|
| Locomotive clasa 60 | |
|
+85Ionut31 Laurentiu Ciobanu SMDS Pandelea50 Tony Ist Cipri Andrei Neculai calatorprinromania Bogdan Razvan TVlad marcelbanu Alastair Petre_IFTE TER200 AeroX sytrus Mihai Nicolae DPS andreir Bobby_TM MariusM Ikarus99 mishu88 Vale IonutChircu razvan22 Zsoe LascuB_1980 19jimmy84 V3R teoiasi Tonyno Andrey_tm ravers75 AndreiCFRBucuresti Amiralul ldh80 Davee91 ets2oltromânia tcm COSTACHE MIHAIL cardinal Dutzu Norbi CristyanC TonyCFR Andrei Andras Adirmvl maus5 kasapis2007 Gaby005 TonyGFR xfiles cosmin br R936 mariuscfrbucuresti dan tm Mihay mielutu zburator didinul marius_catalin84 Katalyn Teodor c o r v i n LanceR George cfr500 CristianSM Lineus646 ALEXCFR pisti91 @ndrey AndiCFR Desiro256 TudorVD Vitosa daniel_c Re6/6 florin.lifticariu Dr2005 Adrian78 AndreiStefan deconectat ANDU2100HP mureseanu_976 Nesebar 89 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 10:45 | |
| - Adrian78 a scris:
- nu hârburi de 120t
Sa nu uitam ca aceste "harburi" au avut un rol important de a dezvolta tara si de a transporta ce producea industria pe atunci alaturi de trenurile lungi incarcate pana la refuz cu muncitori. Pe langa asta, au fost produse si in randul sutelor. Intr-adevar, acestea nu mai corespund standardelor actuale |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 11:36 | |
| Nu mai conteaza ce a fost. Si-au trait traiul, si-au mancat malaiul. Si alte tari europene au trait la fel si n-a stat timpul in loc pentru ele. Toti cauta sa se modernizeze si sa evolueze. Si in general Dieselul nu o sa mai aiba multa viata decat in depouri si la manevre. Unde exista o linie neelectrificata de importanta ridicata tot se va electrifica pe viitor. Cu nostalgie si sensibilitate ridicata poate sa vorbeasca despre ele cineva ca directorul muzeului CFR. O dezvoltare durabila in acest domeniu presupune sa nu stam sa ne inchinam la aceste fiare batrane care n-au cum sa tot fie resuscitate la nesfarsit, iar rata lor de defectare va fi mereu mai mare decat la un tren nou.
Cand raman aceste minunate valori romanesti defecte si stati macar 3 ore lesinati vara in tren parca incepi sa te gandesti la Frecciarossa 1000 ca fiind un tren de-a dreptul erotic. Da, nimic nu se compara sufleteste cu fluierul de Sulzer si cu glasul rotilor de tren pe linii nesudate, dar frumusetea e trecatoare chiar si la acest capitol. Schimbarea e parte din vietile noastre. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 13:35 | |
| - IonutFanRailway a scris:
- Adrian78 a scris:
- nu hârburi de 120t
Sa nu uitam ca aceste "harburi" au avut un rol important de a dezvolta tara si de a transporta ce producea industria pe atunci alaturi de trenurile lungi incarcate pana la refuz cu muncitori. Pe langa asta, au fost produse si in randul sutelor. Intr-adevar, acestea nu mai corespund standardelor actuale Toate la timpul lor.In afara de noi și câteva cazuri izolate la.BDZ Bulgaria și ceva derivate pentru UK la trenuri charter nimeni nu mai folosește tracțiunea cu locomotive Sulzer la trenurile de calatori Doar privați de aia sunt eficienți că folosesc automotoare diesel nu hardughie cu 2 vagoane
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mar 03 Sept 2024, 21:21, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 21:15 | |
| Domnu Mircea (@SMDS), mi-a povestit un mecanic bun amic cu mine, băi când am dus la RR EAul xxx, depoul mi-a dat să le duc și 2 găleți cu șuruburi ca să o repare. Dar asta se întâmpla în urmă cu 10 ani. Revenind la 060DA, vremea lor a trecut. Nu știu cât se va mai putea continua cu mutatul pieselor de pe una pe alta, sau cu piese rectificate, sau chinezărie. Sunt eu anti-Reloc, dar cred că mai bine ar trimite CFR C niște cutii de 060DA să le modernizeze în DEMA (diesel cu motoare asincron). E totul nou. Nu mai e nici motorul tehnologie de anii 60, nici inda să le prăjească generatoarele de putere. E totul nou. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 21:39 | |
| Un DA e la fel de eficient in 2024 ca un bec cu incandescenta. Consuma 100W ca sa lumineze de 100W, in timp ce un bec actual consuma 8W ca sa lumineze la fel.
Pe linii neelectrificate, la calatori, sunt suficiente automotoarele in stilul TFC, RegioCalatori, etc. Nu renteaza musai electrificarea, ca nici in Germania nu ai toate liniile electrificate.
Cat despre "stai ca era functionala componenta, stai ca era gioarsa, stai ca s-au topit cuzinetii, stai ca pnm...", astea sunt vrajeli. Orice atelier de reparatii trebuie sa poata repara orice la standardele de fabrica si sa ofere o garantie de 24 de luni la piese si 3 luni la manopera; daca nu se mai fabrica piese pentru acel material rulant, automat sa poata spune "bai baieti, noi nu mai reparam ca nu mai exista piese, dati la topit locomotiva si aia e".
Eu am lucrat in service auto, la o reprezentanta auto (nu dau nume ca n-am chef de discutii in contradictoriu); nu se baga nimeni sa faca carpeli, pe principiul "una e sa carpesc la masina mea si sa imi asum ca raman in drum, alta e sa carpesc la masina altuia si sa ramana ala in drum intr-o duminica seara de noiembrie cu 2 copii mici in masina". Asa ca ii spuneam omului "pentru a readuce masina la starea normala trebuie schimbate aia, aia si ailalta; costa atat; va convine, bine, ne apucam de treaba; nu va convine, platiti doar diagnoza si sunteti liber sa mergeti unde vreti sa va reparati masina".
Reparatiile gen "demontam si punem alti cuzineti mai grosi pe un arbore cotit la cota coispe", cat timp producatorul Sulzer nu accepta asa ceva, sunt doar frectie la picior de lemn; exista cota 1, cota 2, cota 3 si poate or fi mai multe. Daca producatorul nu mai da alte cote, inseamna ca trebuie schimbat acel arbore cu altul nou. Daca reparatia depaseste o anumita valoare si mai sunt si altele scumpe de reparat, atunci poate e mai bine sa casezi si sa iei altceva mai nou. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 21:57 | |
| Până și Iranul Syria Corea de Sud și Kazahstan au cumpărat în trecut locomotive noi Alstom/GE Electric iar Iranul.are și Siemens monocabina Nu degeaba alții mai deștepți că noi reinoiesc flotele.la.20-25 de ani pentru că mentenanța costa o grămadă de bani s-au nu se mai găsesc piese |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 22:14 | |
| La noi inca se mai crede ca e ieftin sa faci piese la strung sau sa canibalizezi cadavre. Problema e ca si cadavrele alea se termina la un moment dat. Plus ca ramasul trenurilor in camp nu costa atat de multi bani pe CFR; operatorii low-cost gen Wizz sau Ryanair au flota de avioane noua, cat mai uniforma si in perfecta stare tocmai pentru ca sa aiba timpi de imobilizare cat mai mici si costuri cat mai mici cu mentenanta. La ei conteaza si spalatul periodic al avioanelor, pentru ca jegul de pe ele creste rezistenta la inaintare si consumul de carburant. La cfr...DA care trage un vagon, despre ce eficienta vorbim? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 22:38 | |
| Nu toate piesele se pot face la strung... CFR-ul "de pe vremuri" se lăuda cu procentul mare de piese "recondiţionate", în perioada comunistă era motiv de laudă. Sigur că "meşterii" respectivi au ieşit de mult la pensie. Ceva similar se făcea şi la transportul în comun, cum crezi că au rezistat Dac-uri şi Ikarusuri la zeci de ani de la desfiinţarea fabricilor care le producea? Bucureştiul, de exemplu, producea la URAC inclusiv discuri de frână. Revenind la 060-DA, mă îndoiesc că Sulzer mai produce vreun reper pentru un motor proiectat în anii '30, licenţiat României pentru o producţie de câteva sute de bucăţi, dar pe care România l-a "asimilat" şi a produs vreo 3000 buc. fără să mai plătească în plus la Sulzer. Nu ştiu ce face Reloc cu DA-urile de la CFR Călători, dar GFR are câteva zeci de DA-uri care merg bine mersi şi tot la Reloc le repară şi tot cu piese făcute la mână acolo. Doar că alea nu crapă chiar aşa... plus că GFR sigur are documentaţia originală pentru orice, odată cu achiziţia Electroputere. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 22:46 | |
| Sunt destule arse și la GFR GFR a cumparat multe DAuri doar pentru piese și se mai găseau piese destul de bune la operatori industriali chiar LDHurile de la TEF care operau la Reva Simeria mai profitau de pe urma.pieselor unele.chiar noi de la.Arcelor Mittal Vremea lor a trecut mai ales la.trenurile.de călători |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 03 Sept 2024, 23:21 | |
| La ora actuala, daca are documentatia, un reparator ar mai putea face un DA de la zero, la strung? Cu motor nou, arbore cotit nou, etc?
Ca daca da, atunci RELOC ar cam trebui sa poata face reparatii pe care sa poata da garantie, nu sa nu reziste DA-ul nici in probe. |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 08:48 | |
| - Vitosa a scris:
- Domnu Mircea (@SMDS)
Ma simt magulit, multumesc de adresare, dar am abia 30 de ani, lucrez in total alt domeniu decat cel feroviar. Deci fata de dvs toata stima. - Vitosa a scris:
Sunt eu anti-Reloc
N-ati fi singurul.... - Vitosa a scris:
dar cred că mai bine ar trimite CFR C niște cutii de 060DA să le modernizeze în DEMA (diesel cu motoare asincron). E totul nou. Nu mai e nici motorul tehnologie de anii 60, nici inda să le prăjească generatoarele de putere. E totul nou.
Nu-s din domeniu daaar... as prefera sa vad noua DEMA ca isi demonstreaza fiabilitatea. Or sa nu uitam ca avem exemplul locomotivei Carpathia de motor Caterpillar de 2300CP , unde conf. dnului Nan, nu se pupau intre ele componentele si se supraincalzea locomotiva. Si lucru similar a fost si cu modernizarea a 3 DA-uri in seria 61 cu motoare de 2700CP de la MTU, ventilatie de EA, care tot avea de supraincalzire. Una parca a si ars... Degeaba, DA-uri sunt depasite, un termen mai specific ar fi "deprecated" care in traducere mai exacta la noi ar fi "uzat moral" dar si fizic. Sansa inlocuirii lor am ratat-o in 2000 cand Siemens a trimis in tara Hercules pentru testare, a fost singura care a facut fata la conditiile de la noi, trebuiau produse vreo 40 la Electroputere, dar s-a dus totul de rapa. Siemens vroia sa cumpere divizia VFU a Electroputere dar sefimea de atunci a vrut sa vanda tot Electroputere catre Siemens. Minti luminate... Link. Pentru cei care nu mai tin minte... poze cu locomotiva Hercules in Dej: link link studiu comnparativ DA vs. Hercules. Defapt si eu am vazut-o ca a fost si in SM, stiu ca m-a dus tata intr-o seara, pe intuneric si tin minte scrisul OBB. Intr-atat de tare m-a marcat ca a fost si motivul pentru care mi-am inceput cariera in IT la Siemens In fine. Idea e ca... am pierdut trenul. Puteam fi moderni, dar niste minti luminate au ales mediocritatea. Trecutul nu il putem schimba, dar putem schimba prezentul si viitorul. Poti alege sa te chinui cu modernizari, sau sa treci pe ceva nou. Dnul Nan de mult striga dupa Vectron DualMode si ii dau dreptate, ar fi chiar bune |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 09:45 | |
| - SMDS a scris:
- Degeaba, DA-uri sunt depasite, un termen mai specific ar fi "deprecated" care in traducere mai exacta la noi ar fi "uzat moral" dar si fizic. Sansa inlocuirii lor am ratat-o in 2000 cand Siemens a trimis in tara Hercules pentru testare, a fost singura care a facut fata la conditiile de la noi, trebuiau produse vreo 40 la Electroputere, dar s-a dus totul de rapa. Siemens vroia sa cumpere divizia VFU a Electroputere dar sefimea de atunci a vrut sa vanda tot Electroputere catre Siemens. Minti luminate...
Link. Ulterior, Electroputere a fost vândută toată unor arabi pasionaţi de imobiliare. Primul lucru pe care l-au făcut arabii a fost să închidă şi să demoleze Divizia Vehicule Feroviare şi Urbane (VFU), adică fix secţia de locomotive. Marca a fost, ani mai târziu, vândută GFR. După aia au mazilit şi secţia de maşini rotative (închisă în iunie 2019) şi cea de transformatoare (în decembrie 2019, după ce au terminat ultima lucrare de revizie a unui transformator pentru CN Cernavodă). Probabil urmează să răsară blocuri pe locul halelor. Asta în condiţiile în care mijlocul anilor '90 şi începutul anilor 2000 nu au găsit Electroputere într-o situaţie la fel de dezastruasă ca restul industriei... pe lângă RG-uri la EA-uri şi DA-uri, EP producea tramvaie (15 buc. pentru Bucureşti), moderniza tramvaie (pentru Craiova), asambla metrourile Bombardier pentru Bucureşti (şi făcuseră inclusiv proiect pentru modernizarea trenurilor IVA), realiza locomotivele modernizate cu motoare GM. Bine, problema era că toate produsele astea aveau clienţi întreprinderi de stat - CFR Călători, Metrorex, RATB, RAT Craiova. La care, se adaugă, evident, contractele pentru reviziile şi reparaţiile la transformatoarele pentru hidrocentrale, termocentrale şi centrala de la Cernavodă. Ca întreprindere pe piaţa liberă, nu poţi să trăieşti doar din contracte cu statul. Chiar dacă acele societăţi de stat îţi sunt clienţi captivi, un RG de locomotivă se face o dată la 8 ani, e posibil să ai ani în care nu ţi se comandă niciunul. P.S.: La momentul actual, în România, nu mai există nicio întreprindere capabilă a repara transformatoarele Centralei Nucelare Cernavodă. Norocul nostru că nu se strică prea des... doar că o să le vină în câţiva ani scadenţa la revizie. Pe care o să o facă... nu ştiu cine o să o facă. Probabil vor trebui cumpărate altele, cu multe milioane de euro pe bucată. _________________ :TTT:
|
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 10:53 | |
| - Dr2005 a scris:
Asta în condiţiile în care mijlocul anilor '90 şi începutul anilor 2000 nu au găsit Electroputere într-o situaţie la fel de dezastruasă ca restul industriei... pe lângă RG-uri la EA-uri şi DA-uri, EP producea tramvaie (15 buc. pentru Bucureşti), moderniza tramvaie (pentru Craiova), asambla metrourile Bombardier pentru Bucureşti (şi făcuseră inclusiv proiect pentru modernizarea trenurilor IVA), realiza locomotivele modernizate cu motoare GM. Bine, problema era că toate produsele astea aveau clienţi întreprinderi de stat - CFR Călători, Metrorex, RATB, RAT Craiova. La care, se adaugă, evident, contractele pentru reviziile şi reparaţiile la transformatoarele pentru hidrocentrale, termocentrale şi centrala de la Cernavodă. Ca întreprindere pe piaţa liberă, nu poţi să trăieşti doar din contracte cu statul. Chiar dacă acele societăţi de stat îţi sunt clienţi captivi, un RG de locomotivă se face o dată la 8 ani, e posibil să ai ani în care nu ţi se comandă niciunul.
ok, am sa pun textul original aici, ca aparent e nevoie... La 8 martie 2004, la Palatul Victoria, în prezența prim-ministrului de atunci Adrian Năstase și a ministrului economiei din Germania, Wolfgang Clement, s-a semnat acordul de colaborare între Siemens și Electroputere Craiova, privind realizarea a 40 de locomotive diesel Hercules pentru Societatea Națională CFR Marfă, ca urmare licitației câștigate de firma Siemens. Acordul semnat de AVAS și CFR Marfă prevedea, pentru intrarea în vigoare, plata avansului de către CFR Marfă. Din păcate, acest lucru nu s-a produs, astfel că s-a ratat ocazia retehnologizării fabricii de locomotive. Dedesubturile acestui rateu nu s-au făcut publice. Cunoscută este însă poziția sindicatelor din Electroputere. Acestea au obstrucţionat acordul, solicitând ca „firma Siemens să preia toată uzina, adică și fabricile de transformatoare, mașini rotative și aparataj de înaltă tensiune ori să nu preia nimic". Degeaba am încercat să explicăm că Siemens nu este o societate filantropică și nu poate prelua fabricile fără a avea asigurate contracte. Că trebuie să avem răbdare, să se facă acest prim pas, care, în timp, ar putea să fie urmat și de alții.
Din nefericire, nici conducerea de atunci a uzinei n-a părut să fie interesată de acest proiect și implicit de salvarea uzinei. Curios este și faptul că nici guvernul n-a promovat acordul încheiat. Oare de ce? Ce produce astăzi fabrica de locomotive? Nimic. Mare păcat.
Ing. Octavian UdristeNu stiu cat de bine ii mergea uzinei la momentul martie 2004. Adica era in plina desfasurare contractul de modernizare DA in GM, ca in 2007 a iesit ultimul GM modernizat. Oricum, Siemens nu era singurul cumparator, inclusiv GMD incercase sa o cumpere dar nu a oferit suficiente garantii. Timpul s-a scurs, nu au mai putut avea loc negocieri directe, vanzare doar prin licitatie (conventie pre-aderare UE), deci au rupt-o pe bucati. Na cool. Puteau accepta mai devreme sa vanda VFU catre Siemens, nu era necesar sa se devalorizeze asa tare, dar astea o fost vremurile... nesincronizari intre institutiile statului, managementul EP visa altceva. Putea fi, acum nu mai e. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 11:04 | |
| - Dr2005 a scris:
- SMDS a scris:
- Degeaba, DA-uri sunt depasite, un termen mai specific ar fi "deprecated" care in traducere mai exacta la noi ar fi "uzat moral" dar si fizic. Sansa inlocuirii lor am ratat-o in 2000 cand Siemens a trimis in tara Hercules pentru testare, a fost singura care a facut fata la conditiile de la noi, trebuiau produse vreo 40 la Electroputere, dar s-a dus totul de rapa. Siemens vroia sa cumpere divizia VFU a Electroputere dar sefimea de atunci a vrut sa vanda tot Electroputere catre Siemens. Minti luminate...
Link. Ulterior, Electroputere a fost vândută toată unor arabi pasionaţi de imobiliare. Primul lucru pe care l-au făcut arabii a fost să închidă şi să demoleze Divizia Vehicule Feroviare şi Urbane (VFU), adică fix secţia de locomotive. Marca a fost, ani mai târziu, vândută GFR. După aia au mazilit şi secţia de maşini rotative (închisă în iunie 2019) şi cea de transformatoare (în decembrie 2019, după ce au terminat ultima lucrare de revizie a unui transformator pentru CN Cernavodă). Probabil urmează să răsară blocuri pe locul halelor.
Asta în condiţiile în care mijlocul anilor '90 şi începutul anilor 2000 nu au găsit Electroputere într-o situaţie la fel de dezastruasă ca restul industriei... pe lângă RG-uri la EA-uri şi DA-uri, EP producea tramvaie (15 buc. pentru Bucureşti), moderniza tramvaie (pentru Craiova), asambla metrourile Bombardier pentru Bucureşti (şi făcuseră inclusiv proiect pentru modernizarea trenurilor IVA), realiza locomotivele modernizate cu motoare GM. Bine, problema era că toate produsele astea aveau clienţi întreprinderi de stat - CFR Călători, Metrorex, RATB, RAT Craiova. La care, se adaugă, evident, contractele pentru reviziile şi reparaţiile la transformatoarele pentru hidrocentrale, termocentrale şi centrala de la Cernavodă. Ca întreprindere pe piaţa liberă, nu poţi să trăieşti doar din contracte cu statul. Chiar dacă acele societăţi de stat îţi sunt clienţi captivi, un RG de locomotivă se face o dată la 8 ani, e posibil să ai ani în care nu ţi se comandă niciunul.
P.S.: La momentul actual, în România, nu mai există nicio întreprindere capabilă a repara transformatoarele Centralei Nucelare Cernavodă. Norocul nostru că nu se strică prea des... doar că o să le vină în câţiva ani scadenţa la revizie. Pe care o să o facă... nu ştiu cine o să o facă. Probabil vor trebui cumpărate altele, cu multe milioane de euro pe bucată. Ca peste tot nu ne vindem tara. sînt curios pe unde sînt copii si nepotii ălora de nu au vrut Siemensul. toaca banii la molul facut unde era hala de locomotive? bine, sefimea de la sindicate sînt sigur ca s-a aranjat bine. Sînt doar papagali ca ăia din CFR care -i manipuleaza pe anjagați. dar am uitat sa intreb, unde au fost sindicatele cînd arabii cu mare experienta în fabricarea materialului rulant feroviar si a transformatoarelor au cumparat toata fabrica? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 11:07 | |
| Am citit articolul (şi îl mai citisem şi mai demult). Pe AVAS îl durea la bască, scopul era să vândă şi atât. Nu cred că s-a acceptat vreo privatizare pe bucăţi, iar modelul comunist presupunea ca fabrica să îşi producă în regie proprie cât mai multe piese ale produsului finit. Ce s-o fi discutat oficial cu Siemens şi nemţii nu avem de unde să ştim. E posibil să fi fost cerute şi ajutoare de stat, garanţii de stat sau contracte cu statul (exista deja unul atribuit pentru locomotive pentru CFR Marfă). Chestia e că contracte cu statul oricum au fost acordate Siemens, că la vremea aia deja era în desfăşurare contractul pentru Desiro... la care Siemens lucra cu Astra Arad (Desiro de 72 locuri au fost asamblate la Arad, la un preţ mai mare decât al celor produse în Germania). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 | |
| |
| | | | Locomotive clasa 60 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |