|
| Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei | |
|
+48Amiralul ciprian71 mielutu zburator traian alex.alexus.tm marius664 calatorul dan tm spiderpc Kogayon sovidiu Vitosa Shinkasen mobitel_smd Adirmvl DUAL yeu1 ldh80 Dr2005 NicuS Vlad Luna lapsanszkitamas membru exclus Nesebar razvan - trenuri Adrian78 Stere Serban Andrey_tm Nk11 ATM AlexD cata Razvan LanceR sazanmasteri membru inactiv Marian Andrei TVlad Ionutz jionutz George Traveller vrabieionut didi IonutCFR2009 MariusM COSTACHE MIHAIL 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Lun 05 Iun 2023, 23:24 | |
| Am stat doar câteva zile la București - am fost în special că să mă întâlnesc cu rudele din București pe care nu le-am mai văzut de câțiva ani! Fotografiile le-am făcut cam pe fugă. Dacă veți aveea timp poate ne întâlnim data viitoare când am să mai vin la București! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mier 05 Iul 2023, 14:38 | |
| Care sunt limitele controlate de instalatia CE a statiei Bucuresti-Nord ?
Logic acestea ar trebui sa fie: pana la semnalul prevestitor (sau de intrare) al statiei Bucuresti- Baneasa (semnalele si macazurile de la "Ramificatia Pajura" din ce statie sunt controlate ?), pana la semnalul prevestitor (sau de intrare) al HM Pajura (pentru M700 si pentru firul "3 Chitila"), pana la semnalul prevestitor (sau de intrare) al statiei Chitila (pentru firele 1 si 2 Chitila) si pana la semnalul prevestitor (sau de intrare) al statiei Bucurestii Noi!
In niste livrete de mers din anul 1984 aparea asa-numitul "Bucuresti Nord Post 5" (numai pe firul 3 Chitila). Era accelasi cu punctul de ramificatie din zona haltei Carpati h., de unde se ramificau liniile pentru: fosta grupa de triere "B1" (triajul vechi), revizia vagoane de marfa Bucuresti-Triaj, "Baza de electrificare" si linia spre "Bucuresti Triaj Post 17" (la capatul grupei de triere "A2" ) ? Cand au fost desfiintate macazurile si semnalele de ramificatie de la "Bucuresti Nord Post 5" (din zona haltei Carpati h) ? |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mier 20 Mar 2024, 21:10 | |
| Gara de Nord, o statie de care nu sunt un fan prea mare, din mai multe cauze cum ar fi: - Mizeria, mirosurile de toate tipurile care sunt nelipsite si la ordinea zilei. (la un moment dat se pot vedea sobolani cum ies de sub peroane pe langa sine!!!!! )
- Magazinele, patiseriile, etc; care sunt intrusive.
- Reclamele abuzive la diferite chestii (pariuri, bauturi alcolice)
- Peroanele care nu sunt inaltate si nu pot facilita accesul persoanelor cu mobilitate reduse in trenurile garate (exceptand cel de la linia 14).
- Zonele adiacente de langa ea sunt neprietenoase si hotia este peste tot.
- Nu are un terminal multimodal cu tramvai, trolebuz, autobuz.
- Sa nu uitam de infrastructura degrata, intrarea se face cu 10-15km/h, copertinele sunt degradate.
Pe langa acestea, marimea mica a statiei se datoreaza din motive istorice, deoarece la inceputul anilor 1911 a fost propus un proiect pentru o Gara Centrala (aceasta urma probabil sa fie localizata unde astazi se afla casa Radio) si orice proiect de extindere al Garii de Nord a fost oprit din acest motiv. La un moment dat parca era un proiect de demolare al Garii de Nord la inceputul anilor 90 dar acesta a fost abandonat. Sunt curios cum va decurge modernizarea sa pe viitor cu respectiva firma care are trei angajati.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mier 20 Mar 2024, 23:33 | |
| Poate vreodată va fi renovata și restaurată și clădirea stației București Nord (Grupa A). Nu știu dacă este inclusa in listă monumentelor istorice și de arhitectură!
Dar o renovare și restaurare serioasa a clădirii, începând de la structura de rezistență, pereți, finisaje, tencuială, acoperiș, uși, geamuri, înlocuite complet toate instalațiile de apă - canalizare, termice, electrice, etc!
În privința liniilor și macazurilor , fiind stație înfundată, viteza maximă a trenului , la intrarea in stație, nu poate depăși 15 km/h, indiferent care ar fi starea liniilor și macazurilor!
Dar dacă acestea ar fi in stare foarte buna un tren care pleacă din stație, de pe linie directă, ar putea trece peste macazurile de la ieșirea din stație și cu 80 sau 100 km/h- bineînțeles în funcție de ce demaraj ar permite locomotivă/automotorul/rama electrică!
Numărul de linii actual este cred suficient - tot atâtea linii aveea statia și un 1990 și atunci erau mult mai multe trenuri!
Accesul din incinta stației CFR București Nord la stațiile de metrou și a STB este cred destul de ușor - aici mari schimbări sau îmbunătățiri nu cred că ar fi necesare! Ultima data (anul trecut) când am fost in București și a trebuit să iau troleibuzul de la Gara de Nord până la Gorjului in Militari mi s-a părut destul de ușor accesul spre statia STB!
Ar fi interesant de văzut o fotografie cu monitorul instalației CE a stației București Nord!
Unde se afla sediul districtului de linii și districtului SCB București Nord ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Sam 08 Iun 2024, 14:08 | |
| Daa așa e cum spui tu, numărul de linii este atât de suficient încât odată cu introducerea trenurilor metropolitane București Nord - București Progresu, Progresu - BN (1iunie) s-au văzut nevoiți să mute niște trenuri de la Gara de Nord la Gara Basarab. R 5016 a fost mutat. R 5019 a fost mutat. Inclusiv mersul ia fost modificat pe întreaga distanță București - Buzău R 9113 a fost mutat. Și stai să își intre sezonierele în rol să vezi cât te ține Nordul în semnal că nu are linie liberă. Deja de pe acum au fost cazuri și de 10 minute, că avea (are) metropolitanul de Progresu prioritate |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Sam 08 Iun 2024, 14:21 | |
| Ca și modernizare a acestei gări, fiind declarată monument istoric doar clădirile să rămână și restaurate, iar restul de table și stâlpi demolate și făcut ceva frumos ca în Occident cu sticlă acoperită toată gara cât țin liniile, inclusiv configurația liniilor la ieșire din gară să fie refăcută pentru a se permite ieșirea din gară măcar cu 80 km/h până iese trenul de pe abatere. În prezent te plouă și în mijlocul gării. Degeaba o tot vopsesc ei și se laudă presei și feisbucului. Să nu mai spun că gara e o infecție și pute a urină la fiecare stâlp de pe peron, dar asta ține de educația românului pe care cu greu cred să se schimbe și în următorii ani. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Sam 08 Iun 2024, 17:30 | |
| - Vitosa a scris:
- Ca și modernizare a acestei gări, fiind declarată monument istoric doar clădirile să rămână și restaurate, iar restul de table și stâlpi demolate și făcut ceva frumos ca în Occident
A durat vreo 2 ani obţinerea autorizaţiei de la Ministerul Culturii pentru "punerea în siguranţă" a faţadelor. În plus, fostul arhitect-şef al Capitalei a blocat sistematic orice PUZ pentru modernizarea gării (planul iniţial prevedea demolarea clădirii-anexă din dreptul liniei 14, care nu e monument istoric), pentru că domnia sa visa la mutarea Gării în Chitila şi construcţia unei autogări pe Cal. Griviţei. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Sam 08 Iun 2024, 17:47 | |
| Doamne toți proștii ajung în funcțiile astea. Cum să muți bă arhitectule gara la Chitila, tu îți dai seama ce cheltuieli ar însemna? Modificarea liniilor stației, peroane, Revizie de Vagoane, hai că cu depoul nu era bai că de mult se vorbește de mutarea depoului BC la BcT. În plus, nu ai nici metrou acolo. Iar tramvaiul 45 vine rar, 3ul o dată pe oră. A că se poate băga pe acolo o linie cu trolee Solaris e altă discuție. Dar cum să muți Gara de Nord la Chitila? Ăsta ori nu a avut jucării când a fost copil, ori e prost dea binelea. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Dum 09 Iun 2024, 08:26 | |
| Gara de Nord trebuie să rămână unde este acuma, la fel și depoul București Călători , la fel și reviziile de vagoane călători Grivița și Basarab!
Ar fi o mare prostie mutarea Gării de Nord în orice altă locație! Gara de Nord este foarte bine amplasată având acces ușor la metrou și la rețeaua STB!
Și depoul de locomotive București - Călători și reviziile de vagoane Grivița și Basarab sunt foarte bine amplasate, ele trebuind să fie cât mai aproape de Gara de Nord pentru a putea aduce ușor, pe o distanta cat mai scurtă, vagoanele și locomotivele din depou/revizie in stație!
La Gara de Nord ce ar mai trebui făcut: modernizate liniile și macazurile (că sa poți ieși de pe directă cu viteza stabilită, fara restricții și dacă trenul iese de pe directă atingerea vitezei stabilite să depindă doar de demarajul trenului. La ieșirea de pe abătută nu știu cât ar putea fi viteza maximă permisă de un macaz nou cu viteza sporita in abatere- 60 , 80 sau mai mult ?. La intrarea în stație cu mai mult de 15 km/h, indiferent care ar fi starea macazurilor, nu poți pentru că este stație înfundată și așa zice instrucția), renovata și restaurată clădirea stației (inclusiv modernizate instalațiile sanitare, de apa-canalizare, electrice, termice, etc), schimbat complet acoperișul , refăcute chioșcurile și spațiile comerciale din incinta stației.
Pentru rețeaua de transport urban în comun care deservește stația: legate , prin rețea de contact, cele două capete de linii de troleibuze de la Gara de Nord, reamenajate stațiile STB de la Gara de Nord și, daca este posibil, realizată o legătură subterană pietonală între stațiile de metrou Gara de Nord 1 și Gara de Nord 2, astfel încât călătorii care trec dintr-o stație de metrou in alta sa nu mai fie nevoiți să valideze cartela din nou! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Lun 10 Iun 2024, 12:11 | |
| - Vitosa a scris:
- Doamne toți proștii ajung în funcțiile astea.
Cum să muți bă arhitectule gara la Chitila, tu îți dai seama ce cheltuieli ar însemna? Modificarea liniilor stației, peroane, Revizie de Vagoane, hai că cu depoul nu era bai că de mult se vorbește de mutarea depoului BC la BcT. În plus, nu ai nici metrou acolo. Iar tramvaiul 45 vine rar, 3ul o dată pe oră. A că se poate băga pe acolo o linie cu trolee Solaris e altă discuție. Dar cum să muți Gara de Nord la Chitila? Ăsta ori nu a avut jucării când a fost copil, ori e prost dea binelea. Constantenii si-au desfiintat reteaua de tramvai ca sa aiba mai mult loc masinile, asa ca sa nu ne mire. Acum au nevoie disperata de un tramvai de la gara pana la Navodari pe modelul Atena-Glyfada. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Lun 10 Iun 2024, 14:58 | |
| de mutarea garii,pomenise si doctorul care a fost,un timp,candidat comun al marilor partide. altii vroiau sa faca niste blocuri sau un mall pe locul ei si al liniilor,intre Grivita si Dinicu Golescu.Sa lasam si ideile altora,ca nu avem nevoie acolo de nici un tramvai sau altceva in plus. Nu suntem nici la Constanta,nici la Atena sau aiurea. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Lun 10 Iun 2024, 15:10 | |
| Eu n-am zis ca sunt pentru mutarea garii, ci ca avem si prin tara exemple de oameni care si-au sacrificat transportul public pentru masini. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Lun 10 Iun 2024, 15:41 | |
| Avem un singur exemplu invers: a construit la loc tramvaiul desfiintat de altii. La Resita. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Lun 10 Iun 2024, 21:37 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Vitosa a scris:
- Doamne toți proștii ajung în funcțiile astea.
Cum să muți bă arhitectule gara la Chitila, tu îți dai seama ce cheltuieli ar însemna? Modificarea liniilor stației, peroane, Revizie de Vagoane, hai că cu depoul nu era bai că de mult se vorbește de mutarea depoului BC la BcT. În plus, nu ai nici metrou acolo. Iar tramvaiul 45 vine rar, 3ul o dată pe oră. A că se poate băga pe acolo o linie cu trolee Solaris e altă discuție. Dar cum să muți Gara de Nord la Chitila? Ăsta ori nu a avut jucării când a fost copil, ori e prost dea binelea. Constantenii si-au desfiintat reteaua de tramvai ca sa aiba mai mult loc masinile, asa ca sa nu ne mire.
Acum au nevoie disperata de un tramvai de la gara pana la Navodari pe modelul Atena-Glyfada. Mazăre avu interesul, nu constănțenii. Interes cu licitații (de motorină) umflate plus multe alte măgării, că nu degeaba l-au închis. Dar dacă ca popor ne place să stăm capră, își bat ăștia joc de noi cum vor ei. S-a văzut și la alegerile de ieri așa că să nu vă aud că bociți și în următorii 4 ani. Ne merităm soarta. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei Mar 11 Iun 2024, 00:04 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Eu n-am zis ca sunt pentru mutarea garii, ci ca avem si prin tara exemple de oameni care si-au sacrificat transportul public pentru masini.
Mutarea gării ar fi o acţiune complet ilogică. În rest, mutarea diverselor alte spaţii tehnice... aia e altă discuţie. Sigur, într-un caz ideal (să zicem, ceva gen OeBB), ar fi de efect şi de bun simţ acţiuni precum: - realizarea unui depou şi a unei revizii de vagoane moderne, pe locul actualului Triaj Bucucreşti care oricum nu mai triază, eventual cuplat cu nişte investiţii private în nişte facilităţi de reparat material rulant adicentei acestei zone; eventual această unitate să fie în proprietatea CFR S.A. şi OTF să închirieze servicii (remizare, revizie, diverse reparaţii etc.); - desfiinţarea, pe cale de consecinţă, a reviziilor Griviţa şi Basarab, a Remizei Basarab şi depourilor Bucureşti Triaj şi Bucureşti Călători şi redarea acelui spaţiu pentru dezvoltări imobiliare şi de business, pe care să le facă o filială a CFR, după modelul OeBB - menţinerea unei remize de rame electrice în apropierea Gării de Nord (să zicem pe locul actualei remize de Desiro + o parte din Atelierele Griviţa unde a luat Alstom) pentru asigurarea traficului de navetă; - realizarea unui terminal multimodal cu acces atât la c.f., cât şi la Şoseaua de Centură şi A0 - există deja vechiul terminal Bucureştii-Noi, necesită doar conexiunea rutieră; bonus, peste linie de el este o fostă groapă de gunoi, cu siguranţă terenul ăla poate fi şi el folosit pentru extindere; - realizarea unei staţii de transfer undeva la intersecţia M100 cu 1000, 700 şi 800, care să permită transferul facil între trenurile de pe secţiile astea, cel puţin până la realizarea unui tunel Gara de Nord - Universitate - Obor / Progresul (adică niciodată, deja asta e o fantezie umedă) pe model Bruxelles Nord - Central - Midi - realizarea unui muzeu al căilor ferate pe locul Reviziei Obor, eventual cu o bază de reparaţii la Remiza Mogoşoaia - ecologizarea tuturor terenurilor menţionate (probabil ar costa miliarde bune de euro) Practic, tot ce am zis aici e o fantezie. Dar asta ar fi o cale de dezvoltare modernă a Complexului Feroviar Bucureşti. Dar cum ce am zis eu nu o să se facă în veci, o să ne mulţumim cu ETCS + macazuri de 80 km/h în abatere şi, poate, cu o împărţire pe fascicule a liniilor în Gara de Nord, dacă l-o duce capul pe proiectant (asta ar fi cea mai ieftină soluţie de eliminat încurcăturile actuale). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei | |
| |
| | | | Bucureşti Nord, fosta gara Târgoviştei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |