Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 11:12
dan tm a scris:
dar am uitat sa intreb, unde au fost sindicatele cînd arabii cu mare experienta în fabricarea materialului rulant feroviar si a transformatoarelor au cumparat toata fabrica?
Practica ne arată că, după privatizare, noii patroni nu au mai avut aceeaşi atitudine faţă de sindicate pe care o avea statul. Fie se lichida întreprinderea şi se făcea alta nouă de la zero care cumpăra activele celei lichidate, fie patronii deveneau convingători cu liderii de sindicat. Probabil ştii de cazul lui Virgil Săhleanu de la Tepro Iaşi, asasinat din ordinul patronilor după ce sindicatul reuşise să anuleze în instanţă concedierile colective din fabrică.
_________________ :TTT:
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 13:55
Dr2005 a scris:
dan tm a scris:
dar am uitat sa intreb, unde au fost sindicatele cînd arabii cu mare experienta în fabricarea materialului rulant feroviar si a transformatoarelor au cumparat toata fabrica?
Practica ne arată că, după privatizare, noii patroni nu au mai avut aceeaşi atitudine faţă de sindicate pe care o avea statul. Fie se lichida întreprinderea şi se făcea alta nouă de la zero care cumpăra activele celei lichidate, fie patronii deveneau convingători cu liderii de sindicat. Probabil ştii de cazul lui Virgil Săhleanu de la Tepro Iaşi, asasinat din ordinul patronilor după ce sindicatul reuşise să anuleze în instanţă concedierile colective din fabrică.
si deci nu se putea spera la o situatie fericita precum Dacia? Adica similar cu Electroputere era Aro, Roman, mai stiu eu ce firme cu vechime care tot asa au avut cumparatori dar "nu ne vindem tara". Chiar crezi ca nu putea sa iasa ceva frumos din vanzare? Adica practic nu se mai vinde nimic de frica unor potentiali noi patroni? Iarla ce angajati (executanti) sunt in cfr... cred si eu ca au motive de frica, dar frica asta ne tine in mediocritate si toata lumea asteapta pensionarea.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 14:12
Filmul "Despre oameni si melci" unde se prezinta privatizarea ARO, cred ca iti va raspunde la intrebari.
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 14:40
Laurentiu Ciobanu a scris:
Filmul "Despre oameni si melci" unde se prezinta privatizarea ARO, cred ca iti va raspunde la intrebari.
Lord... nu mai vreau sa il vad, e de-a dreptul... altul era apropo-ul cu Aro. EP ca si in cazul Aro, angajatii ar fi vrut cumva sa cumpere fabrica. EP ca si in cazul Aro, au avut cumparatori de renume, anume ca Mercedes ar fi vrut sa cumpere fabrica. Dar ... "nu ne vindem tara" in ambele cazuri.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 04 Sept 2024, 15:28
SMDS a scris:
Dr2005 a scris:
dan tm a scris:
dar am uitat sa intreb, unde au fost sindicatele cînd arabii cu mare experienta în fabricarea materialului rulant feroviar si a transformatoarelor au cumparat toata fabrica?
Practica ne arată că, după privatizare, noii patroni nu au mai avut aceeaşi atitudine faţă de sindicate pe care o avea statul. Fie se lichida întreprinderea şi se făcea alta nouă de la zero care cumpăra activele celei lichidate, fie patronii deveneau convingători cu liderii de sindicat. Probabil ştii de cazul lui Virgil Săhleanu de la Tepro Iaşi, asasinat din ordinul patronilor după ce sindicatul reuşise să anuleze în instanţă concedierile colective din fabrică.
si deci nu se putea spera la o situatie fericita precum Dacia?
La Dacia, Renault a cumpărat toată Dacia. Cu tot cu autobuzele pentru transportul personalului, cu tot cu unităţile de la Titu şi cu serviceul din Piteşti. Că nici acolo statul nu a vrut să o dea pe bucăţi. Desigur, Renault a intuit potenţialul şi a cumpărat tot, apoi s-a apucat să vândă mare parte din subunităţi, păstrând doar fabrica.
Pe când nemţii au fost mai zgârciţi şi nu au vrut să ia şi partea de transformatoare şi motoare, chiar dacă grupul Siemens avea în portofoliu şi motoare şi transformatoare.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Aceeași epavă cu Epsai, aceeași conservă vopsită frumos. Parcă văd câte drumuri va face asta la Craiova cât va fi în TG. Pe urmă va completa parcul rece din Satu Mare.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Din proiectarea si constructia lor aceste motoare diesel licenta "Sulzer" erau/sunt prevazute cu sisteme de preincalzire a combustibilului (motorinei) in camera de ardere ?
Adica daca aveau baterii electrice in stare foarte buna motorul diesel putea fi pornit foarte usor iarna, chiar si la temperaturi exterioare de sa zicem -30 ?
Din constructia lor aceste motoare diesel licenta 'Sulzer" aveau vreun sistem pentru mentinerea apei de racire la temperaturi pozitive iarna sau doar trebuia adaugat antigel ca sa nu inghete apa care racea motorul diesel iarna ?