|
| Locomotive clasa 60 | |
|
+85Ionut31 Laurentiu Ciobanu SMDS Pandelea50 Tony Ist Cipri Andrei Neculai calatorprinromania Bogdan Razvan TVlad marcelbanu Alastair Petre_IFTE TER200 AeroX sytrus Mihai Nicolae DPS andreir Bobby_TM MariusM Ikarus99 mishu88 Vale IonutChircu razvan22 Zsoe LascuB_1980 19jimmy84 V3R teoiasi Tonyno Andrey_tm ravers75 AndreiCFRBucuresti Amiralul ldh80 Davee91 ets2oltromânia tcm COSTACHE MIHAIL cardinal Dutzu Norbi CristyanC TonyCFR Andrei Andras Adirmvl maus5 kasapis2007 Gaby005 TonyGFR xfiles cosmin br R936 mariuscfrbucuresti dan tm Mihay mielutu zburator didinul marius_catalin84 Katalyn Teodor c o r v i n LanceR George cfr500 CristianSM Lineus646 ALEXCFR pisti91 @ndrey AndiCFR Desiro256 TudorVD Vitosa daniel_c Re6/6 florin.lifticariu Dr2005 Adrian78 AndreiStefan deconectat ANDU2100HP mureseanu_976 Nesebar 89 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5048 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Sam 21 Sept 2024, 00:38 | |
| daca te referi la ceva similar bujiilor incandescante de la motoarele mici, nu, motoarele de capacitate cilindrica mare nu au nevoie de asa ceva
daca bateriile sunt bune, porneste fara probleme si la temperaturi negative, de asemenea multe motoare de capacitate cilindrica mare au adaptat sistem de pornire pneumatica
daca nu ma insel, motorul 12LDA28 a avut sistem de preincalzire a apei de racire pe locomotiva care nu s-a prea folosit, fiind de altfel eliminat la reparatiile mari ulterioare
agentul de racire al motorului era apa tratata, nu am vazut sau auzit sa se foloseasca antigel
in conditii ideale de exploatare, locomotiva nu prea are timp sa se raceasca
daca este defecta, se dezapeaza, adica se deschid toti robinetii special prevazuti in punctele cele mai joase ale instalatiei de racire
in caz ca sta in depou sau la cap de sectie timp indelungat in conditii climaterice cu temperaturi negative se mentine motorul pornit sau se porneste la cateva ore |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9107 Reputatie : 13016 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Sam 21 Sept 2024, 11:47 | |
| acuma fac dieselele delfini si electricele clasic albastru ca vagoanele sau cum? |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 578 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2507 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Lun 23 Sept 2024, 09:09 | |
| - dan tm a scris:
- acuma fac dieselele delfini si electricele clasic albastru ca vagoanele sau cum?
Fiecare cu ce-l doare. In cazul SM: "oh ca Ceausescu la ultimul congres o promis ca pana in 2000 calea ferata se electrifica pana la Satu Mare". Asa ca ceva sef de depou o vazut ca electricele cele mai cele is in schema delfin si ce s-o gandit? "bai da bine ar arata pe un DA" In cazul depourilor de electrice: "Siemens? Delfin? Puma? Trans-ce? nici nu pot sa ii pronunt numele... Tat clasicele erau cele mai bune." Da... o sa vina si schimbarea aia candva, dupa ce se pensioneaza acea generatie. Chiar sunt curios, ipotetic vorbind, ca datorita lui ldh85, am vazut caietul de sarcini pentru electrificarea si dotarea cu ETCS II Oradea - Carei - Satu Mare respectiv Satu Mare - Baia Mare - Jibou - Dej Calatori . Deci ipotetic vorbind, daca se electrifica complet inelul acesta, depoul Satu Mare, ar trebui sa poata face revizie si la electrice. Ce se intampla cu depoul SM, Jibou si CJ? Nu ar trebui modernizat depoul SM si/sau Jibou ca sa poata avea know-how si dotari pentru revizia electricelor? Ca nu am citit vreo referinta despre depou in contextul electrificarii, poate doar ceva fugitiv, vag, despre revizia de vagoane. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9107 Reputatie : 13016 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Lun 23 Sept 2024, 20:01 | |
| - SMDS a scris:
- dan tm a scris:
- acuma fac dieselele delfini si electricele clasic albastru ca vagoanele sau cum?
Fiecare cu ce-l doare. mie de fapt nu-mi pasa cum le vopsesc. Problema este sa fie bune , sa mearga nu sa stea defecte dar nou vopsite. La minutul 01.20 in filmare a vazut cineva ca sobolanul CFR este desenat invers? |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 578 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2507 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 24 Sept 2024, 08:39 | |
| - dan tm a scris:
- SMDS a scris:
Fiecare cu ce-l doare. sa mearga nu sa stea defecte dar nou vopsite.? vrei sa-ti spun un secret? DA 1156 a venit cu arborele cotit sudat (unul dintre cei 2 arbori). Cat crezi ca rezista pana cedeaza? Dnul inginer Gyorfi (sper ca ii scriu bine numele) el s-a dus saptamana trecuta la Relco sa o ia in primire iar din spusele lui, ce a vazut acolo, e exact ce e in toate depourile din Romania. Angajati mohorati, lipsa materiale, piese, conditii mizere. Aicea o sa am nevoie de parerea lui Dr2005... e normal ca au primit un motor cu un arbore rupt iar solutia aleasa de ei a fost sa il sudeze? Oricum, deja personalul de la depoul SM cam are o parere despre 1156, bazat pe ce au vazut in ea si spusele dnului Gyorfi, si e intr-o conditie tehnica mai slaba decat 1197. Acuma e toata securizata cu vreo 26 sigilii in depoul SM ca nu care cumva sa se fure ceva motorina, ulei etc. (de parca ar fi cazul, problemele depoului is cu populatia indigena de pe Caragiale) |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 578 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2507 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 24 Sept 2024, 14:27 | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 24 Sept 2024, 23:51 | |
| - SMDS a scris:
- Deci ipotetic vorbind, daca se electrifica complet inelul acesta, depoul Satu Mare, ar trebui sa poata face revizie si la electrice.
Ce se intampla cu depoul SM, Jibou si CJ? Nu ar trebui modernizat depoul SM si/sau Jibou ca sa poata avea know-how si dotari pentru revizia electricelor? Ca nu am citit vreo referinta despre depou in contextul electrificarii, poate doar ceva fugitiv, vag, despre revizia de vagoane. Ce treabă are depoul (proprietate privată al unui OTF) cu investiţia statului român în infrastructura publică? Pe de altă parte, contractele de servicii publice probabil se vor face cu rame electrice cu mentenanţă inclusă, deci ce OTF va veni nu va avea nevoie de prea multe dotări într-un depou. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mar 24 Sept 2024, 23:54 | |
| - SMDS a scris:
Aicea o sa am nevoie de parerea lui Dr2005... e normal ca au primit un motor cu un arbore rupt iar solutia aleasa de ei a fost sa il sudeze? Nu am avut note prea mari la tracţiune diesel, dar un arbore cotit sudat nu mi se pare în regulă. Oricum e o piesă supusă la oboseală, fix o sudură îi mai lipseşte. Nu mai zic că cine ştie ce "meşter" o fi făcut lucrarea. _________________ :TTT:
|
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 578 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2507 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 25 Sept 2024, 08:50 | |
| - Dr2005 a scris:
Ce treabă are depoul (proprietate privată al unui OTF) cu investiţia statului român în infrastructura publică?
cladirile si dotarile depoului apartin CFR SA. Or EA-urile/EC-urile/EA-urile astea modernizate in Transmontane se presupune ca vor ajunge peste tot pe unde este linie magistrala electrificata. Cand vor ajunge la Oradea am inteles ca tot Clujul le va oferi mentenanta. Dar cand vor ajunge la SM si BM, cine? Tot CJ?[/quote] - Dr2005 a scris:
Pe de altă parte, contractele de servicii publice probabil se vor face cu rame electrice cu mentenanţă inclusă, deci ce OTF va veni nu va avea nevoie de prea multe dotări într-un depou. Depoul SZM n-are hale suficient de lungi pentru ADH-uri, d'apoi Alstom Coradia. OK iti soseste rama in gara si o tragi apoi cu LDH... pardon LEB (Locomotiva Electrica pe Baterii) in depou si o conectezi la priza ca sa o tii la cald? Sau ce e prevazut sa se intample dupa ce ajunge rama la destinatie pe o ruta nou electrificata? Or SM are si trenuri de lung parcurs, format din vagoane, tot cu LEB tragi la depou si electricele pentru revizie/mentenanta in acelasi depou vechi cu acelasi personal care nu e instruit cum sa le revizuaisca? Intelegi unde bat? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 25 Sept 2024, 10:38 | |
| SMDS mai este mult.pana.departe până o sa circule.locomotive electrice la Satu Mare |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5048 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 25 Sept 2024, 23:04 | |
| - SMDS a scris:
- DA 1156 a venit cu arborele cotit sudat
nu-mi vine sa cred asa ceva |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5048 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Mier 25 Sept 2024, 23:07 | |
| - SMDS a scris:
- pentru revizie/mentenanta in acelasi depou vechi cu acelasi personal care nu e instruit cum sa le revizuaisca?
locomotivele intra la revizie la depoul de domiciliu nu-i neaparat s-o faca la cap de sectie |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Vin 27 Sept 2024, 00:20 | |
| - SMDS a scris:
- Dr2005 a scris:
Ce treabă are depoul (proprietate privată al unui OTF) cu investiţia statului român în infrastructura publică?
cladirile si dotarile depoului apartin CFR SA. Or EA-urile/EC-urile/EA-urile astea modernizate in Transmontane se presupune ca vor ajunge peste tot pe unde este linie magistrala electrificata. Cand vor ajunge la Oradea am inteles ca tot Clujul le va oferi mentenanta. Dar cand vor ajunge la SM si BM, cine? Tot CJ? Dacă depoul e al CFR S.A. şi CFR Călători nu plăteşte chirie, atunci e grav... dacă aude Curtea de Conturi, e jale. Pe de altă parte, chiar dacă depoul ar fi al CFR S.A., el tot domeniu privat ar fi (CFR S.A. are şi domeniu privat, nu doar public). _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Lun 30 Sept 2024, 10:37 | |
| Reloc strikes again Minunea a ținut o saptmana |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 578 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2507 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 Lun 30 Sept 2024, 10:59 | |
| - Adrian78 a scris:
- Reloc strikes again
Minunea a ținut o saptmana
MD adica Motor Diesel ???? OH |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 60 | |
| |
| | | | Locomotive clasa 60 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |