Bine v-am regasit, prieteni! Cu ocazia calatoriei pana la Sibiu v-am promis ca voi face o calatorie pana la Piatra Olt si, cum eu ma tin de promisiune, am realizat o calatorie in data de 25 august 2009 pana la Piatra Olt. Calatoria a inceput normal, insa nimic nu anunta ca aceasta calatorie va fi una dintre cele mai mari aventuri feroviare ale mele. Dar nu vreau sa stric surpriza asa ca sa mergem la drum si sa lasam reportajul sa va incante.
Am plecat din Ramnicu Valcea la ora 12:45 cu P 2078 Ramnicu Valcea - Piatra Olt (tras la peron cu o ora inainte de ora plecarii), tractat de locomotiva 60-1036-7 si alcatuit dintr-un vagon 19-57 si doua vagoane 21-47 (mi-am luat bilet la clasa 1, am zis ca nu stau in 21-47 nici cu slujbe).
Inainte sa plecam, asteptam trenul P 2455 Dragasani - Ramnicu Valcea care la ora 14:40 s-a transformat in P 2437 Ramnicu Valcea - Lotru
Pornim din statie si trecem podul de fier peste raul Olanesti
---------
Prima oprire, halta Ostroveni
Dupa Ostroveni incepe zborul. Spun asta deoarece de la Valcea si pana la Piatra Olt limita de viteza pe aceasta sectie este de 80 km/h
Urmeaza statia Raureni
------------
Cateva imagini cu combinatul Oltchim
------------
------------
Halta Raureni (statie folosita de cei care lucreaza la Oltchim si CET Govora)
Termocentrala CET Govora
Uzina Sodice Govora
Statia Govora (cladirea statiei este mascata de un convoi de vagoane de marfa)
-------------
Halta Tatarani
------------
Inainte de Babeni trecem podul peste raul Bistrita
----------
Ne apropiem de Babeni
----------
O anexa a statiei Babeni
Statia Babeni (v-o amintiti din reportajul Babeni - Alunu)
La Babeni stationam putin, asteptand doua trenuri. Primul este un marfar cu carbune de la Alunu - Berbesti pentru termocentrala CET Govora iar al doilea tren este un rapid, R 821 Bucuresti Nord - Pausa h (in imaginea de mai jos puteti vedea cele doua trenuri. Rapidul nu a oprit in Babeni)
Parasim statia Babeni si ne continuam drumul. Linia 205 catre Alunu
Halta Slavitesti
------------
Pornim din Slavitesti si ne indreptam spre Ionesti. Cateva peisaje dintre cele doua statii
-----------
-----------
Ne apropiem de Ionesti
Statia Ionesti
In Ionesti si apoi in apropiere de Dragasani, linia merge foarte aproape de sosea
------------
Halta Bucsani-Valcea
In apropiere de Fiscalia trecem pe linia 2, pentru a lasa linia 1 libera trenului pe care il asteptam la Fiscalia
Statia Fiscalia
-----------
Cum spuneam, aici asteptam un personal, P 2075 Piatra Olt - Ramnicu Valcea, tractat de un LDH (nu am reusit sa ii prind clar numarul in poza)
Romanta intre doua trenuri
Pleaca P 2075 iar noi ne continuam drumul
Halta Orlesti
Alte cateva peisaje
-----------
-----------
Ne apropiem de statia Zavideni
Statia Zavideni (se spune Zăvideni, nu Zâvideni, nu va lasati pacaliti de placa cu numele)
------------
Aici iar stationam putin, asteptand P 2064 Craiova - Sibiu (ocazie cu care am aflat in sfarsit seria vagonului rosu care mi-a dat batai de cap in primul reportaj. Este un 10-57)
---------
Urmeaza statia Calina
----------
Ramasitele liniei 1 din statia Calina
O imagine care demonstreaza ca Oltul inca ne insoteste
Sfarsitul primei parti