Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Accidente si Incidente CFR

In jos 
+94
Rarau
George CFR
Ikarus99
Vale_ntin
cortexedge
andreiutzu
Shinkasen
florrinel
DPS
cristi5
AeroX
mishu88
Luna
Vale
laur 133
Daniel Trifu
Tony-PH
razvan - trenuri
marian1967
ldh80
Sabik
alex_trs
ciprian71
Warrington
neluadi
CristyanC
kristi kkk
didinul
saint
laurentzu
aris86
ets2oltromânia
buldozer2
NicuS
LanceR
Norbi
mariuscfrbucuresti
marius_catalin84
euteddy
@ndrey
TonyGFR
cristi ar
sorinache96
Ony_x
IonutCFR2009
cfr500
19jimmy84
Costin.H
vatmanul
IonutChircu
alinx3330
92Dragos
frank81
spiderpc
cardinal
TVlad
Re6/6
Teodor
mtk
alliens
c o r v i n
Luca tgv
AndiCFR
Gabry Gabriel
Vitosa
DAS 2011
apmatei
bubu
alex.barac.5
Elful
Petre_IFTE
alex.alexus.tm
COSTACHE MIHAIL
tcm
Dutzu
Andrey_tm
johnsmoke
mureseanu_976
florin.lifticariu
marius664
Katalyn
EA025
Adirmvl
Jurnal Feroviar
Dr2005
DUAL
Jhonyla
Adisoft1991s
cristi CFR
Nesebar
Adrian78
mielutu zburator
Amiralul
dan tm
98 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 40 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
johnsmoke




Numarul mesajelor : 98
Varsta : 52
Reputatie : 4170
Data de inscriere : 04/10/2013

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 12:01

marius664 a scris:
Pai nu poti decupla pur si simplu o linie de 27 kv doar printr-o apasare de buton.Sunt proceduri electrice nu cfr-iste care tin de siguranta si protejarea instalatiilor..Plus ca poate in parcurs mai pot fi si alte trenuri care ar fi fost afectate.Linia a fost scoasa de sub tensiune la 19:24-conform raportului AFER, putin dupa sosirea pompierilor.
Instructia 356 chiar ii da voie DEF sa faca asta:
Cod:
Art. 81. -
(1) Pentru cazurile de deranjamente şi avarii ale liniei de contact se procedează astfel:
a) scoaterea de sub tensiune se face din iniţiativa proprie a DEF în cazul în care este avizat de
apariţia unui pericol pentru persoane sau instalaţii;
Art. 91. -
(1) La observarea apariţiei unui început de incendiu în zona căii ferate electrificate, personalul de
exploatare sau întreţinere din cadrul activităţii de transport feroviar va anunţa imediat, prin orice
mijloc IDM din staţia cea mai apropiată, precizând:
a) locul producerii incendiului;
b) natura incendiului;
c) precizări şi alte informaţii despre încărcătura vagoanelor afectate.
(2) IDM avizează telefonic sau prin telefonogramă pe următorii:
a) dispecerul energetic feroviar;
b) operatorul de circulaţie de pe secţia de circulaţie respectivă;
c) formaţiile de pompieri proprii sau militari, după caz;
d) şeful staţiei şi organele ierarhic superioare stabilite prin reglementările în vigoare.
(3) Personalul de exploatare sau întreţinere din cadrul activităţii de transport feroviar va acorda
prioritate avizării DEF în vederea luării măsurilor de întrerupere a alimentării cu energie electrică în
zona incendiului.
Art. 92. -
(1) După avizare, DEF va întrerupe imediat alimentarea cu energie electrică - prin telecomandă, prin
manevrarea aparatajului cu personalul operativ sau cu IDM în cazul separatorilor cu comandă
electrică la distanţă - a zonei de linie de contact în care s-a produs incendiul, asigurând, pe cât
posibil, zone de protecţie pentru ca aceasta să nu fie repusă accidental sub tensiune prin pantografele
locomotivelor electrice aflate în mers, după care:
a) va restrânge pe cât posibil, prin manevre adecvate cu aparatajul electric, zona de linie de contact
nealimentată cu tensiune;
b) va aviza şi îndruma la locul respectiv, la înţelegere cu operatorul de circulaţie, personalul şi
mijloacele de intervenţie cele mai apropiate sau care pot fi deplasate mai repede;
c) va comunica prin telefonogramă operatorului de circulaţie scoaterea de sub tensiune a liniei de
contact cu menţiunea că aceasta nu este legată la pământ cât şi condiţiile de circulaţie;
d) va efectua celelalte avizări stabilite prin reglementările interne.
(2) Operatorul de circulaţie, după primirea confirmării de la DEF că linia de contact nu mai este
alimentată cu tensiune, va comunica aceasta prin telefonogramă IDM, iar acesta va confirma şefului
formaţiei de pompieri că linia de contact este scoasă de sub tensiune dar nu este legată la pământ.
Art. 93. -
(1) Până la punerea la pământ a liniei de contact, acţionarea pentru localizarea incendiului se va face
numai cu stingătoare cu CO2 sau cu praf şi CO2 la baza incendiului.
(2) Operaţiunile de stingere a incendiului cu orice alt mijloc pot începe numai după confirmarea de
către DEF a scoaterii de sub tensiune a liniei de contact şi punerea ei la pământ. Punerea la pământ a
liniei de contact, se face numai de personalul autorizat al subunităţii de electrificare. Între linia de
contact neîncadrată cu scurtcircuitoare mobile şi jetul de apă trebuie să fie o distanţă mai mare de 10
m.
Toate astea sunt proceduri cfr-iste pana la urma.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 12:46

Deci scoaterea de sub tensiune se poate face foarte rapid daca DEF este avizat.

Acuma probabil ca trebuie sa o dam cu presupusul invers.

DEF banuiesc ca inseamna Dispeceratul Energetic Feroviar deci o structura piramidala, probabil ca daca un IDM are un inceput de incendiu suna la o structura locala care anunta alta si apoi stirea ajunge la DEF care decide si transmite pe acelsi lant decizional sa se decupleze curentul.
Sus In jos
johnsmoke




Numarul mesajelor : 98
Varsta : 52
Reputatie : 4170
Data de inscriere : 04/10/2013

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 15:01

DEF (asa e cum zici, ca și prescutare) este practic un electromecanic IFTE , care face serviciu de tura și în biroul lui are ca o luminoschema pe perete ce acoperă mai multe sectii de circulaţie(de ex Brasov - Predeal - Bv. Triaj pana la Augustin parca) și poate foarte simplu scoate de sub tensiune un fascicul de linii sau o linie curenta . Are legătură directă (telefon direct) cu IDM și cu op. RC.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 17:05

Asadar este mult mai simplu decit credeam eu, asta inseamna ca in mod normal, dupa cele aratate din instructia 356, in cazul despre care discutam curentul putea fi oprit deja in momentul in care au venit pompierii la locomotiva.
Sus In jos
johnsmoke




Numarul mesajelor : 98
Varsta : 52
Reputatie : 4170
Data de inscriere : 04/10/2013

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 17:23

Cam asa e. Dar cu condiția sa meargă ok stația radio a mecanicului și a IDM din cea mai apropiata stație. Adică sa existe comunicare.
Pompierii din cate știu au și ei telefonul de la DEF și țin legatura în mod direct.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5204
Data de inscriere : 18/09/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 18:00

In gari exista telefoane directe cu DEF-ul de unde apeleaza organele IFTE cand cer permisiunea scoaterii / repunerii programate a LC sub tensiune, sau apeleaza IDM accidental,cand sunt astfel de probleme, sau cand mecanicii semnaleaza lipsa tensiunii la locomotive. Eu banuiesc ca intarzierea a aparut din 2 motive : 1.mai erau trenuri in circulatie, pentru ca de obicei scoaterea de sub tensiune pe o linie din statie implica scoaterea de sub tensiune si a liniilor curente adiacente, sau 2. nu s-a constientizat gravitatea situatiei si cum era ora de schimbare a IDM, s-a taraganat treaba.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 18:14

Sincer vorbind la cum intirzie trenurile chiar mergind, nu cred ca mai era o problema sa intirzie stind. Exceptind cazul in care un tren de calatori ar fi oprit intr-un tunel chiar nu vad o problema ca alte trenuri sa fie oprite de lipsa de tensiune cind e nevoie sa fie stins un incendiu.
In fapt stingerea cit mai rapida a unui incendiu limiteaza pagubele altfel nici nu ar mai fi chemati pompierii, ar lasa locomotivele si vagoanele sa arda.
Sus In jos
Re6/6

Re6/6


Numarul mesajelor : 493
Reputatie : 5527
Data de inscriere : 11/02/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 22:55

.....deci se pare ca am avut dreptate, ca totul se putea face mult mai repede conform (procedurilor ) instructiunilor deja existente.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 23:21

Da, e destul de clar ca exista instructie pentru astfel de cazuri.
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6912
Data de inscriere : 23/01/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeJoi 05 Mai 2016, 01:18

In primul rand cred ca au dorit sa indeparteze locomotiva de vagoanele trenului, si nu prea puteau face asta cu cealalta locomotiva daca curentul era intrerupt. Si apoi decizia de intrerupere a curentului se face prin solicitarea expresa a pompierilor...Daca cel care a condus interventia considera ca intreruperea curentului nu este necesara, nu se intrerupea, dar asta se intampla rar pentru ca niciun pompier intreg la cap nu-si asuma un asemenea risc...
Sus In jos
johnsmoke




Numarul mesajelor : 98
Varsta : 52
Reputatie : 4170
Data de inscriere : 04/10/2013

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeJoi 05 Mai 2016, 07:38

dan tm a scris:
Da, e destul de clar ca exista instructie pentru astfel de cazuri.
Exista instrucție pt orice se întâmplă la cfr, chiar și pt redactarea și tratarea telegramelor de serviciu sau pt preîntâmpinarea și combaterea inzapezirilor, de exemplu. Smile
Sus In jos
Petre_IFTE

Petre_IFTE


Numarul mesajelor : 472
Varsta : 58
Localizare : Arad
Reputatie : 5512
Data de inscriere : 06/03/2011

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeJoi 05 Mai 2016, 08:44

Pentru cunoscatorii in domeniu o linie electrica scoasa de sub tensiune si nelegata la pamant este considerata sub tensiune. Problema nu e atat la rapiditatea cu care se scoate de sub tensiune, cat la legarea catenarei la pamant in zona afectata de incendiu.
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6912
Data de inscriere : 23/01/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeJoi 05 Mai 2016, 12:43

Petre_IFTE a scris:
Pentru cunoscatorii in domeniu o linie electrica scoasa de sub tensiune si nelegata la pamant este considerata sub tensiune. Problema nu e atat la rapiditatea cu care se scoate de sub tensiune, cat la legarea catenarei la pamant in zona afectata de incendiu.
Pai asta am zis si eu prima data, nu poti deconecta o linie de de 27 kv doar printr-o simpla apasare de buton.Bine intai apesi butonul apoi te deplasezi pe teren pentru o a deconecta manual...
Sus In jos
euteddy




Numarul mesajelor : 1
Localizare : Iasi
Reputatie : 3797
Data de inscriere : 03/07/2014

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: remember   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeLun 09 Mai 2016, 04:58

iar acum, un mic review daca imi permiteti ( pe 10 mai se împlinesc 8 ani de la accident )
- acest accident este singurul de care eu imi aduc aminte, care sa se fi soldat cu morti din vina C.F.R.  
    O tânără de 17 ani, din Focşani, Alexandra Cosmina Dimofte, fiică de ceferist, a murit străpunsă de o şină de cale ferată
    Tren accelerat 1661 Bucuresti N. - Iasi ... localitatea pe raza careia s-a produs accidentul - Valea Calugareasca doar pana la min 18
         


Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 359ckr5
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
92Dragos


Numarul mesajelor : 2942
Localizare : Targu Mures / Gheorgheni
Reputatie : 8372
Data de inscriere : 24/05/2010

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitimeLun 09 Mai 2016, 11:58

S-a mai dus o clasica. 852.

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=ultora_local&s_id=158482&Locomotiva-unui-marfar-incarcat-cu-titei-brut-a-luat-foc-intre-Brasov-si-Predeal


_________________
IR 366 "HARGHITA" Brasov - Budapest Keleti

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Cats10

IRN 1946 Sighetul Marmatiei - Mangalia

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Cats_zpsc4hgwatz

Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Cats11
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente CFR   Accidente si Incidente CFR - Pagina 14 Icon_minitime

Sus In jos
 
Accidente si Incidente CFR
Sus 
Pagina 14 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 40 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Accidente si Incidente INTERNATIONAL
» Accidente si Incidente la CFR si in lume
» Accidente si Incidente CFR
» Accidente feroviare
» Accidente si Incidente la CFR si in lume

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: