Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei

In jos 
+48
Amiralul
ciprian71
mielutu zburator
traian
alex.alexus.tm
marius664
calatorul
dan tm
spiderpc
Kogayon
sovidiu
Vitosa
Shinkasen
mobitel_smd
Adirmvl
DUAL
yeu1
ldh80
Dr2005
NicuS
Vlad
Luna
lapsanszkitamas
membru exclus
Nesebar
razvan - trenuri
Adrian78
Stere Serban
Andrey_tm
Nk11
ATM
AlexD
cata
Razvan
LanceR
sazanmasteri
membru inactiv
Marian Andrei
TVlad
Ionutz
jionutz
George
Traveller
vrabieionut
didi
IonutCFR2009
MariusM
COSTACHE MIHAIL
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 01:33

Împărțire pe fascicule?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 15:47

terenul fostului triaj este al unor persoane fizice.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 18:32

dan tm a scris:
terenul fostului triaj este al unor persoane fizice.
Terenul fostului Triaj, cel puţin pe unde mai are şină, este al C.F.R. S.A.. Diferite bucăţele de teren (fără şină) s-au vândut de către ANAF acum ceva ani.
Cu grupa desfiinţată nu ştiu ce să zic, momentan e maidan...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 19:08

Dr2005 a scris:
Laurentiu Ciobanu a scris:
Eu n-am zis ca sunt pentru mutarea garii, ci ca avem si prin tara exemple de oameni care si-au sacrificat transportul public pentru masini.
Mutarea gării ar fi o acţiune complet ilogică. În rest, mutarea diverselor alte spaţii tehnice... aia e altă discuţie. Sigur, într-un caz ideal (să zicem, ceva gen OeBB), ar fi de efect şi de bun simţ acţiuni precum:
- realizarea unui depou şi a unei revizii de vagoane moderne, pe locul actualului Triaj Bucucreşti care oricum nu mai triază, eventual cuplat cu nişte investiţii private în nişte facilităţi de reparat material rulant adicentei acestei zone; eventual această unitate să fie în proprietatea CFR S.A. şi OTF să închirieze servicii (remizare, revizie, diverse reparaţii etc.);
- desfiinţarea, pe cale de consecinţă, a reviziilor Griviţa şi Basarab, a Remizei Basarab şi depourilor Bucureşti Triaj şi Bucureşti Călători şi redarea acelui spaţiu pentru dezvoltări imobiliare şi de business, pe care să le facă o filială a CFR, după modelul OeBB
- menţinerea unei remize de rame electrice în apropierea Gării de Nord (să zicem pe locul actualei remize de Desiro + o parte din Atelierele Griviţa unde a luat Alstom) pentru asigurarea traficului de navetă;
- realizarea unui terminal multimodal cu acces atât la c.f., cât şi la Şoseaua de Centură şi A0 - există deja vechiul terminal Bucureştii-Noi, necesită doar conexiunea rutieră; bonus, peste linie de el este o fostă groapă de gunoi, cu siguranţă terenul ăla poate fi şi el folosit pentru extindere;
- realizarea unei staţii de transfer undeva la intersecţia M100 cu 1000, 700 şi 800, care să permită transferul facil între trenurile de pe secţiile astea, cel puţin până la realizarea unui tunel Gara de Nord - Universitate - Obor / Progresul (adică niciodată, deja asta e o fantezie umedă) pe model Bruxelles Nord - Central - Midi
- realizarea unui muzeu al căilor ferate pe locul Reviziei Obor, eventual cu o bază de reparaţii la Remiza Mogoşoaia
- ecologizarea tuturor terenurilor menţionate (probabil ar costa miliarde bune de euro)

Practic, tot ce am zis aici e o fantezie. Dar asta ar fi o cale de dezvoltare modernă a Complexului Feroviar Bucureşti.

Dar cum ce am zis eu nu o să se facă în veci, o să ne mulţumim cu ETCS + macazuri de 80 km/h în abatere şi, poate, cu o împărţire pe fascicule a liniilor în Gara de Nord, dacă l-o duce capul pe proiectant (asta ar fi cea mai ieftină soluţie de eliminat încurcăturile actuale).

Daca sunteti de acord ca, Gara de Nord trebuie sa ramana unde se afla in prezent, atunci si reviziile de vagoane Grivita si Basarab, depoul Bucuresti-Calatori si remiza Basarab trebuie sa ramana tot unde se afla in prezent, ca sa fie cat mai aproape de Gara de Nord (ar fi absurd sa lasi Gara de Nord unde este acuma si sa muti reviziile de vagoane calatori si depoul Bucuresti-Calatori tocmai in triaj, ca sa trebuiasca sa duci vagoanele goale pe asa mare distanta!).
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 21:37

Și în 2024 tot cu dotările de anii 70 ? Nu mai bine le razi de pe fața pământului și construiești altele noi demne de anii pe care-i trăim? Mergi prin Europa să vezi cum arată depourile de locomotive, rame, halele pentru vagoane, și după să vorbești.
Bine, Gara de Nord să rămână tot pe locația actuală.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 22:01

Evident că reviziile de vagoane Grivița și Basarab , depoul București - Călători și remiză Basarab pot și trebuie să fie complet reconstruite și modernizate, dar acest lucru se poate face pe locația actuală, unde este destul loc!
Aceste unități de exploatare trebuie sa fie cat mai aproape posibil de Gara de Nord, pentru a nu dura mult manevrele de aducere a vagoanelor și locomotivelor din revizie/depou in Gara de Nord!

Și mai este un aspect: la locația actuală a acestor unități este ușor să ajungă personalul lor (ai statia de metrou Grivița, ai autobuze și troleibuze pe Calea Griviței)! Daca le muti tocmai în triaj apare și problema accesului dificil pentru personalul acestor unități!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 22:11

Din câte am observat pe aceea fosta luminoschema a stației București Nord din gara Basarab se poate ieși doar spre Bucureștii Noi (M100), spre firul 3 Chitila și spre firul 2 Chitila!

Ar fi oportună adăugarea a încă 4 macazuri simple, astfel încât, din gara Basarab, sa se poată ieși și spre firul 1 Chitila și spre Mogoșoaia (M700) ?
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 22:19

Teoretic nu. Că asta ar însemna să mute mai spre halta Basarab semnalele de intrare în gară și ar diminua distanța dintre prevestitor și semnalul de intrare în gară. Nu știu dacă s-ar încadra în 700m.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 22:22

Firele 1 și 2 ale M100 se desprind tot din firul K3.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 11 Iun 2024, 22:36

În contextul actual nu-i mai văd rostul Reviziei de Vagoane București Basarab și nici Remizei de Locomotive. Nici măcar motorină nu alimentează acolo. Tot la depoul B.C. le aduc. Are Grivița destule linii și cred că ar face față și cu trenurile pentru navetiști. Dar pentru asta ar trebui regândit mersul trenurilor, turnusul vagoanelor, nu după un drum la Ploiești să staționeze 8h în Basarab, sau după un drum la Roșiori să stea vagoanele 13h. Vagoanele ar trebui să iasă dimineață din Grivița și să se mai întoarcă tocmai seara. Restul zilei, au venit în GdN, staționează 30 min (pui altă locomotivă la celălalt cap) după care pleacă de unde au venit, sau nu neapărat în aceeași direcție.
Sperăm la o schimbare după ce or veni ramele.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Iun 2024, 02:41

Bruxelles, prin care trec peste 1000 perechi trenuri pe zi doar pe axa Nord - Sud (plus alte sute pe diversele linii din jur) are o singură revizie de vagoane şi un singur depou pentru trenurile convenţionale, cu acces din staţia Schaerbeek. Totul modern, cu toate dotările posibile şi fără a ţine trenurile sub balcoanele blocurilor.
Mai există la Bruxelles-Midi un depou pentru trenurile de mare viteză.
Dar, na, Belgia face jumătate din trenuri cu rame electrice şi jumătate push-pull, iar liniile sunt electrificate, deci n-ai nevoie să plimbi locomotive şi la alimentat. Şi nici gările nu-s terminale, cum e Nordul de la noi.

Totuşi, un parc de rame/automotoare şi ceva vagoane cu post de conducere ne-ar mai tăia şi nouă necesitatea de a avea 2 revizii de vagoane, un depou şi o remiză în buza Gării de Nord. Dar asta ar însemna ca grosul trenurilor să fie revizuit în alte părţi... vă daţi seama că sindicatele ar exploda instant.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Iun 2024, 22:15

Bre nu îmi strica seara cu sindicatele lui pește prăjit.
Uite ce mai făceam eu dacă aveam Putere. Desființam Revizia de Vagoane Basarab și mutam vagoanele la Grivița, ca să nu mai stea goale grămada aia de linii din grupele Dumitru și Florea, condiția e să electrifici grupele de expediere (D + F) plus prelungirea (electrificarea) firelor 1-7AT până în dreptul fostei spălătorii ca să poți aduce locomotive și pe acolo ca să le bagi apoi pe tren. Nu mai consumi motorină cu ldh-ul.
Pe locația reviziei de vagoane Bucuresti Basarab rădeam tot și construiam un depou pentru ramele electrice. Hală închisă, canale de vizitare și toate dotările pentru un astfel de depou. În felul acesta nu se mai plângeau nici locuitorii acelor blocuri din vecinătatea reviziei de vagoane ba că e zgomot de ventilație de locomotivă, că se dau semnale sonore, că scârțîie roțile când pune trenul frână, că se aude tacataca când plimbă vagoanele.
Și nu mai era nevoie nici de ldh să bagi rama în hala pe care a amenajat-o Alstom în Grivița. Ca punct de reper, undeva prin zona haltei Carpați. Deci are de tras ldh-ul, din zona podului Grant și până la hală.
Plus că descongestionai Basarabul și fir K3 (M100) care e linie comună (și simplă) pe care se fac manevrele de împingere trenuri spre Gara de Nord sau gara Basarab, sau spre Revizia de Vagoane.
Dar unde nu e minte...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMar 09 Iul 2024, 10:52

Schita statiei Bucuresti Nord, realizata cu ajutorul informatiilor oferite de colegul de forum "Vitosa", cu ajutorul Google Maps, cu ajutorul unei alte schite postate mai demult de user-ul "Vlad".

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Stati104

Statia a fost infiintata in anul 1872, in anul 1959 fiind construita si "grupa B" (gara Basarab).

Statia are in prezent 14 linii (cu 8 peroane pentru calatori) in grupa A si 4 linii in grupa B.

Din anul ? statia este dotata cu instalatie CE. Are si district SCB si district de linii. In total statia are 21 de TDJ-uri.

In anul 1987 este data in folosinta statia de metrou Gara de Nord 1.

La sud de liniile garii Basarab era o magazie de marfuri si bagaje-mesagerii, construita in 1959. Din 1998 nu mai este utilizata.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeMier 10 Iul 2024, 18:30

O schiță mai veche a Gării de Nord.
Am salvat-o mai demult de pe internet, dar nu mai știu sursa.

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Fb_img21
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitimeVin 15 Noi 2024, 23:22

O poza de pe forumul "Metrou usor", postata de user-ul "rosetti61", in care apare vechiul turn CED (care, pe schita de mai sus, apare notat ca si "cabina centralizare"), construit si dat in folosinta in anul 1930 (cu ocazia echiparii statiei Bucuresti Nord cu prima instalatie CED de tipul "Tomson Houston") si care a existat pana prin anul 1968 (cand s-a construit si inaugurat turnul CED care exista fizic, ca si cladire, si astazi).
Poza a fost facuta in anul 1930.

Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Extind10

In fotografie se observa, in partea stanga, si fosta linie ferata Bucuresti Nord- Gradina Botanica- Razoare (linie desfiintata in 1966).
Aceasta linie se ramifica din firul 3 Chitila (din linia III a statiei Bucuresti Nord Grupa A) , existanta, in trecut, un macaz (cu abatere stanga) imediat dupa turnul CED (cel construit prin 1968, nu cel din fotografie de mai sus).
Apoi linia trecea prin fata cladirii garii Basarab (construita in 1959) , apoi prin spatele autogarii Basarab, prin spatele actualului complex comercial "IDM" si, la intersectia Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei se unea cu linia care vine din incinta remizei Basarab dupa care traversa aceasta intersectie (Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei).
Sus In jos
Continut sponsorizat





Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei   Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei - Pagina 13 Icon_minitime

Sus In jos
 
Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei
Sus 
Pagina 13 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 20 ianuarie 2010 - Gara de Nord - Bucuresti, atinsa de zapada
» Trenuri internaţionale
» Orient Express-2022
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» IR 14089/14088: Bucuresti Nord-Constanta-Bucuresti Nord

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (A, B, C)-
Mergi direct la: