Numarul mesajelor : 98 Varsta : 52 Reputatie : 4170 Data de inscriere : 04/10/2013
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 12:01
marius664 a scris:
Pai nu poti decupla pur si simplu o linie de 27 kv doar printr-o apasare de buton.Sunt proceduri electrice nu cfr-iste care tin de siguranta si protejarea instalatiilor..Plus ca poate in parcurs mai pot fi si alte trenuri care ar fi fost afectate.Linia a fost scoasa de sub tensiune la 19:24-conform raportului AFER, putin dupa sosirea pompierilor.
Instructia 356 chiar ii da voie DEF sa faca asta:
Cod:
Art. 81. - (1) Pentru cazurile de deranjamente şi avarii ale liniei de contact se procedează astfel: a) scoaterea de sub tensiune se face din iniţiativa proprie a DEF în cazul în care este avizat de apariţia unui pericol pentru persoane sau instalaţii; Art. 91. - (1) La observarea apariţiei unui început de incendiu în zona căii ferate electrificate, personalul de exploatare sau întreţinere din cadrul activităţii de transport feroviar va anunţa imediat, prin orice mijloc IDM din staţia cea mai apropiată, precizând: a) locul producerii incendiului; b) natura incendiului; c) precizări şi alte informaţii despre încărcătura vagoanelor afectate. (2) IDM avizează telefonic sau prin telefonogramă pe următorii: a) dispecerul energetic feroviar; b) operatorul de circulaţie de pe secţia de circulaţie respectivă; c) formaţiile de pompieri proprii sau militari, după caz; d) şeful staţiei şi organele ierarhic superioare stabilite prin reglementările în vigoare. (3) Personalul de exploatare sau întreţinere din cadrul activităţii de transport feroviar va acorda prioritate avizării DEF în vederea luării măsurilor de întrerupere a alimentării cu energie electrică în zona incendiului. Art. 92. - (1) După avizare, DEF va întrerupe imediat alimentarea cu energie electrică - prin telecomandă, prin manevrarea aparatajului cu personalul operativ sau cu IDM în cazul separatorilor cu comandă electrică la distanţă - a zonei de linie de contact în care s-a produs incendiul, asigurând, pe cât posibil, zone de protecţie pentru ca aceasta să nu fie repusă accidental sub tensiune prin pantografele locomotivelor electrice aflate în mers, după care: a) va restrânge pe cât posibil, prin manevre adecvate cu aparatajul electric, zona de linie de contact nealimentată cu tensiune; b) va aviza şi îndruma la locul respectiv, la înţelegere cu operatorul de circulaţie, personalul şi mijloacele de intervenţie cele mai apropiate sau care pot fi deplasate mai repede; c) va comunica prin telefonogramă operatorului de circulaţie scoaterea de sub tensiune a liniei de contact cu menţiunea că aceasta nu este legată la pământ cât şi condiţiile de circulaţie; d) va efectua celelalte avizări stabilite prin reglementările interne. (2) Operatorul de circulaţie, după primirea confirmării de la DEF că linia de contact nu mai este alimentată cu tensiune, va comunica aceasta prin telefonogramă IDM, iar acesta va confirma şefului formaţiei de pompieri că linia de contact este scoasă de sub tensiune dar nu este legată la pământ. Art. 93. - (1) Până la punerea la pământ a liniei de contact, acţionarea pentru localizarea incendiului se va face numai cu stingătoare cu CO2 sau cu praf şi CO2 la baza incendiului. (2) Operaţiunile de stingere a incendiului cu orice alt mijloc pot începe numai după confirmarea de către DEF a scoaterii de sub tensiune a liniei de contact şi punerea ei la pământ. Punerea la pământ a liniei de contact, se face numai de personalul autorizat al subunităţii de electrificare. Între linia de contact neîncadrată cu scurtcircuitoare mobile şi jetul de apă trebuie să fie o distanţă mai mare de 10 m.
Toate astea sunt proceduri cfr-iste pana la urma.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 12:46
Deci scoaterea de sub tensiune se poate face foarte rapid daca DEF este avizat.
Acuma probabil ca trebuie sa o dam cu presupusul invers.
DEF banuiesc ca inseamna Dispeceratul Energetic Feroviar deci o structura piramidala, probabil ca daca un IDM are un inceput de incendiu suna la o structura locala care anunta alta si apoi stirea ajunge la DEF care decide si transmite pe acelsi lant decizional sa se decupleze curentul.
johnsmoke
Numarul mesajelor : 98 Varsta : 52 Reputatie : 4170 Data de inscriere : 04/10/2013
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 15:01
DEF (asa e cum zici, ca și prescutare) este practic un electromecanic IFTE , care face serviciu de tura și în biroul lui are ca o luminoschema pe perete ce acoperă mai multe sectii de circulaţie(de ex Brasov - Predeal - Bv. Triaj pana la Augustin parca) și poate foarte simplu scoate de sub tensiune un fascicul de linii sau o linie curenta . Are legătură directă (telefon direct) cu IDM și cu op. RC.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 17:05
Asadar este mult mai simplu decit credeam eu, asta inseamna ca in mod normal, dupa cele aratate din instructia 356, in cazul despre care discutam curentul putea fi oprit deja in momentul in care au venit pompierii la locomotiva.
johnsmoke
Numarul mesajelor : 98 Varsta : 52 Reputatie : 4170 Data de inscriere : 04/10/2013
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 17:23
Cam asa e. Dar cu condiția sa meargă ok stația radio a mecanicului și a IDM din cea mai apropiata stație. Adică sa existe comunicare. Pompierii din cate știu au și ei telefonul de la DEF și țin legatura în mod direct.
DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 18:00
In gari exista telefoane directe cu DEF-ul de unde apeleaza organele IFTE cand cer permisiunea scoaterii / repunerii programate a LC sub tensiune, sau apeleaza IDM accidental,cand sunt astfel de probleme, sau cand mecanicii semnaleaza lipsa tensiunii la locomotive. Eu banuiesc ca intarzierea a aparut din 2 motive : 1.mai erau trenuri in circulatie, pentru ca de obicei scoaterea de sub tensiune pe o linie din statie implica scoaterea de sub tensiune si a liniilor curente adiacente, sau 2. nu s-a constientizat gravitatea situatiei si cum era ora de schimbare a IDM, s-a taraganat treaba.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 18:14
Sincer vorbind la cum intirzie trenurile chiar mergind, nu cred ca mai era o problema sa intirzie stind. Exceptind cazul in care un tren de calatori ar fi oprit intr-un tunel chiar nu vad o problema ca alte trenuri sa fie oprite de lipsa de tensiune cind e nevoie sa fie stins un incendiu. In fapt stingerea cit mai rapida a unui incendiu limiteaza pagubele altfel nici nu ar mai fi chemati pompierii, ar lasa locomotivele si vagoanele sa arda.
Re6/6
Numarul mesajelor : 493 Reputatie : 5527 Data de inscriere : 11/02/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 22:55
.....deci se pare ca am avut dreptate, ca totul se putea face mult mai repede conform (procedurilor ) instructiunilor deja existente.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Mier 04 Mai 2016, 23:21
Da, e destul de clar ca exista instructie pentru astfel de cazuri.
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Joi 05 Mai 2016, 01:18
In primul rand cred ca au dorit sa indeparteze locomotiva de vagoanele trenului, si nu prea puteau face asta cu cealalta locomotiva daca curentul era intrerupt. Si apoi decizia de intrerupere a curentului se face prin solicitarea expresa a pompierilor...Daca cel care a condus interventia considera ca intreruperea curentului nu este necesara, nu se intrerupea, dar asta se intampla rar pentru ca niciun pompier intreg la cap nu-si asuma un asemenea risc...
johnsmoke
Numarul mesajelor : 98 Varsta : 52 Reputatie : 4170 Data de inscriere : 04/10/2013
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Joi 05 Mai 2016, 07:38
dan tm a scris:
Da, e destul de clar ca exista instructie pentru astfel de cazuri.
Exista instrucție pt orice se întâmplă la cfr, chiar și pt redactarea și tratarea telegramelor de serviciu sau pt preîntâmpinarea și combaterea inzapezirilor, de exemplu.
Petre_IFTE
Numarul mesajelor : 472 Varsta : 58 Localizare : Arad Reputatie : 5512 Data de inscriere : 06/03/2011
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Joi 05 Mai 2016, 08:44
Pentru cunoscatorii in domeniu o linie electrica scoasa de sub tensiune si nelegata la pamant este considerata sub tensiune. Problema nu e atat la rapiditatea cu care se scoate de sub tensiune, cat la legarea catenarei la pamant in zona afectata de incendiu.
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Joi 05 Mai 2016, 12:43
Petre_IFTE a scris:
Pentru cunoscatorii in domeniu o linie electrica scoasa de sub tensiune si nelegata la pamant este considerata sub tensiune. Problema nu e atat la rapiditatea cu care se scoate de sub tensiune, cat la legarea catenarei la pamant in zona afectata de incendiu.
Pai asta am zis si eu prima data, nu poti deconecta o linie de de 27 kv doar printr-o simpla apasare de buton.Bine intai apesi butonul apoi te deplasezi pe teren pentru o a deconecta manual...
euteddy
Numarul mesajelor : 1 Localizare : Iasi Reputatie : 3797 Data de inscriere : 03/07/2014
Subiect: remember Lun 09 Mai 2016, 04:58
iar acum, un mic review daca imi permiteti ( pe 10 mai se împlinesc 8 ani de la accident ) - acest accident este singurul de care eu imi aduc aminte, care sa se fi soldat cu morti din vina C.F.R. O tânără de 17 ani, din Focşani, Alexandra Cosmina Dimofte, fiică de ceferist, a murit străpunsă de o şină de cale ferată Tren accelerat 1661 Bucuresti N. - Iasi ... localitatea pe raza careia s-a produs accidentul - Valea Calugareasca doar pana la min 18
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8372 Data de inscriere : 24/05/2010
Subiect: Re: Accidente si Incidente CFR Lun 09 Mai 2016, 11:58