trebuia sa arate bine si "coafat". Mi-e greu sa cred ca erau perdele pe culoar in trenuri. Romanul nu e hot de ieri.
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6642
Data de inscriere : 10/07/2010

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeSam 27 Sept 2014, 01:24

Ai dreptate si tu, uitasem de masina de propaganda.
Totusi, mai invatam una-alta din filmele astea vechi. Pana sa-l vad, nici nu stiam ca exista posibilitatea montarii respectivelor perdele si pe culoar. Dupa aia, m-am uitat special la vagoanele 20-57 ghilotina daca au pastrat "mecanismul', dar nu mai aveau sina, nu mai aveau nimic, ramasesera doar gaurile in care se bagau betele si doar atat.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8344
Data de inscriere : 27/08/2008

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 28 Sept 2014, 00:26

Dr2005 a scris:
21-47 au fost 1000 de bucăţi (150 produse de Pafawag şi 850 de Astra), 21-57 au fost 225, 11-47 au fost cel puţin 162...
Se poate calcula câte vagoane au fost din fiecare, dar mai greu e cu ce s-a casat acum. De exemplu, 20-55 sunt cel puţin 2 casate de la Timişoara + 1 de la Griviţa (a ars) + posibil încă unul de la Griviţa (buşit), la care le adăugăm pe cele cu deraierea de lângă Craiova care nu cred că se mai repară.

Vagoanele 21-47 și 21-57 de UVA au fost mai întîi și mai întîi 21-60(conversia în 21-47/57 făcîndu-se prin anii '80; pînă atunci, 21-47 desemnînd doar vagoanele de fabricație Pafawag Wroclaw).
Vagoane 11-47(inițial 11-60) au fost mai întîi cam 200 după care au apărut vreo 40-50 de vagoane încadrate în acea serie, tot clasa 1 dar cu banchete dispuse ca la clasa 2, dar în loc să fie acoperite cu vinilin, erau acoperite cu stofa vișinie specifică.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6642
Data de inscriere : 10/07/2010

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 28 Sept 2014, 03:23

Vagoanele alea de care zici tu, vagoanele 11-47 clasa 1 care de fapt nu prea era clasa 1...partea asta n-am inteles-o niciodata. Initial eu crezusem ca astea ar fi fost prima serie de vagoane construite de IVA, si de-abia dupa aia sa fi trecut la clasa 1 cu fotoli...sa inteleg ca de fapt a fost invers, ca la inceput s-au construit cu fotolii, si de-abia dupa aia Astra a facut apoi un upgrade pentru niste vagoane initialmente construite drept clasa a 2-a? ce mizerie din partea lor...
(eu imi aduc aminte ca tapiteria vagoanelor respective era de obicei galbena, mai rar visinie...ba cred c-am vazut unul si cu tapiterie vernil... desigur, in atatia ani probabil c-or fi schimbat macar o data textila...)
Tot din amintiri, vagoanele bar aveau intr-unul din compartimentele mici (alea de 3 geamuri) scaune de clasa 1. Aranjamentul lor era tot din asta, cu banchete comune, nu cu fotolii.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8344
Data de inscriere : 27/08/2008

TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 28 Sept 2014, 14:45

ATM a scris:
Vagoanele alea de care zici tu, vagoanele 11-47 clasa 1 care de fapt nu prea era clasa 1...partea asta n-am inteles-o niciodata. Initial eu crezusem ca astea ar fi fost prima serie de vagoane construite de IVA, si de-abia dupa aia sa fi trecut la clasa 1 cu fotoli...sa inteleg ca de fapt a fost invers, ca la inceput s-au construit cu fotolii, si de-abia dupa aia Astra a facut apoi un upgrade pentru niste vagoane initialmente construite drept clasa a 2-a? ce mizerie din partea lor...
(eu imi aduc aminte ca tapiteria vagoanelor respective era de obicei galbena, mai rar visinie...ba cred c-am vazut unul si cu tapiterie vernil... desigur, in atatia ani probabil c-or fi schimbat macar o data textila...)
Tot din amintiri, vagoanele bar aveau intr-unul din compartimentele mici (alea de 3 geamuri) scaune de clasa 1. Aranjamentul lor era tot din asta, cu banchete comune, nu cu fotolii.

1) Probabil, dar da, de tapițeria albă sau galbenă m-am lovit mai mult la compartimentate.
2) De regulă, era de clasa 2, dispus fifty-fifty. Se și vedea de-afară că avea cifra de clasă 2.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Continut sponsorizat





TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)   TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989) - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
TRANSPORTUL FEROVIAR IN TIMPUL COMUNISMULUI (1945-1989)
Sus 
Pagina 2 din 4Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI
» LITORAL 1989
» Mersul trenurilor 2012-2013 (2)
» Despre transportul public local
» Transportul interurban auto de calatori in zona Husi

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: