|
| Retragerea certificatului de siguranta | |
|
+38Razvan Tudor DUAL adrian.vidican.9 alinx3330 stinky cfr500 Luna M.I.C.I. AndiCFR Norbi ana imfinity @ndrey Jhonyla TonyCFR Adirmvl razvan - trenuri cristy79 Czirjak Arpad alliens Tomi13leu IonutCFR2009 ldh80 cristi CFR dan tm lapsanszkitamas Nesebar Adrian78 LanceR Andrey_tm mielutu zburator IonutChircu alex.alexus.tm buldozer2 Dr2005 c o r v i n cortexedge COSTACHE MIHAIL gvd 42 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5435 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 00:56 | |
| - ldh80 a scris:
- Daca la începutul activitatii, pana au reusit sa se dezvolte si sa se extinda, am inteles ca alta solutie decat utilizarea unor automotoare second-hand nu exista, acum cred ca ar trebui ca si Regiotrans sa achizitioneze automotoare noi!
In plus, ar trebui puse conditii mai stricte pentru operatorii privati de transport feroviar de calatori, in momentul in care li se inchiriaza sectii neinteroperabile si anume
-Un pachet minim de investitii in infrastructura feroviara de pe sectia inchiriata, cu posibilitatea ca in functie de volumul acestor investitii sa li se prelungeasca contractul de inchiriere. -Intr-un anumit termen rezonabil, sa achizitioneze automotoare noi, produse de firme consacrate din Romania sau din strainatate.
Se pot pune astfel de conditii daca inchirierea s-ar face si la noi ca in alte tari (Austria, Germania, Cehia,...) pe perioade de 15 ani, nu pe 4 ani ca la noi, si cu numar stabile de tren/km pe an...Altfel nu poti avea pretentii ca firmele sa aduca automotoare ultimul racnet iar tu ca stat sa le dai tzeapa spre exemplu, schimband in anul urmator modul de calcul al subventiei sau retragandu-i abuziv nu stiu ce acreditare pentru probleme punctuale |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 08:01 | |
| Si cine opreste statul roman sa inchirieze sectiile ca in Germania sau Austria, pe o perioada de 14 sau chiar 20 de ani ?!
In afara de aceasta, se pot lua si alte masuri de stat pentru încurajarea aparitiei si dezvoltarii operatorilor privati de transport feroviar puternici
-motorina folosita in transportul feroviar (atat de companiile de stat cat si de operatorii privati) sa nu mai fie supusa accizelor -energia electrica folosita in transportul feroviar sa fie achizitionata cea mai ieftina de pe piata, direct de la Hidroelectrica, fara intermediari -pe cat posibil (daca legislatia europeana permite), pe traseele paralele cu calea ferata, sa nu se mai acorde nici un fel de licenta pentru transportul auto de calatori -pregatirea personalului operativ feroviar (atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati) sa se faca in mod gratuit de catre CENAFER, pe baza datelor cu personalul necesar comunicate de catre companiile de stat si operatorii privati, cu obligatia operatorilor privati de a angaja imediat, pe perioada nedeterminata, acest personal operativ, in caz contrar operatorii privati urmând a suporta costul scolarizarii acestui personal catre CENAFER (inclusiv costurile cu masa si cazarea pe perioada scolarizarii) -stabilit un mod de calcul a subventiei pentru transportul feroviar de calatori unitar, atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati -in cazul operatorilor privati care fac investitii semnificative in infrastructura feroviara si material rulant, sa se acorde reduceri de impozite si taxe pe profit. Aceste reduceri sa se acorde gradual, in functie de investitiile facute! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 09:37 | |
| - ldh80 a scris:
- Si cine opreste statul roman sa inchirieze sectiile ca in Germania sau Austria, pe o perioada de 14 sau chiar 20 de ani ?!
Legislaţia. - ldh80 a scris:
- -motorina folosita in transportul feroviar (atat de companiile de stat cat si de operatorii privati) sa nu mai fie supusa accizelor
Fără accize nu se poate (discriminare faţă de rutier), dar s-a propus de nenumărate ori să se scoată taxa de drum şi supraacciza (care e pentru autostrăzi) din costul motorinei pentru tracţiunea feroviară şi pentru navigaţie. Ministerul Finanţelor s-a şters în dos cu aceste propuneri de fiecare dată. - ldh80 a scris:
- -energia electrica folosita in transportul feroviar sa fie achizitionata cea mai ieftina de pe piata, direct de la Hidroelectrica, fara intermediari
Se cheamă favorizarea Hidroelectrica, e caz de infringement. Problema mare e că la noi s-a făcut pe dos, anul trecut s-a dat o lege prin care să se achiziţioneze energie cu precădere de la termocentrale şi CN Cernavodă, şi abia când acestea nu fac faţă să se cumpere energie hidro, ,,pentru a proteja Valea Jiului", adică să aibă minerii de lucru (şi să îşi ia primele). Mă mir cum nu s-a sesizat UE atunci. Revenind la tracţiunea feroviară, CFR S.A. poate cumpăra energie electrică pe bursă, însă acolo vând doar ,,traderii", adică nişte intermediari, ,,băieţii deştepţi" din energie. Ăia cumpără ieftin şi vând scump şi mai sunt şi înţeleşi între ei la preţ. - ldh80 a scris:
- -pe cat posibil (daca legislatia europeana permite), pe traseele paralele cu calea ferata, sa nu se mai acorde nici un fel de licenta pentru transportul auto de calatori
Ar fi discriminatoriu, din nou riscăm să ne trezim cu infringement. Plus că traseele căilor ferate sunt diferite de cele ale şoselelor. În schimb, ar trebui o corelare între cele 2, cu peroane comune, vii cu trenul şi pleci cu autobuzul mai departe sau invers, cu bilete comune... deja visez, noi nu suntem în Austria. - ldh80 a scris:
- -pregatirea personalului operativ feroviar (atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati) sa se faca in mod gratuit de catre CENAFER, pe baza datelor cu personalul necesar comunicate de catre companiile de stat si operatorii privati, cu obligatia operatorilor privati de a angaja imediat, pe perioada nedeterminata, acest personal operativ, in caz contrar operatorii privati urmând a suporta costul scolarizarii acestui personal catre CENAFER (inclusiv costurile cu masa si cazarea pe perioada scolarizarii)
În felul ăsta, practic, statul ar sponsoriza toţi operatorii... nu se face pe nicăieri aşa. E drept, n-ar fi rău. - ldh80 a scris:
- -stabilit un mod de calcul a subventiei pentru transportul feroviar de calatori unitar, atat pentru companiile de stat cat si pentru operatorii privati
Există deja şi se aplică din 2012. - lldh80 a scris:
- -in cazul operatorilor privati care fac investitii semnificative in infrastructura feroviara si material rulant, sa se acorde reduceri de impozite si taxe pe profit. Aceste reduceri sa se acorde gradual, in functie de investitiile facute!
Aici e o problemă de Cod Fiscal, trebuie să nu fie impozitat profitul reinvestit. _________________ :TTT:
|
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9365 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 10:00 | |
| Au achizitionat energie electrica de la termocentrale si atomocentrala fiindca hidrocentralele au flux variabil al productiei de curent, mai exact sunt pornite si oprite in functie de varfurile de consum de energie electrica din Romania(dimineata si seara). Pe langa asta, nu se poate garanta debitul de apa si deobicei hidrocentralele au puteri instalate minuscule in comparatie cu o termocentrala. De exemplu, hidrocentrala de la Tarnita, jud. Cluj are putere instalata de 45MW(pe care nu-i produce niciodata, oricum) in timp ce o termocentrala are o putere instalata de minim 800MW. CTE Rovinari are 1720 MW, Turceni 1650 MW, Cernavoda 1600 MW mi se pare, din care produce constant 1400MW. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11404 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 10:06 | |
| Cine are atatia bani,incat sa finanteze numai material rulant nou,sa modernizeze toata infrastructura si eventual sa ofere calatorii gratis?Iar statul sa ofere motorina si electricitate moca,sa desfiinteze celelalte tipuri de transport? Sa fim seriosi... |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4831 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Vin 20 Mar 2015, 17:15 | |
| Automotoarele astea germane tip Desiro ar fi fost perfecte pentru toate trenurile Regiotrans. Citesc de pe wikipedia engleză (http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro) că inginerii nemţeni recent au creat special acest tip de automotor pentru a face faţă concurenţei cu autobuzele rutiere... Mai multe ţări europene au introdus pe căile ferate acest tip de automotor, chiar şi CFRCălători, ce bine a făcut! Şi Regiotrans ar fi trebuit să cumpere din astea, cu km 0 direct de la fabrică cel puţin 100 de bucăţi, că ce au făcut ei: faliment lent dar sigur! De ce scriu astea? Ca să bage bine minţile în cap celelalte firme private! Chiar şi CFRCălători: ar trebui să cumpere chiar în acest an 100 de automotoare Desiro direct de la fabrică cu km 0 (dar chiar şi 50 de bucăţi ar fi un pas bun), cu astea sigur ar ieşi cu profit chiar şi cu Mersul actual! (Ce fericiţi ar fi cei din Guvern şi cei de la FMI, că o firmă falimentară de stat în sfârşit intră pe profit) Viteza maximă 120 km/o, 100 de locuri pe scaune + 100 de locuri stal (4 persoane pe metrul pătrat). Consumă foarte puţin. Rebrusează în doar 5 minute, practic atât durează cât mecanicul merge de la un capăt la celălalt. Pe liniile neelectrificate între oraşele mari ar fi ideale chiar şi ca interregio deci, pe relaţii de genul Craiova – Sibiu, Craiova - Piteşti – Bucureşti, Cluj – Oradea, Baia Mare - Satu Mare – Oradea – Arad, Piatra Neamţ – Bacău, etc. Şi ştiu că accelerate din astea circulă pe-alocuri şi cu Desirouri... Am citit mulţi forumişti, cum că pe distanţe mari ar fi incomode. Ei, vă spun din proprie experienţă: am călătorit adesea pe relaţia Târgu Mureş – Sibiu, şi nu că n-au fost incomode, dar am şi adormit. De amorţit după un timp amorţeşti în orice vagon, exclusiv cele cuşetă sau de dormit... Mersul Regiotrans de pe M 406 ar trebui preluat de oricine, numai că nimeni nu a calculat falimentul Regiotrans tocmai pe mijlocul lui martie, şi nimeni nu are material rulant (nici ca proiect pentru viitorul apropiat), nici ca rezervă, nici fanteziile astea de „haideţi să prelungim trasa unor trenuri”, iar de luat automotoare second hand din Franţa cu împrumuturi bancare după cazul Regiotrans cred că nimeni nu va mai face de acum încolo în România... În consecinţă: orice firmă privată (chiar şi de afară – dacă sunt din astea care se mai interesează de liniile scoase la licitaţie), sau fie ea chiar şi CFRCălători, ca să opereze pe liniile Regiotrans, ar trebui să cumpere şi să bage pe Mersul Regiotrans cel puţin 100 de Desirouri luate direct din fabrică cu km 0 (doar că nimeni nu va da bani pentru aşa ceva din Guvernul actual. Guvernul actual ştim de ce e interesat: „băgaţi dube pe şosele oricâte vreţi, iar căile ferate scoatem la fier vechi!”), dacă nu vrei repetarea cazului Regiotrans şi vrei ca „viitorul să sune bine”... Pe termen lung asta ar fi viabil... Să laşi acuma totate liniile astea Regiotrans în paragină cu tot personalul şi cu toţi călătorii ar fi un dezastru nu doar natural, ci şi economic. Multe dintre aceste linii au fost reabilitate prin forţe proprii la un nivel cât de cât acceptabil, multe dintre ele cu viteze bune, peste 60 km/o... Provizoriu sigur că CFRCălători încearcă să recupereze ce poate, dar peste 50% din trenurile din Mersul Regiotrans nu vor fi repuse în circulaţie. Păcat. Mare păcat. „dăm căile ferate la fier vechi – SĂ VINĂ DUBARII!” |
| | | lapsanszkitamas V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1218 Varsta : 29 Localizare : Orasul trandafirilor Reputatie : 5796 Data de inscriere : 21/07/2012
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 17:45 | |
| Comode pentru tine, poate. Pe mine ma dureau toate deja la Alba |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 18:09 | |
| CFR Calatori le-a luat ieftin si fara mentenanta deci contract de 2 lei mai ales cand stia ca infratructura e pamant si nu vor rezista mult cu partea de rulare plus a doua la mana CFR le-a bagat ca trenuri IC cand ele sunt concepute pentru Regio au facut si croatii cu automotoarele DB clasa 120 le-au bagat ca trenuri ICN A doua parte negativa iarna incalzirea nu prea fac fata si confortul e de maxim 100 km |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 19:13 | |
| Automotoarele nu cresc în copaci! Şi nici nu se vând din stoc, ca autoturismele. Desiro-urile de la CFR au venit pe parcursul a vreo 4 ani, iar de când s-a semnat contractul până la prima livrare au mai trecut vreo 2 ani. Şi mai sunt de plătit rate pentru ele pentru încă vreo 2 ani! Rate pe care le plăteşte statul, că a garantat împrumutul şi CFR Călători nu are fonduri...
Chiar dacă, ipotetic vorbind, s-ar da mâine comandă pentru 100 de automotoare, probabil prin 2020 va sosi ultima unitate.
Nici automotoarele second hand nu-s uşor de găsit. Prin afară nu se practică înnoiri complete ale flotei, ca la români. Achiziţia de material rulant (valabil şi pentru autobuze, camioane, avioane, vapoare sau orice alte vehicule comerciale) se face treptat, câteva unităţi pe an, nu toate odată. Dacă le iei pe toate odată, o să fie toate scadente la revizie în aceeaşi perioadă şi o să iasă toate din serviciu în aceeaşi perioadă... şi peste 10 ani s-ar putea să nu mai ai bani să reînnoieşti tot parcul, vezi situaţia RATB, unde 30% din autobuzele Mercedes sunt moarte, probabil definitiv. Din cauza asta, nici cei din afară nu vând en-gros automotoare, chiar şi cele de la SNCF s-au adus pe durata a vreo 9 ani şi sunt doar puţin peste 100. Singura soluţie să prinzi loturi mari e ca întregul sistem de transport să fie schimbat. Dacă într-un oraş se înlocuieşte o linie grea de autobuz cu una de tramvai, ăia or să vândă imediat excesul de autobuze. La fel şi la tren, DB a extins serviciile cu ICE, aşa că a disponibilizat la greu vagoane de IC, o parte ajungând la noi ca 22-96. La fel şi francezii cu TGV, aşa că au ajuns vagoanele Corail la Remar Paşcani şi prin alte zări. Dar automotoare... mai greu, pentru că asta e tendinţa în materie de trenuri de scurt parcurs, nu le desfiinţează nimeni. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 19:24 | |
| Iasi - Dorohoi, nu este scurt parcurs. Sunt 154 km... ar fi nevoie de vagoane. Bucuresti - Craiova, la fel, 250 km, Bucuresti - Ramnicu Valcea, 276 km, n-are ce cauta Desiro Motor, ar fi nevoie de vagoane. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 20:29 | |
| Iaşi - Dorohoi e tren regio... astea sunt trenuri cu care călătorii merg, în medie, 30 km. Nu face nimeni naveta 150 km. Pentru Bucureşti - Craiova există IR-uri directe (prin Roşiori) din oră în oră. De ce ar merge cineva cu ocol prin Piteşti? Alea sunt, de fapt, 2 trenuri combinate pentru economie de material rulant, adică Bucureşti - Piteşti şi Piteşti - Craiova, iar în felul ăsta se acoperă şi Bucureşti - Slatina.
Pe Bucureşti - Vâlcea nu ai clienţi, 3/4 din călători coboară la Videle şi Roşiori... de ce ar face cineva 276 km pe CF, când are 160 pe şosea? _________________ :TTT:
|
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5873 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 20:48 | |
| - Dr2005 a scris:
- Iaşi - Dorohoi e tren regio... astea sunt trenuri cu care călătorii merg, în medie, 30 km. Nu face nimeni naveta 150 km.
Pentru Bucureşti - Craiova există IR-uri directe (prin Roşiori) din oră în oră. De ce ar merge cineva cu ocol prin Piteşti? Alea sunt, de fapt, 2 trenuri combinate pentru economie de material rulant, adică Bucureşti - Piteşti şi Piteşti - Craiova, iar în felul ăsta se acoperă şi Bucureşti - Slatina.
Pe Bucureşti - Vâlcea nu ai clienţi, 3/4 din călători coboară la Videle şi Roşiori... de ce ar face cineva 276 km pe CF, când are 160 pe şosea? Atunci de ce sunt plimbate in prostie IR-uri formate din tramvaie Dezastro fix pe aceste rute? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 20:55 | |
| Sunt pentru cei care merg pe bucăţi, nu tot traseul.
Am mers o singură dată de la Craiova la Bucureşti via Piteşti, la insistenţele unui coleg din Târgovişte, care avea legătură în Titu. Am făcut 4 ore jumate + 2 ore întârzierea... evident, colegul a pierdut legătura şi a coborât în Găeşti să ia duba. Aproape 7 ore într-un Desiro nu a fost prea plăcut. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 22:00 | |
| Eu am mers în 2009 și nu am avut nimic plus ca pana la Titu am stat în picioare iar la Pitești ai timp 20 de minute sa te dezmortesti |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5873 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta Vin 20 Mar 2015, 23:18 | |
| S-au schimbat multe din 2009, lumea s-a mai desteptat si nu mai pot fi fraieriti de CFR asa usor. Cam bate vantul prin ele, ceea ce in fond nu e un lucru rau |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Retragerea certificatului de siguranta | |
| |
| | | | Retragerea certificatului de siguranta | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |