|
| Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei | |
|
+48Amiralul ciprian71 mielutu zburator traian alex.alexus.tm marius664 calatorul dan tm spiderpc Kogayon sovidiu Vitosa Shinkasen mobitel_smd Adirmvl DUAL yeu1 ldh80 Dr2005 NicuS Vlad Luna lapsanszkitamas membru exclus Nesebar razvan - trenuri Adrian78 Stere Serban Andrey_tm Nk11 ATM AlexD cata Razvan LanceR sazanmasteri membru inactiv Marian Andrei TVlad Ionutz jionutz George Traveller vrabieionut didi IonutCFR2009 MariusM COSTACHE MIHAIL 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 01:33 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 15:47 | |
| terenul fostului triaj este al unor persoane fizice. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 18:32 | |
| - dan tm a scris:
- terenul fostului triaj este al unor persoane fizice.
Terenul fostului Triaj, cel puţin pe unde mai are şină, este al C.F.R. S.A.. Diferite bucăţele de teren (fără şină) s-au vândut de către ANAF acum ceva ani. Cu grupa desfiinţată nu ştiu ce să zic, momentan e maidan... _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 19:08 | |
| - Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Eu n-am zis ca sunt pentru mutarea garii, ci ca avem si prin tara exemple de oameni care si-au sacrificat transportul public pentru masini.
Mutarea gării ar fi o acţiune complet ilogică. În rest, mutarea diverselor alte spaţii tehnice... aia e altă discuţie. Sigur, într-un caz ideal (să zicem, ceva gen OeBB), ar fi de efect şi de bun simţ acţiuni precum: - realizarea unui depou şi a unei revizii de vagoane moderne, pe locul actualului Triaj Bucucreşti care oricum nu mai triază, eventual cuplat cu nişte investiţii private în nişte facilităţi de reparat material rulant adicentei acestei zone; eventual această unitate să fie în proprietatea CFR S.A. şi OTF să închirieze servicii (remizare, revizie, diverse reparaţii etc.); - desfiinţarea, pe cale de consecinţă, a reviziilor Griviţa şi Basarab, a Remizei Basarab şi depourilor Bucureşti Triaj şi Bucureşti Călători şi redarea acelui spaţiu pentru dezvoltări imobiliare şi de business, pe care să le facă o filială a CFR, după modelul OeBB - menţinerea unei remize de rame electrice în apropierea Gării de Nord (să zicem pe locul actualei remize de Desiro + o parte din Atelierele Griviţa unde a luat Alstom) pentru asigurarea traficului de navetă; - realizarea unui terminal multimodal cu acces atât la c.f., cât şi la Şoseaua de Centură şi A0 - există deja vechiul terminal Bucureştii-Noi, necesită doar conexiunea rutieră; bonus, peste linie de el este o fostă groapă de gunoi, cu siguranţă terenul ăla poate fi şi el folosit pentru extindere; - realizarea unei staţii de transfer undeva la intersecţia M100 cu 1000, 700 şi 800, care să permită transferul facil între trenurile de pe secţiile astea, cel puţin până la realizarea unui tunel Gara de Nord - Universitate - Obor / Progresul (adică niciodată, deja asta e o fantezie umedă) pe model Bruxelles Nord - Central - Midi - realizarea unui muzeu al căilor ferate pe locul Reviziei Obor, eventual cu o bază de reparaţii la Remiza Mogoşoaia - ecologizarea tuturor terenurilor menţionate (probabil ar costa miliarde bune de euro)
Practic, tot ce am zis aici e o fantezie. Dar asta ar fi o cale de dezvoltare modernă a Complexului Feroviar Bucureşti.
Dar cum ce am zis eu nu o să se facă în veci, o să ne mulţumim cu ETCS + macazuri de 80 km/h în abatere şi, poate, cu o împărţire pe fascicule a liniilor în Gara de Nord, dacă l-o duce capul pe proiectant (asta ar fi cea mai ieftină soluţie de eliminat încurcăturile actuale). Daca sunteti de acord ca, Gara de Nord trebuie sa ramana unde se afla in prezent, atunci si reviziile de vagoane Grivita si Basarab, depoul Bucuresti-Calatori si remiza Basarab trebuie sa ramana tot unde se afla in prezent, ca sa fie cat mai aproape de Gara de Nord (ar fi absurd sa lasi Gara de Nord unde este acuma si sa muti reviziile de vagoane calatori si depoul Bucuresti-Calatori tocmai in triaj, ca sa trebuiasca sa duci vagoanele goale pe asa mare distanta!). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 21:37 | |
| Și în 2024 tot cu dotările de anii 70 ? Nu mai bine le razi de pe fața pământului și construiești altele noi demne de anii pe care-i trăim? Mergi prin Europa să vezi cum arată depourile de locomotive, rame, halele pentru vagoane, și după să vorbești. Bine, Gara de Nord să rămână tot pe locația actuală. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 22:01 | |
| Evident că reviziile de vagoane Grivița și Basarab , depoul București - Călători și remiză Basarab pot și trebuie să fie complet reconstruite și modernizate, dar acest lucru se poate face pe locația actuală, unde este destul loc! Aceste unități de exploatare trebuie sa fie cat mai aproape posibil de Gara de Nord, pentru a nu dura mult manevrele de aducere a vagoanelor și locomotivelor din revizie/depou in Gara de Nord!
Și mai este un aspect: la locația actuală a acestor unități este ușor să ajungă personalul lor (ai statia de metrou Grivița, ai autobuze și troleibuze pe Calea Griviței)! Daca le muti tocmai în triaj apare și problema accesului dificil pentru personalul acestor unități! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 22:11 | |
| Din câte am observat pe aceea fosta luminoschema a stației București Nord din gara Basarab se poate ieși doar spre Bucureștii Noi (M100), spre firul 3 Chitila și spre firul 2 Chitila!
Ar fi oportună adăugarea a încă 4 macazuri simple, astfel încât, din gara Basarab, sa se poată ieși și spre firul 1 Chitila și spre Mogoșoaia (M700) ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 22:19 | |
| Teoretic nu. Că asta ar însemna să mute mai spre halta Basarab semnalele de intrare în gară și ar diminua distanța dintre prevestitor și semnalul de intrare în gară. Nu știu dacă s-ar încadra în 700m. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 22:22 | |
| Firele 1 și 2 ale M100 se desprind tot din firul K3. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 22:36 | |
| În contextul actual nu-i mai văd rostul Reviziei de Vagoane București Basarab și nici Remizei de Locomotive. Nici măcar motorină nu alimentează acolo. Tot la depoul B.C. le aduc. Are Grivița destule linii și cred că ar face față și cu trenurile pentru navetiști. Dar pentru asta ar trebui regândit mersul trenurilor, turnusul vagoanelor, nu după un drum la Ploiești să staționeze 8h în Basarab, sau după un drum la Roșiori să stea vagoanele 13h. Vagoanele ar trebui să iasă dimineață din Grivița și să se mai întoarcă tocmai seara. Restul zilei, au venit în GdN, staționează 30 min (pui altă locomotivă la celălalt cap) după care pleacă de unde au venit, sau nu neapărat în aceeași direcție. Sperăm la o schimbare după ce or veni ramele. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mier 12 Iun 2024, 02:41 | |
| Bruxelles, prin care trec peste 1000 perechi trenuri pe zi doar pe axa Nord - Sud (plus alte sute pe diversele linii din jur) are o singură revizie de vagoane şi un singur depou pentru trenurile convenţionale, cu acces din staţia Schaerbeek. Totul modern, cu toate dotările posibile şi fără a ţine trenurile sub balcoanele blocurilor. Mai există la Bruxelles-Midi un depou pentru trenurile de mare viteză. Dar, na, Belgia face jumătate din trenuri cu rame electrice şi jumătate push-pull, iar liniile sunt electrificate, deci n-ai nevoie să plimbi locomotive şi la alimentat. Şi nici gările nu-s terminale, cum e Nordul de la noi.
Totuşi, un parc de rame/automotoare şi ceva vagoane cu post de conducere ne-ar mai tăia şi nouă necesitatea de a avea 2 revizii de vagoane, un depou şi o remiză în buza Gării de Nord. Dar asta ar însemna ca grosul trenurilor să fie revizuit în alte părţi... vă daţi seama că sindicatele ar exploda instant. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mier 12 Iun 2024, 22:15 | |
| Bre nu îmi strica seara cu sindicatele lui pește prăjit. Uite ce mai făceam eu dacă aveam Putere. Desființam Revizia de Vagoane Basarab și mutam vagoanele la Grivița, ca să nu mai stea goale grămada aia de linii din grupele Dumitru și Florea, condiția e să electrifici grupele de expediere (D + F) plus prelungirea (electrificarea) firelor 1-7AT până în dreptul fostei spălătorii ca să poți aduce locomotive și pe acolo ca să le bagi apoi pe tren. Nu mai consumi motorină cu ldh-ul. Pe locația reviziei de vagoane Bucuresti Basarab rădeam tot și construiam un depou pentru ramele electrice. Hală închisă, canale de vizitare și toate dotările pentru un astfel de depou. În felul acesta nu se mai plângeau nici locuitorii acelor blocuri din vecinătatea reviziei de vagoane ba că e zgomot de ventilație de locomotivă, că se dau semnale sonore, că scârțîie roțile când pune trenul frână, că se aude tacataca când plimbă vagoanele. Și nu mai era nevoie nici de ldh să bagi rama în hala pe care a amenajat-o Alstom în Grivița. Ca punct de reper, undeva prin zona haltei Carpați. Deci are de tras ldh-ul, din zona podului Grant și până la hală. Plus că descongestionai Basarabul și fir K3 (M100) care e linie comună (și simplă) pe care se fac manevrele de împingere trenuri spre Gara de Nord sau gara Basarab, sau spre Revizia de Vagoane. Dar unde nu e minte...
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 09 Iul 2024, 10:52 | |
| Schita statiei Bucuresti Nord, realizata cu ajutorul informatiilor oferite de colegul de forum "Vitosa", cu ajutorul Google Maps, cu ajutorul unei alte schite postate mai demult de user-ul "Vlad". Statia a fost infiintata in anul 1872, in anul 1959 fiind construita si "grupa B" (gara Basarab). Statia are in prezent 14 linii (cu 8 peroane pentru calatori) in grupa A si 4 linii in grupa B. Din anul ? statia este dotata cu instalatie CE. Are si district SCB si district de linii. In total statia are 21 de TDJ-uri. In anul 1987 este data in folosinta statia de metrou Gara de Nord 1. La sud de liniile garii Basarab era o magazie de marfuri si bagaje-mesagerii, construita in 1959. Din 1998 nu mai este utilizata. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mier 10 Iul 2024, 18:30 | |
| O schiță mai veche a Gării de Nord. Am salvat-o mai demult de pe internet, dar nu mai știu sursa. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Vin 15 Noi 2024, 23:22 | |
| O poza de pe forumul "Metrou usor", postata de user-ul "rosetti61", in care apare vechiul turn CED (care, pe schita de mai sus, apare notat ca si "cabina centralizare"), construit si dat in folosinta in anul 1930 (cu ocazia echiparii statiei Bucuresti Nord cu prima instalatie CED de tipul "Tomson Houston") si care a existat pana prin anul 1968 (cand s-a construit si inaugurat turnul CED care exista fizic, ca si cladire, si astazi). Poza a fost facuta in anul 1930. In fotografie se observa, in partea stanga, si fosta linie ferata Bucuresti Nord- Gradina Botanica- Razoare (linie desfiintata in 1966). Aceasta linie se ramifica din firul 3 Chitila (din linia III a statiei Bucuresti Nord Grupa A) , existanta, in trecut, un macaz (cu abatere stanga) imediat dupa turnul CED (cel construit prin 1968, nu cel din fotografie de mai sus). Apoi linia trecea prin fata cladirii garii Basarab (construita in 1959) , apoi prin spatele autogarii Basarab, prin spatele actualului complex comercial "IDM" si, la intersectia Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei se unea cu linia care vine din incinta remizei Basarab dupa care traversa aceasta intersectie (Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei | |
| |
| | | | Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |